LinkedIn­­­-mainonta

Pyydä tarjous yrityksellesi!

Useasti palkittu LinkedIn-kumppani

LinkedIn-mainonta tavoittaa yritysmaailman vaikuttajat

"The world’s’ largest professional social network." LinkedIn kuvailee itseään maailman suurimpana asiantuntijoiden sosiaalisena kanavana. Mainostaminen siellä kannattaa.

Vaikka usein LinkedIn mielletäänkin vain rekrytointikanavaksi, käyttäjät hakevat sieltä kuitenkin tietoa toimialastaan, oppivat uusia taitoja, kuuntelevat vaikuttajien mielipiteitä ja ehkäpä tärkeimpänä, hakevat asiantuntijoiden neuvoa. Mitä sinun yrityksesi tarjoaa toimialastasi kiinnostuneille LinkedInissä? Pyydä yrityksellesi maksuton LinkedIn-konsultaatio!

Fonecta on LinkedInin virallinen kumppani, mikä mahdollistaa asiakkaillemme monipuoliset mahdollisuudet mainontaan ja markkinointiin. Kauttamme yrityksesi saa käyttöönsä mm. laajennetun työkaluvalikoiman sekä kattavan kokemuksemme ja ammattitaitomme. 

Luo kiinnostavaa sisältöä ja puhuttele käyttäjiä kansainvälisesti.

Löydä sopivat mainosmuodot ostopolun eri vaiheisiin.

Kohdista viestisi yrityksesi tärkeimmille kohderyhmille.

LinkedIn-mainonta & Fonecta

Mitä LinkedIn-kumppanuus tarkoittaa?

Vuodesta 2017 Fonecta on ollut Suomen ainoa virallinen LinkedIn Marketing Solutions -maapartneri. Kumppanuus LinkedInin kanssa mahdollistaa asiakkaillemme monipuolisemmat työkalut tehokkaamman mainonnan toteuttamiseen sekä uusimpien ominaisuuksien hyödyntämisen. 

Virallisen kumppanin kanssa toimimalla markkinoinnin tekijät pystyvät saavuttamaan tavoitteensa tehokkaasti. Partnerilla on hallussaan sekä paikallistuntemus että LinkedInin tarjoama asiantuntijuus ja työkalut, joita muilla mainonnan tekijöillä ei ole saatavilla.

 

Lue lisää Fonectan LinkedIn-kumppanuudesta

Palkittu LinkedIn-mainostiimi

Mainosratkaisutiimimme on aina ajan hermoilla jatkuvan koulutuksen ansiosta. LinkedIn on myös palkinnut Fonectan mainostiimin useilla palkinnoilla tekemästään työstä suomalaisten yritysten hyväksi. Vuonna 2020 Fonecta palkittiin kansainvälisessä kilpailussa parhaana LinkedIn-kumppanina.

Saat siis rautaisia ammattilaisia toteuttamaan yrityksesi LinkedIn-mainontaa. Fonectan kautta onnistuu niin suomenkielinen mainonta kuin muutkin kielet. Asiantuntijoillamme on kattava kokemus sekä paikallisista että kansainvälisistä LinkedIn-mainoskampanjoista. 

Avaimet käteen tai toteuta mainostaminen itse

LinkedIn-mainonta onnistuu kauttamme eri tavoin. Voit valita avaimet käteen -paketin tai toteuttaa kampanjasi itse ja hyödyntää ammattitaitoamme ja mainosratkaisuja vain siltä osin kuin niitä tarvitset. Pystytämme molemmissa tapauksissa yrityksellesi mainostilin veloituksetta.

 

Mainostaminen LinkedInissä on kauttamme todella vaivatonta. Saat mainostiliisi aina laskutuksen sekä käyttöösi erikoiskohderyhmät sekä laajennetun analytiikan. Pyydä yrityksellesi maksuton LinkedIn-konsultaatio!

Pyydä tarjous yrityksellesi!

Luotettavin sosiaalisen
median kanava

Lähde: Business Insider Digital Trust Survey 2020

+ 720

miljoonaa käyttäjää maailmanlaajuisesti.

+ 1,4

miljoonaa käyttäjää Suomessa.

Nr. 1

B2B-liidigeneroinnin kanava.

