Mainontaa ei kannata katkaista poikkeusaikana

Kaksi vuotta sitten veri veti Ville Hakalaa yrittäjyyden pariin. Syntyi Sähkö- ja Kylmäpalvelu Hakala, jota työllistävät sähköasennukset sekä lämpöpumppujen asennukset. Poikkeustilanne ei ole hetkauttanut yrityksen toimintaa, tänä vuonna kevät on yhtä kiireinen kuin viime vuonnakin.

Eilen Lempäälässä, huomenna Parkanossa

Yrittäjän elämä on jatkuvaa tasapainottelua oikean työmäärän kanssa, että kaikki asiakastyöt ehtii tehdä laadusta tinkimättä. 

”Luultavasti palkkaan lähitulevaisuudessa itselleni työkaverin, mutta odotan vielä sitä yhtä isoa kiirettä”, kertoo toimitusjohtaja Ville Hakala, joka suhaa autollaan asiakkaiden perässä ympäri Pirkanmaata. 

Poikkeustilanteesta huolimatta kauppaa on tehty ahkeraan ja uusia töitä tulee tasaisena virtana niin puskaradion, nettisivujen, Google-mainonnan, Facebook-postausten kuin lehtimainostenkin kautta. Kolmannes ajasta kuluu tuttujen yritysasiakkaiden parissa muun muassa rakennusliikkeen alihankkijana. 

Paikallinen näkyvyys tärkeää

Kaikkien kiinteiden kulujen katkaiseminen oli Villen ensimmäinen ajatus, kun koronan mukanaan tuoma poikkeustilanne maaliskuussa iski päälle. Samassa hulinassa laitettiin Google-mainoskampanja tauolle. 

”Muutaman viikon jälkeen huomasin, että töitä on ollut hyvin eikä mitään hätää ole, joten päätin käynnistää Google-kampanjan uudelleen”, Ville pohtii ja jatkaa: ”asiakkaiden mielessä pitää pysyä, koska töitä tarvitaan jatkossakin ja paikallisessa kilpailussa on oltava verkossa mukana. Vaikka olen saanut paljon lisätöitä puskaradion kautta, ei mainontaa saa missään nimessä unohtaa, koska sitä kautta tavoittaa ihan uusia asiakkaita.”

Puolikas työkeikka kuussa maksaa Google-mainontaan käytetyn rahan takaisin ja yrittäjä on ollut kampanjan tuloksiin tyytyväinen. 

”Varsinkin tämä poikkeustilanne on korostanut markkinoinnin tärkeyttä. Hiljattain olen huomannut, että Facebookissa on kätevä esitellä palveluita ja tuotteita hyvien kuvien avulla”, Ville sanoo. 

Teksti: Katariina Kemppi

0 0