Hyvät arvostelut houkuttelevat asiakkaita

Poikkeustilanteesta huolimatta monilla yrityksillä työtilanne on säilynyt hyvänä. Näin on ollut esimerkiksi yrittäjä Miika Niemikorvella, jonka yritys PiippuMestari tunnetaan hyvästä työnjäljestään. Fonecta Kontakti -palvelu on tuonut kodin ulkoremontteihin erikoistuneelle yritykselle lisää näkyvyyttä ja sen myötä myös asiakkaita.

Fonecta Kontakti linkkinä asiakkaan ja yrityksen välillä

”Tilauksia tulee jatkuvasti”, Miika kiittelee. Suomen haastavien sääolosuhteiden vuoksi talvella saapuneita tilauksia on siirtynyt keväälle ja kesälle, joka on kattoremonttien ja muiden ulkotöiden sesonkiaikaa. Kun asiakas tarvitsee palvelua, Fonecta Kontakti auttaa asiakkaita ja yritystä kohtaamaan. Palvelussa asiakkailla on mahdollisuus myös jakaa kokemuksiaan yrityksestä.

”Hyvät arvostelut vaikuttavat ratkaisevasti valintaan”, toteaa Miika. PiippuMestari onkin kerännyt asiakkailtaan erinomaista palautetta, joka usein vahvistaa uusien asiakkaiden päätöksen tilata työ juuri häneltä. Tyytyväiset asiakkaat tuovat lisäarvoa yrityksen toiminnalle ja vahvistavat yrityksen mainetta verkossa.

Monikanavainen asiakaskokemus tuo tuloksia

Digimarkkinoinnin lisäksi PiippuMestari luottaa sanomalehtimainonnan ja puskaradion voimaan. Asiakkaita tulee paljon suositusten kautta, kun tyytyväiset asiakkaat suosittelevat yritystä eteenpäin. Lisäksi Miika on aktiivinen sosiaalisessa mediassa, jossa hän jakaa kuvia työskentelystään. Sen myötä yritys on tullut tutuksi potentiaalisille asiakkaille, kun he ovat päässeet kurkistamaan yrittäjän arkeen. Monessa kanavassa läsnä oleva yritys tavoittaa asiakkaansa ja jää heidän mieleensä.

Kattoremonttien lisäksi yrityksen palveluihin kuuluvat esimerkiksi piipun korjaukset ja pellitykset, kattopellin vaihdot sekä ulkovuoraukset ja -paneloinnit. Kokemusta yrittäjälle on kertynyt jo 20 vuoden ajalta, joten asiakkaat luottavat hänen ammattitaitoonsa. Varsinaisen myymisen sijaan yrittäjä haluaa panostaa hyvään asiakaspalveluun: ”Kaupan sijaan tavoitteena on ennemminkin saada asiakkaan luottamus”, Miika muotoilee. Tämä tavoite näkyy myös asiakkaiden antamissa arvosteluissa.

Myynnin kanssa yhteistyö on onnistunut hyvin

Erityistä kiitosta Miika haluaa antaa Fonectan myynnille ja omalle yhteyshenkilölleen. Yhteistyö alkoi jo edellisen yritystoiminnan aikana, joten tutun myyjän puoleen oli luontevaa kääntyä myös uutta yritystoimintaa aloittaessa.

”Olen tykännyt paljon yhteyshenkilöni tavasta toimia. Hänellä on kaksi korvaa ja yksi suu, ja hän kuuntelee enemmän kuin puhuu, kuten hyvän puhelinmyyjän kuuluukin. Tuntuu, että myyjä haluaa aidosti hakea ratkaisuja ja auttaa pelkän myymisen sijaan”, Miika kuvailee.

Oma yhteyshenkilö on auttanut esimerkiksi tulkitsemaan Fonecta Kontaktin kuukausiraportteja, joista ilmenee palvelun kautta saadut asiakaskontaktit. Sujuva vuorovaikutus ja onnistunut yhteistyö myynnin kanssa on saanut PiippuMestarin pysymään Fonectan asiakkaana jo usean vuoden ajan.

0