Markkinointi piti asiakasvirran tasaisena poikkeusaikanakin

Turun alueella toimiva Jalo Taksi on päättänyt erottautua kovassa taksikilpailussa hyvällä asiakaskokemuksella. Siihen kuuluu muun muassa näyttävä kalusto ja panostaminen asiakkaan kohtaamiseen aina hymystä ja oven avaamisesta lähtien. Yritys ei pyöri pelkästään tolpalta otettujen taksikyytien varassa, vaan verkosta löytyminen oikeista kanavista on tärkeää, jotta asiakas voi tilata taksin helposti. 

Keväällä 2020 vaikeassa poikkeustilanteessa yrityksessä päätettiin himmaamisen sijaan panostaa markkinointiin. Avuksi tähän otettiin Googlen hakusanamainonta. Päätöksellä oli välittömät vaikutukset: yritys joutui myymään myös eioota varaustulvan keskellä.

Jalo Taksi löytyy kärkisijoituksilta myös Fonecta.fi-, Finder.fi- ja Fonecta Caller -palveluista. Taksia tilatessa kyytiä tarvitaan yleensä heti, jolloin hakutulosten ensimmäiset yritykset vievät suuren osan kaikista tilauksista.

”Huomasimme, että asiakkaiden netissä antamilla arvosteluilla on iso vaikutus. Olemme saaneet paljon tilauksia hyvien arvosteluiden ansiosta”, kertoo yrittäjä Jenny Jalo.

Lue lisää Fonecta Kontakti-, Kärkipaikka- ja Arvostelut-palveluista.

Lue lisää Google-hakusanamainonnan ratkaisuista.

0