"Linkedin on nyt tärkein markkinointi-kanavamme"

Stuart Reynish, Director, Sales & Marketing, AAC Global 

Mainostaminen LinkedInissä – millaisia ovat sen mainosmuodot?

Mainostaminen on erittäin monipuolista LinkedIn-palvelussa. Kauttamme onnistuu tietysti suomenkielinen mainonta mutta myös kansainväliset markkinat. Voit lukea tietopankistamme lisää LinkedIn-mainosmuodoista ja siitä mitä käytännössä on LinkedIn-mainoksen tekeminen, mutta alle olemme listanneet ne pähkinänkuoressa.

Sponsoroitu sisältö

Sponsoroitu sisältö tavoittaa hyvin laajalti ja tarkasti kohderyhmäsi sekä taipuu kattavasti eri formaatteihin. Sponsoroituun sisältöön voi reagoida eri tavoin ja sen avulla on helppo ohjata kohderyhmä kohti haluttua tavoitetta. Siksi se on loistava tapa aloittaa LinkedIn-mainonta.

Mieti siis kenelle haluat viestisi kohdistaa ja miten saat heidän huomion, ja anna sponsoroidun sisällön hoitaa loput. Fonectan asiantuntijoilta saat tietysti myös apua.

Message Ad

Message Ad (entiseltä nimeltään Sponsored InMail) on henkilökohtainen tapa kohdentaa mainosviesti suoraan LinkedIn-käyttäjän postilaatikkoon. Message Ad on tehokas tapa sillä se löytää varmasti perille ilman vaaraa joutua roskapostikansioon kuten sähköposti.

Viestit lähtevät kohderyhmäläisille vain silloin kun he ovat aktiivisina ja vastaanottaja voi saada sponsoroidun viestin vain kerran 45 päivän sisällä, joten sen vaikutus oikein kohdistettuna ja personoituna tehokas.

Dynaaminen mainos

Dynaaminen mainos on mainosmuotona mielenkiintoinen, sillä se on tehokas huomionherättäjä personoidun ulkonäkönsä ansiosta.

Dynaamisen mainoksen tiivis tekstisisältö ja tehokkuus käyttäjän ohjaamisen suhteen tekevät siitä loistavan formaatin esimerksiksi seuraajien keräämistä varten.

Text Ads

Text Ad voi olla yhdistelmä tekstiä ja kuvaa tai ainoastaan tekstiä. Sen voi näyttää uutisvirran sijaan LinkedInin yläreunassa tai oikean reunan bannerissa. 

Tekstimainos sopii lyhyille ja ytimekkäille viesteille. Se on oiva tapa kehottaa kohderyhmääsi toimimaan, kun viesti on osuvasti muotoiltu heidän tarpeisiin. 

Linkedin-markkinointiin liittyvää tietoa

Kiinnostaako LinkedIn-markkinointi ja -mainonta tarkemmin myös käytännön tasolla? Haluatko lukea mitä LinkedIn-mainoksen tekeminen tarkoittaa tarkalleen ottaen? Fonectan tietopankki on täynnä sisältöä digimarkkinointia käsitteleviin aiheisiin liittyen. Alta löydät sisällöt LinkedIn-markkinointiin liittyen:

  • Linkedinin sertifikaatit
    28.06.2021
    LinkedIn-sertifikaatit ja miten niitä suoritetaan

    LinkedIn on suurista digimainonnan taloista ainoa, jolla tähän asti ei ole ollut sertifikaatteja, joilla mainonnan tekijät voivat osoittaa osaamistaan. Vuoden 2021 alussa LinkedIn käynnistikin pilottiohjelman, jonka tarkoituksena oli testata ja kehittää kesällä julkaistavia sertifikaatteja. LinkedIn Marketing Solutions -partnerina Fonecta oli luonnollisesti mukana jo heti pilotin ensimmäisessä vaiheessa.

    Kun pilotti tammikuun lopulla käynnistyi, oli mukana vain kourallinen ihmisiä. Yksi osallistujista oli Fonectan Markus Rintala. ”Meidän tehtävämme oli antaa palautetta itse prosessista, sertifikaattien sisällöstä ja kysymyksistä sekä auttaa kehittämään koko prosessia ennen kuin se avataan suurelle yleisölle”, Markus kertoo kokemuksistaan ja jatkaa ”tämä kuvaa hyvin meidän yhteistyötämme LinkedInin kanssa. Olemme mukana kehitystyössä ja kerromme rehellisesti mielipiteemme, usein myös haastaen LinkedIniä.”

