LinkedIn-mainosopas

Löydät tältä sivulta ohjeistuksen LinkedInin eri mainosmuotojen tekemiseen.

Mikäli sinulle herää jotakin kysyttävää LinkedIniä tai mainontaa koskien, voit olla yhteydessä mainostuotantotiimiimme, adops@fonecta.com

Mainostilin avaus

Lue lisää

LinkedIn-mainonnan aloittamiseksi tulee yritykselle ensimmäisenä perustaa mainostili. Mainostilin avaamista ja kampanjan käynnistämistä varten tarvitaan:

  • Kampanja-aika
  • Kampanjan tavoite
  • Budjetti
  • Kohderyhmä
  • Yrityksen LinkedIn-sivun URL, jonka kautta kampanja ajetaan
  • Aineistot
Fonectalle on myönnettävä Direct Sponsored Content –oikeudet (DSC) myönnettävä.

Valittavana 2 toimintatapaa.
Toimitusaika: 3 työpäivää

Löydät LinkedInin tekniset ohjeistukset täältä.

DSC-oikeuksien myöntäminen

Vaihtoehto A:


Voit halutessasi myöntää admin-oikeudet Markus Rintalalle tai Nea Astalalle (Fonecta Oy), joka jakaa mainostusoikeudet tarvittaville henkilöille. Fonecta tulee käyttämään admin-oikeutta vain mainostilin hallintaan eikä hyödynnä tililtä löytyvää tietoa muutoin.

Asiakas alentaa admin-oikeudet DSC-oikeuksiin, kun tarvittavat oikeudet on jaettu Fonectan sisällä.

LinkedIn edellyttää, että Fonectan mainostuotannon henkilö on yritystilin pääkäyttäjän henkilökohtainen kontakti LinkedInissä, jotta oikeudet voidaan myöntää.

Mikäli ette tiedä, kuka yrityksenne yritystiliä hallinnoi, ota yhteys adops@fonecta.com

Vaihtoehto B

Vaihtoehtoisesti yrityksen LinkedIn-sivun admin voi myöntää pelkät mainostusoikeudet Fonectan mainostuotannon työntekijöille. LinkedIn edellyttää, että Fonectan mainostuotannon henkilöt ovat yritystilin pääkäyttäjän henkilökohtaisia kontakteja LinkedInissä.

Laura Aaltonen https://www.linkedin.com/in/laura-l-aaltonen/
Markus Rintala https://www.linkedin.com/in/markus-rintala/
Nea Astala https://www.linkedin.com/in/neaastala/
Jenni Hänninen https://www.linkedin.com/in/jenni-hanninen1
Mikko Hirvonen https://www.linkedin.com/in/mikko-hirvonen/
Esa Töykkälä https://www.linkedin.com/in/esatoykkala/

Tuukka Apaja https://www.linkedin.com/in/tuukka-apaja/
Miikka-Markus Leskinen https://www.linkedin.com/in/mmleskinen/
Sari Nissinen https://www.linkedin.com/in/nissinensari/

Mikäli ette tiedä, kuka yrityksenne Company Pagea hallinnoi, ota yhteys adops@fonecta.com


Sponsored Content - Mainosten tekniset Tiedot

Lue lisää

Sponsored Content mahdollistaa mainosten jakamisen LinkedInin sisältövirrassa myös niille käyttäjille, jotka eivät seuraa yritystäsi LinkedInissä. Sponsored Content -mainokset voidaan kohdentaa tarkkaan halutulle yleisölle ja se auttaa mainostajaa tavoittamaan LinkedIn-käyttäjiä missä ja milloin tahansa he ovatkin palvelussa aktiivisena tietokoneella tai mobiililaitteella.

Linkkimainos

  • Syötetty URL etsii laskeutumissivulta automaattisesti mainosotsikon ja kuvan.
  • Voit ladata mainokseen kuvan myös manuaalisesti.
  • Voit lisätä mainokseen mainostekstin (introductory text)
  • Kaikkia tekstejä voi muuttaa manuaalisesti

Kuva

  • Pikkukuvan kuvan koko: 1.91:1 -suhde (1200x627 pikseliä).
  • Kuvan tulee olla leveydeltään suurempi kuin 400 pikseliä.
  • Manuaalisesti ladattujen kuvien enimmäiskoko: 5 MB
  • Suositeltu PPI (pikseliä tuumaa kohti) on 72.
  • Manuaalisesti ladattujen kuvien tuetut muodot: JPG, GIF, PNG
  • Animoidut GIF-tiedostot eivät ole tuettuja.
  • Kuvia ei rajata. Eri kuvasuhteiden kuvat näytetään kokonaisina, mutta niissä on hienovaraiset valkoiset reunat.

