Näin löydät oikeat kohderyhmät helposti

Miten löydät sen oikean kohderyhmän?

Markkinoinnissa kohdentaminen on entistä tärkeämpää, sillä asiakkaat odottavat saavansa juuri heille kohdennettua mainontaa niissä kanavissa, joissa he liikkuvat. Oikeiden kohderyhmien löytäminen voi kuitenkin olla haastavaa – onneksi tähän on saatavissa helppoja apuvälineitä. Verkkoanalytiikan avulla kohdentaminen on helppoa, mutta miten löydetään oikean asiakkaat muualta kuin digitaalisesta maailmasta?

Kohderyhmäpalvelusta yhteystiedot ja kohderyhmät

Moni yritys tarvitsee sekä myynnin että markkinoinnin tueksi sopivia kohderyhmiä. Viestejä halutaan kohdentaa yrityspäättäjille rajatulla alueella tai valitulla toimialalla, mutta oikeiden yhteyshenkilöiden ja yritysten löytäminen tuottaa usein päänvaivaa. Siksi Kohderyhmäpalvelu onkin ollut yrityspäättäjien ja markkinoinnin tekijöiden keskuudessa suosittu palvelu. Kohderyhmäpalvelussa käyttäjä voi tehdä hakuja yrityksen koon, toimialan, maantieteellisen alueen tai vaikkapa liikevaihdon mukaan.

Monipuolisuutensa ansiosta lähes kaikki Kohderyhmäpalvelun käyttäjät löytävät oman tapansa hyödyntää palvelua. Suosituimpia käyttökohteita ovat mm.


  • asiakastietojen päivitys
  • uusien asiakkuuksien löytäminen myynnin tueksi
  • postitus- ja soittolistojen luominen
  • uusien toimialueiden hahmottaminen

Uusasiakashankinnan kulmakivi

Monet Kohderyhmäpalvelun asiakkaat käyttävät palvelua uusien asiakkaiden löytämiseen. Etsimällä yrityksiä oikealta alueelta on helppo listata sopivia kohteita tavoiteltavaksi joko puhelimitse tai suorakirjeellä. Hakuja voi tehdä oman tarpeen mukaan joko kertaluonteisesti tai jatkuvalla sopimuksella.

”Tällä hetkellä teen eniten yksittäishakuja markkinoinnin segmentointia varten. Joskus haen postituskohderyhmiä suppeista kohteista”, kommentoi eräs käyttäjä palvelua asiakaskyselyssä.

Asiakastietojen vaivaton päivitys

Kohderyhmäpalvelusta on helppo myös varmistaa, että oman asiakasrekisterin tiedot ovat ajantasaiset. Palvelussa on vaivatonta etsiä asiakaslistoja ja ajaa niitä Excel-taulukkoon sen sijaan, että tietoja päivitettäisi yksittäin. Erilaiset rajapinnat mahdollistavat tietojen siirron yrityksen omaan CRM-järjestelmään.

Uusien toimialueiden hahmottaminen

Moni uutta yritystä tai toimipistettä perustamassa oleva yritys käyttää Kohderyhmäpalvelua löytääkseen oikean paikan uudelle liikkeelleen. Kohderyhmäpalvelussa on helppo listata yritykset postinumeroittain ja toimialoittain, jolloin on helppo nähdä, millä alueella oman toimialan yritykset korostuvat ja miltä alueelta niitä vastaavasti puuttuu.

Näet valinnat ennen ostoa

Kohderyhmäpalvelun käyttö on vaivatonta erityisesti siksi, että tehdyt valinnat ovat jatkuvasti näkyvillä. Jos tarve on siis kertaluonteiselle asiakaslistalle, ovat hakuehdot ja niiden tuomat tulokset jatkuvasti esillä.

Tutustu kohderyhmäpalveluun ja etsi omat kohderyhmäsi.

0 0