Sesongit lisäävät kysyntää

Loppuvuosi tuo mukanaan useita sesonkeja, joiden aikana kysyntä kiihtyy. Osto- ja verkkokäyttäytymisen muutos voimistuu ja hankintoja tehdään yhä enemmän verkossa.


Usein sesonkeihin liittyvä kiinnostus jakautuu pidemmälle aikavälille, mikä yrityksen kannattaa huomioida markkinoinnissaan. Googlen mukaan jouluostoksiin liittyvien hakujen kasvu alkaa näkyä jo lokakuun alussa, kiihtyen erityisesti marraskuussa.


MITEN YRITYKSESI VALMISTAUTUU LÄHESTYVIIN SESONKEIHIN?

  • Valmistautuminen sesonkeihin on hyvä aloittaa jo syyskuussa, kumppania käyttävän on hyvä viimeistään tässä vaiheessa aloittaa neuvottelut sesonkiajan kampanjoinnista.
  • Syys-lokakuussa tulisi myös varmistaa verkkokaupan teknisen toteutuksen ja seurantojen toimivuus, jotta yleisöjen kerääminen ja tulokset tallentuvat oikein ja pysytään toiminnassa myös kävijäpiikkien aikana.
  • Älä unohda mobiilia, sillä suurin osa suomalaisista käyttää nettiä mobiilissa ja tekee sen kautta myös ostoksia.

VARMISTA NÄKYVYYS NETISSÄ

Varmista, että yrityksesi yhteystiedot ja kotisivut löytyvät monipuolisesti netin eri kanavista. Näin huolehdit, että palveluitasi ja tuotteitasi etsivä asiakas löytää yrityksesi - sivustosta tai sovelluksesta riippumatta.

Tarkista yrityksesi näkyvyys verkossa Testaa kotisivujesi toimivuus

BLACK FRIDAY TULEE - OLETKO VALMIS?

Netsin mukaan vuonna 2018 kyseisenä päivänä rikottiin koko Suomen ennätys korttimaksuliikenteessä.

Joonaksen blogi

BLACK FRIDAY, joulu.. LOPPUVUODEN SESONGIT

Googlen tekemän tutkimuksen mukaan 40 % jouluostoksista tehdään ennen joulukuuta

Lue artikkeli

Markkinoinnin oppaat

Lue lisää
  • Lataa maksuton e-kirja - Yrityksenä Facebookissa
    11.04.2022
    Lataa e-kirja: Yrityksenä Facebookissa - miksi, mitä ja miten

    Facebook on edelleen maailman suurin sosiaalisen median kanava, ja sen globaalit käyttäjämäärät ovat kasvaneet tähän päivään saakka. Yli 60% täysikäisistä suomalaisista käyttää Facebookia. Facebook tarjoaa yrityksille erinomaisen kustannustehokkaan työkalun tavoittaa ja houkutella kohderyhmänsä edustajia mainonnan avulla.

    Lue lisää
  • Lataa paikallisyrittajan opas ja nouse hakujen karkeen
    11.02.2022
    Lataa paikallisyrittäjän opas ja nouse hakujen kärkeen

    Tietojenhaku on siirtynyt verkkoon, eikä ensisijainen tiedonetsinnän lähde ole yrityksen kotisivu, vaan se on pirstaloitunut lukuisiin eri kanaviin. Tietoa etsiessään asiakas valitsee mistä sitä etsii, eikä yritys voi vaikuttaa siihen. Koska tietoa etsitään niin laajasti, tulee yrityksen olla läsnä useissa eri  kanavissa.

    Lue lisää
  • Lataa muistilista - ota verkon kanavat haltuun
    10.02.2022
    Lataa muistilista ja ota verkon kanavat haltuun

    Jopa 73% asiakkaista löytää yrityksen muualta kuin sen kotisivuilta. Hakukoneet eivät itse tuota tietoa vaan hakevat sitä eri tietolähteistä. 

    Lue lisää
Selaa lisää oppaita

Webinaarit

Lue lisää

Digikuntoon-webinaari: Kotisivut

Digikuntoon-webinaari: Facebook-mainonta

Digikuntoon-webinaari: Display-mainonta

podcastit

Lue lisää
Katso lisää podcasteja