Rekry

Fonecta työnantajana

Yksi talo, monta mahdollisuutta

Haluamme, että työntekijät viihtyvät Fonectalla. Siksi ihmisiin panostetaan. Erilaiset koulutusohjelmat, henkilökunnan yhteiset tapahtumat sekä mahdollisuus itse vaikuttaa omaan työhön ja sen kehittämiseen toivat Fonectalle Great Place to Work -tunnustuksen vuonna 2018.

Kaiken tekemämme taustalla vaikuttavat fonectalaiset arvot: asiakaslähtöisyys, asiantuntijuus ja luotettavuus. Fonectalaisten yhdessä määrittämät arvot ohjaavat päivittäistä toimintaamme sekä näkyvät käytännön tekemisessä niin sisäisesti, kuin asiakkaidemme suuntaan.


3 hyvää syytä tulla töihin fonectalle

inspiroiva työyhteisö

Fonecta on väylä digitaalisen markkinoinnin näköalapaikalle. Innostava ilmapiiri, joustavuus, viimeisin tekniikka ja asiakkaidemme saama hyöty ja menestys luovat työpaikastamme ainutlaatuisen. Yhdessä luomme päivittäin jotakin uutta.

mahdollisuus kehittyä

Fonecta tarjoaa huippuosaajille väylän toteuttaa itseään ja uransa alkupolulla oleville hedelmällisen maaperän kasvaa. Jokaisessa tarjoamassamme työtehtävässä huomioidaan osaamisesi ja kiinnostuksesi kehittyä.

HYVINVOINTI KESKIÖSSÄ

Fonecta huolehtii työntekijöiden jaksamisesta, sekä kannustaa henkilökuntaa liikkumaan ja viihtymään yhdessä erilaisten tapahtumien ja tempausten avulla. Fonectalla saat olla oma itsesi ja muokata työstä oman näköisesi.

"Nautin suuresti, kun saan olla ihmisten kanssa tekemisissä ja pääsen auttamaan yrityksiä."

Jonna Nenonen, Account Manager, Turku

Työntekijämme kertovat

  • Fonectalaisia
    28.11.2018 - Minna Tuum
    Miten Fonectalaisia kannustetaan kehittymään?

    Tämä artikkeli kuten https://www.fonecta.fi/info/tutustu-meihin/miten-f...


    Olen yli kuusivuotisen Fonecta-urani aikana oppinut pitämään erityisesti sitä, miten paljon meillä arvostetaan fonectalaisten omaa osaamista, ja miten paljon siihen ollaan myös valmiita panostamaan. Yksi tällainen panostus on vuonna 2017 käynnistynyt sisäinen Noste-valmennusohjelma, jonne vuosittain valitaan noin 20 talon asiantuntijaa. Tavoitteena on kehittää sekä ohjelmaan osallistujien omaa osaamista, että valjastaa kyseinen osaaminen talon hyödyksi erilaisten konkreettisten kehityshankkeiden muodossa.

    Noste-ohjelmaan osallistujat valitaan vuosittain esimiesten tekemien ehdotusten pohjalta. Ohjelma ei olekaan suunnattu esimiehille, vaan nimenomaan fonectalaisille asiantuntijoille eri puolilta taloa: myynnin, asiakaspalvelun, tuotannon ja tuotekehityksen sekä markkinoinnin tekijöille.


    Mistä siis on kysymys?

    Ohjelman käynnistyttyä toukokuussa olemme tavanneet nyt kolme kertaa, ja vielä ennen Noste-ohjelman päättymistä joulukuussa on meillä kaksi tapaamista jäljellä. Ensimmäisellä kerralla aiheenamme oli itsensä johtaminen, joten toisiimme tutustumisen lisäksi käänsimme katseet itseemme ja pohdimme. Tästä olemme seuraavilla kerroilla jatkaneet yritysstrategian ja asiakasarvon parissa. Tapaamisten pohjalta työstämme pienryhmissä johtoryhmälle konkreettisia ehdotuksia, joiden tavoitteena on koko yrityksemme toiminnan tehostaminen.

    Nosteessa näkyy arvostus asiantuntijuutta kohtaan


    Pitkän työurani aikana on tullut oltua monessa mukana, ja ainakin itselleni Noste on ollut melko ainutlaatuinen kokemus monestakin syystä. Ensinnäkin se kertoo siitä, miten korkealle meillä johtoporras arvostaa talon omaa väkeä, ja miten kiinnostuneita he ovat panostamaan meidän kehittymiseemme. Toisaalta se kertoo myös siitä, kuinka kiinnostunut talon johto on kuulemaan meidän mielipiteitämme ja kehitysehdotuksiamme. Useinhan johto johtaa ja tekijät tekevät, eikä tässä välillä välttämättä ole juurikaan dialogia. Mutta Noste kertoo myös siitä, että meillä ollaan halukkaita kaatamaan siiloja eri osastojen välillä lisäämällä yhteistyötä osastojen ja yksiköiden välillä. Yksi Nosteen parhaimmista puolista onkin ollut muihin fonectalaisiin tutustuminen ja heidän kanssaan työskentely – monien kanssa aivan ensimmäistä kertaa.


