LinkedIn­­­-mainonta

Tavoita kohderyhmäsi maailman suurimmasta päättäjäverkosta, Suomesta ja maailmalta.  Pyydä maksuton seuraaja-analyysi, jonka avulla voit tehostaa yrityksenne LinkedIn-tekemistä.

Pyydä maksuton analyysi tästä!

Useasti palkittu LinkedIn-kumppani

LinkedIn-mainonta tavoittaa yrityspäättäjät

LinkedIn on maailman suurin työelämän sosiaalinen media. Mainostaminen siellä kannattaa.

Tiesitkö, että kaikista suomalaisista aikuisista yli kolmannes pitää LinkedIniä luotettavimpana sosiaalisen median kanavana – ja LinkedInin käyttäjien keskuudesta jopa 76 prosenttia pitää sitä luotettavimpana somekanavana? Varmista, että sinun yrityksesi nousee esiin toimialastasi kiinnostuneille LinkedInissä: pyydä yrityksellesi maksuton LinkedIn-analyysi.

LinkedInin virallisena Marketing Solutions -kumppanina tarjoamme asiakkaillemme monipuoliset mahdollisuudet mainontaan ja markkinointiin. Kauttamme yrityksesi saa käyttöönsä mm. laajennetun työkaluvalikoiman sekä kattavan kokemuksemme ja ammattitaitomme. Palvelemme lokaaleja ja globaaleja Suomessa toimivia mainostajia, joille suunnittelemme sekä toteutamme LinkedIn-mainontaa. Lisäksi koulutamme asiakkaidemme omia LinkedIn-tiimejä ja autamme heitä löytämään LinkedIn-mainonnan parhaat käytännöt tuloksellisempaan tekemiseen. Saat meiltä tuen tekemiseesi myös, jos haluat mieluummin tehdä mainontaa itse tai kumppanin kautta. 

Lataa LinkedIn-mainonnan opas

Taktinen mainonta on ostoon tai muuhun toimenpiteeseen tähtäävää mainontaa. Taktiseen mainontaan kuuluu olennaisesti tulosten seuranta ja kampanjan onnistumisen mittaaminen. Kuinka tehdä taktista mainontaa LinkedInissä?

Lataa maksuton opas tästä!

Suomen ainoa virallinen LinkedIn-kumppani – mitä se tarkoittaa asiakkaillemme?

Palkittu LinkedIn-mainostiimi palveluksessasi

 

Saat ammattilaisemme toteuttamaan yrityksesi LinkedIn-mainonnan. Asiantuntijoillamme on kattava kokemus niin paikallisista kuin suurista kansainvälisistä LinkedIn-kampanjoista.

 

Mainosratkaisutiimimme on aina ajan hermoilla jatkuvan koulutuksen ansiosta. LinkedIn on myös palkinnut Fonectan mainostiimin useilla palkinnoilla työstä suomalaisten yritysten hyväksi. Vuonna 2020 Fonecta palkittiin kansainvälisessä kilpailussa parhaana LinkedIn-kumppanina.

Ainutlaatuisia etuja, joita et saa muualta

 

Vuodesta 2016 Fonecta on ollut Suomen ainoa virallinen LinkedIn Marketing Solutions -kumppani. Virallisen kumppanin kanssa markkinoinnin tekijät pystyvät saavuttamaan tavoitteensa tehokkaasti.

 

Meillä on paikallistuntemuksen lisäksi LinkedInin tarjoama asiantuntijuus ja työkalut, joita muilla mainonnan tekijöillä ei ole saatavilla. Saat käyttöösi enemmän kohdennuskriteereitä, raportteja sekä analyyseja LinkedIn-mainonnasta ja kohderyhmistäsi, pääsyn Fonectan maksuttomiin LinkedIn-koulutuksiin ja paljon muuta.

Vaivatonta mainontaa laskutuksella

 

LinkedIn-mainonta onnistuu kauttamme eri tavoin. Valitse avaimet käteen -paketti, toteuta kampanjasi itse tai ulkoista kanssamme kumppanoituneelle mediatoimistolle ja hyödynnä ammattitaitoamme vain siltä osin kuin tarvitset. Saat kaikissa tapauksissa yrityksellesi mainostilin veloituksetta.