    Oli pilotissa toki myös porkkanakin: ”Oli hienoa päästä suorittamaan sertifikaatit ensimmäisten joukossa maailmassa”, Markus toteaa.

    Mihin sertifikaatteja tarvitaan?

    Sertifikaatit ovat olleet osa digimainonnan osaamiskoulutusta jo pitkään. Muun muassa Googlella ja Facebookilla on omat sertifikaattiohjelmansa, joista on jo muodostunut alalle eräänlainen käytäntö.

    Sertifikaattien tarkoituksena on kasvattaa tietoisuutta LinkedIn-mainonnasta ja -markkinoinnista ylipäänsä sekä kouluttaa ihmisiä koulutusohjelman kautta käyttämään LinkedIniä. Samalla koulutusohjelman suorittaneet saavat omaan LinkedIn-profiiliinsa todistuksen omasta osaamisestaan.

    Mitä sertifikaatteja voi suorittaa?

    Suoritettavia sertifikaatteja on kaksi: Fundamentals eli Linkedin-mainonnan perusteet sekä Marketing strategy eli markkinointistrategia. Sertifikaattien tarkoitus on osoittaa, että osaat käyttää sekä LinkedInin orgaanisia että maksetun mainonnan elementtejä.

    Ennen sertifikaattien suorittamista tulee omaksua LinkedIn-mainonnan oppimiskeskuksesta eli LinkedIn Marketing labsista löytyvät materiaalit. Kun suoritettavaan kokonaisuuteen liittyvät moduulit on käyty, pääsee suorittamaan testin, jonka läpäisemisestä suorittaja saa sertifikaatin.

    Linkedin sertifikaatit

    Fundamentals: Linkedin-mainonnan perusteet -kokonaisuuden moduulit:

    • Mainontaan tutustuminen
    • Kohdentaminen
    • Raportointi

    Marketing strategy -kokonaisuuden moduulit:

    • Brändin rakentaminen
    • Liidituotanto

    Näin voit suorittaa LinkedIn-sertifikaatit

    LinkedIn-sertifikaattien suorittaminen tulee mahdolliseksi kaikille LinkedIn-käyttäjille 30.6.2021. Sertifikaatin suorittaminen on helppoa:

    • Mene LinkedIn Marketing labsin sivulle https://training.marketing.linkedin.com/
    • Kirjaudu sisään omilla LinkedIn-tunnuksilla.
    • Valitse, kumman moduulin haluat suorittaa.
    • Opiskele läpi moduulin materiaalit.
    • Tee halutessasi harjoitustesti ennen varsinaista testiä.
    • Voit myös ohittaa moduulit ja siirtyä suoraan testiin, jos olet jo LinkedIn-mainonnan tai markkinoinnin konkari.

    Fonecta on Suomen ainoa virallinen LinkedIn Marketing Solutions -partneri. Me olemme apunasi LinkedIn-markkinoinnissa – tutustu palveluihin!

    Lue lisää
  • Linkedin Stories
    15.06.2021
    LinkedIn Stories – sitouta asiakkaasi arkisella sisällöllä

    Tuntuuko kynnys julkaista LinkedInissä liian korkealta? LinkedIn Stories on matalan kynnyksen paikka kuvien tai lyhyiden videoiden julkaisuun. Esimerkiksi päivittäisestä työarjesta kertovat julkaisut tavoittavat asiakkaat mutkattomasti LinkedIn Storiesissa. Oletko jo ottanut ominaisuuden käyttöön?

    Stories-ominaisuuden käyttö yleistyy vauhdilla

    Kuluttajien käyttäytyminen on muuttunut, sillä ihmiset haluavat uusia tapoja pitää yhteyttä työskennellessään kotona. Myös brändit haluavat tavoittaa asiakkaita helposti lähestyttävällä ja aidolla tavalla. Stories-ominaisuus tarjoaa mahdollisuuden luoda rentoa ja arkista sisältöä ilman, että se vie tilaa asiapainotteiselta sisällöltä.

