"The world’s’ largest professional social network."

Lataa maksuttomat LinkedIn-oppaat käyttöösi

LinkedIn kasvattaa suomalaisten käyttäjien määrää tasaiseen tahtiin, ja suosio kansainvälisessä mittakaavassa on jo päätä huimaavaa. LinkedIn kuvaileekin itseään maailman suurimpana asiantuntijoiden sosiaalisena kanavana.

Kokosimme neljään oppaaseen parhaat käytännöt LinkedInin hyödyntämisestä eri näkökulmista. Julkaisemme oppaita tasaiseen tahtiin ja ne ovat sinulle täysin maksuttomia. Mukavia lukuhetkiä! Ps. Jos haluat saada tiedon, kun uusi opas julkaistaan, voit tilata ilmoituksen täältä!

×

Tilaa ilmoitus

LinkedIn & Verkkotapahtumat

Hyödynnä LinkedIniä verkkotapahtumien järjestämisessä, kutsuprosessista varsinaiseen tapahtumaan.

Lataa opas

Kohdentaminen LinkedInissä

Monipuoliset vinkit LinkedIn-mainonnan kohdistamiseen! Tavoita yrityksesi tärkeimmät kohderyhmät ja saavuta parempia tuloksia.

Lataa opas

LinkedIn & Brändistrategia

Hyödynnä vinkkimme brändimainonnan suunnitteluun ja
toteuttamiseen LinkedInissä.

Lataa opas

Liidimainonta LinkedInissä

LinkedIn tarjoaa monipuolisen valikoiman työkaluja taktiseen mainontaan.

Lataa opas

Mikä LinkedIn-kumppanuus?

Vuodesta 2017 Fonecta on ollut Suomen ainoa virallinen LinkedIn Marketing Solutions -maapartneri. Kumppanuus LinkedInin kanssa mahdollistaa asiakkaillemme monipuolisemmat työkalut tehokkaamman mainonnan toteuttamiseen sekä uusimpien ominaisuuksien hyödyntämisen.


Virallisen kumppanin kanssa toimimalla markkinoinnin tekijät pystyvät saavuttamaan tavoitteensa tehokkaasti. Partnerilla on hallussaan sekä paikallistuntemus että LinkedInin tarjoama asiantuntijuus ja työkalut, joita muilla mainonnan tekijöillä ei ole saatavilla.

Sovi Linkedin-asiantuntijoidemme kanssa etätapaaminen

Näet miten hyödyntää LinkedIniä yrityksesi toimialalla ja miten sitä voidaan käyttää tehokkaasti mm. verkkotapahtumissa, mainonnan kohdentamisessa tai tunnettuuden kasvattamisessa. Voit tehdä mainonnan itse, jolloin me konsultoimme ja koulutamme, tai ulkoistaa sen kokonaisuudessaan meille.


MITÄ KUMPPANINA TARJOAMME SINULLE?

  1. Ainutlaatuista tietoa markkinoinnin avuksi. LinkedIn-partnereilla on käytössään laajaa tietoa tuotekoulutuksista asiakasymmärrykseen. Tarjoamme maksutta enemmän analytiikkaa, kohdennusvaihtoehtoja sekä tietoa tulevista LinkedIn-uutuuksista. Pidämme myös vain asiakkaillemme suunnattuja maksuttomia virtuaalikoulutuksia.
  2. Kansainvälisen partneriverkoston osaaminen. Osana LinkedIn-yhteisöä sinulla on laaja valikoima eri ratkaisuja ja työkaluja LinkedIn-markkinointiisi. Lisäksi partnerien verkosto tukee toisiaan: jos yhden kumppanin ratkaisut eivät riitä, haasteet ratkaistaan yhteistyössä toisen kumppanin kanssa.
  3. Yksinkertainen laskutus. Voit tehdä kauttamme LinkedIn-mainontaa helposti kulutusperusteisella laskutuksella ilman luottokorttia tai sitoutumista ennakkosummiin.

MUUT Markkinoinnin oppaat

Lue lisää
  • Lataa maksuton e-kirja - Yrityksenä Facebookissa
    11.04.2022
    Lataa e-kirja: Yrityksenä Facebookissa - miksi, mitä ja miten

    Facebook on edelleen maailman suurin sosiaalisen median kanava, ja sen globaalit käyttäjämäärät ovat kasvaneet tähän päivään saakka. Yli 60% täysikäisistä suomalaisista käyttää Facebookia. Facebook tarjoaa yrityksille erinomaisen kustannustehokkaan työkalun tavoittaa ja houkutella kohderyhmänsä edustajia mainonnan avulla.