 

Pyydä yrityksellesi maksuton LinkedIn-analyysi!

"Fonectan mainostilin avaaminen ei muuttanut Campaign Managerin käyttöä mitenkään tai edes maksanut mitään. Velvoitteiden tilalle tulikin mutkattomuutta ja ensiluokkaista asiantuntemusta."

Mikko Malmivaara, markkinointijohtaja, Grundium

LinkedIn-mainonnan myötä AAC Globalin sponsoroitu sisältö oli 9 % kansainvälistä keskiarvoa kiinnostavampaa ja konversio kasvoi 5 % aiemmasta. Yrityksen LinkedIn-sivujen seuraajamäärä kasvoi 15 %.

Fonecta vahvisti Lindströmin organisaation sisäistä LinkedIn-osaamista valmennusohjelman avulla, ja Lindström on kyennyt tehokkaammin tavoittamaan uusia kohderyhmiä toimintamaissaan.

Monipuoliset mahdollisuudet LinkedIn-mainontaan ja -markkinointiin

Ulkoista meille – avaimet käteen

Säästä aikaa ja vaivaa, ja ulkoista mainoskampanjasi toteutus Fonectan palkituille LinkedIn-asiantuntijoille.

 

Saat maan parhaan osaamisen ja paikallistuntemuksen lisäksi käyttöösi työkaluja, joita muilla mainonnan tekijöillä ei ole saatavilla. Hyödyt erikoiskohderyhmistä sekä erilaisista analyyseista ja raporteista, joita tuotamme tehostaaksemme sekä kehittääksemme LinkedIn-mainontaa entisestään. Tarjoamme suomenkielisen tuen esimerkiksi teknisiin kysymyksiin tai ongelmatilanteissa.

Pyydä tarjous

LinkedIn-koulutukset

Opi suunnittelemaan sekä toteuttamaan LinkedIn-mainontaa samoilla taktiikoilla ja parhailla käytännöillä, joita palkittu tiimimme käyttää asiakkaisiimme.

 

Koulutuksiamme ovat hyödyntäneet niin globaalit kuin paikalliset mainostajat. Tarjoamme asiakkaidemme inhouse-tiimeille LinkedIn-koulutuksia kattavasti aihealueittain sekä mainonnan tehokkaasta hyödyntämisestä että orgaanisen sivun ja vaikuttavan sisällön kehittämisestä.

 

Ota yhteyttä koulutustarpeistanne

Kumppani media- ja digitoimistoille

Varmista, että tarjoat asiakkaillesi parasta LinkedIn-palvelua ja uusinta osaamista.

 

Fonecta edustaa virallisesti LinkedIn-mainontaa Suomessa. Kumppanoitumalla kanssamme voit tarjota asiakkaallesi muun muassa mainonnan veloituksen laskutuksella luottokortin sijaan sekä laajemmat työkalut ja analyysit. Lisäksi saat meiltä säännöllisesti ajankohtaisia vinkkejä sisältävän uutiskirjeen sekä pääsyn Fonectan maksuttomiin LinkedIn-koulutuksiin.

Ota yhteyttä LinkedIn-asiantuntijaamme!

Toteuta itse

Jos haluat toteuttaa mainontasi yhä itse, on mainostilin avaaminen Fonectan kautta silti kannattavaa. Saat vaivattoman kulutusperusteisen laskutuksen ilman luottokortteja, isoa kuittipinoa tai sitoutumista ennakkosummiin. Lisäksi Fonectan asiakkaana saat meiltä kuukausittain LinkedIn-uutiskirjeen, joka sisältää aina ajankohtaista tietoa uusimmista ominaisuuksista, käytännön vinkkejä LinkedIn-mainontaan sekä kutsuja järjestämiimme webinaareihin. Kaikki tämä on saatavilla vain asiakkaillemme.

Avaa ilmainen mainostili

Luotettavin sosiaalisen
median kanava

Lähteet: Iro Research & Fonecta 2021, Business Insider Digital Trust Survey 2020

+ 820

miljoonaa käyttäjää maailmanlaajuisesti.

+ 1,5

miljoonaa käyttäjää Suomessa.

