Uudessa business-realityssa trimmataan suomalaisia pk-yrityksiä digi-kuntoon

Neljä yritystä, neljä haastetta, nälkäiset valmentajat. Fonectan Tiedosta toimeen -valmennusohjelma käynnistyy tiistaina 3.3. Ohjelmassa fonectalaisista asiantuntijoista kootut valmennustiimit sparraavat neljää suomalaista pk-yritystä näiden tavoitteiden mukaiseen digi-kuntoon vuoden 2015 ajan.

Valmennettavat yritykset ovat R.K. Salon Lakkitehdas OySuklaatehdas Dammenberg, Novosan Oy ja Vallilan Takomo. Fonectan valmentajat tarttuvat näiden neljän erilaisen yrityksen haasteisiin ja valjastavat parhaan mahdollisen tiedon ja osaamisen yritysten käyttöön vuoden 2015 ajaksi, jonka jälkeen ohjelman alussa asetettuihin mittareihin ja tavoitteisiin parhaiten päässyt yritys ja valmennustiimi palkitaan.

”Novosanin toimiala on haastava ja me yrityksenä olemme uudenlainen toimija. Todellinen haaste meille on oman toimialamme haastajan roolissa rakentaa näkyvyyttämme verkossa ja saada tuloksia aikaan digi-markkinoinnin keinoin sekä aktivoida asiakkaita eli B2B-päättäjiä. Uskoni valmennustiimiimme on kova, mutta helpolla he eivät tule pääsemään”, kertoo valmennusohjelmassa mukana olevan Novosan Oy:n toimitusjohtaja Tommi Virkki odotuksistaan ohjelmaa kohtaan.

”Tiedosta toimeen –valmennusohjelma näyttää käytännössä, mitä mahdollisuuksia digitalisaatio tarjoaa suomalaisten yritysten markkinointiin ja myyntiin, ja miten digitalisaatio itse asiassa tasavertaistaa suomalaiset pk-yritykset samalle viivalle kansainvälisten jättien kanssa”, kertoo Fonectan markkinointijohtaja Maiju Lagerstedt.

Valmennusohjelmaa ja yritysten kehittymistä seurataan business-reality -sarjassa, jonka ensimmäinen jakso julkaistaan 3.3. ja joka jatkuu aina marraskuulle 2015 saakka.

Katso ensimmäinen jakso täällä https://www.fonecta.fi/yrityksille/tiedostatoimeen