Suomen parhaat LinkedIn-tekijät palkittiin: OP:lla paras yrityssivu, #surfacethewomen innovatiivisin mainoskampanja

Mediatiedote

Suomen parhaat LinkedIn-tekijät palkittiin: OP:lla paras yrityssivu, #surfacethewomen innovatiivisin mainoskampanja

Onnistuneesta LinkedIn-mainonnasta palkittiin myös F-Secure, Kemppi, Messukeskus ja Outokumpu. Vaikuttavimman henkilön yksilöpalkinnon sai Tom Laine. B2B ei ole enää boring to boring, tiivisti tuomaristo Suomen LinkedIn-mainonnan tason.

Ensimmäistä kertaa Suomessa järjestetty LinkedIn Awards palkitsi vuoden 2019 menestyksekkäimmät LinkedIn-mainoskampanjat. Palkinnot jaettiin gaalassa Helsingissä 13. marraskuuta.

Kilpailun järjestäneen Fonectan Salla Vainionpää kertoo, että mukaan saatiin ilahduttavan paljon töitä erityyppisiltä organisaatioilta. Tavoitteena oli kannustaa suomalaisyrityksiä käyttämään LinkedIn-mainonnan mahdollisuuksia monipuolisemmin ja rohkeammin.

”Kilpailutöitä saatiin aina kansainvälisesti toimivista suuryrityksistä pienempiin paikallisiin toimijoihin. Kampanjoista näkyi, että tekijät olivat hyvin perehtyneet LinkedInin kohdennusmahdollisuuksiin sekä siihen, mitä hyötyjä mainonnalla voidaan saavuttaa. Myös luovuus ja huumori näkyivät hienosti esimerkiksi videokategoriassa”, Vainionpää sanoo.

”Tuomaristo kommentoikin, ettei B2B tarkoita boring to boringia.”

Parhaan suomalaisen yrityssivun palkinnon voitti OP Ryhmä. Tuomaristo kiitti perusteluissaan sivun aktiivista ja monipuolista sisällöntuotantoa sekä sitä, että sivu on sopiva sekoitus korporaatiota ja huumoria, työntekijöitä unohtamatta.

Suomen parhaaksi liidimarkkinointikampanjaksi valittiin F-Securen Best Lead Gen -kampanja, parhaaksi B2B-videokampanjaksi Kempin Maximize your comfort zone, parhaaksi brändikampanjaksi Messukeskuksen Transport-Logistics 2019, innovatiivisimmaksi kampanjaksi Microsoftin #surfacethewomen sekä tuloksellisimmaksi markkinoinnin ja myynnin yhteistyöksi Outokummun Teräksenlujaa targetointia ja saumatonta synergiaa.

Top Voices of LinkedIn -yksilöpalkinnon sai yleisöäänten perusteella sosiaalisen median asiantuntija Tom Laine. Tiukan kategorian voitto ratkesi lopulta muutaman äänen erolla.

”Kilpailu näytti, että moni suomalaisyritys tekee jo luovaa ja tuloksellista LinkedIn-mainontaa. Esimerkiksi F-Secure osoitti, että liidikampanjakin voidaan sitoa vahvasti tarinallisuuteen. Toimialalla, jossa luotettavuus on elinehto, on ihailtavaa nähdä, miten hyvin asiakkaalle voidaan kommunikoida hyötyjä ja samalla hankkia myyntieuroja”, Fonectan Salla Vainionpää sanoo.

Voittajat kategorioittain:

Paras Lead Gen -kampanja: F-Secure
Työn nimi: Best Lead Gen
Perustelut: Kohderyhmän puhuttelu tarinan avulla sekä vahvalla liidikulmalla. Rohkeus kansainvälisessä markkinassa, selkeä hyöty hankintahinnassa vs. muut kanavat, tarinallisuus ei ole vain tylsää liidilomaketta. Esiin nousivat tarinan ja sisältöjen kuljetus sekä tarpeeksi pitkä kampanja-aika.

