Fonecta Kontakti

Pyydä tarjous yrityksellesi!

Fonecta Kontakti ja maineenhallinta

Löydy kaikkialta - sieltä yritystäsi etsitään

Tiedätkö, mistä asiakkaasi yritystäsi etsivät? Kaikkialta. Oletko siis läsnä kaikissa niissä kanavissa, joista yrityksesi tietoja haetaan?

Lähes kaikki suomalaiset aloittavat tiedon etsimisen verkosta. Yrityksesi ei välttämättä ole asiakkaalle ennestään tuttu ja siksi onkin tärkeää, että yrityksen ajantasaiset tiedot löytyvät kattavasti verkon eri kanavista.

Erityisen tärkeitä tietoja ovat yrityksen nimi, osoite, puhelinnumero sekä aukioloajat. Näiden tietojen päivittäminen lukuisiin eri kanaviin, kuten hakukoneisiin, sosiaaliseen mediaan, karttoihin ja navigaattoreihin, voi olla hankalaa ja aikaavievää.

Yrityksen yhteystiedot aina ajan tasalla

Fonecta Kontakti on palvelu, jonka avulla yritystietosi ovat oikein ja yhteneväiset kaikissa niissä kanavissa, joista yrityksesi tietoja etsitään. Sen avulla hallinnoit yrityksesi tietoja yhdestä paikasta yli 20 netin kanavaan. Verkostoomme kuuluvat mm. Facebook, Google My Business, Here-kartat, TomTom ja Fonectan hakupalvelut (Fonecta.fi, Finder ja Fonecta Caller).

Voit lisäksi tehostaa yrityksesi näkyvyyttä Fonectan kanavissa valitsemalla Kontaktin tueksi Kärkipaikka-palvelun! Kärkipaikan avulla voit nostaa yrityksesi oman alueesi hakutuloslistan TOP 3:seen Fonectan kanavissa, joissa tehdään yli 1,5 miljoonaa hakua päivittäin.

Yrityksen imago ja maine verkossa

Yrityksen maineenhallinta on tärkeä osa yrityksen asiakastyytyväisyyttä ja samalla verkkolöydettävyyttä. Jaamme kokemuksiamme yhä enemmän verkossa ja myös etsimme muiden käyttäjien kokemuksia etsiessämme hyvää palveluntarjoajaa. Siksi arvosteluihin vastaamisen pitäisi olla olennainen osa yrityksen toimintaa.

 

Huonokin arvio voidaan kääntää hyväksi asiakaskokemukseksi, kun siihen vastataan nopeasti ja asiallisesti. Arvosteluihin vastaamalla yritys viestii kaikille asiakkailleen siitä, että kyseessä on luotettava toimija. Tämä on olennainen osa maineenhallintaa.

 

Usein negatiivinen arvio jääkin omaan arvoonsa ja ymmärretään asiakkaan turhautumisena, kun siihen on vastattu. Sen sijaan vastaamattomat arvostelut vahvistavat negatiivista kuvaa yrityksestä. 

Kuinka palvelu toimii?

LISÄÄMME PUUTTUVAT TIEDOt

Internetissä tieto on pirstaloitunutta ja haasteellista ylläpitää. Jos yrityksesi tietoja ei löydy kattavasti verkosta, me lisäämme ne tärkeimpiin kanaviin. Fonecta Kontaktin avulla varmistat, että yrityksesi ajan tasalla olevat tiedot löytyvät kattavasti verkon tärkeimmistä kanavista, kun toimialasi tuotteita ja palveluja etsitään.

KORJAAMME VÄÄRÄT TIEDOT

Jopa 40 % yritysten tiedoista verkossa on virheellisiä tai puutteellisia. Ajantasaiset tiedot antavat hyvän kuvan yrityksestäsi – ethän jaa käyntikorttejakaan virheellisillä tiedoilla? On tärkeää varmistaa, että yrityksesi osoite, puhelinnumero ja aukioloajat ovat oikein Internetin eri kanavissa.

