Hakukone­optimointi

Pyydä tarjous yrityksellesi!

Hakukone­optimointi- Hinta alkaen

210

€/kk

+ alv

hakukoneoptimointi - seO (Search engine optimization)

Hakukoneoptimointi parantaa näkyvyyttä hakukoneissa

Hakukoneoptimointi eli SEO tarkoittaa toimenpiteitä, joilla pyritään parantamaan verkkosivuston sijoitusta Googlen luonnollisissa hakutuloksissa tiettyjä hakusanoja käytettäessä.


Suomalaiset tekevät Googlessa jopa yli 30 miljoonaa hakua päivittäin - hakukoneiden tarjoama asiakaspotentiaali on siis erittäin suuri! Tietoa etsitään usein tarpeen, tuotteen tai palvelun nimellä. Hakukoneoptimoinnilla varmistat, että yrityksesi kotisivut löytyvät hakutuloksista silloin, kun juuri sinun toimialasi tuotteita ja palveluja etsitään.

 

Fonectalta saa SEO-palvelut räätälöitynä oman tarpeen mukaan. Asiakkaitamme ovat niin pienet kuin suuretkin parempaa orgaanista Google-näkyvyyttä hakevat yritykset. Maksettua näkyvyyttä varten Googlen hakukoneessa löytyy hakusanamainonta

miksi hakukoneoptimointia tehdään?

Hakukone arvostaa hyvin toimivaa sivustoa

Googlen hakukoneessa ensimmäisen hakutulossivun tulokset keräävät jopa yli 91 % kaikista klikeistä. Hakukoneoptimoinnilla varmistat, että yrityksesi verkkosivujen tekninen ja sisällöllinen suorituskyky on hyvällä tasolla.

 

Näin voidaan saavuttaa mahdollisimman hyvä näkyvyys luonnollisissa hakutuloksissa juuri sinun toimialasi kannalta tärkeimmillä hakutermeillä.

 

Enemmän myyntiä ja yhteydenottoja 

Kun sivuston laatu kohenee optimoinnin seurauksena, tarjoaa se myös paremman asiakaskokemuksen kävijälle. Tämä johtaa yhä useamman vierailun ostoon tai yhteydenottoon. Hakukoneoptimointi vaikuttaa erityisen tehokkaasti paikallisten tuotteiden ja palvelujen myyntiin. Joskus pelkästään SEO-toimenpiteet eivät auta sivuston konversion kasvattamisessa, silloin konversio-optimointi on paras tapa edetä.

 

kasvata luotettavuutta

Hyvä sijoitus Google-hakukoneen hakutuloksissa viestii tiedon etsijälle, että kyseessä on varteenotettava yritys omalla alallaan ja toimialueellaan. Hakutulossijoitusten ja konversioiden lisäksi hakukoneoptimointi parantaa siis myös yrityksesi luotettavuutta.

parempaa näkyvyyttä hakukoneissa

Hakukoneoptimoinnin avulla voit parantaa yrityksesi sijoitusta hakutuloksissa ja saada lisää asiakkaita. Tiedonhaku aloitetaan usein suoraan Googlesta - huolehdi, että yrityksesi löytyy hakutuloksista, kun toimialasi tuotteita ja palveluja etsitään.

Pyydä tarjous

yli 30 miljoonaa hakua päivittäin

Suomalaiset tekevät Googlessa jopa yli 30 miljoonaa hakua päivittäin - hakukoneiden tarjoama asiakaspotentiaali on siis erittäin suuri! Hakukoneoptimoinnin avulla varmistat, että yrityksesi näkyy oman toimialasi ja alueesi hakutuloksissa.

Pyydä tarjous

hakukoneoptimointi - palvelun sisältö

Tarjoamme laajuudeltaan erilaisia hakukoneoptimoinnin paketteja yrityksesi tarpeen mukaan. Teemme tarpeisiisi räätälöidyn hakukoneoptimoinnin suunnitelman ja toteutuksen. Fonectan hakukoneoptimointipalvelu skaalautuu sekä pienyrityksille että suurille toimijoille.

Asiakaskohtaisen paketin laajuuteen vaikuttavat toimialan kilpailutilanne ja verkkosivuston laajuus. *Esimerkiksi laajat sivustot kuten verkkokaupat tai kilpailutilanteeltaan laajat markkinat omaavat sivustot (valtakunnallinen, kansainvälinen tai pääkaupunkiseutu) on suositeltavaa optimoida mahdollisimman laajaa palvelupakettia käyttäen.

Varmistamme, että sivut ovat käyttäjäystävälliset ja niiden toimivuus vastaa Googlen suosituksia. Teemme yrityksesi toimialaan liittyvän hakusanatutkimuksen ja sovimme kanssasi yrityksesi liiketoimintaa parhaiten palvelevat optimoitavat termit. Lisäksi saat kattavan raportoinnin, jonka avulla tiedät kuinka paljon yrityksesi näkyvyys paranee optimoinnin avulla. Raportista näet hakusanasijoitusten ja orgaanisten kävijämäärien kehityksen. 

Hakukoneoptimoinnin hintaan vaikuttavat mm. verkkosivujen laajuus, kilpailutilanne, alueellinen kattavuus sekä optimoinnin kieli. Hakukoneoptimointi on lähtökohtaisesti paikallisen näkyvyyden parantelua, mutta asiakkaan tilanteesta riippuen myös valtakunnallinen tai kansainvälinen tekeminen onnistuu. Palvelupaketti valitaan asiakkaan toimialan ja alueen kilpailutilanteen sekä verkkosivujen laajuuden mukaan.