Huomio: Jos kuvasi leveys on alle 400 pikseliä se ei tule näkymään mainoksessa suurena vaan pienempänä mainoksen vasemmassa reunassa.


Mainosteksti:

  • Maksimissaan 150 merkkiä, tämän jälkeen useimmilla laitteilla teksti katkeaa. (Pienemmillä älypuhelimilla teksti saattaa katketa aiemmin).
  • Tekstin katkeaminen perustuu palstantäytteeseen, ei merkkien rajoihin, joten tulokset saattavat vaihdella laitteesta riippuen. 
  • Tietokoneella mainostekstissä voi olla maksimissaan noin 600 merkkiä, mutta teksti katkeaa noin 150 merkin kohdalla ja näyttää "...see more" -tekstin.
  • Tärkeää: Voit lisätä mitä tahansa lakitekstiä mainostekstiin, jos haluat.

Laskeutumissivun URL:

  • Laskeutumissivun URLin merkkimäärä lasketaan mukaan 150 merkin maksimimerkkimäärään, joten suosittelemme pitämään johdantotekstin merkkimäärän 150 tai alle sisältäen myös laskeutumissivun URLin.
  • Kaikissa URL:eissa tulee olla "http://"- tai https://"-etuliite.
  • Yli 23 merkkiä pitkät URL:t tullaan lyhentämään LinkedInin lyhenteellä.
Mainosotsikko
  • Maksimissaan 70 merkkiä, ettei katkea.

Upotetun videolinkin jakaminen

  • YouTube- ja Vimeo-URL:t ovat tuettuja.
  • YouTubeen liittyvää käyttäytymistä: YouTuben Pre-roll -mainonta asetetaan YouTubessa eikä sitä voi muuttaa LinkedInissä. Videon läpikatsoneiden määrät ja analytiikka ovat hallittavissa YouTubessa, ei LinkedInissä.
  • Huomio: Vain ensimmäinen klikkaus videon toistamiseksi laskutetaan. Muita klikkauksia videoon samalta katselijalta ei laskuteta.
  • Vaihtaaksesi videon esikatselukuvan tulee sinun tehdä muutokset videopalvelun tarjoajan järjestelmässä.
  • Videot hiljenevät automaattisessa toistossa, kun käyttäjä skrollaa niiden ohi sisältövirrassa.

Huomio: Lead Gen Formit ei tue videota. Sponsored Content -mainokset, jotka sisältävät upotettuja videolinkkejä kolmansien osapuolien palveluista (kuten YouTube tai Vimeo) eivät toistu automaattisesti tai ohjaa videosta laskeutumissivulle, jos niissä on mukana Lead Gen Form. Tällaisissa mainoksissa mainoksen kuvana on esikatselukuva upotetusta videosta ja mainoksiin liittyy Lead Gen Formsien tekniset tiedot.


Parhaita käytäntöjä:

  • Kuvan koko: 1.91:1-kuvasuhde (1200x627 pikseliä) Industry Standard
  • Johdantoteksti: 150 merkkiä tai vähemmän, sisältäen laskeutumissivun URL:n
  • Mainosotsikko: 70 merkkiä tai vähemmän

Upotettu Rich media

  • 1.91:1-kuvasuhde (1200x627 pikseliä)
  • Kuvan täytyy olla leveydeltään yli 400 pikseliä.
  • Huomio: Jos kuvasi leveys on alle 400 pikseliä se ei tule näkymään mainoksessa suurena vaan pienempänä mainoksen vasemmassa reunassa..
  • Kuvia ei rajata mobiilissa. Eri kuvasuhteiden kuvat näytetään kokonaisina, mutta niissä on hienovaraiset valkoiset reunat.
  • Enimmäiskoko 100 MB
  • Suositeltu PPI (pikseliä tuumaa kohti) on 72
  • Tuetut muodot ovat JPG, JPEG, GIF ja PNG
  • Animoidut GIF-tiedostot eivät ole tuettuja

Mainosteksti

  • Maksimissaan 150 merkkiä, tämän jälkeen useimmilla laitteilla teksti katkeaa.
  • Tietokoneella mainostekstissä voi olla noin 600 merkkiä maksimissaan, mutta teksti katkeaa noin 150 merkin kohdalla ja näyttää "...see more" -tekstin.

Tärkeää: Voit lisätä mitä tahansa lakitekstiä mainostekstiin, jos haluat.

Laskeutumissivun URL:

  • Laskeutumissivun URLin merkkimäärä lasketaan mukaan mainostekstin 150 merkin maksimimerkkimäärään.
  • Kaikissa URL:issa tulee olla "http://"- tai https://"-etuliite.
  • Yli 23 merkkiä pitkät URL:t tullaan lyhentämään LinkedInin lyhenteellä.

