"The world’s’ largest professional social network."

Lataa maksuttomat LinkedIn-oppaat käyttöösi

LinkedIn kasvattaa suomalaisten käyttäjien määrää tasaiseen tahtiin, ja suosio kansainvälisessä mittakaavassa on jo päätä huimaavaa. LinkedIn kuvaileekin itseään maailman suurimpana asiantuntijoiden sosiaalisena kanavana.

Kokosimme neljään oppaaseen parhaat käytännöt LinkedInin hyödyntämisestä eri näkökulmista. Julkaisemme oppaita tasaiseen tahtiin ja ne ovat sinulle täysin maksuttomia. Mukavia lukuhetkiä! Ps. Jos haluat saada tiedon, kun uusi opas julkaistaan, voit tilata ilmoituksen täältä!

×

Tilaa ilmoitus

LinkedIn & Verkkotapahtumat

Hyödynnä LinkedIniä verkkotapahtumien järjestämisessä, kutsuprosessista varsinaiseen tapahtumaan.

Lataa opas

Kohdentaminen LinkedInissä

Monipuoliset vinkit LinkedIn-mainonnan kohdistamiseen! Tavoita yrityksesi tärkeimmät kohderyhmät ja saavuta parempia tuloksia.

Lataa opas

LinkedIn & Brändistrategia

Hyödynnä vinkkimme brändimainonnan suunnitteluun ja
toteuttamiseen LinkedInissä.

Lataa opas

Liidimainonta LinkedInissä

LinkedIn tarjoaa monipuolisen valikoiman työkaluja taktiseen mainontaan.

Lataa opas

Mikä LinkedIn-kumppanuus?

Vuodesta 2017 Fonecta on ollut Suomen ainoa virallinen LinkedIn Marketing Solutions -maapartneri. Kumppanuus LinkedInin kanssa mahdollistaa asiakkaillemme monipuolisemmat työkalut tehokkaamman mainonnan toteuttamiseen sekä uusimpien ominaisuuksien hyödyntämisen.


Virallisen kumppanin kanssa toimimalla markkinoinnin tekijät pystyvät saavuttamaan tavoitteensa tehokkaasti. Partnerilla on hallussaan sekä paikallistuntemus että LinkedInin tarjoama asiantuntijuus ja työkalut, joita muilla mainonnan tekijöillä ei ole saatavilla.

Sovi Linkedin-asiantuntijoidemme kanssa etätapaaminen

Näet miten hyödyntää LinkedIniä yrityksesi toimialalla ja miten sitä voidaan käyttää tehokkaasti mm. verkkotapahtumissa, mainonnan kohdentamisessa tai tunnettuuden kasvattamisessa. Voit tehdä mainonnan itse, jolloin me konsultoimme ja koulutamme, tai ulkoistaa sen kokonaisuudessaan meille.


MITÄ KUMPPANINA TARJOAMME SINULLE?

  1. Ainutlaatuista tietoa markkinoinnin avuksi. LinkedIn-partnereilla on käytössään laajaa tietoa tuotekoulutuksista asiakasymmärrykseen. Tarjoamme maksutta enemmän analytiikkaa, kohdennusvaihtoehtoja sekä tietoa tulevista LinkedIn-uutuuksista. Pidämme myös vain asiakkaillemme suunnattuja maksuttomia virtuaalikoulutuksia.
  2. Kansainvälisen partneriverkoston osaaminen. Osana LinkedIn-yhteisöä sinulla on laaja valikoima eri ratkaisuja ja työkaluja LinkedIn-markkinointiisi. Lisäksi partnerien verkosto tukee toisiaan: jos yhden kumppanin ratkaisut eivät riitä, haasteet ratkaistaan yhteistyössä toisen kumppanin kanssa.
  3. Yksinkertainen laskutus. Voit tehdä kauttamme LinkedIn-mainontaa helposti kulutusperusteisella laskutuksella ilman luottokorttia tai sitoutumista ennakkosummiin.

MUUT Markkinoinnin oppaat

Lue lisää
  • Lataa maksuton e-kirja - Yrityksenä Facebookissa
    11.04.2022
    Lataa e-kirja: Yrityksenä Facebookissa - miksi, mitä ja miten

    Facebook on edelleen maailman suurin sosiaalisen median kanava, ja sen globaalit käyttäjämäärät ovat kasvaneet tähän päivään saakka. Yli 60% täysikäisistä suomalaisista käyttää Facebookia. Facebook tarjoaa yrityksille erinomaisen kustannustehokkaan työkalun tavoittaa ja houkutella kohderyhmänsä edustajia mainonnan avulla.

    Lue lisää
  • Lataa paikallisyrittajan opas ja nouse hakujen karkeen
    11.02.2022
    Lataa paikallisyrittäjän opas ja nouse hakujen kärkeen

    Tietojenhaku on siirtynyt verkkoon, eikä ensisijainen tiedonetsinnän lähde ole yrityksen kotisivu, vaan se on pirstaloitunut lukuisiin eri kanaviin. Tietoa etsiessään asiakas valitsee mistä sitä etsii, eikä yritys voi vaikuttaa siihen. Koska tietoa etsitään niin laajasti, tulee yrityksen olla läsnä useissa eri  kanavissa.

    Lue lisää
  • Lataa muistilista - ota verkon kanavat haltuun
    10.02.2022
    Lataa muistilista ja ota verkon kanavat haltuun

    Jopa 73% asiakkaista löytää yrityksen muualta kuin sen kotisivuilta. Hakukoneet eivät itse tuota tietoa vaan hakevat sitä eri tietolähteistä. 

