Tehokkaalla verkkomarkkinoinnilla lisää asiakkaita

Asiakkaat ovat nykyään lähes poikkeuksetta verkossa. Jo 84% meistä aloittaa tuotteen ja palvelun etsimisen verkossa ja jopa 77% suomalaisista omistaa älypuhelimen. Etsimme tietoa yhä enemmän liikkeellä ollessamme, ja etsimme sitä nimenomaan verkosta. Kilpailu asiakkaista on kovaa, joten on tärkeää että yritys tavoittaa asiakkaansa siellä, mistä he yritystä etsivät – eli verkosta.

Verkkomainonta on tehokas keino tavoittaa potentiaaliset asiakkaat silloin, kun he etsivät juuri sinun yrityksesi tuotetta tai palvelua. Tavoitat heidät helposti ja kustannustehokkaasti Google-hakusanamainonnalla, Display-mainonnalla kohdennat mainoksesi tiettyyn kohderyhmään tai vaikkapa sivustoon, remarketing taas tavoittaa sivuillasi jo kertaalleen käyneet.

Hieman kärjistäen voi sanoa, että sosiaalisen median kanavista LinkedIn on yritysten ja Facebook kuluttajien käyttämä kanava, mutta  molemmat kohderyhmät tavoittaa kyllä mainonnan kautta  tehokkaasti kummassakin kanavassa, kun vaan suunittelee ja kohdistaa kampanjansa oikein. Kun haluat tehostaa palveluasi verkossa, ota käyttöön sähköinen ajanvaraus ja chat – näin tavoitat asiakkaasi tehokkaasti silloinkin kun itse et ole verkon äärellä.

Hakukoneoptimointi eli SEO varmistaa, että sivustosi on varmasti parhaalla mahdollisella tavalla suunniteltu ja toteutettu. Optimoinnissa sivuillesi voidaan lisätä kiinnostavaa ja rikasta sisältöä, erilaiset sivuston tekniset ominaisuudet hiotaan huippuunsa, ja näin parannetaan sivuston orgaanisen löydettävyyttä.

Valitset sitten minkä kanavan tai kanavat tahansa, niin pääasia on, että teet valintasi huolella, ja seuraat tuloksia. Kohdenna viestisi oikeaan kanavaan ja oikeaan kohderyhmään, niin saat verkosta helposti myös lisää asiakkaita.