Kuvan klikkauskäyttäytyminen:

  • Sponsoroitu Rich Media (esim. sponsoroidut päivitykset) -klikkaukset päätyvät suoraan asetetulle laskeutumissivulle.
  • Orgaaniset Rich Media (esim. päivitysten katsominen yrityksen LinkedIn-sivuilla) -klikkaukset avaavat kuvan omassa ikkunassa LinkedInin sisällä.

Parhaita käytäntöjä:

  • Kuvan koko: 1.91:1 kuvasuhde (1200x627px)
  • Johdantoteksti: 150 merkkiä taivähemmän, sisältäen laskeutumissivun URLin.

Huomio: Voit hyödyntää myös video Sponsored Content -mainoksissa valitsemalla videomainosformaatin. Lue lisää tekniset tiedot videomainoksille.


Seurantamahdollisuudet

  1. Konversioseuranta: Lue lisää: LinkedIn's conversion tracking capabilities.
  2. Impressioseuranta: Ei tuettu
  3. Klikkiseuranta: Suosittelemme käyttämään kampanjapohjaisia seurantakoodeja viittauslähteen sijasta.

Message Ad (InMail) - Mainosten tekniset Tiedot

Lue lisää

Sponsored Content mahdollistaa mainosten jakamisen LinkedInin sisältövirrassa myös niille käyttäjille, jotka eivät seuraa yritystäsi LinkedInissä. Sponsored InMail -mainosmuoto mahdollistaa tehokkaan tavan markkinoijille tavoittaa yritysten päättäjiä persoonallisella tavalla LinkedInissä. Hyödynnä LinkedInin tarkkaa kohdentamista ja lähetä viesti sinulle tärkeälle kohderyhmälle, mobiilissa tai tietokoneella.

Sponsored InMail tekniset tiedot

  1. Lähettäjän nimi: 30 merkkiä maksimissaan (mukaan lukien välilyönnit ja välimerkit)
  2. Otsikkorivi: 60 merkkiä maksimissaan (mukaan lukien välilyönnit ja välimerkit)
  3. Sisältöteksti: 1500 merkkiä maksimissaan (mukaan lukien välilyönnit ja välimerkit)
  4. Klikattavat linkit tekstissä: 3 linkkiä maksimissaan
  5. Hyperlinkitetty teksti sisältätekstissä: 70 merkkiä maksimissaan (mukaan lukien välilyönnit ja välimerkit)
  6. Toimintokehote (CTA) -painikkeen teksti: 20 merkkiä maksimissaan (mukaan lukien välilyönnit)
  7. URL-osoite hyperlinkissä tai CTA-painike: ei rajoituksia
  8. Mukautetut käyttöehdot-teksti: 2500 merkkiä maksimissaan (mukaan lukien välilyönnit ja välimerkit)
  9. 300x250 Bannerimainos
    • Tiedoston tyyppi: .jpg, .gif (ei animoitu), tai .png (ei flash)
    • Maksimi tiedoston koko: 40 Kb
    • Klikattava URL


AlueetNimiImpressioseurantaKlikkiseurantaRich Media -ominaisuudet
GlobaaliSponsored InMailEiKylläEi

Lead Gen Form -lomake

Lue lisää

Lead Gen -lomaketta varten tarvitaan:

  • Otsikko max. 40 merkkiä
  • Lisätiedot otsikon alla max. 160 merkkiä, jakautuu kahdelle riville
  • URL-osoite yrityksen tietosuojaselosteeseen
  • Tiedot mitä halutaan pyytää käyttäjältä, valittavana seuraavat, suosittelemme 3-4 valintaa:
  • Etu- ja sukunimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero, kaupunki, maa, postinumero, titteli, työtehtävä, senioriteetti, yrityksen nimi, yrityksen koko, toimiala, koulutus
Lataa lisää tietoa tästä - Lead Gen Flyer.