    Lue lisää
  • Lataa paikallisyrittajan opas ja nouse hakujen karkeen
    11.02.2022
    Lataa paikallisyrittäjän opas ja nouse hakujen kärkeen

    Tietojenhaku on siirtynyt verkkoon, eikä ensisijainen tiedonetsinnän lähde ole yrityksen kotisivu, vaan se on pirstaloitunut lukuisiin eri kanaviin. Tietoa etsiessään asiakas valitsee mistä sitä etsii, eikä yritys voi vaikuttaa siihen. Koska tietoa etsitään niin laajasti, tulee yrityksen olla läsnä useissa eri  kanavissa.

    Lue lisää
  • Lataa muistilista - ota verkon kanavat haltuun
    10.02.2022
    Lataa muistilista ja ota verkon kanavat haltuun

    Jopa 73% asiakkaista löytää yrityksen muualta kuin sen kotisivuilta. Hakukoneet eivät itse tuota tietoa vaan hakevat sitä eri tietolähteistä. 

    Lue lisää
Selaa lisää oppaita

Lisää LinkedIn-mainonnasta

Lue lisää
  • Nainen etäkokouksesa
    05.04.2022
    Unohda algoritmi – anna lämpöä, hyötyä ja mietittyä sisältöä

    Inhimillinen ja arkinen sisältö on herättänyt huomiomme somessa, kun pandemia on muuten erottanut meitä toisistamme. Miten huomio varmistetaan jatkossa?

    Sosiaalisen median kanavien sisäiset säännöt, algoritmit ja yleisöt muuttuvat jatkuvasti. Siksi teknistä kikkailua tärkeämpää onkin merkityksellinen sisältö. Kun asiasi koetaan omaksi, tärkeäksi ja jakamisen arvoiseksi, se luo yleisösi ja yrityksesi välille kestävän siteen.

    Miltä me näytämme?

    Siitä on hetki, kun työelämä näyttäytyi vain yrityksen käsikirjoitetuissa esittelyvideoissa ja työntekijät hymyilivät kuvissa bisnesunivormu päällä. Nyt työn kuvat ja tarinat jaetaan suoraan omilta sometileiltämme, ja ne ovat rouheita ja elämänmakuisia.

    Kuka tahansa työntekijöistä voi olla yrityksesi tärkein kasvo.

    Etätyön hassut kommellukset tai kokemukset työn ja perhe-elämän yhdistämisestä luovat lahjomattoman kuvan yrityksestäsi – sen, miltä tuntuu olla teillä töissä. Tunnetta ja aitoutta arvostetaan, ja niillä on valtava voima.

    Inspiroi ja kouluta siksi kaikkia työntekijöitäsi tekemään LinkedIn-julkaisuja. Kannusta, palkitse ja nosta esiin toimivia esimerkkejä. Se ei vaadi suurta resursointia, vain pienten rutiinien muistamista intrassa tai viikkopalaverissa.

    Ihmistä kiinnostaa toinen ihminen. Työntekijän mittakaava on helposti omaksuttava ja siksi se koukuttaa katsojan. Työn arjesta kertovat, hyvin suunnitellut ja tuotetut sisällöt voivat olla tehokkaita inhimillisen yrityskuvan rakentajia. Miten arkista työtä helpottanut oivallus syntyi? Miten kauan menee aikaa, kun työturvallisuutta parantava suoja-asu puetaan?

    Mitä me annamme?

    Voit tavoittaa LinkedInillä Suomessa 1,5 miljoonaa ja kansainvälisesti 822 miljoonaa käyttäjää. Jokainen heistä kohtaa valtavan määrän sisältöä pelkästään LinkedInissä.

    Mainoksiasi kohdentamalla saat tilaa sinulle tärkeiden ihmisten uutisvirrassa. Se ei kuitenkaan riitä, tarvitset tilan lisäksi heidän huomionsa. On arvioitu, että jos katsoja ei näe videon 3 ensimmäisen sekunnin aikana kiinnostavaa koukkua, hän siirtyy seuraavaan sisältöön.

    Ennen kuin julkaiset, mieti siis analyyttisesti, mikä tai mitkä kanavistasi ja niiden yleisöistä ovat oikeat asiallesi. Harkitse, julkaisetko viestisi orgaanisena postauksena vai mainoksena.

    LinkedIn-mainonnan eri muodot ja niiden hyödyt

    Sen jälkeen päätä, mitä kerrot asiasta aivan ensimmäisenä. Mikä siinä on tärkeintä ei yrityksesi, vaan yleisösi kannalta? Mitä hyötyä kertomasta asiastasi on yleisöllesi? Tarjoatko heille mahdollisuuden säästää, tehostaa omaa tai yrityksen toimintaa vai oppia uuden, heille merkittävän asian? Pitääkö viestisi vaikuttaa nyt vai seuraavan vuoden budjettia laatiessa?