SUOJELEMME OIKEITA TIETOJA

Huolehdimme, että yritystietosi säilyvät oikeina eri kanavissa, kuten Googlessa, sosiaalisessa mediassa, kartoissa ja navigaattoreissa. Hakukoneet eivät itse tuota tietoa vaan hakevat sitä eri tietolähteistä. Verkossa tiedot leviävät nopeasti, eivätkä yritystiedot ole tämän suhteen poikkeus. 

Pyydä tarjous yrityksellesi

Mukana kaikki tärkeät kanavat

Fonecta Kontaktin avulla tietosi ovat oikein yli 20 digitaalisessa kanavassa. Verkostoomme kuuluvat mm. Facebook, Google My Business, Here-kartat, TomTom ja Fonectan kanavat.

lisänäkyvyyttä kärkipaikalla!

Kun valitset Fonecta Kontaktin tueksi Kärkipaikan, kiilaat yrityksesi tiedot alueesi hakutuloslistan TOP 3:een Fonecta Callerissa, Fonecta.fi:ssä ja Finderissa. Kun yritystäsi etsitään hakusanan ja paikkakunnan perusteella (esimerkiksi haulla: rakennusliike Kouvola), vahvistat yrityksesi näkyvyyttä tehokkaasti olemalla hakutulosten kärjessä. Fonectan kanavissa tehdään 1,5 miljoonaa hakua päivittäin!

Ota meihin yhteyttä

Fonecta Kontakti - paketit ja hinnat

Tarjoamme laajuudeltaan erilaisia paketteja yrityksesi tarpeen mukaan. Paketteihin sisältyvät: automaattinen tietojen päivitys eri kanaviin, yrityksesi löydettävyyttä parantavat hakusanat, Google My Business -yritystili, Arvostelut-palvelu, raportointi- ja päivityspalvelu sekä haluamasi lisätuotteet.

Pakettien sisältö

Startti

Perus

Teho

Tietojen päivitys kanaviin


Hakusanat kpl

30

50

1000

Google My Business -yritystili


Arvostelut­-palvelu, kutsujen määrä kk

10

50

50

Oma Fonecta -palvelu


Lisätuotteet kpl

1

4

49 €/kk

71 €/kk

123 €/kk

Testaa näkyvyytesi

Jopa 40 % yritysten tiedoista verkossa virheellisiä tai puutteellisia. Miten sinun yrityksesi tiedot löytyvät verkon eri kanavista, kuten hakukoneista, sosiaalisesta mediasta, navigaattoreista ja kartoista?

TESTAA MAKSUTTA YRITYKSESI NÄKYVYYS

"olen ollut tyytyväinen kokonaisuuteen."

Jari Pulkkinen, yrittäjä, Koneurakointi Jari Pulkkinen

löydettävyyteen ja maineenhallintaan liittyvät artikkelit

Ihmisten ostokäyttäytyminen on lyhyessä ajassa muuttunut. Tietoa etsitään yhä useammasta paikasta, eikä enää riitä että tiedot ovat oikein pelkästään kotisivuilla ja sosiaalisessa mediassa. Yrityksen maineenhallinta ja yhtenevät tiedot nousevat siis tärkeään rooliin.

 

Etsimme palveluja liikkuessamme kaupungilla, ajaessamme autoa, kotona tietokoneen ääressä, äänihakuina puhelimessa. Kanavia, joissa hakuja tehdään on lukemattomia, ja yritysten pitäisi näky näissä kaikissa kanavissa yhteneväisillä tiedoilla. Voit lukea lisää aiheista:

  • Hakukäyttäytyminen on muuttunut
    09.04.2021
    Markkinointipodcast: Hakukäyttäytymisen muutos

    Markkinointipodcastin vieraana on tällä kertaa Tiina Takala Fonectan myynnistä, joka kertoo ihmisten hakukäyttäytymisen muuttumisesta ja siitä, miten Google on samalla muuttunut.

    Lue lisää
  • Tilaa Näin yrityksesi löydetään verkosta -opas
    07.04.2021
    Tilaa Näin yrityksesi löydetään verkosta -opas

    Tietojenhaku on siirtynyt verkkoon, eikä ensisijainen tiedonetsinnän lähde ole yrityksen kotisivu, vaan tiedonhaku on pirstaloitunut lukuisiin eri kanaviin.

