Muuttuvat olosuhteet vaativat luovuutta

Yritykset ovat kohdanneet koronaviruksen aiheuttaman tilanteen, jossa asiakasmäärä on kääntynyt yllättäen laskuun. Markkinointia ei kannata haastavasta tilanteesta huolimatta laittaa jäihin - nyt jos koskaan on ensisijaisen tärkeää panostaa yrityksen löydettävyyteen verkossa.

  • Varaa aika asiantuntijamme maksuttomaan neuvontaan, haluamme auttaa sinua. 
  • Löytyväthän yrityksesi tiedot jo kattavasti netistä? Tarkista tilanne helposti maksuttoman testin kautta.
  • Parannetaan mahdollisuuksiasi tulla valituksi vähenevissä asiakasmäärissä ja valmistaudutaan jo ennalta tilanteen normalisoitumiseen.
  • Käydään yhdessä tilanteesi läpi ja miten edetä haasteiden voittamiseksi.

Asiantuntijoiden apua maksutta

Varaa yrityksellesi aika markkinoinnin neuvontaan. Saat maksutta apua ja vinkkejä juuri sinun yrityksesi tilanteeseen ja miten sitä voisi auttaa markkinoinnin keinoin.


Sinua palvelevat markkinoinnin asiantuntijat, joilla on kokemusta lukuisien eri toimialojen yritysten markkinoinnista. 

VARMISTA NÄKYVYYS NETISSÄ

Varmista, että yrityksesi yhteystiedot ja kotisivut löytyvät monipuolisesti netin eri kanavista. Näin huolehdit, että palveluitasi ja tuotteitasi etsivä asiakas löytää yrityksesi - sivustosta tai sovelluksesta riippumatta.

Tarkista yrityksesi näkyvyys verkossa Testaa kotisivujesi toimivuus

Verkkomateriaalit

Löydy verkosta -artikkelisisältöä

  • Onko Google-näkyvyytesi kunnossa?
    12.02.2020
    Onko Google-markkinointi kunnossa?

    Kun suomalaiset etsivät tuotetta tai palvelua, he lähes poikkeuksetta aloittavat etsinnät verkosta. Yritykselle tämä tarkoittaa, että sen on löydyttävä näissä hauissa oikeilla hakusanoilla. Kun markkinoinnista halutaan saada tulosta, on oikeiden hakusanojen käyttö sekä mainonnassa että luonnollisissa hakutuloksissa kaiken perusta.

    Lue lisää
  • Mikä on Google My Business?
    28.01.2020
    Mikä on Google My Business?

    Kun etsimme palvelua tai tuotetta, etsimme sitä lähes poikkeuksetta ensisijaisesti verkosta. Ja verkossa tehdyistä hauista Suomessa valtaosa tehdään Googlessa. Siksi ei ole yhdentekevää, miten yritys Googlesta löytyy.

    Lue lisää
  • Yrityksen maine verkossa
    22.01.2020
    Yrityksen maine verkossa

    Yrityksen maine verkossa on hauras asia. Asiakkaat ovat yhä herkempiä antamaan kriittistä palautetta, kun eivät ole tyytyväisiä saamaansa palveluun. Jos yritys ei vastaa tähän palautteeseen tai hoitaa palautteen huonosti, on vaara, että yksittäisestä palautteesta syntyy ns. someraivo, jolloin yritys saattaa nopeastikin nousta sosiaalisessa mediassa näkyviin negatiivisessa keskustelussa, jopa ilman syytä.

    Lue lisää

Markkinoinnin oppaat

Lue lisää
  • Tilaa opas ja aloita LinkedIn-markkinointi!
    11.12.2019
    Tilaa LinkedIn-markkinointi käyntiin -opas

    LinkedIn-markkinoinnin tavoitteena on pitkäjänteinen asiakassuhteiden rakentaminen, mihin alusta tarjoaa hyvät edellytykset tarkoilla kohdennusmahdollisuuksilla.

    Lue lisää
  • Kysyimme markkinoinnin päättäjiltä mihin he panostavat
    02.05.2019
    Markkinoinnin trendit, myytit ja painopisteet

    Miten markkinoinnin päättäjät kohdentavat markkinointiaan? Mihin markkinoinnissa panostetaan ja mitkä asiat jäävät vähemmälle huomiolle? Kysyimme markkinointipäättäjiltä mitkä asiat he kokevat tärkeiksi ja mitkä taas vähemmän tärkeiksi markkinoinnissa. Sama tutkimus toteutettiin myös vuonna 2015, mitä muutoksia markkinoinnin trendeissä on näkyvissä?

    Lue lisää
  • Tilaa maksuton Digikuntoon-opas markkinointiin!
    05.04.2019
    Tilaa Digikuntoon-opas markkinointiin!

    Millaisia välineitä yritys tarvitsee markkinoinnissa? Mihin kannattaa panostaa ensin, mitkä kanavat kannattaa valita, miten voit hyödyntää dataa markkinoinnissa, ja miten asiakkaiden ostopolut ovat muuttuneet? Näihin, ja moniin muihin kysymyksiin saat vastauksen tilamalla maksuttoman Digikuntoon-oppaamme.