Nr. 1

B2B-liidigeneroinnin kanava.

Avaa ovi LinkedIn-etuihin, joita et saa muualta

Tarjoamme ainutlaatuisia etuja vain asiakkaillemme, joilla on LinkedIn-mainostili Fonectan kautta. Mainostilin avaaminen kauttamme on täysin veloituksetonta eikä edellytä sitä, että mainokset toteutetaan Fonectan toimesta. Avaamalla mainostilin pääset kattavampien työkalujen sekä esimerkiksi paikallisen tukemme piiriin.

Avaa ilmainen mainostili

LinkedIn-markkinointiin liittyvää tietoa

Kiinnostaako LinkedIn-markkinointi ja -mainonta tarkemmin myös käytännön tasolla? Haluatko lukea mitä LinkedIn-mainoksen tekeminen tarkoittaa tarkalleen ottaen? Fonectan tietopankki on täynnä sisältöä digimarkkinointia käsitteleviin aiheisiin liittyen. Alta löydät sisällöt LinkedIn-markkinointiin liittyen:

  • Nainen etäkokouksesa
    05.04.2022
    Unohda algoritmi – anna lämpöä, hyötyä ja mietittyä sisältöä

    Inhimillinen ja arkinen sisältö on herättänyt huomiomme somessa, kun pandemia on muuten erottanut meitä toisistamme. Miten huomio varmistetaan jatkossa?

    Sosiaalisen median kanavien sisäiset säännöt, algoritmit ja yleisöt muuttuvat jatkuvasti. Siksi teknistä kikkailua tärkeämpää onkin merkityksellinen sisältö. Kun asiasi koetaan omaksi, tärkeäksi ja jakamisen arvoiseksi, se luo yleisösi ja yrityksesi välille kestävän siteen.

    Miltä me näytämme?

    Siitä on hetki, kun työelämä näyttäytyi vain yrityksen käsikirjoitetuissa esittelyvideoissa ja työntekijät hymyilivät kuvissa bisnesunivormu päällä. Nyt työn kuvat ja tarinat jaetaan suoraan omilta sometileiltämme, ja ne ovat rouheita ja elämänmakuisia.

    Kuka tahansa työntekijöistä voi olla yrityksesi tärkein kasvo.

    Etätyön hassut kommellukset tai kokemukset työn ja perhe-elämän yhdistämisestä luovat lahjomattoman kuvan yrityksestäsi – sen, miltä tuntuu olla teillä töissä. Tunnetta ja aitoutta arvostetaan, ja niillä on valtava voima.

    Inspiroi ja kouluta siksi kaikkia työntekijöitäsi tekemään LinkedIn-julkaisuja. Kannusta, palkitse ja nosta esiin toimivia esimerkkejä. Se ei vaadi suurta resursointia, vain pienten rutiinien muistamista intrassa tai viikkopalaverissa.

    Ihmistä kiinnostaa toinen ihminen. Työntekijän mittakaava on helposti omaksuttava ja siksi se koukuttaa katsojan. Työn arjesta kertovat, hyvin suunnitellut ja tuotetut sisällöt voivat olla tehokkaita inhimillisen yrityskuvan rakentajia. Miten arkista työtä helpottanut oivallus syntyi? Miten kauan menee aikaa, kun työturvallisuutta parantava suoja-asu puetaan?

    Mitä me annamme?

    Voit tavoittaa LinkedInillä Suomessa 1,5 miljoonaa ja kansainvälisesti 822 miljoonaa käyttäjää. Jokainen heistä kohtaa valtavan määrän sisältöä pelkästään LinkedInissä.

    Mainoksiasi kohdentamalla saat tilaa sinulle tärkeiden ihmisten uutisvirrassa. Se ei kuitenkaan riitä, tarvitset tilan lisäksi heidän huomionsa. On arvioitu, että jos katsoja ei näe videon 3 ensimmäisen sekunnin aikana kiinnostavaa koukkua, hän siirtyy seuraavaan sisältöön.

    Ennen kuin julkaiset, mieti siis analyyttisesti, mikä tai mitkä kanavistasi ja niiden yleisöistä ovat oikeat asiallesi. Harkitse, julkaisetko viestisi orgaanisena postauksena vai mainoksena.