    Lue lisää
  • Hakukäyttäytyminen on muuttunut
    18.03.2021
    Hakukäyttäytymisemme on muuttunut – mitä se tarkoittaa yritykselle?

    Hakukäyttäytymisessämme on tapahtunut lyhyen ajan sisällä merkittävä muutos, joka vaikuttaa myös siihen, miten yritysten tulee verkosta löytyä ja millaisia tietoja niistä pitäisi verkosta löytyä. Tässä artikkelissa kerromme, millaisia muutoksia on tapahtunut ja miten se vaikuttaa yritysten verkkonäkyvyyteen.

    Lue lisää
  • Brändin rakentaminen verkossa - mitä tulee ottaa huomioon identiteettiä ja imagoa hallitessa
    22.02.2021
    Brändin määritelmä pysyy mutta brändääminen tehdään nyt verkossa

    Brändi on yrityksesi sielu ja persoona, joka erottaa sen muista. Brändin rakentaminen on strategista työtä, jota sanelevat nykyään yhä voimakkaammin Google ja sosiaalinen media. Digimaailmassa suuret mahdollisuudet yhdistyvät sudenkuoppiin, jotka voivat vahingoittaa brändiä nopeasti ja salakavalasti.

    Lue lisää
  • Miksi Google My Business on yrityksille tärkeä?
    07.04.2020
    Miksi Google My Business -näkyvyys on tärkeä yritykselle?

    Jo 98% suomalaisista käyttää tietoa hakiessaan hakukonetta. Etsimme siis lähes aina tietoa verkosta, kun meille herää tarve tuotteelle tai palvelulle. Verkkohauissa Google My Businekseen syötetyt tiedot nousevat hakutuloksissa ensimmäiseksi, ennen muita hakutuloksia.

    Lue lisää
  • Mikä on Google My Business?
    28.01.2020
    Mikä on Google My Business?

    Kun etsimme palvelua tai tuotetta, etsimme sitä lähes poikkeuksetta ensisijaisesti verkosta. Ja verkossa tehdyistä hauista Suomessa valtaosa tehdään Googlessa. Siksi ei ole yhdentekevää, miten yritys Googlesta löytyy.

    Lue lisää
  • Yrityksen maine verkossa
    22.01.2020
    Yrityksen maine verkossa

    Yrityksen maine verkossa on hauras asia. Asiakkaat ovat yhä herkempiä antamaan kriittistä palautetta, kun eivät ole tyytyväisiä saamaansa palveluun. Jos yritys ei vastaa tähän palautteeseen tai hoitaa palautteen huonosti, on vaara, että yksittäisestä palautteesta syntyy ns. someraivo, jolloin yritys saattaa nopeastikin nousta sosiaalisessa mediassa näkyviin negatiivisessa keskustelussa, jopa ilman syytä.

    Lue lisää
  • Fonecta Kontaktin avulla yritys löytyy!
    08.01.2020
    Mikä on Fonecta Kontakti?

    Fonecta Kontakti on yksi Fonectan suosituimmista ja asiakkaalle parasta hyötyä tuottavista palveluista, mutta silti ajoittain törmää siihen, ettei kaikille ole ihan selvää, mitä kaikkea Fonecta Kontakti tarjoaa ja mihin tarpeeseen se vastaa.

    Pähkinänkuoressa Fonecta Kontakti on palvelu, jonka avulla yrityksen yhteystiedot ovat oikein ja yhteneväiset kaikissa niissä kanavissa, joista tietoja etsitään. Miksi tällä olisi merkitystä yritykselle, eikö tietoja voi päivittää eri kanaviin sitä mukaan, kun tiedot muuttuvat?

    Yritys ei voi vaikuttaa siihen, mistä kanavista sitä etsitään

    Kun lähdemme etsimään tuotetta tai palvelua, teemme haun lähes aina verkossa. Vielä jokin aika sitten se tarkoitti pääasiassa hakukoneita, ja niistä erityisesti Googlea. Tilanne on kuitenkin nopeasti muuttunut. Nyt hakuja tehdään suoraan karttasovelluksissa, navigaattoreissa, sosiaalisen median palveluissa kuten Facebookissa ja Instagramissa…

    Kanavia on lukemattomia, eikä yritys itse pysty vaikuttamaan siihen, mistä asiakkaat hakunsa aloittavat. Jos asiaa miettii yrityksen kannalta, saattaa asiakkaan näkökulma unohtua. Kannattaakin kiinnittää huomiota omaan ja lähipiirin käyttäytymiseen: hakevatko esimerkiksi perheen kaikki jäsenet asioita eri tavalla ja eri kanavissa? On aina syytä muistaa, että vaikkei joku kanava yritykselle itselleen tuntuisikaan merkitykselliseltä, voi se olla sitä asiakkaalle.