    Käyttäjien aktiivisuus on siirtymässä uutisvirrasta tarinoihin kaikilla alustoilla. Aiemmin muun muassa Snapchatista ja Instagramista tuttu formaatti löytyy nykyään myös LinkedInistä, jossa valittavana on sekä maksuton, orgaaninen LinkedIn Stories että maksullinen Stories Ads.

    Mikä on LinkedIn Stories?

    LinkedIn Storiesissa voi julkaista valokuvia ja lyhyitä videoita, jotka ovat katsottavissa 24 tunnin ajan. Tarinat luovat uudenlaisia mahdollisuuksia spontaaneihin päivityksiin, jotka katoavat automaattisesti vuorokauden kuluttua. Orgaaninen ja maksuton LinkedIn Stories toimii toistaiseksi vain mobiilissa.

    Tarinoiden julkaiseminen on helppoa ja nopeaa, kun sisällöksi kelpaavat autenttiset hetket tarkasti suunniteltujen julkaisujen sijaan. Uutisvirtaan liian kevyeltä tuntuva sisältö löytää paikkansa luontevasti LinkedIn Storiesin puolelta. Tarinat sopivat esimerkiksi tiedon jakamiseen, seuraajien kouluttamiseen, työnantajamielikuvan vahvistamiseen sekä yleisön sitouttamiseen. Esittele esimerkiksi yrityksesi henkilöstöä, juhli onnistumisia tai markkinoi uutta tuotetta. Hyödynnä swipe up -linkkejä konversion kasvattamisessa ja käytä tägäystä ihmisten sitouttamisessa.

    Ota maksuton LinkedIn Stories käyttöön

    1. Avaa LinkedInin mobiilisovellus.
    2. Klikkaa joko plusmerkillä varustettua omaa profiilikuvaa tai yrityksen logoa. Yrityksen nimissä julkaiseminen edellyttää yrityssivun admin- tai sisällöntuottajan oikeuksia.
    3. Lisää tarinaan joko valmiiksi olemassa olevaa sisältöä tai kuvaa Storyn kameralla.
    4. Voit lisätä kuviin ja videoihin esimerkiksi tekstejä, tarroja, tägäyksiä ja hashtageja.
    5. Julkaise tarina klikkaamalla Add to Page Story.

    Mikä on Stories Ads?

    Stories Ads on maksullinenmainospaikka, jonka tunnistaa vasemman yläkulman promoted-merkistä. Mainokset sijoittuvat LinkedInissä niin, että yksi mainos näkyy joka kolmannen orgaanisen julkaisun välissä. Myös maksullinen Stories Ads toimii toistaiseksi vain mobiilissa.

    Stories Ads voi sisältää joka kuvia tai videoita, mutta videoiden pituus voi mainoksissa olla hieman pidempi (30 s) kuin orgaanisissa LinkedInin tarinoissa (20 s). Kun LinkedIn Storiesin julkaisu poistuu 24 h jälkeen, maksullinen Stories Ads poistuu vasta mainoskampanjan päätyttyä. Siinä missä orgaanisia tarinoita ei voi kohdentaa, maksulliset mainokset tarjoavat samat mainonnan kohdennusmahdollisuudet kuin muissakin formaateissa.

    Orgaaninen vs. maksullinen Stories

    Orgaanisen ja maksullisen Stories Adsin ominaisuudet

    Ota maksullinen Stories Ads käyttöön

    1. Kirjaudu Campaign Manageriin.
    2. Valitse kampanjan tavoite.
    3. Määrittele kohderyhmä.
    4. Valitse mainosformaatti (single image tai video ad) ja klikkaa LinkedIn Stories.
    5. Valitse Create new ad ja luo mainos.

    Yrityksen tarina viihdyttää ja sitouttaa

    Aiemmista kanavista tutut tarinat ovat helppo tapa kuluttaa viihdyttävää sisältöä kiireisessä arjessa. Niiden avulla voi näyttää hieman enemmän yrityksestä, sitouttaa seuraajia sekä luoda heihin pitävän suhteen. Yrityksille visuaalinen tarinankerronta tarjoaa mahdollisuuden inhimillisen ja helposti lähestyttävän brändin luomiseen.

