LinkedIn Insight Tag

Mikä on LinkedIn Insight Tag ja miten se asennetaan?

Insight Tag on LinkedIn-mainostilin oma seurantakoodi eli tagi, joka asennetaan yrityksen kotisivuille. Insight Tagin avulla saat käyttöösi kattavammat ominaisuudet mainontaasi varten kuten konversioseurannan. Voit myös luoda yleisöjä sivukävijöistäsi sekä tutkia sivukävijädataa LinkedInin demografiatietojen perusteella.

 

Insight Tag kannattaa ottaa käyttöön heti mainostilin perustamisen yhteydessä, jotta saat hyödynnettyä näitä ominaisuuksia alusta lähtien.

Voit asentaa tagin sivustollesi kahdella tavalla, joko manuaalisesti suoraan HTML-koodiin tai tag manager -työkalun avulla.

 

Näin löydät Insight Tagin mainostililtäsi

 

  1. Kirjaudu Campaign Manageriin.
  2. Klikkaa Account Assets -valikosta Conversion Tracking -kohtaan ja sitten sivun oikeasta yläreunasta Manage Insight Tag -valikosta See Tag.
  3. Valitse, asennatko tagin manuaalisesti vai tag managerin avulla:
    1. Manuaalisesti: Klikkaa ”I will install the the tag myself”. Kopioi koodi ja liitä se kotisivujesi HTML-koodiin alapalkkiin (global footer), ennen HTML <body> -tagia. Kun asennat koodin alapalkkiin, voit muodostaa konversioseurannan tai uudelleenmarkkinointiyleisön miltä tahansa alasivultasi. Huom. Voit myös lähettää koodin ohjeineen itsellesi sähköpostiin ja siitä edelleen kotisivujesi ylläpitäjälle, kun valitset kohdan ”I will send the tag to a developer”.
    2. Tag managerissa: Klikkaa ”I will use a tag manager”. Löydät täältä mainostilisi Partner ID:n. Kopioi se ja kirjaudu valitsemaasi tag manager -työkaluun ja luo seuranta siellä. Lisätietoa LinkedIn Insight Tagin kanssa yhteensopivista tag manager -työkaluista löydät täältä.

 

Insight Tagin jakaminen mainostililtä toiselle

 

Jos yritykselläsi on monta LinkedIn-mainostiliä, joiden mainonta kohdistuu samalle kotisivulle, voi olla hyödyllistä asentaa vain yksi Insight Tagi monien sijaan. Useat tagit voivat nimittäin hankaloittaa niiden hallintaa. Voit jakaa esimerkiksi päätilisi Insight Tagin näppärästi muille mainostileillesi.

 

Tarvitset vähintään Creative manager -tason oikeudet tilille, jonka Insight Tagin haluat jakaa, ja vähintään Viewer-tason oikeudet sille tilille, jolle tagin jaat. Tarvitset myös vastaanottavan tilin nimen tai ID:n.

 

Näin jaat Insight Tagin:

 

  1. Kirjaudu Campaign Manageriin.
  2. Klikkaa Account Assets -valikosta Conversion Tracking ja sitten sivun oikeasta yläreunasta Manage Insight Tag -valikosta Manage Sharing.
  3. Valitse täydet hallintaoikeudet (full access) tai käyttöoikeudet (use-only access). Jos myönnät täydet oikeudet, niin vastaanottavan tilin hallinnoijat voivat muokata ja jakaa tagia eteenpäin muille tileille. Käyttöoikeudet rajoittavat oikeuksia tietyiltä osin, mutta mahdollistavat esimerkiksi konversioseurannan.
  4. Syötä kenttään tilin nimi tai ID, jolle jaat Insight Tagin. Saat näkyviin ainoastaan ne tilit, jonne sinulla on vähintään katseluoikeudet.
  5. Klikkaa ”Save”.

 

Huom. Jokaisella mainostilillä on valmiiksi uniikki Insight Tag. Jotta voit jakaa tagin toiselle tilille, tulee vastaanottavan tilin oma Insight Tag käydä ensin poistamassa.

 

Näin poistat Insight Tagin:

  1. Kirjaudu Campaign Manageriin.
  2. Klikkaa Account Assets -valikosta Conversion Tracking ja sitten sivun oikeasta yläreunasta Manage Insight Tag -valikosta Delete.