    Eikös tietojen päivittäminen ole vaikeaa?

    Eri hakukanavia on lukemattomia, silti niissä kaikissa pitäisi näkyä. Kaikista kanavista ei yritys ole välttämättä edes kuullut, saati että osaisi päivittää sinne tiedot. Juuri tähän tarpeeseen Fonecta Kontakti vastaa – klikkaamalla yrityksen Oma Fonecta -palveluun tiedot saa päivitettyä yhdellä kertaa kaikkiin tärkeimpiin kanaviin – jopa kiinalaiseen hakukoneeseen Baiduun, jota Suomessa vierailevat kiinalaisturistit käyttävät.

    Käytännössä siis päivittäminen tapahtuu nappia painamalla. Kun yritys kirjautuu Oma Fonectaan ja päivittää sinne tietonsa oikein, ne päivittyvät myös muihin palveluun sisältyviin kanaviin: sosiaaliseen mediaan, Googlen, karttapalveluihin, navigaattoreihin, muihin hakukoneisiin… Myös poikkeusaukiolot ja yrityksen mahdollisesti saamat asiakasarviot päivittyvät tätä kautta. Näin asiakkaat saavat aina ajantasaista tietoa siitä kanavasta, jonka ovat itse valinneet.

    Ei kai sillä niin väliä ole, jos tiedot ei ole oikein?

    Moni isokin yritys on siinä harhaluulossa, ettei tietojen päivittämisellä ole merkitystä. Kunhan tiedot ovat oikein yrityksen kotisivulla ja niissä sosiaalisen median kanavissa, joita yritys itse käyttää, sen pitäisi riittää. Valitettavasti näin ei ole. 

    Harva tuotetta tai palvelua etsivä hakee suoraan yritystä. Etsimme kahvilaa lähellämme, autokorjaamoa, joka olisi auki, edullisempaa tai parempaa kampaajaa, valikoimaltaan kattavaa liikelahjayritystä, luotettavaa remonttimiestä. Yhä enemmän haut ovat kääntyneet siihen suuntaan, että etsitään suoraan palvelua tai jopa tarvetta.

    Jos yritystä lähdetään etsimään nimellä, on silloin yleensä asiakkaalla tarve varmistaa, että yritys on siellä, missä hän sen olettaa olevan tai halutaan varmistaa yrityksen aukioloajat. Molemmissa tapauksissa on äärimmäisen tärkeä, että tiedot ovat oikein asiakkaan käyttämässä kanavassa. Jos haku tehdään Googlessa, on mahdollista, että Google tuo esiin kilpailevan yrityksen, jos se huomaa, että tiedot eri kanavissa ovat eriäväiset, sillä hakutuloksia esittäessään Google hakee tietoa suuresta määrästä eri kanavia. Jos yritys muuttaa toimipaikkaansa tai avaa uuden toimipisteen, täytyy nämä tiedot päivittää mahdollisimman nopeasti verkkoon – jälleen kerran kaikkiin niihin tärkeimpiin kanaviin.

    Omistat oman yrityksesi tiedot

    Sosiaalinen media ja jopa Google mahdollistavat sen, että tietoa voi kuka tahansa lisätä ja päivittää. Google haluaa, että tietoa on tarjolla mahdollisimman paljon, eikä sen näkökulmasta ole tärkeää, kuka tiedon sinne vie. Niinpä, jos yritys ei itse ole perustanut Google My Business -tiliä, voi kuka tahansa perustaa sellaisen yrityksen nimissä. 