Videomainosten tekniset tiedot

Lue lisää

Videomainokset ovat Sponsored Content -mainoksia, jotka näkyvät LinkedInin sisältövirrassa. Tekniset tiedot videomainoksille tulisi olla seuraavat:

  • Videon pituus: kolmesta sekunnista 30 minuuttiin (Vinkki: parhaiten toimivat videot ovat pituudeltaan alle 15 sekuntia)
  • Asettelu: Vaaka (Huomio: Pystyvideot toimivat vain orgaanisesti ja niitä ei voi mainostaa tällä hetkellä)
  • Tiedoston koko: enintään 200 MB
  • Tiedostomuoto: MP4
  • Kuvataajuus: Alle 30 FPS (frames per second)
  • Mitta- ja kuvasuhdevaatimukset:
    • 360p (480 x 360; laaja 640 x 360)
    • 480p (640 x 480)
    • 720p (960 x 720; laaja 1280 x 720)
    • 1080p (1440 x 1080; laaja 1920 x 1080)
  • 1:1 kuvasuhteella luotujen videomainosten kuvasuhteen minimiresoluutio tulisi olla 600 x 600 pikseliä ja maksimi 1080 x 1080 pikseliä.
  • Videon ääni: AAC tai MPEG4
  • Äänitiedoston koko: Alle 64KHz
  • Jos käyttäjä hiljentää videon omassa uutisvirrassa tietokoneella ja skrollaa sen ohi heti (alle kahden sekuntin aikana), video jatkuu, vaikka alle 50% videosta olisi ollut näkyvissä näytöllä.
  • Voit ladata maksimissaan 25 videota Campaign Manageriin 24 tunnin aikana.
  • Videoiden lataaminen onnistuu vain tietokoneelta, ei mobiililaitteelta.
  • Videomainosten tekstiosioon pätee tavallisen Sponsored Content -mainoksen tekniset tiedot
  • Tekstitysten tulee olla .SRT-tiedostoja.

Karusellimainosten tekniset tiedot

Lue lisää

Karusellimainokset ovat Sponsored Content -mainoksia, jotka näkyvät LinkedInin virrassa. Karusellimainoksiin kuuluu useita kuvia, joita voi selata läpi mainoksessa.

  • Korttien vähimmäismäärä on 2 ja enimmäismäärä 10.
  • Koko mainosta varten mainostekstin (description) alue on rajattu maksimissaan 255 merkkiin.
  • Mainosteksti saattaa katketa 150 merkin jälkeen joillain päätelaitteilla.

Tiedot yhtä yksittäistä korttia kohden karusellissa:

  • Maksimi tiedostokoko: 10 MB
    • Suositeltu yksittäisen kuvan tarkkuus on 1080x1080 pikseliä 1:1 kuvasuhteella.
    • Tuetut kuvatiedostotyypit: JPG, PNG, GIF (ainoastaan ei animoidut.
  • Jokaisen kortin mainosotsikko maksimipituus on kaksi riviä ennen kuin teksti katkeaa.
    • 45 merkkiä niille karusellimainoksille, jotka ohjaavat laskeutumissivulle.
    • 30 merkkiä niille karusellimainoksille, jotka sisältävät Lead Gen Formin CTA-painikkeen
  • Karusellin kortit voivat ohjata usealle eri laskeutumissivulle, mutta jos Lead Gen Form -ominaisuus on mukana mainoksessa, niin kaikissa korteissa on mukana sama Lead Gen Form. 
  • Karusellikampanjoissa ei voi hyödyntää LinkedInin Audience Network -ominaisuutta, koska ominaisuus on käytössä vain tavallisissa Sponsored Content -mainoksissa ja videomainoksissa.

Dynamic Ads -mainosten tekniset tiedot

Lue lisää

Dynamic Adsit ovat saatavilla kolmessa eri mainosmuodossa:

  • Follower ad
  • Spotlight ad
  • Content ad

Text Ads -mainosten tekniset tiedot

Lue lisää

Text Ads -mainosmuodon avulla voit saada viestisi juuri oikean yleisön nähtäville ja kohdentaa potentiaalisille asiakkaille LinkedIn.comin työpöytäsivuilla sellaisella budjetilla, mikä sopii sinulle.


Linkki

  • Voit valita laskeutumissivun URLin. Voit esimerkiksi ohjata käyttäjän yrityksesi LinkedIn-sivuille tai omille kotisivuillesi.

Huomiota:

  • Kaikissa URLeissa tulee olla "http://"- tai https://"-etuliite.
  • Laskeutumissivun klikkiseuranta-URL on tuettu.

Teksti

  • Otsikko: 25 merkin raja (sisältää välit)
  • Johdanto: 75 merkin raja (sisältää välit)

Kuva

  • Kuvat ovat valinnaisia
  • Koko: 100x100 pikseliä

Sijoittelut


Tekstimainokset näkyvät eri kokoisina:

  • 300 x 250
  • 17 x 700
  • 160 x 600
  • 728 x 90
  • 496 x 80

LinkedIn Company Page

Lue lisää

Vinkkejä Company Pagen eli yrityssivun luomiseen LinkedInissä.

Lisätietoja

Aineistojen toimitus: adops@fonecta.com

Kaikissa muissa kysymyksissä ota yhteys omaan yhteyshenkilöösi tai laita viestiä osoitteeseen adops@fonecta.com