Asiakkaitamme
LinkedIn

  • Ferrometal Oy
    16.02.2022
    Ferrometal Oy: Digimarkkinoinnin keskittäminen Fonectalle toi toivottua tulosta

    Ferrometal Oy alkoi keskittää digimarkkinointiin määrätietoisemmin kuutisen vuotta sitten. Alussa jokaisella osa-alueella oli eri markkinointikumppanit, joiden kanssa tehtiin eri asioita. Ferrometal Oy oli kokeillut mm. Google Ads -mainontaa, mutta kampanjat eivät tuottaneet toivottua tulosta, koska kampanjarakenne ei ollut toimiva, eikä konversiota syntynyt. Loppuvuodesta 2020 Ferrometal ja Fonecta aloittivat yhteistyön ja markkinointi keskitettiin yhdelle kumppanille - Fonectalle.

    Asiakaskokemuksen vahvistaminen ja uudet innovaatiot mahdollistavat liiketoiminnan kasvun

    ”Ferrometal Oy perustettiin Helsingissä vuonna 1976 vastaamaan ruostumattomien ja haponkestävien kiinnitystarvikkeiden tarpeeseen teollisuudessa. Yritys keskittyi niiden myyntiin ja maahantuontiin alkutaipaleellaan, ja saavutti nopeasti vahvan aseman suomalaisessa kiinnitystarvikemaailmassa. Tarvikkeiden jakelu hoidettiin jälleenmyyjien kautta”, toimitusjohtaja Mika Brandt avaa Ferrometal Oy:n tarinaa.

    Ferrometal Oy:stä tuli sisäisten muutosten myötä vuonna 1989 osa globaalia Würth-konsernia, ja 90-luvun taitteen isossa murroksessa se oli saavuttanut aseman teollisuuden vahvana kumppanina tarjoamalla lisäksi mm. kustannustehokkaita imuohjausratkaisuja teollisuuden käyttöön.

    Halu vahvistaa asiakaskokemusta, asiakastarpeen ymmärtäminen ja halu kehittää yhteistyökumppaneiden toiminnan kannattavuutta näkyi Ferrometal Oy:n yhtenäisenä palvelukonseptina ja toimitusjohtajan vaihtuessa vuosituhannen alussa alettiin hakea vahvaa kasvua jälleenmyynti- ja teollisuusmarkkinoilla.

    Monipuolinen ja innovatiivinen toiminta tarvitsee tuekseen asiantuntevan markkinointikumppanin

    Yritys laajensi toimitilojaan ja vuonna 2010 markkinoille tuotiin Ferrometal Oy:n oma Fix master-kiinnitystarvikebrändi. Fix masterin kiinnitystarvikkeille suunniteltu Store System -myymäläjärjestelmä toi Ferrometal Oy:n laajan tuotevalikoiman myös kuluttajien saataville, joka oli käänteentekevää koko toimialalle. Samaan aikaan Ferrometal Oy keksi hyödyntää myös radioaaltoteknologiaa teollisuuden hyllytyspalveluissa. Se oli täysin uutta toimialalla ja Ferrometal Oy patentoi toiminnan 2010. Siitä alkoi Ferrometal Oy:n vahva nousu teollisuuden kumppaniksi.

    Pari vuotta sitten markkinoille tuotiin jälleen uusi patentoitu palveluratkaisu CleverBin, jonka ideana on, että optinen sensori tarkkailee ottolaatikoissa hinnantasoa, ja asetetun tilauspisteen saavutettuaan CleverBin lähettää tilauksen automaattisesti mobiiliverkon yli Ferrometal Oy:n toiminnanohjausjärjestelmään.

    Ferrometal Oy on uranuurtaja verkkokaupan saralla ja kehittänyt sitä vuosituhannen alkupuolelta saakka, viime vuosina erittäin voimakkaasti mm. uuden verkkokauppa-alustan avulla. ”Aivan hiljattain asiakkaille on avattu täysin uusi mobiiliverkkokauppa. Sen avulla voidaan myös hallinnoida tilauksia, seurata toimituksia ja tehdä projektinhallintaa, joten kyseessä on monipuolinen työkalu mobiilissa”, Mika kertoo. Kasvu on vahvaa ja Fonectan tekemä kotisivujen optimointi tuottaa hyviä tuloksia.