Paras B2B-videokampanja: Kemppi Oy
Työn nimi: Maximize your comfort zone
Kumppani: Mainostoimisto Ilme
Perustelut: Oivaltavaa, luovaa sekä hauskaa videomainontaa, joka puhuttelee luovasti ja selkeästi tarkkaa kohderyhmää. Herätti tunteita, naurua, oli oivaltava. Ehdoton voittaja, tyhjensi pankin.

Paras brändikampanja: Messukeskus
Työn nimi: Transport-Logistics 2019
Kumppani: iProspect
Perustelut: Selkeä strategia sekä brändi-ilme kannatteli läpi kampanjan. Viesti, tarkoitus sekä tehtävä tuli selväksi kohderyhmälle. Kampanjointi näkyi myös tuloksissa. Halolla päähän ja kerrasta mieleen.

Innovatiivisin kampanja: Microsoft
Työn nimi: #surfacethewomen
Kumppani: Kurio
Perustelut: Viraalikampanja, joka lähti elämään omaa elämäänsä orgaanisten jakojen avulla. Puhutteli riippumatta yrityksestä. Vahva panostus työntekijöiden esiintuomiseen sekä osallistamiseen.

Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö -kategoria: Outokumpu
Työn nimi: Teräksenlujaa targetointia ja saumatonta synergiaa
Kumppani: ID BBN
Perustelut: Digitaalisen transformaatiotarinan alkusoinnut, jossa tekemisessä näkyy kautta linjan myynnin ja markkinoinnin vahva yhteistyö. Ostajapersoonien sekä datan vahva hyödyntäminen, myynnin osallistaminen ei ole pelkkää sanahelinää, vaan myynti on sitoutunut kampanjaan. Vahva sisäinen duuni, jonka avulla saavutetaan tuloksia.

Paras suomalainen yrityssivu: OP Ryhmä
Perustelut: Aktiivinen ja monipuolinen sisällöntuotanto. Sopiva sekoitus korporaatiota ja huumoria, unohtamatta työntekijöitä. Sisällöt ovat myös erittäin tunnistettavaa OP-brändiä.

Yksilöpalkinto – Top Voices of LinkedIn 2019: Tom Laine
Perustelut: Aktiivinen edelläkävijä, joka jakaa auliisti osaamisensa.

Kilpailun järjesti Suomen virallinen LinkedIn Marketing Solutions -kumppani Fonecta. Voittajat valitsi tuomaristo, johon kuuluivat Dynamo&Sonin toimitusjohtaja Anna Holtari, Mirumin Client Lead Patrick Juselius, Finnairin BtoB Marketing Manager Heidi Koivisto, Dentsu Aegis Networkin Client Engagement Director Heli Ruotsalainen, LähiTapiolan sosiaalisen median päällikkö Jari Viljemaa, Fonectan toimitusjohtaja Mari Eklund sekä Fonectan LinkedIn Partner Manager Salla Vainionpää.

Lisää tietoa kilpailusta: www.linkedinawardsfinland.fi 

Lisätietoja:

Salla Vainionpää 

LinkedIn Partner Manager, Fonecta

p. 040 357 2543

salla.vainionpaa@fonecta.com 

Lisää tietoa Fonectan markkinointipalveluista: www.fonecta.fi/yrityksille

Fonecta tarjoaa yrityksille tehokkaat digitaaliset ratkaisut verkosta löytymiseen, markkinointiin sekä parempaan asiakasymmärrykseen. Palveluvalikoima kattaa kaikki ostoprosessin eri vaiheet aina mielenkiinnon herättämisestä ostoon ja sitouttamiseen. Fonectan missio on auttaa suomalaisia yrityksiä parantamaan digitaalista kilpailukykyään. Fonecta työllistää viidellä paikkakunnalla yhteensä n. 350 asiantuntijaa, jotka palvelevat 36 000 yritysasiakasta ympäri Suomen.

0 0