LinkedIn Event Ads

Tapahtumamainontaa, jonka avulla kasvatat Linkedin-tapahtumien osallistujamäärää ja tuot tapahtumasi potentiaalisten asiakkaidesi tietoisuuteen. 

Mitä on Event Ads mainonta?

Kun luot tapahtuman ja jaat sen yrityssivuillasi, tapahtuma tavoittaa lähtökohtaisesti vain oman verkostosi ja seuraajakuntasi. Tavoittavuus paranee hieman, jos työntekijäsi jakavat tapahtumaa omilla sivuillaan tai yrityssivusi seuraaja reagoi tapahtumaan. Tapahtumasi ei silti todennäköisesti tavoita isoa osaa potentiaalisista osallistujista, jotka ovat verkostosi tavoittamattomissa. Event Ads on tapahtumamainontaa, jonka avulla kasvatat LinkedIn Eventien eli LinkedIn-tapahtumien osallistujamäärää ja tuot tapahtumasi potentiaalisten asiakkaidesi tietoisuuteen.

Miksi tehdä Event Ads mainontaa?

Tuo tapahtumasi oikeiden päättäjien tietoisuuteen

Event Ads -mainonnan avulla pidät huolen, että oikeat ammattilaiset ja päättäjät löytävät tapahtumasi myös oman verkostosi ulkopuolelta ja kasvatat tapahtumasi osallistujamäärää.

Mainoksen luominen on helppoa

Kun olet luonut yrityssivuillesi tapahtuman ja lisännyt tapahtumaasi kaikki tärkeät tiedot kuten tapahtuman aiheen, ajankohdan ja järjestäjän, hakee mainostyökalu nämä tärkeät tiedot automaattisesti mainokseesi ilman, että sinun tulee täyttää kaikkia tietoja uudestaan. Sinun tulee lisätä mainokseesi vain hyvä myyntipuhe tapahtumastasi, LinkedIn Eventin linkki, kohderyhmä ja mainosbudjetti, jonka jälkeen mainoksesi on valmis.

Mittaa mainonnan tuloksia

Event Ads -mainonnan tulosten mittaaminen on helppoa. Raportilta näet tarkasti, kuinka moni käyttäjä on nähnyt mainoksen, siirtynyt tapahtumasivuille ja rekisteröitynyt tapahtumaasi.

 

Raportilta näet myös demografiatietoja mainonnan kautta tapahtumaan ilmoittautuneista. Tätä tietoa voit hyödyntää kampanjan optimoinnissa ja optimoida kampanjaa samankaltaisiin yleisöihin, jotka ovat jo osoittaneet kiinnostusta tapahtumallesi.

 

61%

yrityssivun seuraajista osallistuu todennäköisemmin tapahtumaan jos he näkevät sekä orgaanista sisältöä että mainontaa tapahtumastasi.

Mitä tarvitset aloittaaksesi

Johdanto

Käytä enintään 600 merkkiä, mukaan lukien välilyönnit ja välimerkit.

Tapahtuman yksityiskohdat

Tapahtuman nimi, organisaatiosi nimi ja tapahtuman päivämäärä täytetään automaattisesti käyttämällä LinkedIn Event URL-osoitettasi, joka sinun on annettava mainoksen määrityksen aikana.

CTA eli Call-to-action-painike

Event Ads -mainonnassa CTA-painike on ennalta määritetty ”View event” josta käyttäjä pääsee siirtymään tapahtumasivuillesi.

Mainosbanneri

Mainostyökalu tuo automaattisesti kuvan mainokseesi tapahtuman sivuilta.

Muista tapahtumamainontaa tehdessäsi ainakin nämä!

  • Jos teet muutoksia itse Eventiin eli tapahtumaan, kun sinulla on Event ads -mainonta jo käynnissä, tarkastetaan mainos uudestaan ja käynnistyy, kun mainos on hyväksytty (maksimissaan 24 tunnin sisällä).
  • Mainoksen tiedot johdantotekstiä lukuun ottamatta tulevat automaattisesti tapahtuman sivuilta. Huomioi siis jo tapahtumaa luodessasi, että samat kuvat ja tiedot tulevat näkymään myös mainoksessasi.
  • Event Ad:n URL-osoitetta eli laskeutumissivua ei voi muokata mainoksen luomisen jälkeen. Jos haluat muuttaa tapahtuman URL-osoitetta, tulee sinun luoda uusi mainos.
  • Tapahtuman tallenne on nähtävillä jälkikäteen tapahtuman sivuilla. Voit mainostaa tapahtuman tallennetta itse tapahtuman jälkeen ja kasvattaa näin katsojakuntaa entisestään.

Usein kysytys kysymykset Event Ad-mainonnasta

 

  • Voiko käyttäjä rekisteröityä tapahtumaan suoraan mainoksesta?

    Ei. Käyttäjät ohjataan mainoksesta tapahtuman sivuille, jossa he voivat lukea lisää tapahtumasta ja klikata "Attend" ilmoittautuakseen tapahtumaan.

  • Millaisen käyttöoikeuden yrityssivuille tarvitsen luodakseni tapahtumamainoksen?

    • Creative Managerin käyttöoikeus tai korkeampi mainostilillä.
    • Designated Admin tai Sponsored Content Poster yrityksen LinkedIn-sivulla.
  • Millä tavoitteilla Event Ad on saatavilla?

    Event Ad on saatavilla Brand Awareness-, Website visits- tai Engagement-tavoitteilla.

  • Loppuuko mainonta automaattisesti tapahtuman päätyttyä vai tuleeko minun itse päättää mainonta oikeaan ajankohtaan?

    Suosittelemme, että asetat mainonnan päättymispäivämäärän vastaamaan tapahtuman päättymispäivää, mutta Event Ad keskeytyy automaattisesti, jos tapahtuma perutaan tai poistetaan.