    Hakukoneoptimointi nostaa yrityksesi mukaan kilpailuun. Lue lisää!

    Fonectan asiakasymmärrys on ollut avain toimivaan yhteistyöhön ja markkinoinnin tuloksiin

    Fonectan ja Ferrometal Oy:n yhteistyön alettua markkinointipalavereita alettiin pitää kuukausittain. Kampanjoiden raportteja ja tuloksia käydään yhdessä läpi, ja Fonectalta ehdotetaan aktiivisesti toimenpiteitä mainonnan tehokkuuden parantamiseksi.

    Käytössä on mm. Google Ads -mobiililaajennus , Google-mainonnan kampanjarakenteita on korjattu ja lisäksi aloitettiin Display-kampanja, jotta mm. Fix master Ruuvivalitsin saisi vielä lisää tunnettuutta. Samalla aloitettiin kotisivujen optimointi sekä käynnistettiin Facebook- ja LinkedIn-mainonta.

    ”Fix master on tällä hetkellä Suomen ja Baltian tunnetuimpia kiinnitystarvikebrändejä kauppamaailmassa. Fix masterilla on satoja jakelijoita eri puolilla Suomea ja Baltiaa”, Mika Brandt toteaa.

    Erotu räätälöidyillä mainosratkaisuilla! Lue lisää vaihtoehdoista!

    Toimivan markkinoinnin tulokset ovat nähtävissä esimerkiksi Fix master Ruuvivalitsin -sovelluksen latausmäärän nopeana kasvuna. Tuotteen tunnettuus on lisääntynyt vahvasti.

    ”Olemme onnekkaita, kun olemme saaneet markkinointikumppanin, jolla on hyvä asiakasymmärrys ja jonka kanssa yhteistyö on sujuvaa ja saumatonta. Tiimimme on tykännyt tehdä työtä Fonectan kanssa. Molemminpuolinen ymmärrys on äärimmäisen tärkeää markkinoinnissa, silloin asioita on helppoa ja tehokasta kehittää ja viedä eteenpäin”, Mika Brandt kiteyttää ajatuksen, josta Fonecta on täysin samaa mieltä.

    Markkinointi Fonectan kautta tukee loistavasti Ferrometalin upeaa kasvua, joka jatkuu edelleen.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • Tekla - a Trimble solution
    24.01.2022
    Tekla Software / Trimble Solutions: Strateginen suunnittelu + luotettava kumppani = vakuuttavia tuloksia LinkedIn-markkinoinnista

    Kun tehtävänä on huippuunsa kehitettyjen ohjelmistoratkaisujen globaali markkinointi rakennusalan ammattilaisille, tarvitaan valikoima tehokkaita työkaluja ‒ sekä luotettavia kumppaneita. Trimble kehittää fyysisen ja digitaalisen maailman yhdistäviä korkean teknologian tuotteita, työkaluja ja palveluja mm. maatalouden, rakennusalan, paikannuksen ja kuljetusalan tarpeisiin. Yhtiö toimii yli 150 markkinalla ja työntekijöitä heillä on yli 40 maassa.

    Fonecta on toiminut vuodesta 2019 alkaen Trimble Teklan yhteistyökumppanina heidän 3D-mallinnuksen mahdollistavan BIM-tietomalliohjelmistonsa LinkedIn-markkinoinnissa.