    Näin on käynyt isoillekin yrityksille. Käyttäjän päivittämiin tietoihin ei voi samalla tavalla luottaa, kuin jos ne olisivat yrityksen itsensä hallinnoimia. Ja harva yritys varmaan haluaa, että sen nimissä luodaan tilejä sosiaaliseen mediaan tai Googleen.

    Fonecta Kontakti -palvelun avulla voit olla varma, että yrityksen tiedot ovat aina omassa hallinnassasi, eikä kukaan pääse niitä muuttamaan.

     

    Lue lisää
  • Minna Tuum ihmettelee, miksi yritysten tiedot eivät ole netissä oikein
    30.10.2019 - Minna Tuum
    Miksen voi luottaa nettiin?

    Vanha totuushan on, jos se on internetissä, sen on pakko olla oikein. No, tämähän ei tietysti pidä ollenkaan paikkansa, netti nimenomaan on paikka, minne jokainen voi laittaa mitä vaan tietoa ja on usein lukijan medialukutaidosta kiinni, uskooko kyseiseen tietoon vai ei.

    Lue lisää
  • Osaatko hallita yrityksesi mainetta verkossa?
    10.10.2019
    Tee yrityksesi hyvä maine näkyväksi

    Hyvää mainetta voi käyttää luottamuksen rakentamiseen ja uusien asiakkaiden hankintaan. Yrityksesi hyvän maineen kannattaa olla julkisesti esillä ja helposti löydettävissä, samalla tavalla kuin pidät yhteystietosi ajantasaisina useassa eri kanavassa.

    Nykypäivänä ei pelkästään riitä, että tehdään yrityksen sisäisiä tutkimuksia asiakastyytyväisyydestä tai, että yritys löytyy netistä. Kuluttajat hakevat yhä useammin muiden asiakkaiden asiakaskokemuksia ja vahvistusta ostopäätöksellensä netistä. Tämä tarkoittaa sitä, että valinta yritysten välillä tehdään useimmiten niiden yritysten kesken, joiden arvostelut ovat esillä ja asiakas löytää ne helposti.

    Maineenhallinta on siis entistäkin tärkeämmässä roolissa.

    Asiakkaiden luottamuksen saaminen ja digitaalinen puskaradio

    Arvostelut verkossa ovat luottamuksen rakentamista entuudestaan tuntemattomien henkilöiden välille, sitä kutsutaan virtuaaliluottamukseksi. Mitä tämä siis käytännössä tarkoittaa?

    Yksi hyvä esimerkki on ennalta tuntemattoman yrityksen palvelun ostaminen. Olet lukenut hyviä arvosteluja netistä ja menet sen takia luottavaisin mielin uudelle kampaajalle ja tai ostat vaikka uuden ilmalämpöpumpun asennuksineen. Luottamus syntyi siis verkkoarvostelujen kautta ja auttoi päätöksen teossa.

    Verkkoarvostelut myös tekevät osan myyntipuheesta ja tavoittavat potentiaaliset uudet asiakkaat verkossa, sillä arvosteluissa jo palveluasi käyttäneet kertova siitä omin sanoin ja vahvistavat kuvaa hyvästä ja luotettavasta palvelusta.

    Verkkoarvostelut luovat inhimillisen ja sosiaalisen säväyksen asiasisältöisten ja myyvien kotisivujen tueksi. Tällä tavoin teet yrityksestäsi helpommin lähestyttävän. Kun vielä varmistat, että vastaat asiakkaiden jättämiin arvosteluihin, tuot esiin asiakaslähtöisyyden ja sen, että arvostat heitä.

    Yhä useampi henkilö etsii arvosteluja ennen ostopäätöksen tekemistä

    Tutkimuksen * mukaan 81% suomalaisista pitää arvosteluja hyödyllisinä ja 77% kokee, että arvostelut vaikuttavat kiinnostukseen tuotetta tai palvelua kohtaan. Onko yrityksesi mukana valintaprosessissa, kun asiakas etsii ja vertailee tuotteita, palveluita tai palveluntarjoajaa? 