    Lue lisää
  • LinkedIn on luotetuin somekanava
    13.04.2021
    LinkedIn lunastaa lupauksensa luotetuimpana somekanavana

    LinkedIn on tällä hetkellä luotetuin sosiaalisen median kanava käyttäjien keskuudessa. Mikä tekee LinkedInistä luotettavan ja miten tämä näkyy mainoskäyttäytymisessä?

    Luotettavuus rakentuu erityisesti kahdelle pilarille: ovatko järjestelmälle annetut tiedot turvassa ja onko kanavassa näkyvä tieto aitoa. Business Insiderin US Digital Trust Studyn mukaan LinkedIn koetaan kaikkein turvallisimmaksi ja luotetuimmaksi sosiaalisen median alustaksi. Tutkimuksen mukaan lähes kolme neljäsosaa (73 %) LinkedIn-käyttäjistä oli sitä mieltä, että kanava suojaa heidän yksityisyyttään ja tietojaan. LinkedIn on saavuttanut kärkisijan vuosittain toteutetussa tutkimuksessa jo neljä kertaa peräkkäin, eikä se juurikaan ole saanut osakseen median huomiota tietosuojaan liittyvissä kysymyksissä.

    ”LinkedIn panostaa nyt erityisesti yksityisyyden suojan ja datan käsittelyn kehittämiseen. Kanava tekee myös paljon töitä sen eteen, että feikkiprofiilit tuhotaan heti, jos niitä ilmenee. LinkedInin käyttäjäehdoissakin on määritelty, että käyttäjän tulee olla todellinen”, kertoo Fonectan LinkedIn Relationship Manager Emmi Mikkola.

    Lue lisää
  • LinkedInin kehityskaari
    13.04.2021
    LinkedIn-mainonnassa huimia kehitysharppauksia

    LinkedInin merkitys etenkin suomalaisyritysten B2B-mainonnassa on kasvanut merkittävästi. Samalla mainoskäyttäytyminen LinkedInissä on muuttunut rohkeammaksi. Loppuun asti silotelluista sisällöistä on siirrytty rennompaan ja mainonnasta on tullut huomattavasti monimuotoisempaa.

    Suomalaisten B2B-yritysten lisäksi myös B2C-mainonta on selkeästi alkanut nostaa päätään. LinkedIn-mainonta on kasvanut Suomessa monia Euroopan maita nopeammin ja koronapandemia on kiihdyttänyt tahtia. Isojen yritysten lisäksi myös moni pk-yritys on aktivoitunut ja alkanut hyödyntää kanavan tuomia mainosmahdollisuuksia, mikä näkyy esimerkiksi maansiirron toimialalla.

    Lue lisää
  • Miten 3. osapuolen evästeiden muutokset vaikuttavat mainostajaan?
    08.04.2021
    Evästeiden poistumisen vaikutukset mainontaan

    Olemme verkkomainonnassa tottuneet siihen, että mainonta on voitu kohdentaa tehokkaasti ja sen avulla on saatu merkittäviä tuloksia. Nyt 3. osapuolen evästeisiin ja yksityisasetuksiin on tulossa merkittäviä muutoksia, tässä blogissa avaamme syitä muutoksen taustalla ja sitä, millaisia vaikutuksia niillä on mainostamiseen.

    Lue lisää
  • Markkinointipodcastin aiheena verkkomainonta
    29.03.2021
    Markkinointipodcast: Verkkomainonta

    Markkinointipodcastin aiheena verkkomainonta, kenelle se sopii ja miten sitä kannattaa tehdä?

    Lue lisää
Kaikki LinkedIn-mainonnan artikkelit

Saatat olla kiinnostunut myös näistä

Fonecta Chat

Hinta alkaen

231

€/kk

+ alv

Kohderyhmäpalvelun avulla tavoitat yritykset ja niiden päättäjät markkinointisi ja myyntisi tueksi.

Lue lisää

Ohjelmallinen ostaminen

Tavoita potentiaaliset asiakkaat monikanavaisesti

Kasvata ohjelmallisen ostamisen avulla yrityksen tai palvelun tunnettuutta. Mainosta myös Spotifyssa!

Lue lisää

Facebook­­­-mainonta

Hinta alkaen

290

€/kk

+ alv

Hyödynnä video- tai kuvamainontaan eri mainosmuodoissa Facebookissa ja Instagramissa.

Lue lisää