    LinkedIn tekee monimutkaisten kokonaisuuksien markkinoinnista yksinkertaista

    Mainoskampanjoiden rakentaminen ja hallinta voivat tuntua monimutkaiselta, kun markkinoitavana on useita erilaisia ratkaisuja monelle asiakassegmentille halki maiden ja kielialueiden. Robert McKenzie, Tekla Softwaren Global Digital Marketing Manager on sitä mieltä, että LinkedIn on tehnyt jopa monimutkaisempien globaalien kampanjoiden hallinnasta helppoa. “Olen kehittänyt itselleni selkeän kansiorakenteen ja nimeämiskäytännöt kampanjoiden rakentamiseen. On tärkeää muodostaa toimiva ja selkeä rakenne kampanjoille heti alusta alkaen”, painottaa McKenzie, ja selittää: “se helpottaa kampanjoiden sekä niiden budjetin hallintaa, optimointia ja tietenkin niiden analysointia ja raportointia”.

    LinkedIn-markkinointia tehdään Tekla Softwarelle Fonectan kautta avatulla mainostilillä, jonka alle McKenzie rakentanut mainostilit heitä parhaiten palvelevalla tavalla: suurin osa Teklan markkina-alueista on niputettu yhden, globaalin mainostilin alle, mutta kaikkein suurimmille kohdemaille on katsottu järkevimmäksi perustaa oma mainostilinsä.

    Kädet savessa on hyvä olla, kun tukena on proaktiivinen mainoskumppani

    McKenzie vastaa Teklan koko globaalista LinkedIn-markkinoinnista aina kampanjoiden suunnittelusta ja rakentamisesta sekä seurantatägien määrittelystä niiden analysointiin ja optimointiin ‒ kaikki tämä tiiviissä yhteistyössä muiden Tekla Softwaren markkinointispesialistien ja globaalien markkinointitiimien kanssa.

    Fonectan rooli LinkedIn Marketing Solutions Partnerina Suomessa on toimia LinkedInin edustajana heidän asiakkailleen. Tämä tarkoittaa proaktiivista yhteistyötä, sekä asiakkaiden tukemista ja auttamista parhaalla mahdollisella tavalla, jotta he onnistuvat ja pääsevät haluttuihin tuloksiin.

    “Olen todella tyytyväinen siihen, miten Fonecta pitää minut ajan tasalla uusimmista työkaluista ja ominaisuuksista tai muista uutisista, joilla voi olla vaikutusta työhöni. Tämä on proaktiivisuutta, jota ei kerta kaikkiaan voi odottaa jokaiselta alihankkijalta”, kiittelee McKenzie.

    Parhaat kumppanuudet tähtäävät aidosti yhteisiin tavoitteisiin

    McKenzie on kokenut ja taitava LinkedIn-markkinoija, mutta hän korostaa Fonecta-kumppanuuden merkitystä. “Fonecta ei ole ihan tavallinen alihankkija ‒ he ovat ennemminkin kuin turvaverkko. Ajattele, miten paljon aikaa minulla menisi selvitellessä eteen tulevia kysymyksiä yksin, ja nyt voin luottaa siihen, että saan kattavan vastauksen asiantuntijoilta aina 24 tunnin kuluessa. Voisi sanoa, että minulla on henkilökohtainen helpdesk-kanava suoraan LinkedInin kanssa”, kuvailee McKenzie yhteistyötä Fonectan kanssa.

    Omalla, pysyvällä yhteyshenkilöllä Fonectalta on ollut McKenzielle suuri merkitys, ja molemmat osapuolet kuvailevatkin yhteistyötä lämpimin ja kunnioittavin sanankääntein. Juha Suomela, McKenzie’n yhteyshenkilö Fonectalta kertoo: “Kumppanuutemme perustuu siihen, että Robertin ja Trimble Teklan onnistuminen on myös meidän onnistumisemme. Olemme aina puhelinsoiton päässä ja valmiina auttamaan häntä.”

    Kasvua ja tuloksia strategisella kampanjasuunnittelulla

    McKenzie rakentaa kohdennettuja kampanjoita, jotka ohjaavat ihmisiä tietylle laskeutumissivulle, webinaariin rekisteröitymiseen tai muuhun tarkoin harkittuun kohteeseen. Jokaisen kampanjan takana on strateginen suunnitteluprosessi, sillä LinkedIn on Tekla Softwarelle merkittävä B2B-liidigenerointikanava.

