Rönnvik: Matkailuyrityksen chat on sekä asiakaspalvelua että myyntiä

Rönnvik on kotimainen matkailukohde sekä kokous- ja juhlapaikka Pälkäneellä, Pirkanmaalla. Tila sijaitsee keskellä kauneinta suomalaista maalaismaisemaa, mutta kuitenkin kohtuullisen ajomatkan päässä Helsingistä ja Tampereelta.

Rönnvikin nettisivuilla ei tarjottu palvelua, vaikka potentiaaliset asiakkaat etsivät aktiivisesti sivuilta tietoa ja odottivat nopeita vastauksia. Yrityksellä ei kuitenkaan ollut resursseja ylläpitää chattia itse, joten ratkaisuksi valittiin Fonecta Chat -palvelu.

Markkinointi kasvatti liikevaihtoa

"Liikevaihtomme kasvoi viime vuonna mukavasti edelliseen vuoteen nähden, mikä on osaltaan seurausta juuri digitaalisen myynnin ja markkinoinnin panostuksista. Käytämme perinteisen verkkomainonnan lisäksi enenevissä määrin esimerkiksi Facebookia", kertoo Juho Rönni Ronnvikiltä.

”Kun kerran ohjaamme maksetulla mainonnalla liikennettä nettisivuille, meille on tärkeää saada potentiaaliset asiakkaat sieltä kiinni. Chat toimii tässä hyvin, ja reaaliaikaisena palvelukanavana se vastaa myös ihmisten tarpeeseen saada tietoa heti", Rönni toteaa.

Fonecta Chat palvelee asiakkaita reaaliaikaisesti

"Meillä ei kuitenkaan ole resursseja ja aikaa pyörittää chattia itse, joten palvelun käynnistämisen ehdoton edellytys oli, että se hoidetaan ulkoistetusti. Fonecta Chat -asiakkaaksi päädyimme kokeilukampanjan kautta. Chatin kautta alkoi välittömästi tulla yhteydenottoja, joten totesimme, että yhteistyötä on mielekästä jatkaa.”

"Myynnin kannalta chat on siis ennen kaikkea työkalu siihen, että tieto potentiaalisesta asiakkuudesta ei jää meiltä saamatta, vaan saadaan ihminen kontaktiin. Chat on hyvä kannustin tutustua ja tarttua tarjolla oleviin mahdollisuuksiin.” 

Tiesitkö, että Fonectan tarjoama digitaalinen markkinointi onnistuu kattavasti yrityksen erilaisten tarpeiden mukaan? Löydämme parhaat markkinoinnin kanavat asiakkaillesi - ota yhteyttä! 

0