    LinkedIn-mainonnan eri muodot ja niiden hyödyt

    Sen jälkeen päätä, mitä kerrot asiasta aivan ensimmäisenä. Mikä siinä on tärkeintä ei yrityksesi, vaan yleisösi kannalta? Mitä hyötyä kertomasta asiastasi on yleisöllesi? Tarjoatko heille mahdollisuuden säästää, tehostaa omaa tai yrityksen toimintaa vai oppia uuden, heille merkittävän asian? Pitääkö viestisi vaikuttaa nyt vai seuraavan vuoden budjettia laatiessa?

    LinkedInin Content Suggestions -työkalun avulla löydät sisältöjä sen mukaan, minkälainen yleisö on kiinnostunut niistä. Käytä sitä myös ideasparraukseen ja etsi sieltä aiheita ja käsittelytapoja oman yrityksesi julkaisuihin.

    LinkedIn Pages: How to use Content Suggestions (YouTube)

    Mitä me tavoittelimme?

    Kampanjalle tai julkaisulle ennalta määritelty tavoite vaikuttaa siihen, miten hyvin sen katsotaan lopulta onnistuneen. Tähtää siis kaikilla valinnoillasi kohti määrällistä tai laadullista tavoitetta. Varmista, että valitsemallasi julkaisutyypillä voi saavuttaa asettamasi tavoitteet. Jos tähtäät uusiin tilauksiin, ovathan ostopolku ja tilauspainike kunnossa?

    Julkaisemisen jälkeen yleisö alkaa reagoida sisältöösi. Kääri hihat asiakaskokemuksen parantamiseksi: Peukuta ja vastaa. Yleisöpalautteeseen reagointi on varma tapa menestyä digitaalisessa kohtaamistaloudessa.

    Analysoi samalla dataa ja tee tarvittaessa lukujen tai yleisöreaktioiden perusteella korjausliikkeitä sisältöösi. Jos toimenpiteesi eivät auta tai jotain menee pieleen, ota yhteyttä. Katsotaan yhdessä, mitä voisit tehdä toisin ja onko käytössäsi kaikki oikeat työkalut.

    Ota yhteyttä LinkedIn-asiantuntijaamme

    Parhaan hyödyn kampanjoista ja postauksistasi saat, kun etsit niistä säännöllisesti menestyjiä. Tuota niitä lisää yleisöllesi ja tunnustele, tulisiko kohderyhmää edelleen laajentaa.

    Lue lisää
  • Näillä ohjeilla teet timanttisen LinkedIn-profiilin
    05.04.2022
    Näin teet timanttisen LinkedIn-profiilin

    LinkedIn on yksi nopeammin kasvavista sosiaalisen median kanavista Suomessa. Jo yli 1,5 miljoonaa suomalaista on luonut LinkedIn-profiiliin, ja niin rekrytoinnin kuin ammatillisen keskustelun ja kehittymisenkin näkökulmasta se on ylivertainen kanava. Fonecta on Suomen ainoa virallinen LinkedIn Marketing Solutions kumppani, joten me tiedämme miksi se on niin tehokas sekä ammattilaisille että mainostajille. Tarjoamme asiakkaillemme LinkedIn-mainontaa ja Tietopankistamme voit lukeä lisää siitä mitä on LinkedIn-markkinointi.

    Lue lisää
  • Nainen selaa Linkediniä
    24.02.2022
    Kolme vaikuttavaa sisältömuotoa yritykselle – näin koukutat asiakkaan

    Moni meistä skrollaillee somekanavissa mieluusti postausvirtaa, eikä lähde LinkedInistäkään houkuttelevan linkin perässä. Tuoreet sisältömuodot varmistavat, että yleisö löytää asiasi ja keskittyy siihen heti kiinnostuksen herättyä.

    Valitse LinkedInissä sisältömuoto aina sen mukaan, mitä yritykselläsi on sanottavana ja minkä tavoitteen olet asettanut sisällölle. Onko asiasi vaikuttavimmin kerrottavissa infograafina, valokuvana, tekstinä vai videona? Riittääkö tiedon yksisuuntainen esittäminen kanavassa ja vai kannattaisiko sinun järjestää livetapahtuma, jossa yleisö voi esittää heti lisäkysymyksiä?

