Data-asiakkaitammeDigikanava data

Tutustu asiakkaisiimme!

Tutustu yrityksiin, jotka ovat käyttäneet Fonectan datapalveluja menestyksekkäästi omassa liiketoiminnassaan. Oletko kiinnostunut hyödyntämään palveluja oman yrityksesi toiminnassa? Ota meihin yhteyttä - kartoitetaan yhdessä miten yrityksesi voi tehostaa toimintaa datan ja analytiikan avulla.

Asiakkaitamme

Espoon kaupunki

Fonecta toteutti Espoon kaupungille keväällä 2017 väestö- ja yritysanalyysit kaupunki- ja palvelusuunnittelun tueksi Keran alueelle sekä Länsimetron asemien vaikutusalueille. Analyysissa tarkasteltiin myös espoolaisten valmiutta digitaalisten palveluiden käyttöönottoon sekä sisäistä muuttoliikettä kuluneen viiden vuoden ajalta.

”Saimme hyvän analyysin nykytilanteesta niin Espoossa asuvasta väestöstä kuin täällä sijaitsevista yrityksistä. Analyysit hyödyntävät meitä muun muassa kaupunkisuunnittelussa sekä erilaisten palveluiden kehittämisessä Espoossa asuville. Lisäksi yritysanalyysi antoi elinkeinotoimelle koostetun tietopaketin kaupungin elinkeinoelämän nykytilanteesta,” toteaa palvelujen kehittämisjohtaja Päivi Sutinen.

Mäkelän Auto Oy

Mäkelän Auto Oy hyödynsi Fonectan segmentointia syventääkseen yrityksensä asiakasymmärrystä. Paremman asiakasymmärryksen avulla voitiin selvittää, mitä sivuston käyttäjät autoltaan haluavat, millä perusteella he tekevät ostopäätöksensä ja mistä heidät todennäköisimmin tavoittaa.

”Aiemmin seurasimme vain kotisivujen kävijämääriä, mutta nyt saamme todellista tietoa siitä, minkälaisia asiakkaita sivuilla käy. Hyödynnämme tietoa mm. myynninedistämisessä ja muokkaamme sivujamme oikeille asiakasryhmille sopivimmiksi”, kertoo Mäkelän Auton toimitusjohtaja Tommi Tuominen.

HelppoKatsastus Oy

HelppoKatsastuksen katsastuskutsuprosessi uudistettiin datan ja analytiikan avulla. Uudella pisteytysmallilla pystyttiin määrittelemään kaikkein potentiaalisimmat asiakkaat ja lähettämään katsastuskutsu juuri oikeaan aikaan. Dataan ja analytiikkaan perustuvaa pisteytysmallia hyödyntämällä saatiin pienennettyä lähetettävien kohderyhmien kokoa ja samaan aikaan varattujen katsastusten määrä kasvoi. Markkinointipanostuksia saatiin tiputettua ja tuloksia kasvatettua.

”Markkinoinnin tekeminen muuttuu ja digitalisoituu niin kovaa vauhtia, että on aivan mahdotonta pysyä eturivissä ilman kattavaa asiantuntijaverkostoa. Fonecta on onnistunut hyvin tämän asian organisoinnissa ja pystyy tarjoamaan asiakkaille sekä parhaat asiantuntijat että hyvä työkalut”, kertoo HelppoKatsastuksen toimitusjohtaja Tuomo Luoma.

Ota yhteyttä

Herättivätkö asiakaskertomuksemme mielenkiintosi dataa ja analytiikkaa kohtaan? Haluatko tietää, miten voit hyödyntää Fonectan datapalveluja yrityksesi liiketoiminnassa? Täytä yhteydenottolomake, niin otamme sinuun yhteyttä!
Verkkosivustollamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi sekä mainosten näyttämiseksi. Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoa evästeistä
OK