    “Niin orgaaniset kuin maksulliset postauksemme perustuvat hyvin strategisiin metodeihin. Esimerkiksi postausten tiheys perustuu dataan. Luon aina vähintään neljä mainosta kampanjaa kohden ja annan niiden pyöriä aikansa nähdäkseni, mikä niistä toimii parhaiten. Meillä on samanaikaisesti ns. ikivihreitä, matalan budjetin mainoskampanjoita sekä lyhyempiä, mutta suuremman budjetin kampanjoita. Näin tuomme mainontaan vaihtelua ja olemme aina tavalla tai toisella potentiaalisten asiakkaiden mielessä”, kertoo McKenzie hyväksi testaamistaan taktiikoista.

    Tämä kaikki vaatii paljon työtä, budjettia sekä optimointia ‒ yrittämistä ja erehdyksiäkin. Mutta se tarkoittaa myös tuloksia.

    “Olemme kahdessa vuodessa kavunneet 30 000:sta orgaanisesta seuraajasta 70 000:een seuraajaan ja saavuttaneet ison share of voicen, eli osuuden näkyvyydestä alustalla kilpailijoihin verrattuna. Postaustemme klikkiprosentit ovat selvästi yli keskiarvon, mainosten konversioprosentit ovat todella hyviä, ja olemme löytäneet optimaaliset yleisökoot kullekin kampanjalle”, kertoo McKenzie.

    “Tavoitteenamme on hyödyntää LinkedInin työkaluja ja ominaisuuksia mahdollisimman kokonaisvaltaisesti. Siksi ne ovat olemassa ‒ jotta voisimme mainostaa tehokkaammin ja taitavammin. Minä olen myös onnekas, sillä minulla on Fonectan tuki ja asiantuntemus käytössäni joka päivä”, toteaa McKenzie.

    Kasvava, monien mahdollisuuksien B2B-markkinointikanava

    Trimblelle LinkedIn on tehokas ja monipuolinen työkalu B2B-kohderyhmien, kuten ylemmän johdon ja muiden yrityspäättäjien tavoittamiseen. LinkedInin mahdollisuudet markkinoinnin työkaluna ova vaikuttavia. “LinkedIn kasvaa jatkuvasti sekä yrityksenä että markkinointikanavana. Tämä tarkoittaa sitä, että kanavan kautta tavoitettavien, potentiaalisten liidien määrä kasvaa yhtä lailla, samoin kuin työkalut tehokkaaseen mainontaan”, McKenzie avaa kanavan mahdollisuuksia.

    McKenzie arvostaa myös LinkedInin ensimmäisen osapuolen evästeitä, jotka ovat hyödynnettävissä ongelmitta, toisin kuin monilla muilla mainostusalustoilla, joilla on ollut haasteita uusiin evästekäytäntöihin sopeutumisessa.

    Fokuksessa työntekijälähettilyys ja julkaisuihin sitoutuminen

    Kokeneena LinkedIn-markkinoijana McKenziellä on kysyttäessä heti muutama lempityökalu mielessään. “Olen työntekijälähettilyyden vankka kannattaja. Siksi yksi suosikeistani onkin työkalu, joka ehdottaa julkaistavia sisältöjä, kuten artikkeleita, työntekijöidemme merkkipaaluja tai uutisia yrityksestä, ja mahdollistaa julkaisun pelkästään yrityksen työntekijöiden nähtäväksi, kannustaen heitä jakamaan julkaisun oman profiilinsa kautta. Usein työntekijöiltä, eli kanssaihmisiltä tulevat viestit ovat vaikutukseltaan tehokkaampia kuin suoraan yritykseltä tulevat”, kertoo McKenzie.