    LinkedInin Content Suggestions -työkalun avulla löydät sisältöjä sen mukaan, minkälainen yleisö on kiinnostunut niistä. Käytä sitä myös ideasparraukseen ja etsi sieltä aiheita ja käsittelytapoja oman yrityksesi julkaisuihin.

    LinkedIn Pages: How to use Content Suggestions (YouTube)

    Mitä me tavoittelimme?

    Kampanjalle tai julkaisulle ennalta määritelty tavoite vaikuttaa siihen, miten hyvin sen katsotaan lopulta onnistuneen. Tähtää siis kaikilla valinnoillasi kohti määrällistä tai laadullista tavoitetta. Varmista, että valitsemallasi julkaisutyypillä voi saavuttaa asettamasi tavoitteet. Jos tähtäät uusiin tilauksiin, ovathan ostopolku ja tilauspainike kunnossa?

    Julkaisemisen jälkeen yleisö alkaa reagoida sisältöösi. Kääri hihat asiakaskokemuksen parantamiseksi: Peukuta ja vastaa. Yleisöpalautteeseen reagointi on varma tapa menestyä digitaalisessa kohtaamistaloudessa.

    Analysoi samalla dataa ja tee tarvittaessa lukujen tai yleisöreaktioiden perusteella korjausliikkeitä sisältöösi. Jos toimenpiteesi eivät auta tai jotain menee pieleen, ota yhteyttä. Katsotaan yhdessä, mitä voisit tehdä toisin ja onko käytössäsi kaikki oikeat työkalut.

    Ota yhteyttä LinkedIn-asiantuntijaamme

    Parhaan hyödyn kampanjoista ja postauksistasi saat, kun etsit niistä säännöllisesti menestyjiä. Tuota niitä lisää yleisöllesi ja tunnustele, tulisiko kohderyhmää edelleen laajentaa.

    Lue lisää
  • Näillä ohjeilla teet timanttisen LinkedIn-profiilin
    05.04.2022
    Näin teet timanttisen LinkedIn-profiilin

    LinkedIn on yksi nopeammin kasvavista sosiaalisen median kanavista Suomessa. Jo yli 1,5 miljoonaa suomalaista on luonut LinkedIn-profiiliin, ja niin rekrytoinnin kuin ammatillisen keskustelun ja kehittymisenkin näkökulmasta se on ylivertainen kanava. Fonecta on Suomen ainoa virallinen LinkedIn Marketing Solutions kumppani, joten me tiedämme miksi se on niin tehokas sekä ammattilaisille että mainostajille. Tarjoamme asiakkaillemme LinkedIn-mainontaa ja Tietopankistamme voit lukeä lisää siitä mitä on LinkedIn-markkinointi.

    Lue lisää
  • Nainen selaa Linkediniä
    24.02.2022
    Kolme vaikuttavaa sisältömuotoa yritykselle – näin koukutat asiakkaan

    Moni meistä skrollaillee somekanavissa mieluusti postausvirtaa, eikä lähde LinkedInistäkään houkuttelevan linkin perässä. Tuoreet sisältömuodot varmistavat, että yleisö löytää asiasi ja keskittyy siihen heti kiinnostuksen herättyä.

    Valitse LinkedInissä sisältömuoto aina sen mukaan, mitä yritykselläsi on sanottavana ja minkä tavoitteen olet asettanut sisällölle. Onko asiasi vaikuttavimmin kerrottavissa infograafina, valokuvana, tekstinä vai videona? Riittääkö tiedon yksisuuntainen esittäminen kanavassa ja vai kannattaisiko sinun järjestää livetapahtuma, jossa yleisö voi esittää heti lisäkysymyksiä?

    Luo sisältöä vanhaa päivittämällä

    Orgaaniset sisällöt kannattaa pitää tikissä, sillä mainoskampanjat tulevat ja menevät, mutta LinkedIn-tili jatkaa yrityksestäsi kertomista. Sisällöntuotantoa ei tarvitse käynnistää nollasta. Mitä jos toisit jotain jo verkkosivuillasi esittämääsi sisältöä myös LinkedIniin esimerkiksi artikkelina?

    Artikkelit ovat olleet LinkedInissä aiemmin vain yksityishenkilöiden käytössä. Keväästä asti myös yritykset ovat voineet julkaista niitä.

    Artikkelipohja tarjoaa sisällölle täysin itse muotoiltavan tilan ja jättää näin tilaa luovuudelle. Voit tekstimuotoisen sisällön lisäksi upottaa artikkeliin esimerkiksi linkkejä, videoita ja kuvia. Suosituspituus artikkelin tekstille on 500—1 000 merkkiä.