    Luo sisältöä vanhaa päivittämällä

    Orgaaniset sisällöt kannattaa pitää tikissä, sillä mainoskampanjat tulevat ja menevät, mutta LinkedIn-tili jatkaa yrityksestäsi kertomista. Sisällöntuotantoa ei tarvitse käynnistää nollasta. Mitä jos toisit jotain jo verkkosivuillasi esittämääsi sisältöä myös LinkedIniin esimerkiksi artikkelina?

    Artikkelit ovat olleet LinkedInissä aiemmin vain yksityishenkilöiden käytössä. Keväästä asti myös yritykset ovat voineet julkaista niitä.

    Artikkelipohja tarjoaa sisällölle täysin itse muotoiltavan tilan ja jättää näin tilaa luovuudelle. Voit tekstimuotoisen sisällön lisäksi upottaa artikkeliin esimerkiksi linkkejä, videoita ja kuvia. Suosituspituus artikkelin tekstille on 500—1 000 merkkiä.

    Artikkeli julkaistaan yrityksesi uutisvirrassa, joten jokainen uusi artikkeli tuo lisää näyttöjä ja sitouttaa yleisöäsi. Tässäkin sisältömuodossa pystyt tarkistamaan LinkedInin analytiikkaraporteista tavoitetun yleisön koon ja sitoutumisen sekä demografisia tietoja, kuten näyttöjen toimialat, yrityksen koon yms.

    Artikkelien tuottaminen on helppoa, ja juuri siksi jokaisen yksittäisen artikkelin kohdalla kannattaa miettiä tarkkaan etukäteen yrityksesi tavoitteet ja yleisön toiveet sisällöillesi.

    Näytä vuosikertomus heti yleisöllesi

    LinkedInin mainosmuodot ovat tällä hetkellä single image ad, video ad, carousel image ad, message ad, text ad ja dynamic ad.

    Uusin mainosmuoto on document ad. Sen avulla voit jakaa monisivuisia sisältöjä ja kohdentaa mainoksen toivomallesi yleisölle. Jaat document adin avulla helposti vaikka vuosikertomuksen suoraan yrityksesi LinkedIn-tilillä.

    ”Suomalaiset firmat tekevät tosi paljon esimerkiksi oppaita, asiakasreferenssejä ja tutkimuksia. Yrityssivulla on ennenkin voinut julkaista monisivuisia pdf:iä, mutta siihen ei ole ollut saatavilla kaveriksi hyvää mainosformaattia”, sanoo LinkedIn Relationship Manager Emmi Mikkola Fonectalta.

    ”Jos firma on halunnut mainostaa esimerkiksi useampisivuista tutkimusta, on käyttäjä pitänyt ohjata siirtymään ensin mainokselta laskeutumissivulle ja lataamaan tutkimus sieltä. Se on ollut vähän liian kankeaa käyttäjän näkökulmasta.”

    Hyvä toiminnallinen tavoite document adille on liidien hankkiminen ja oman yleisön laajentaminen.

    ”Voit jatkossa laittaa document adin ja ladattavan tai selattavan sisällön väliin LinkedInin liidilomakkeen. Voit siis kerätä esimerkiksi käyttäjän yhteystiedot ennen kuin hän selaa tai lataa sen kohdesisällön”, Mikkola kertoo.

    Tämänkin mainosmuodon tulokset näkyvät LinkedInissä yrityksen omalla mainostilillä.

    ”LinkedIn ei päivitä uusia ominaisuuksia kerralla kaikille ja yhdessä yössä, vaan ne tulevat pikkuhiljaa tileille käyttöön. Uusien ominaisuuksien roll out voi kestää viikoista kuukausiin. Osalla suomalaisista mainostajista on jo document ad käytössä”, kertoo Mikkola.

    Tarkista mainostililtäsi, joko ominaisuus on saatavilla tai kysy yhteistyöhenkilöltäsi Fonectalla sen julkaisuaikataulua.