    Hän näkee myös julkaisuihin sitoutumisen yhä tärkeämpänä tekijänä. “Me emme halua tehdä postauksia vain julkaisemisen ilosta, vaan haluamme saada aikaan sitoutumista kuten keskustelua, reaktioita, ja jakoja. Kaikki lähtee asiakkaasta, ja myös julkaisut on mietittävä asiakkaan näkökulmasta”, selittää McKenzie.

    Vihdoin ensi kerralla Helsingissä?

    McKenzien asemapaikka on Leedsissä, Iso-Britanniassa, kun taas Fonectan päämaja sijaitsee Helsingissä. Kuitenkaan etäisyys eikä edes etätyöaika ole estänyt lämpimän kumppanuuden syntymistä, päinvastoin. Yhteistyö kohti yhteisiä tavoitteita ja entistä parempia tuloksia jatkuu tuttuun tapaan.

    “Työskentely Fonectan kanssa on ollut äärimmäisen hyödyllistä ja suuri apu LinkedIn-markkinoinnissamme, mutta samalla se on miellyttävä ja luotettava, ainutlaatuinen kumppanuus”, toteaa Robert McKenzie. Hänen Fonecta-yhteyshenkilönsä Juha Suomela yhtyy täysillä tähän kuvaukseen, ja he molemmat odottavatkin aikoja, jolloin on jälleen mahdollista keskustella niin LinkedInistä kuin kaikesta sen ulkopuolella saman pöydän äärellä.

    Lue lisää Teklasta

    Lue lisää
  • Grundium Ocus pöydällä ja patologi tutkii iPadilla näytteitä
    02.12.2021
    Grundium Oy: Tampereelta maailmalle LinkedIn-mainonnalla

    Grundium Oy on terveysteknologian edelläkävijä. Tamperelainen kasvuyritys suunnittelee, valmistaa ja markkinoi kehittämäänsä digitaalista mikroskooppiskanneria, joka helpottaa patologien työtä ja nopeuttaa sairaanhoitoa.

    ”Esimerkiksi rintasyövän tutkinnassa tyypillisesti otetaan näyte, jonka patologi tutkii. Jos sairaalassa ei ole patologia paikalla, kudosnäyte lähetetään patologille analysoitavaksi. Sitten lääkäri ja potilas jäävät odottelemaan tuloksia päivä- tai jopa viikkokausiksi. Pienikokoinen ja tarkka Grundium Ocus® -skannerimme kuvaa kudos- ja nestenäytteet digitaalisesti ja patologi voi tarkastella niitä nettiyhteyden yli missä tahansa – tarvittaessa vaikka kesken leikkauksen – ja siten diagnoosi voi valmistua päivien sijaan varttitunnissa,” havainnollistaa Grundiumin markkinointijohtaja Mikko Malmivaara suomalaisen innovaation hyödyt.

    Digitaalinen markkinointi mahdollistaa kansainvälisen kasvun myös poikkeustilanteessa

    Hervannassa sijaitseva Grundium on vasta kuusivuotias yritys, mutta työllistää syksyllä 2021 jo lähes 50 henkilöä. Tarkkaan valitut komponentit tilataan ympäri maailmaa, mutta kokoonpano tehdään Suomessa. Markkinat ovat lähes kokonaan ulkomailla.

    ”Päämarkkinamme ovat laboratoriopalveluita tarjoavat yritykset lähinnä Pohjois-Amerikassa ja Keski-Euroopassa. Koronan takia esimerkiksi Yhdysvaltoihin on ollut haastavaa päästä tapaamaan potentiaalisia asiakkaita kasvotusten ja tämän tyyppisiä arvokkaita terveysteknologian hankintoja ei ainakaan vielä osteta verkon kautta,” avaa Mikko lähtötilannetta.

    Kansainvälistä B2B-liiketoimintaa tekevälle yritykselle kohderyhmän ja markkinan ymmärtäminen ovat markkinoinnin suunnittelussa tärkeä vaihe.

