Rikasteet

rikasteet

asiakasrekisterin rikastaminen

Rikasteet ovat yksittäisiä asiakasta koskevia hyödyllisiä lisätietoja, joita voimme liittää yrityksesi asiakasrekisteriin. Rikasteet auttavat yritystäsi ymmärtämään asiakkaiden asenteita, tarpeita ja ostopäätöksiä. Rikaisteiden avulla kohdennat asiakasviestintääsi entistä tarkemmin ja räätälöit viestisi kullekin kohderyhmälle sopivaksi.

Henkilörekisterin rikastaminen tehdään aina jatkuvana palveluna, kun taas yritysrekisterille joko jatkuvana palveluna tai kertaluontoisesti. Henkilörikasteiden hintaan vaikuttavat rekisterin koko, rikasteiden päivitysfrekvenssi sekä mitä rikasteita rekisteriin liitetään.

Asiakasrekisterin rikastamisessa henkilö- tai yritysrekisteriin lisätään tietoja muista lähteistä.

Palvelun ominaisuudet

luotettavat tietolähteet

Voimme rikastaa asiakasrekisteriäsi useilla liiketoimintaasi edistävillä tiedoilla. Fonectan rikasteet perustuvat muun muassa virainomaistietoihin, tutkimustietoon ja Fonectan omaan dataan.


henkilörekisterin rikasteet

Jos asiakkaitasi ovat kuluttajat, tarjoamme käyttöösi mm. seuraavat rikasteet: sukupuoli, ikäluokka, aikuisten määrä taloudessa, henkilön bruttotulot, rakennustyyppi sekä Ostokäyttäytymis- ja elämäntapaluokitus, Autokuume, muuttoennuste ja Diginatiivit-segmentointi. B2C-rikasteet ovat tilastollisia ennusteita, jotka analyytikkomme ovat rakentaneet esimerkiksi Tilastokeskuksen, väestötietojärjestelmän ja avoimen datan tilastoista. Rakennamme jatkuvasti lisää rikasteita, jotta eri toimialojen yritykset pystyisivät ymmärtämään asiakkaitaan entistä paremmin.


yritysrekisterin rikasteet

Jos asiakkaitasi ovat yritykset, voimme täydentää rekisteriisi yritysten ja niiden toimipaikkojen sijainti- ja yhteystiedot. Lisäksi tarjolla on perustietoja yrityksistä ja niiden päättäjistä. Näitä ovat mm. yhtiömuoto, henkilökunnan koko ja talouden tunnusluvut sekä päättäjien tittelit, tehtävänimikkeet, vastuualueet ja puhelinnumerot. Tarjoamme myös useita uniikkeja rikasteita, jotka auttavat ymmärtämään yrityksiä ja niiden tapaa toimia. Näitä rikasteita ovat Fonectan toimialaluokitus, Yrityksen elinkaariluokitus sekä Markkinointiasennesegmentointi.

asiakasrekisteri ajan tasalla?

Rikasteiden käyttö edellyttää, että yrityksesi asiakastiedot ovat ajan tasalla. Haluatko tietää, missä kunnossa yrityksesi asiakasrekisteri on? Täytä alla oleva yhteydenottolomake ja kerro viestisi-kentässä, oletko kiinnostunut henkilö- vai yritysasiakasrekisterin kunnon tarkistuksesta. Teemme asiakasrekisterillesi täysin maksuttoman kuntotestin!

Maksuton kuntotesti

kasvata ymmärrystä

Rikasteet auttavat yritystäsi ymmärtämään asiakkaiden asenteita, tarpeita ja  ostopäätöksiä. Rikasteiden avulla kohdennat asiakasviestintääsi entistä tarkemmin ja räätälöit viestisi kullekin kohderyhmälle sopivaksi.

Pyydä lisätietoa

Saatat olla kiinnostunut myös näistä

Asiakas­rekisterin päivitys

Asiakasrekisterin päivitys tehostaa markkinointia ja myyntiä

Ajantasainen asiakasrekisteri tehostaa myynnin, markinnoinnin ja asiakaspalvelun toimenpiteitä.

Lue lisää

Asiakas­analyysi

Hinta alkaen

970


+ alv

Asiakasanalyysi antaa yrityksellesi kattavan kuvan siitä, minkälaisia asiakkaasi ovat taustoiltaan.

Lue lisää

Verkkosivu­­kävijöiden analysointi

Fonecta Audience Insights lisää asiakasymmärrystä

Maksuton työkalu kertoo millaisia yrityksesi verkkosivukävijät ovat ja voit kohdentaa heille kiinnostavaa sisältöä ja mainontaa.

Lue lisää

Aiheeseen liittyvää tietoa

  • Näin tehdään datasta asiakasymmärrystä
    12.09.2018
    Case Fonecta: Datasta asiakasymmärrykseen

    Fonectan Liiketoimintajohtaja Vesa-Pekka Kirsi vieraili Markkinoinnin viikolla kertomassa, miten datasta kasvatetaan asiakasymmärrystä.

    Lue lisää
  • 21.08.2018
    Miksi asiakkaista kannattaa kerätä tietoa?

    Nykypäivänä asiakkaiden tietojen kerääminen voi saada helposti negatiivisen sävyn. Koetaan, että tietojen kerääminen loukkaa yksityisyydensuojaa, tai että yritykset saattavat saada asiakkaista arkaluontoisia tietoja.

    Lue lisää
  • 27.07.2018
    Data ja kohdentaminen markkinoinnissa -opas

    Miten asiakaskokemusta voidaan ohjata tiedon avulla? Miten rakennetaan sellaista sisältöä, jonka asiakas kokee arvokkaaksi? Miten markkinoinnin automaatiosta ei tule spam-konetta, joka häiriköi asiakasta sähköpostissa ja tulee silmille turhana display-mainontana?

    Lue lisää