    Järjestä vaikuttava livetapahtuma helposti

    Yli tuhannen seuraajan yritystilit ovat voineet järjestää keväästä asti LinkedIn Live -tapahtumia eli suoraan LinkedIniin striimattavia live-tapahtumia. Tilillä voi pitää tuotteen demoesittelyn, keskustelupaneelin, rekrykohtaamisia opiskelijoille tai vaikka säännöllisesti kokoontuvaa kirjakerhoa.

    LinkedIn on monipuolinen alusta livetapahtumien järjestämiseen ja juuri se on tämän palvelutuotteen suurin etu. LinkedIn Liven avulla voit samassa somekanavassa esimerkiksi:

    • kutsua sivusi seuraajat tapahtumaan,
    • mainostaa tapahtumaa kohdennetusti uudelle yleisölle,
    • järjestää livetapahtuman,
    • vastata yleisön chatissä tai videoyhteydellä esittämiin kysymyksiin tai
    • tallentaa tapahtuman ja tarjota sen katsottavaksi myöhemmin kokonaan tai miniohjelmiksi editoituina kohokohtina.

    Myös kaikista tapahtumiin liittyvistä toiminnoista löydät analytiikan suoraan LinkedInissä. Virtuaalitapahtuman järjestäjänä näet esimerkiksi osallistujien määrän, ammattinimikkeet ja tapahtumaan liittyvien postausten sitoutumisasteen.

    Tapahtumien mitattavana tavoitteena voi olla esimerkiksi uniikit tavoitetut käyttäjät tai liidien kerääminen kohderyhmältäsi.

    Fonecta on Suomen ainoa virallinen LinkedIn-kumppani ja tarjoaa siksi erinomaiset keinot LinkedIn-mainontaan erityisesti B2B-yrityksille.

    Lue lisää
  • Ihmiset tutustumassa Fonectan LinkedIn-palveluihin
    23.02.2022
    Onko yrityksesi uusi LinkedInissä? Kasvata yleisöäsi näin

    Kaikki suuret tarinat alkavat jostain, niin myös yrityksesi mainosmatka LinkedInissä. Tarjoamme viisi vinkkiä, joista yksi voi yllättää kokeneenkin mainostajan.

    Läsnäolo sosiaalisen median kanavissa vaikuttaa mielikuviin yrityksestäsi. LinkedIn on yrityksille erinomainen paikka näkyä, sillä se on tutkimuksen mukaan edelleen luotetuin somekanava Suomessa. Linkediniä käyttävistä 76 prosenttia pitää sitä luotettavimpana kanavana.

    Tutkimus: Facebook pitää pintansa Suomen suosituimpana somekanavana

    LinkedInissä on 40 prosenttia Suomen työikäisestä väestöstä kanavan ja Tilastokeskuksen tietojen mukaan. Heistä jokainen näkee digitaalisessa maailmassa niin valtavasti sisältöä, että viestisi on oltava terävä erottuakseen.

    1. Määritä tavoitteesi ja muista ne

    Mitä haluat, että ihmiset muistavat yrityksestäsi? Mitä heidän tulisi tehdä nähtyään mainoksesi, postauksesi tai yrityksesi oma sivu?

    Määrittele kullekin LinkedIn-mainokselle ja -postaukselle omat tavoitteet ja räätälöi tuottamasi sisältö niiden mukaan. Tavoite voi olla lisätä tunnettuutta, puffata yksittäistä tuotetta, rekrytoida uusia työntekijöitä tai vaikka löytää yhteistyökumppaneita.

    Seuraa myös tulosta: Oliko rekryilmoituksesi tavoite mahdollisimman monen silmäparin tavoittaminen vai laadukkaat hakijat? Onnistuitko? Mitä voit tehdä ensi kerralla paremmin?

    2. Mainosta kanavassa kanavan tavalla

    Somekanavien käyttäjien tavat antavat raamit myös yrityksesi mainostustapoihin. Unohda muista kanavista oppimasi kikat, sillä LinkedIn toimii eri tavalla.

    Instagramissa ja Facebookissa käyttäjät piipahtelevat useita kertoja päivässä, joten näkyvyyttä saa jopa viikossa. LinkedInissä käydään pari kertaa viikossa ja yksittäinen istunto kestää kauemmin.