    ”Kohderyhmämme on jatkuvan työkiireen myötä asenteeltaan konservatiivista. Lähes kaikki muutos sekä prosesseissa että työvälineissä on heille lähtökohtaisesti haastavaa. Toimialalla ostoprosessit ovat pitkiä ja vuorovaikutteisia. Pandemian aikana potentiaalisia asiakkaita on ollut helpompi saada kiinni digitaalisilla kanavilla, koska aiemmin kohderyhmä käytti enemmän aikaa työmatkoihin. Olen silti yllättynyt, miten paljon he viettävät aikaa sosiaalisessa mediassa”, tiivistää Mikko näkemyksensä asiakaskunnastaan.

    B2B-kohdentaminen ainutlaatuista LinkedInissä – mainostili Fonectalta nopeasti ja maksuttomasti

    Grundium Ocus®40 ilmassa miehen kädessä toimistossa

    Eri maissa ja kohderyhmissä vaihtelevat digitaalisten kanavien käyttötottumukset. Grundiumillakin harkittiin useampaa eri sosiaalisen median alustaa ensisijaiseksi markkinointikanavaksi, mutta LinkedIn osoittautui mainonnan kohdennusmahdollisuuksien takia kiinnostavimmaksi.

    ”Aloitin omatoimisesti LinkedIn-mainonnan tekemisen keväällä 2021. Samoihin aikoihin tiimissäni aloitti Tuomo Lampela digitaalisen markkinoinnin päällikkönä. Päätimme yhdessä ottaa yhteyttä Fonectaan ennen kuin panostamme LinkedIn-markkinointiin enemmän. Tuomolla oli entuudestaan kokemusta Fonectasta, mutta halusin itse kuulla LinkedIn Marketing Solutions -kumppanin tarjoamista hyödyistä”, kertoo Mikko yhteistyön harkintaa.

    Kesäkuussa Mikko ja Tuomo pyysivät etäpalaverin Fonectan LinkedIn-asiantuntijan kanssa. Vielä saman kuun aikana oli Fonectan LinkedIn-mainostili avattuna ja tilillä ensimmäinen kampanja käynnissä. Malmivaara yllättyi yhteistyön aloittamisen (onboarding) helppoudesta ja nopeudesta.

    ”Meillä oli LinkedIn-mainostili entuudestaan, joten olin hieman epäileväinen tästä muutoksesta. Fonectan mainostilin avaaminen ei kuitenkaan muuttanut Campaign Managerin käyttöä mitenkään tai edes maksanut mitään. Velvoitteiden tilalle tulikin mutkattomuutta ja ensiluokkaista asiantuntemusta”, hehkuttaa Mikko Fonectan LinkedIn-mainonnan palveluita.

    Mainostili kannattaa avata Fonectan kautta, koska se helpottaa niin markkinointia kuin taloushallintoa. Muitakin hyötyjä sisältyy maksuttomaan tiliin.

    ”LinkedIn OM -mainostilin avaaminen Fonectalta syrjäytti yritysluottokorttimme käytön ja vähensi kirjanpidollista kuittirumbaa, koska LinkedIn-mainontaan käyttämämme kulut veloitetaan kuukausittain koontina verkkolaskulla Fonectalta. Hallinnollistakin hyötyä tärkeämpää meille on ollut saamamme asiantuntemus ja inhouse-markkinointitiimimme osaamisen lisääntyminen LinkedIn-markkinoinnista”, tiivistää Tuomo hyötyjä.

    Haluatko kuulla lisää LinkedIn-mahdollisuuksista?

    Fonecta auttoi Grundiumia viemään LinkedIn-markkinoinnin uudelle tasolle

    Vaikka markkinointibudjetti on kasvanut onnistuneiden kampanjoiden myötä, Grundiumin liiketoiminta on kapealla markkinalla. Potentiaalisten asiakkaiden löytäminen on yksi haaste, mutta lisäksi mainosten pitäisi myös herättää mielenkiinto ja valittujen mainosmuotojen saada kohdeyleisössä aikaan haluttua toimintaa ostopolun kussakin vaiheessa.