"kävijämäärät ovat parhaimmillaan nousseet 110 %."

Pia Enkovaara, Multivac Oy

Orgaaniseen hakukonenäkyvyyteen vaikuttavat tekijät

Sisältö ja hakusanat

  1. Mitä käyttäjät näkevät verkkosivuillasi? Hakukoneoptimoinnin avulla varmistetaan että sisältö jota verkkosivuilta löytyy, on käyttäjän näkökulmasta oleellista. Sisällön täytyy puhutella käyttäjää sekä saada hänet toimimaan tavoitteiden mukaan.
  2. Hakusanojen oikeanlainen käyttö verkkosivuilla.
    Käyttäjän lisäksi on syytä huomioida myös botit eli käyttää oikeita hakusanoja sivustolla. Hakusanojen käyttö toki muovautuu jälleen kerran käyttäjistä. Eli ensin on syytä selvittää millä hakusanoilla juuri sinun asiakkaasi hakevat tuotteita ja palveluita. Sen jälkeen on varmistettava että hakubotit löytävät sivusi niillä hakusanoilla.

Lähdekoodi ja tekninen suoritus

  1. Tekninen hakukoneoptimointi. Hakukoneoptimointi auttaa siivoamaan verkkosivujen lähdekoodista kaiken tarpeettoman. Lisäksi asiantuntija varmistaa, että lähdekoodista löytyy myös kaikki tarpeellinen. Näitä asioita ovat mm. jäsennellyt tiedot (schema), metatiedot ja sisäinen linkitys.
  2. Sivuston nopeus.
    Latausajat (Core Web Vitals) ovat nykyään Googlen algoritmejakin ajatellen tärkeässä roolissa. Sen lisäksi että nopea sivusto palvelee käyttäjää, se palvelee myös hakubotteja. Onnistunut SEO-strategia pitää sisällään myös sivuston latausaikoja parantavat toimenpide-ehdotukset.

Ulkoiset tekijät (linkitykset)

  1. Off-site SEO.
    Edellä mainitut asiat ovat On-site SEO:a eli sivuston sisällä tapahtuvia menetelmiä. Off-site eli sivuston ulkopuolinen hakukoneoptimointi ottaa kantaa asioihin joihin on hankalampi vaikuttaa. Käytännössä siis siihen miten sivuston ulkopuolelta johtaa linkkejä omaan verkkotunnukseen.
  2. Linkkiprofiilin auditointi.
    Oman verkkotunnuksen (domain) ulkoisia linkkejä kannattaa seurata. On hyvä olla selvillä siitä miten linkkiprofiili kehittyy. Joskus se voi kehittyä myös huonompaan suuntaan, mikäli linkit johtavat vääriin kohdesivuihin tai Googlen laatumääräysten vastaisesti. Valitettavasti myös negatiivinen SEO on Suomen markkinalla havaittu ilmiö.

Saatat olla kiinnostunut myös näistä

Google­-mainonta

Hinta alkaen

240

€/kk

+ alv

Lisää näkyvyyttä Googlesta! Kauttamme saat laadukkaat Google-mainonnan kampanjat vankalla ammattitaidolla.

Lue lisää

Fonecta Kontakti

Hinta alkaen

49

€/kk

+ alv

Fonecta Kontaktin avulla ylläpidät yrityksesi ajan tasaisia tietoja lukuisissa verkon kanavissa.

Lue lisää

Avaimet käteen -kotisivut

Hinta alkaen

22

€/kk

+ alv

Kauttamme saat ammattilaisen suunnittelemat kotisivut yritykselle ja yhdistykselle.

Lue lisää

Hakukoneoptimointiin liittyvää tietoa

  • Lataa hakukoneoptimoinnin maksuton opas!
    07.04.2021
    Tilaa Hakukoneoptimoinnin opas onnistujalle

    Hakukoneoptimoinnin opas kertoo perustiedot ja käytännön vinkit hakukoneoptimoinnista.

    Lue lisää
  • Kuvien hakukoneoptimointi – ota Googlen kuvahaku haltuun
    09.03.2021
    Kuvien hakukoneoptimointi parantaa löydettävyyttä sekä käyttäjäkokemusta

    Kuvien merkitys verkkosivujen visuaaliselle ilmeelle on kaikille tuttu. Moni ei kuitenkaan tiedä, että kuvien hakukoneoptimointi vaikuttaa myös Google-näkyvyyteen, sekä suoraan että välillisesti. Ota haltuun tärkeimmät vinkit kuvien optimointiin, ja paranna hakukonesijoituksiasi.

    Lue lisää
  • Mitä hakukoneoptimointi eli SEO on?
    14.09.2020
    Mitä on hakukoneoptimointi?

    SEO-blogi

    Yksinkertaisuudessaan hakukoneoptimoinnilla (Search Engine Optimization eli SEO) pyritään parantamaan verkkosivua niin, että se nousee hakukoneiden luonnollisissa hakutuloksissa oikeilla hakusanoilla mahdollisimman korkealle. Hakukoneoptimoinnin tavoitteena on aina Googlen ensimmäinen sivu, mutta matka sinne voi olla pitkä, eivätkä kaikki sinne koskaan pääse. Mitä hakukoneoptimointi siis pitää sisällään ja miksi se on yritykselle tärkeää?

    Lue lisää