    Usein verkossa on näkyvillä vain muutaman tyytymättömän asiakkaan arvostelut niin sanotusti jäävuoren huippuna. Todellisuudessa ”pinnan alla” on suuri joukko tyytyväisiä asiakkaita, joiden mielipiteet eivät ole esillä. Siksi onkin tärkeää aktivoida juuri ne tyytyväiset asiakkaat kertomaan omista kokemuksistaan. Asiakkaiden aktivointi tapahtuu helposti erilaisten arvostelupalveluiden, kuten Fonecta Arvostelujen avulla. Lähetä aina asiakkaille pyyntö jättää arvio yrityksestäsi, näin saat omien tyytyväisten asiakkaittesi arvostelut näkyviin.

    Arvostelukutsut toimivat myös yrityksen viestinnän tukena: viesti asiakkaalle saa hänet tuntemaan itsensä tärkeäksi ja vahvistaa heidän ymmärrystään siitä, että heidät huomioidaan. Muistutat myös samalla yrityksesi olemassaolosta, mikä parhaassa tapauksessa johtaa lisämyyntiin.

    Tärkeää lisätietoa liiketoimintasi ja asiakastyytyväisyyden kehittämiseksi ja ylläpitämiseksi

    Fonecta Arvostelut on helppo tapa olla vuorovaikutuksessa asiakkaittesi kanssa ja oppia tuntemaan, mitä asiakkaasi yritykseltäsi toivovat. Miten asiakkaasi kokevat asiakaspalvelun, tietyn tuotteen tai palvelut, joita yrityksesi tarjoaa?

    Mikäli yritykselläsi on useampia toimipisteitä, saat tietoa eri toimipisteiden mahdollisista eroavaisuuksista.

    Käsittele negatiivisia arvosteluita, jotteivat ne paisu ja vaikuta mielikuvaan yrityksestäsi vahingollisesti. Vastaamalla kriittiseen palautteeseen kerrot asiakkaillesi, että välität heistä, että sinua kiinnostaa asiakastyytyväisyys, ja haluat selvittää ja korjata mahdolliset reklamaatiotilanteet. Nämä vastaukset vaikuttavat myös siihen, miten muut potentiaaliset asiakkaat kokevat näkemänsä arviot. He huomaavat, että yrityksesi ottaa negatiiviset palautteet vakavasti ja otat tilanteen haltuun. Tämä vahvistaa luottamusta enemmän kuin se, että yritys jättää kokonaan vastaamatta negatiiviseen palautteeseen.

    Podcastissa kerromme lisää maineenhallinnasta verkossa -katso video! 

    Lähde: *IROResearchin 1000 suomalaista – tutkimus, helmikuu 2019

    Lue lisää
  • Fonecta verkkolöydettävyys, yrityksen tiedot netissä
    07.01.2019
    Ovatko yrityksesi tiedot oikein netissä ja miksi se on tärkeää?

    Tiedätkö, mistä kaikkialta yrityksesi tietoja etsitään? Entä ovatko tiedot noissa kanavissa oikein ja ajan tasalla? Lue, miksi netistä löytyvillä tiedoilla on väliä ja kuinka varmistat helposti, että yrityksesi tiedot ovat oikein kaikissa tärkeimmissä kanavissa.

    Lue lisää
  • Ole läsnä verkossa niin yrityksesi löydetään!
    06.02.2018
    Ole läsnä, niin sinut löydetään – myös verkossa

    Voi ei! Pyöräsi rengas puhkeaa keskellä vierasta kaupunginosaa, eikä sinulla ole aavistustakaan, missä lähin pyöräkorjaamo sijaitsee. Mitä teet? Todennäköisesti etsit pyöräkorjaamon hakukoneella.

    Lue lisää

Saatat olla kiinnostunut myös näistä

Hakukone­optimointi

Hinta alkaen

210

€/kk

+ alv

Hakukoneoptimoinnin avulla voit parantaa kotisivujesi sijoitusta Googlen hakutuloksissa.

Lue lisää

Avaimet käteen -kotisivut

Hinta alkaen

22

€/kk

+ alv

Kauttamme saat ammattilaisen suunnittelemat kotisivut yritykselle ja yhdistykselle.

Lue lisää

Facebook­­­-mainonta

Hinta alkaen

290

€/kk

+ alv

Hyödynnä video- tai kuvamainontaan eri mainosmuodoissa Facebookissa ja Instagramissa.

Lue lisää