    Lue lisää
Selaa lisää oppaita

Lisää LinkedIn-mainonnasta

Lue lisää
  • Emiliä Lepistö
    04.10.2022
    Brändimainonta vs. liidimainonta - ikuiset kilpakumppanit?

    Kun markkinointia suunnitellaan, mietitään usein, lähdetäänkö tekemään brändimainontaa vai taktista mainontaa, kuten liidimainontaa. Brändimainonta ja liidimainonta mielletään usein toisistaan irrallisiksi toimenpiteiksi, jotka palvelevat eri tavoitteita. Siksi niistä valitaankin usein vain toinen. Näin ei kuitenkaan pitäisi olla, sillä brändimainonta ja taktinen mainonta ovat osaa samaa ostoputkea, toinen ostoputken alkupäässä ja toinen loppupäässä. Ilman toista ei ole toista.

    Kun mainonta aloitetaan, tuloksia halutaan nopeasti

    Kun mainonta aloitetaan, tuloksia odotetaan innolla ja niitä halutaan nopeasti, mielellään jo eilen. Erityisesti yrityksen johto odottaa tuloksina liidejä tai myyntieuroja. Tämä on täysin ymmärrettävää, sillä miksi yritys muuta haluaisikaan, kuin mahdollisimman paljon liidejä ja niiden kautta myyntiä.

    Syöksymällä suoraan ostoputken loppuun saamme harvoin kestäviä tuloksia aikaan

    Edellä mainittujen tulosten saavuttaminen on kuitenkin harvoin niin yksinkertaista, kuin ajattelemme. Jotta voimme saada liidejä ja kauppaa, täytyy asiakkaiden ensin tuntea meidät. Vasta kun asiakkaamme tuntevat meidät ja luottavat meihin, saamme heidät kääntymään puoleemme ostoa tehdessään. Ja jotta potentiaaliset asiakkaat voivat tuntea meidät, tulee meidän ensin tehdä brändimainontaa ja tuoda yrityksemme, palvelumme ja arvomme tutuiksi potentiaalisille asiakkaillemme.

    LinkedInin teettämän tutkimuksen (Brand to Demand case studies, US, 2018) mukaan sellaiset käyttäjät, jotka näkivät sekä brändimainontaa että taktista mainontaa, konvertoivat 3–6 kertaa todennäköisemmin kuin käyttäjät, jotka näkivät ainoastaan taktista mainontaa.

    Brändimainonnan tehtävä on siis haalia kasaan potentiaalisia asiakkaita ja taktisen mainonnan ohjata heitä ostamaan. Ilman toista ei siis ole toista.

    Brändimainonnalla ludoaan tunnettuutta ja kysyntää pitkällä aikatähtäimellä

    Taktisella mainonnalla kuten liidimainonnalla saadaan hetkellisesti tuloksia, mutta vaikutukset ovat lyhytaikaisia. Kuten yllä olevasta kuvasta nähdään, pitkällä aikavälillä brändimainonnan tuoma hyöty on huomattavasti liidimainonnan tuomia pikavoittoja tehokkaampaa.

    Hyvänä nyrkkisääntönä voidaan pitää, että markkinoinnin tuloksia tulisi mitata vähintään yhtä pitkällä ajanjaksolla, jonka tuotteen tai palvelun ostoprosessi kestää. Jos siis ostoprosessi yrityksessä kestää keskimäärin 6 kuukautta, tulee myös mainonnan tuloksia tarkastella vähintään 6 kuukauden ajanjaksolla.

    B2B ostajan pitää nähdä brändisi 10 kertaa, ennen kuin he muistavat yrityksesi.

    Markkinoinnissa, kuten monessa muussakaan asiassa, ei ole oikotietä onneen. Menestys vaatii pitkäjänteistä tekemistä ja tulokset näkyvät usein vasta kuukausien tai vuosien päästä. Jos asiat tehdään oikein ja oikeassa järjestyksessä, lupaan, että lopputulos on kuitenkin kaiken vaivan arvoinen.

    Ehdotankin siis, että aloitetaan brändimainonnasta, tarjotaan potentiaalisille asiakkaille ensin mielenkiintoista tietoa brändistämme, arvoistamme ja palveluistamme ja kun asiakkaat tuntevat yrityksemme ja luottavat meihin, tarjotaan heille sitten taktisemmalla mainonnalla helppo tapa tehdä ostopäätös ja valita meidät.

    Emilia Lepistö
    LinkedIn Relationship Manager

    Lue lisää
  • Emilia Lepistö
    04.10.2022
    Kenelle LinkedIn-mainontaa kannattaa yrityksessä kohdistaa?

    Edes erinomaisesti tehty markkinointikampanja tai isolla rahalla tehdyt videomainokset eivät tuota hyviä tuloksia, jos mainos on kohdennettu väärään kohderyhmään, eivätkä oikeat, ostopäätökseen vaikuttavat päättäjät näe mainostasi.

    Lue lisää
  • Emilia Lepistö kertoo, mitkä ovat LinkedIn-mainonnan suurimmat kompastuskivet
    19.08.2022
    LinkedIn-mainonnan suurimmat kompastuskivet

    Digitaalinen mainonta kehittyy huimaa vauhtia, niin myös LinkedIn-mainonta. Monen LinkedIn-mainontaa työkseen tekevän on vaikea pysyä muutoksessa mukana, saati sitten yritysten markkinointipäälliköiden ja muiden markkinoinnin parissa toimivien, joiden työpäivät koostuvat monenlaisista töistä, eikä aikaa uuden, kanavakohtaisen tiedon omaksumiseen ole käyttää paljoa.

    Lue lisää
Selaa lisää oppaita

podcastit

Lue lisää
Katso lisää podcasteja