    Artikkeli julkaistaan yrityksesi uutisvirrassa, joten jokainen uusi artikkeli tuo lisää näyttöjä ja sitouttaa yleisöäsi. Tässäkin sisältömuodossa pystyt tarkistamaan LinkedInin analytiikkaraporteista tavoitetun yleisön koon ja sitoutumisen sekä demografisia tietoja, kuten näyttöjen toimialat, yrityksen koon yms.

    Artikkelien tuottaminen on helppoa, ja juuri siksi jokaisen yksittäisen artikkelin kohdalla kannattaa miettiä tarkkaan etukäteen yrityksesi tavoitteet ja yleisön toiveet sisällöillesi.

    Näytä vuosikertomus heti yleisöllesi

    LinkedInin mainosmuodot ovat tällä hetkellä single image ad, video ad, carousel image ad, message ad, text ad ja dynamic ad.

    Uusin mainosmuoto on document ad. Sen avulla voit jakaa monisivuisia sisältöjä ja kohdentaa mainoksen toivomallesi yleisölle. Jaat document adin avulla helposti vaikka vuosikertomuksen suoraan yrityksesi LinkedIn-tilillä.

    ”Suomalaiset firmat tekevät tosi paljon esimerkiksi oppaita, asiakasreferenssejä ja tutkimuksia. Yrityssivulla on ennenkin voinut julkaista monisivuisia pdf:iä, mutta siihen ei ole ollut saatavilla kaveriksi hyvää mainosformaattia”, sanoo LinkedIn Relationship Manager Emmi Mikkola Fonectalta.

    ”Jos firma on halunnut mainostaa esimerkiksi useampisivuista tutkimusta, on käyttäjä pitänyt ohjata siirtymään ensin mainokselta laskeutumissivulle ja lataamaan tutkimus sieltä. Se on ollut vähän liian kankeaa käyttäjän näkökulmasta.”

    Hyvä toiminnallinen tavoite document adille on liidien hankkiminen ja oman yleisön laajentaminen.

    ”Voit jatkossa laittaa document adin ja ladattavan tai selattavan sisällön väliin LinkedInin liidilomakkeen. Voit siis kerätä esimerkiksi käyttäjän yhteystiedot ennen kuin hän selaa tai lataa sen kohdesisällön”, Mikkola kertoo.

    Tämänkin mainosmuodon tulokset näkyvät LinkedInissä yrityksen omalla mainostilillä.

    ”LinkedIn ei päivitä uusia ominaisuuksia kerralla kaikille ja yhdessä yössä, vaan ne tulevat pikkuhiljaa tileille käyttöön. Uusien ominaisuuksien roll out voi kestää viikoista kuukausiin. Osalla suomalaisista mainostajista on jo document ad käytössä”, kertoo Mikkola.

    Tarkista mainostililtäsi, joko ominaisuus on saatavilla tai kysy yhteistyöhenkilöltäsi Fonectalla sen julkaisuaikataulua.

    Järjestä vaikuttava livetapahtuma helposti

    Yli tuhannen seuraajan yritystilit ovat voineet järjestää keväästä asti LinkedIn Live -tapahtumia eli suoraan LinkedIniin striimattavia live-tapahtumia. Tilillä voi pitää tuotteen demoesittelyn, keskustelupaneelin, rekrykohtaamisia opiskelijoille tai vaikka säännöllisesti kokoontuvaa kirjakerhoa.

    LinkedIn on monipuolinen alusta livetapahtumien järjestämiseen ja juuri se on tämän palvelutuotteen suurin etu. LinkedIn Liven avulla voit samassa somekanavassa esimerkiksi:

    • kutsua sivusi seuraajat tapahtumaan,
    • mainostaa tapahtumaa kohdennetusti uudelle yleisölle,
    • järjestää livetapahtuman,
    • vastata yleisön chatissä tai videoyhteydellä esittämiin kysymyksiin tai
    • tallentaa tapahtuman ja tarjota sen katsottavaksi myöhemmin kokonaan tai miniohjelmiksi editoituina kohokohtina.

    Myös kaikista tapahtumiin liittyvistä toiminnoista löydät analytiikan suoraan LinkedInissä. Virtuaalitapahtuman järjestäjänä näet esimerkiksi osallistujien määrän, ammattinimikkeet ja tapahtumaan liittyvien postausten sitoutumisasteen.

    Tapahtumien mitattavana tavoitteena voi olla esimerkiksi uniikit tavoitetut käyttäjät tai liidien kerääminen kohderyhmältäsi.

    Fonecta on Suomen ainoa virallinen LinkedIn-kumppani ja tarjoaa siksi erinomaiset keinot LinkedIn-mainontaan erityisesti B2B-yrityksille.

    Lue lisää
Selaa lisää oppaita

podcastit

Lue lisää
Katso lisää podcasteja