    LinkedInissä kampanjat kannattaakin suunnitella kestämään vähintään kolme viikkoa. Huomioi myös muu kanavan erityisluonteisuus ja vaativa asiantuntijayleisö luovassa suunnittelussa.

    3. Uskalla olla kunnianhimoinen

    Jos ensimmäisen mainoskampanjan julkaisu jännittää, sparraa ideaa ja toimintamallia LinkedIn-sertifioidun asiantuntijamme kanssa. Voit kysyä mitä vaan: Ideasi toimivuutta tai vaikka sitä, mitä mainosmuotoa suosittelemme asian esittelemiseksi yleisölle.

    Kerro suunnitelmasi, niin saat suosituksen kokemuksiimme perustuen. Esimerkiksi liian lyhyt kokeilu ei tuo sinulle tarpeeksi oikeanlaista dataa. Pienellä kampanjapyrähdyksellä et siis välttämättä saa selville edes sitä, oliko ensikokeilu oikeasti kannattava.

    Ota yhteyttä LinkedIn-asiantuntijaamme 

    4. Hyödynnä edullisemmat mainosajat

    Varsinkaan ensimmäisissä kokeiluissa kustannukset eivät tietysti saisi nousta liian korkeiksi. Mainonnan hinnat ovat keskimäärin 25 prosenttia edullisempia aivan kvartaalin alussa kuin sen viimeisenä kuukautena. Tammi-, huhti-, heinä- ja lokakuun alku ovat siis hyviä aikoja aloittaa kampanja.

    Voit tarkistaa ajantasaisen keskiarvohinnan klikeille tai mainosnäytöille Campaign Managerista. Se huomioi hinnoittelussa kohderyhmäsi ja kampanjan ajankohdan.

    Mieti siis yrityksesi kannalta parhaat puitteet kampanjalle ja aloita toteutus ajoissa. Aloittaaksesi tarvitset LinkedIniin yrityssivun ja mainostilin, sekä ajatuksia tavoitteista ja kohderyhmistä. LinkedIn-mainostilin ja kulutusperusteisen laskutuksen saat Fonectalta ilman lisäkuluja.

    5. Opi uutta maksutta

    Kun hankit LinkedIn-mainostilin kauttamme, saat käyttöösi maksuttomat, kuukausittaiset koulutukset. Niiden avulla opit tehokkaammaksi markkinoijaksi. Koulutuksia järjestetään esimerkiksi näistä aiheista:

    • LinkedIn kanavana ja kaikki mainosmuodoista
    • Vaikuttava LinkedIn-sisältö yrityksille
    • Campaign Manager -perusteet
    • Brändi- ja taktinen mainonta LinkedInissä
    • Kaikki kohdennuksista
    • LinkedIn mainonnan optimointi

    Voit myös tilata koulutuksia omalle tiimillesi tai maksuttoman oppaamme taktisesta mainonnasta LinkedInissä. Sen avulla voit opiskella omaan tahtiisi esimerkiksi tulosten seurantaa ja kampanjan onnistumisen mittaamista.

    Tilaa opas tästä

    Fonecta on virallinen LinkedIn Marketing Solutions -partneri. 

    Lue lisää
  • Miikka-Markus Leskinen Markkinointipodcastin vieraanan
    21.02.2022
    Markkinointipodcast: Kansainvälinen B2B-markkinointi

    Miten suomalaisyritysten kannattaa markkinoida kansainvälisesti?

    Lue lisää
  • Emmi Mikkola
    26.01.2022
    Mainostajan uudet työkalut helpottavat LinkedIn-tilin hallintaa

    Mainostatko ja julkaisetko paljon LinkedInissä? Jatkossa hallinnoit sisältöjä ja mainoksia helpommin Business Managerin ja materiaalipankin avulla. Uudet mittarit tuovat tuoreen näkymän tulosten tarkasteluun.

    Mainostajan uusia työkaluja lanseerataan LinkedInissä talven 2022 aikana. Saat niistä myöhemmin lisätietoa Fonectan LinkedIn-yrityssivuilta.

    Fonectan LinkedIn-yrityssivut

    Hallinnoi mainostiliä Business Managerilla

    Business Manager on monelle mainostajalle tuttu jo Facebookista. Tuttuus varmasti madaltaa kynnystä testata ominaisuuksia, kun Business Manager otetaan lähiaikoina käyttöön myös LinkedInin puolella.

