Löydät tältä sivulta ohjeistuksen LinkedInin eri mainosmuotojen tekemiseen.
Mikäli sinulle herää jotakin kysyttävää LinkedIniä tai mainontaa koskien, voit olla yhteydessä mainostuotantotiimiimme, adops@fonecta.com.
Mainostilin avaus
LinkedIn-mainonnan aloittamiseksi tulee yritykselle ensimmäisenä perustaa mainostili. Mainostilin avaamista ja kampanjan käynnistämistä varten tarvitaan:
Vaihtoehto A:
Fonectan mainostuotannon työntekijä pyytää LinkedInin mainonnanhallinnan kautta mainostajanoikeuksia yrityksen sivuille. Tämän pyynnön voi yrityksen LinkedIn-sivun admin käydä hyväksymässä yrityssivun Admin tools -alasvetovalikon Manage admins -näkymästä.
Vaihtoehto B
Yrityksen LinkedIn-sivun admin voi myöntää mainostajanoikeudet Fonectan mainostuotannon työntekijöille. LinkedIn edellyttää, että Fonectan mainostuotannon henkilöt ovat yritystilin pääkäyttäjän henkilökohtaisia kontakteja LinkedInissä, jotta oikeuksien lisääminen on mahdollista.
Laura Aaltonen https://www.linkedin.com/in/laura-l-aaltonen/
Markus Rintala https://www.linkedin.com/in/markus-rintala/
Jenni Hänninen https://www.linkedin.com/in/jenni-hanninen1
Maiju Filppula https://www.linkedin.com/in/maijufilppula/
Miikka-Markus Leskinen https://www.linkedin.com/in/mmleskinen/
Emilia Mölsä https://www.linkedin.com/in/emiliamolsa/
Sponsored Content - Mainosten tekniset Tiedot
Sponsored Content mahdollistaa mainosten jakamisen LinkedInin sisältövirrassa myös niille käyttäjille, jotka eivät seuraa yritystäsi LinkedInissä. Sponsored Content -mainokset voidaan kohdentaa tarkkaan halutulle yleisölle ja se auttaa mainostajaa tavoittamaan LinkedIn-käyttäjiä missä ja milloin tahansa he ovatkin palvelussa aktiivisena tietokoneella tai mobiililaitteella.
Linkkimainos
Kuva
Huomio: Jos kuvasi leveys on alle 400 pikseliä se ei tule näkymään mainoksessa suurena vaan pienempänä mainoksen vasemmassa reunassa.
Mainosteksti:
Laskeutumissivun URL:
Upotetun videolinkin jakaminen
Huomio: Lead Gen Formit ei tue videota. Sponsored Content -mainokset, jotka sisältävät upotettuja videolinkkejä kolmansien osapuolien palveluista (kuten YouTube tai Vimeo) eivät toistu automaattisesti tai ohjaa videosta laskeutumissivulle, jos niissä on mukana Lead Gen Form. Tällaisissa mainoksissa mainoksen kuvana on esikatselukuva upotetusta videosta ja mainoksiin liittyy Lead Gen Formsien tekniset tiedot.
Parhaita käytäntöjä:
Upotettu Rich media
Mainosteksti
Tärkeää: Voit lisätä mitä tahansa lakitekstiä mainostekstiin, jos haluat.
Laskeutumissivun URL:
Kuvan klikkauskäyttäytyminen:
Parhaita käytäntöjä:
Huomio: Voit hyödyntää myös video Sponsored Content -mainoksissa valitsemalla videomainosformaatin. Lue lisää tekniset tiedot videomainoksille.
Seurantamahdollisuudet
Message Ad (InMail) - Mainosten tekniset Tiedot
Sponsored Content mahdollistaa mainosten jakamisen LinkedInin sisältövirrassa myös niille käyttäjille, jotka eivät seuraa yritystäsi LinkedInissä. Sponsored InMail -mainosmuoto mahdollistaa tehokkaan tavan markkinoijille tavoittaa yritysten päättäjiä persoonallisella tavalla LinkedInissä. Hyödynnä LinkedInin tarkkaa kohdentamista ja lähetä viesti sinulle tärkeälle kohderyhmälle, mobiilissa tai tietokoneella.
Sponsored InMail tekniset tiedot
Lead Gen Form -lomake
Lead Gen -lomaketta varten tarvitaan:
Videomainosten tekniset tiedot
Videomainokset ovat Sponsored Content -mainoksia, jotka näkyvät LinkedInin sisältövirrassa. Tekniset tiedot videomainoksille tulisi olla seuraavat:
Karusellimainosten tekniset tiedot
Karusellimainokset ovat Sponsored Content -mainoksia, jotka näkyvät LinkedInin virrassa. Karusellimainoksiin kuuluu useita kuvia, joita voi selata läpi mainoksessa.
Tiedot yhtä yksittäistä korttia kohden karusellissa:
Dynamic Ads -mainosten tekniset tiedot
Dynamic Adsit ovat saatavilla kolmessa eri mainosmuodossa:
Text Ads -mainosten tekniset tiedot
Text Ads -mainosmuodon avulla voit saada viestisi juuri oikean yleisön nähtäville ja kohdentaa potentiaalisille asiakkaille LinkedIn.comin työpöytäsivuilla sellaisella budjetilla, mikä sopii sinulle.
Linkki
Huomiota:
Teksti
Kuva
Sijoittelut
Tekstimainokset näkyvät eri kokoisina:
LinkedIn Company Page
Vinkkejä Company Pagen eli yrityssivun luomiseen LinkedInissä.
Aineistojen toimitus omalle yhteyshenkilöllesi: etunimi.sukunimi@fonecta.com
Kaikissa muissa kysymyksissä ota yhteys omaan yhteyshenkilöösi tai laita viestiä osoitteeseen adops@fonecta.com