    ”Fonectan LinkedIn-asiantuntija on sparrannut meitä koko yhteistyön ajan – markkinoinnin mittareiden asettamisesta luoviin ydinviesteihin. Käymme avoimesti Fonectan kanssa läpi kampanjaraportit, analysoimme markkinointiamme ja suunnittelemme tulevaa. Olemme oppineet, miten LinkedIn-mainonnalla voi saman aikaisesti rakentaa brändille tunnettuutta ja optimoida liidihankintaa. Parasta on kuitenkin jatkuva oman ymmärryksen kasvaminen LinkedInistä markkinointikanavana ja markkinointitoimenpiteidemme tuloksellisuuden positiivinen kehittyminen. Fonectalta saa asiantuntevaa, henkilökohtaista ja suomenkielistä palvelua”, kehuvat Mikko ja Tuomo yhteistyötä.

    Grundium pärjää jo nyt markkinoinnissa – kansainvälinen kohderyhmä tavoitetaan tehokkaasti. Seuraava askel on markkinoinnin panostusten lisääminen ja toimenpiteiden laajentaminen.

    ”LinkedIn on meille tärkeä. Odotan Fonectan kasvavan yhdessä Grundiumin kanssa. Yhteistyömme tulee tiivistymään entisestään, koska Fonectalta saamamme asiantuntemus tukee voimakasta kasvutavoitettamme”, avaa Tuomo tulevaisuuden odotuksiaan.

    Tarvitsetko apua kansainvälisen kohderyhmän tavoittamisessa? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • Lindström Group
    29.11.2021
    Lindström Groupin LinkedIn-osaaminen vahvistui Fonectan valmennusohjelman avulla

    Lindström Group on yli 170-vuotias perheyritys ja yksi Euroopan johtavista tekstiilipalveluyrityksistä. Toimintaa Lindströmillä on 24 maassa Euroopassa ja Aasiassa. Lindström tarjoaa ratkaisuja toimitilojen siisteyteen ja sisustamiseen, työpukeutumiseen ja suojautumiseen. Fonectan tehtävänä oli luoda yhtiölle yhteiset toimintamallit ja selkeät tavoitteet LinkedIn -mainonnalle.

    Kohderyhmät

    Projektin sidosryhminä toimi ensisijaisesti yhtiön globaali konsernimarkkinointi sekä toimintamaiden markkinointiorganisaatiot. Lindströmin kohderyhmä on kaikissa maissa erittäin laaja aina teollisuusalasta terveydenhuoltoon asti.

    Tavoitteet

    Yhteistyön tärkeimpänä tavoitteena oli luoda yhtenevät toimintamallit, jolla taataan läpinäkyvyys mainontaan ja investointeihin talon sisällä reaaliaikaisesti. Fonectan on sitoutunut valmentamaan  Lindströmin maaorganisaatioita tekemään tehokkaampaa markkinointia tuoden esiin uusia kehitysehdotuksia mainonnan ratkaisuista ja mahdollisuuksista. Näin ollen Lindström voi kehittää markkinointiaan ja löytää uusia kohderyhmiä maa- ja aluekohtaisesti.

    Lindströmin tavoitteina oli mm. linkittää mainostilit yhteen LinkedIn-Company Pageen, maakohtaisten yrityssivujen yhdistäminen sekä seuraajamäärien kasvattaminen maittain, laskutuksen virtaviivaistaminen, sisältöstrategian selkiyttäminen ja liidistrategian luominen. Fonectan avulla haluttiin varmistaa LinkedIn-osaaminen Lindströmin maaorganisaatioissa.

    Kokosimme neljään oppaaseen parhaat käytännöt LinkedInin hyödyntämisestä eri näkökulmista.
    Lataa maksuttomat LinkedIn-oppaat käyttöösi 

    Tulokset

    Fonecta loi Lindströmille yhteisen näkymän kaikista Lindströmin maaorganisaatioista, jonka avulla LinkedIn-mainontaa ja -markkinointia on tehokkaampaa hallita ja johtaa. Mainonnan tuloksia seurataan reaaliaikaisesti yhden työkalun kautta.

