Sesongit lisäävät kysyntää
Loppuvuosi tuo mukanaan useita sesonkeja, joiden aikana kysyntä kiihtyy. Osto- ja verkkokäyttäytymisen muutos voimistuu ja hankintoja tehdään yhä enemmän verkossa.
Usein sesonkeihin liittyvä kiinnostus jakautuu pidemmälle aikavälille, mikä yrityksen kannattaa huomioida markkinoinnissaan. Googlen mukaan jouluostoksiin liittyvien hakujen kasvu alkaa näkyä jo lokakuun alussa, kiihtyen erityisesti marraskuussa.
MITEN YRITYKSESI VALMISTAUTUU LÄHESTYVIIN SESONKEIHIN?
- Valmistautuminen sesonkeihin on hyvä aloittaa jo syyskuussa, kumppania käyttävän on hyvä viimeistään tässä vaiheessa aloittaa neuvottelut sesonkiajan kampanjoinnista.
- Syys-lokakuussa tulisi myös varmistaa verkkokaupan teknisen toteutuksen ja seurantojen toimivuus, jotta yleisöjen kerääminen ja tulokset tallentuvat oikein ja pysytään toiminnassa myös kävijäpiikkien aikana.
- Älä unohda mobiilia, sillä suurin osa suomalaisista käyttää nettiä mobiilissa ja tekee sen kautta myös ostoksia.