    ”LinkedInillähän on ollut Campaign Manager, työkalu, jolla rakennat yksittäisen kampanjan. Se ei muutu, mutta Business Manager tulee ikään kuin tasoksi sen yläpuolelle”, sanoo LinkedIn Relationship Manager Emmi Mikkola Fonectalta.

    ”Se on huomattava parannus mainonnan julkaisujärjestelmän hallintaan.”

    Fonecta on ollut mukana Business Managerin globaalissa betatestausvaiheessa.

    ”Olemme testanneet sitä syksyn mittaan hiljalleen. Fonectan asiakkaat ja meidän kanssamme kumppanoituneet toimistot pääsevät lähikuukausina ensimmäisten joukossa testaamaan ja ottamaan sitä käyttöön”, sanoo Mikkola.

    Julkaise sisältöjä materiaalipankin avulla

    Sisällönhallinnan avuksi on tulossa muitakin uusia ominaisuuksia. Jatkossa yrityksillä on käytössään LinkedInin mainostilillä materiaalipankki. Esimerkiksi yrityksen videoiden, kuvien ja oppaiden säilyttäminen, käyttöönotto ja hallinnointi on sen ansiosta entistä helpompaa.

    Myös nämä tulevat toiminnallisuudet innostavat varmasti innokkaita kokeilijoita ja entistä paremman tuloksen etsijöitä: mahdollisuus automatisoituun A/B-testaukseen ja usean eri mainosmuodon käyttäminen samaan kampanjaan.

    ”Kerromme kaikista uusista toiminnoista tarkemmin, kun aikataulu ja yksityiskohdat ovat tiedossa”, sanoo Mikkola.

    Lisää vaikuttavia raportteja kulmahuoneelle

    IAB Finland kertoo, että suomalaiset yritykset käyttivät somemainontaan 86,5 miljoonaa euroa vuoden 2021 alkupuoliskolla. Se oli 29,4 prosenttia kaikesta yritysten digimainonnasta.

    Verkkomainonnan määrä ennätyksellisen korkealla (IAB Finland)

    Mainonnan monipuolinen mitattavuus ja havainnolliset raportit ovatkin välttämättömiä työkaluja, kun yritykset tekevät resursointi-, budjetointi- ja sisältöpäätöksiä.

    ”Me suomalaiset olemme insinöörikansaa eli tykkäämme luvuista ja numeroista. Päätöksemme perustuvat tilastoihin, exceleihin ja dataan”, Emmi Mikkola sanoo.

    Ensi vuoden aikana yritystilit saavat ainakin mainonnan ROI:n ja account based marketing -mainonnan mittaamiseen kaksi uutta työkalua.

    ”Ne tekevät entistä läpinäkyvämmäksi sen, kuinka paljon LinkedIn-mainontaan investoitu aika ja raha tuottaa yritykselle takaisin ja miten se vaikuttaa vaikkapa ostoputken arvoon.”

    Tilaa maksuton taktisen LinkedIn-mainonnan opas

    Fonecta on Suomen ainoa virallinen LinkedIn-kumppani ja tarjoaa siksi erinomaiset keinot LinkedIn-mainontaan erityisesti B2B-yrityksille.

    Lue lisää
Kaikki LinkedIn-mainonnan artikkelit

Saatat olla kiinnostunut myös näistä

Kontakti Pro

Ota asiakaskokemus

verkossa

 

omiin käsiisi

Päivitä yrityksen yhteystiedot ja aukioloajat sekä hallinnoi asiakaspalautteita helposti yhden työkalun kautta.

Lue lisää

Ohjelmallinen ostaminen

Tavoita potentiaaliset asiakkaat monikanavaisesti

Ohjelmallisen ostamisen kautta yrityksesi tavoittaa tärkeitä kohderyhmiä laajasti verkon eri kanavissa - myös Spotifyssa!

Lue lisää

Facebook­­­-mainonta

Hinta alkaen

275

€/kk

+ alv

Tavoita uusia kohderyhmiä video- tai kuvamainonnalla some-suosikeissa, Facebookissa ja Instagramissa.

Lue lisää