    Olemme nyt toinen Noste-ryhmä, ja jo nyt on nähtävillä, että Nosteessa esiin nousseita asioita tuodaan meillä talon arkeen ja viedään eteenpäin. Noste-ohjelmalla on siis todellista merkitystä paitsi oman työmme ja kehittymisemme näkökulmasta, myös talon liiketoiminnalle, mikä tietysti on ollut ohjelman tarkoituksenakin.

    Teksti: Minna Tuum


    Lue lisää
  • Lilli ja Johanna auttavat yrittäjiä menestymään markkinoinnin avulla.
    27.11.2018 - Johanna Kuusisto & Lilli Päivärinta
    DIGIKUNTOON-KIERTUE PYSÄHTYI OULUUN


    Johanna ja Lilli tästä Fonectan Porin konttorilta taas, moikka!

    Tämä viikko onkin meille poikkeuksellinen kun ollaan koko viikko konttorilla eikä tälle viikolle ole tiedossa lainkaan reissuja. Toki edellisen blogitekstin jälkeen (Lappeenranta-Lahti) nopeat naiset ovat ehtineet käymään jo katsastamassa sekä Forssan että Riihimäen yrittäjät Digikuntoon-tapahtumissa, ja HAMKin tilat kahdessakin eri kaupungissa.
    Lounaspaikkoja ehdimme tutkimaan hyvän määrän ja löydettiin niiden lisäksi tutuksi tuli Riihimäeltä juuri auennut uusi lelukauppa, missä pääsimme itse yrittäjä Janne Katajan kainaloon.

    Oulussa puhetta LinkedInistä

    Viime viikolla olimme mukana Digikuntoon tapahtumassa Oulussa, joka järjestettiin toistamiseen yhdessä BusinessOulun kanssa. Rattoisaan matkaamme sisältyi autossa oleilua 1000 kilometriä sekä 14 istuttua tuntia. HUH! Mutta onneksi Oulu ja oululaiset yrittäjät olivat yhtä ihania kuin ensimmäiselläkin kerralla. Tämä Digikuntoon vol.2 osio keskittyi B2B-puolen asioihin, joten keskusteluja syntyi erityisesti LinkedInistä sekä datasta ja sen hyödyntämisen mahdollisuuksista.

    Tapasimme tilaisuudessa Katri Ravenin Oulun Sydänkeskus Oy:ltä ja hän kertoi mitä asioita hän arvostaa markkinointikumppanissa:
    ”Markkinointikumppanissa arvostan selkeää, suomenkielistä, ymmärrettävää keskustelua sekä selkeitä vastauksia ja tietoa siitä, miten kumppanuus palvelee käytännössä Oulun Sydänkeskusta. ”

    Miksi Sydänkeskus valitsi juuri Fonectan kumppaniksi?

    ”Asiakkuus alkoi ajanvarauspalvelusta ja siitä oli helppo jatkaa yhteistyötä. Arvostan Fonectassa helppoa tavoitettavuutta asiakaspalveluun ja omaan yhteyshenkilöön. Kysymyksiin saa vastauksen asiantuntevasti ja selkeästi.”

    Suosittelisitko Fonectaa myös muille yrityksille?

    ”Suosittelen ja juuri suosittelinkin. Oman yhteyshenkilön kautta on onnistunut kaikki asiat, vaikka ne eivät olisikaan hänen erikoisosaamisaluettaan.”
    Välillä täytyy huilata konttorilla ja nauttia tuttuja lounaita, mutta onneksi ensi viikolla taas pääsemme yrittäjien pariin Vaasaan. 29.11 Uusyrityskeskus Startia ja Fonecta järjestävät Digikuntoon vol.2 tapahtuman Sokos Hotelli Vaakunassa. Jos vain suinkin kykenet ja innostut asiasta niin tule sinäkin paikalle. Stay tuned!! Helsingin Digikuntoon-tilaisuus tulossa 14.12.2018

    Ja juna kulkee taas…

    Kirjoittajat työskentelevät Fonectalla digitaalisen markkinoinnin parissa ja auttavat yrityksiä löytymään verkosta ja kasvattamaan liiketoimintaansa – joka päivä. Johanna ja Lilli puhuvat suomalaisten yrittäjien kanssa markkinoinnista mieluiten porin kielellä epämääräisiä termejä välttäen.

    Lue lisää
  • Antti Kallio: kokemuksia Fonectasta
    09.08.2018
    Kokemuksia Fonectasta: Media-asiantuntija Antti Kallio

    Media-asiantuntija Antti Kallio siirtyi myyntityöhön Fonectalle ravintola-alalta, ja viihtyy työssään. Miten Antti rentoutuu vapaa-ajalla, ja millaista se myyntityö oikeasti on? Katso videolta!

    Lue lisää