    Lue lisää
Selaa lisää oppaita

Webinaarit

Lue lisää

Digikuntoon-webinaari: Kotisivut

Digikuntoon-webinaari: Facebook-mainonta

Digikuntoon-webinaari: Display-mainonta

podcastit

Lue lisää
  • LinkedInin arvostetuin palkinto saatiin tänä vuonna Suomeen!
    10.03.2020
    LinkedInin arvostetuin palkinto Suomeen

    Fonecta palkittiin LinkedInin arvostetuimmalla Partner Champion -palkinnolla. Palkinto tuli Suomeen nyt ensimmäistä kertaa ja se jaetaan vuosittain kaikista LinkedInin kumppaneista ansioituneimmalle. Jo neljä vuotta Suomen ainoana LinkedIn Marketing Solutions -partnerina toimiva Fonecta on aiemmin palkittu mm. Partner Runner Up sekä Largest Deal -palkinnoilla.

    Tänä vuonna pääpalkinnon perusteluissa kiitettiin erityisesti Fonectan halukkuutta haastaa LinkedIniä ja kehittää toimintaa yhdessä LinkedInin ja muiden partnereiden kanssa. LinkedInin mukaan Fonecta ”toimii esimerkkinä muille, venyttää jatkuvasti partneruuden rajoja haastamalla LinkedIniä ja inspiroi muita omalla työllään.”

    Katso lisää tuliaisia LinkedIn Partner Connectista uusimmasta podcastista.

    Lue lisää
  • Mika D. Rubanovitsch ja Antti Tukia pohtivat myynnin muutosta
    24.02.2020
    F-Studio podcast osa 6: Myynnin johtamisesta

    Mitä muutoksia on myynnin johtamisessa ja myyntityössä tapahtunut 2020-luvulla? Tätä, ja monia muita myyntiin liittyviä asioita pohtivat podcastissa Fonectan myyntijohtaja Antti Tukia sekä myynnin valmentaja ja LinkedIn-vaikuttaja Mika D. Rubanovitsch.

    Lue lisää
  • Mika D. Rubanovitschin kuumat vinkit LinkedIniin
    21.02.2020
    LinkedIn-podcast: Mika D. Rubanovitsch

    Millaisia haasteita LinkedIn asettaa käyttäjilleen, mitä LinkedInissä kannattaa huomioida, miten yritykset voivat kannustaa työntekijöitään jakamaan sisältöä? LinkedIn-vaikuttaja ja myynnin valmentaja Mika D. Rubanovitsch vieraili F-Studion podcastissa jakamassa hyviä vinkkejä uusille ja vanhoille LinkedIn-käyttäjille.

    Lue lisää
Katso lisää podcasteja

Google My Business 

Ovathan yrityksesi tiedot ajan tasalla myös Google My Business -palvelussa? Sen avulla ilmoitat poikkeusaukioloajoista, muuttuneista yhteystiedoista ja ohjaat asiakkaat yrityksesi verkkosivuille. 

Mikä on Google My Business?

Markkinointiin liittyviä artikkeleita

  • Fonecta Chat -palvelun yhteydenotoista keskimäärin yli 50% päätyy liidiin tai ostoon
    11.02.2020
    Google ja chat – täydellisen palvelun liitto

    Kun asiakas astuu kivijalkamyymälään, hän odottaa, että liikkeessä on palveluhenkinen henkilökunta valmiina auttamaan kaikissa kysymyksissä. Mitä paremmin asiakkaan ja myyjän kemiat kohtaavat ja mitä miellyttävämpi ostotilanne asiakkaalle on, sitä todennäköisemmin hän myös palaa asiakkaaksi.

    Kun kivijalkamyymälän lait ovat kaikkien tiedossa, onkin jopa yllättävää, ettei samaa ajatusmallia sovelleta yhtä itsestään selvästi verkossa.

    Lue lisää
  • Ovatko kotisivujen sisällöt kunnossa?
    27.11.2019
    Kotisivujen sisältö kuntoon

    Onko yrityksesi kotisivujen sisältö ajantasainen? Oletko selvillä hakukoneiden muutoksista ja huomioit ne sivuillasi? Jos näin on, onneksi olkoon – olet yksi niistä yrityksistä, joilla asiat ovat kunnossa. Valitettavasti näin ei aina ole.

    Lue lisää
  • Miksi päivittäisin kotisivuja?
    22.11.2019
    Miksi kotisivuja pitäisi päivittää?

    Olet perustanut yrityksellesi muutama vuosi sitten kotisivut. Silloin lisäsit sinne tietoa yrityksestä, perustit uutispalstan, mutta et ole sitä nyt vähään aikaan ehtinyt päivittää. Ajattelit myös lisätä sivuille kuvagallerian yrityksen palveluista, mutta et ihan ole vielä ehtinyt sitä päivittää, kun pitäisi saada parempia kuvia otettua… Kuulostaako tutulta? Tämä tarina on arkea monelle suomalaisyritykselle ja -yrittäjälle.

    Lue lisää