    Fonecta vahvisti Lindströmin organisaation sisäistä LinkedIn-osaamista valmennusohjelman avulla, ja Lindström on kyennyt tehokkaammin tavoittamaan uusia kohderyhmiä toimintamaissaan. Ensimmäisiä LinkedIn-mainonnan onnistumisia oli yhteistyön avaaminen Tšekkien suurimman apteekkiketjun kanssa.

    Lindströmin arvosana saamastaan LinkedIn-valmennuksesta ja yhteistyöstä Fonectan kanssa on 9/10.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • Lastenklinikan kummit
    29.11.2021
    Lastenklinikoiden Kummit ry: Yhteistyötä yhteisen hyvän eteen

    Fonecta on mukana tukemassa Lastenklinikoiden Kummien tekemää tärkeää työtä. Yhteistyön tavoitteena on kannustaa yrityksiä lahjoittamaan pienten potilaiden hyväksi ja tehdä hyväntekeväisyysjärjestön toimintaa näkyväksi.

    Lastenklinikoiden Kummit ry tukee Suomen lastenklinikoita, kehitys- ja tutkimustyötä, potilasviihtyvyyttä sekä lasten ja nuorten mielenterveystyötä. Elämä Lapselle on yksi Suomen tunnetuimmista hyväntekeväisyystapahtumista, jonka rinnalle on noussut myös Kummien joulukeräys huipentuen JouluMielelle-hyväntekeväisyyskonserttiin.

    Digitaalisen markkinoinnin asiantuntijayritys Fonecta ryhtyi hyväntekeväisyysjärjestön markkinointikumppaniksi. Yhteistyö Lastenklinikoiden Kummien kanssa oli Fonectalle mahdollisuus tehdä konkreettista vastuullisuustyötä sekä vaikuttaa myönteisesti yhteisesti tärkeisiin päämääriin. Yhdistämällä molempien voimavarat voidaan edesauttaa Kummien tehtävää lasten ja nuorten parhaan mahdollisen hoidon tukemiseksi Suomessa.

    Millaisia ovat yrityksesi LinkedIn-seuraajat?  Pyydä maksuton LinkedIn-analyysi

    Mainoskampanjalla varoja hyväntekeväisyyteen

    Fonecta on Suomen ainoa virallinen LinkedInin Marketing Solutions -partneri, joka tuntee LinkedInin mahdollisuudet mainonnassa ja markkinoinnissa. Fonecta on halunnut auttaa osaamisellaan Lastenklinikoiden Kummeja ja on toteuttanut LinkedIn-mainoskampanjoita Kummeille jo usean vuoden ajan. Kampanjoiden avulla hyväntekeväisyysjärjestölle haettiin lisää näkyvyyttä ja yrityslahjoituksia.

    LinkedInissä mainokset voidaan kohdentaa tarkasti, mikä tekee mainonnasta erityisen tehokasta. Kummien mainoskampanjat kohdennettiin LinkedInissä maantieteellisesti tärkeimmille alueille ja kohderyhmät rajattiin haluttuihin käyttäjäryhmiin.

    Kohti onnistumisia kampanjan optimoinnilla

    Tämän vuoden mainoskampanjaan tehtiin joitain parannuksia aiempiin verrattuna. Mainoskampajoissa on käytetty sekä kuvaa että videota, ja aiempien vuosien tulosten perusteella kuvan ja videon yhdistäminen on osoittautunut toimivaksi ratkaisuksi.

    Myös konversioseurantaa on viime aikoina kehitetty, jotta saadaan tarkempaa dataa mainonnan tuottamista lahjoituksista. Onnistumiset markkinoinnissa tuovat paitsi hyvää mieltä, myös ison avun Lastenklinikoiden Kummeille!

    Lue lisää Kummien toiminnasta sivulta https://kummit.fi/

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • 25.03.2021
    Premium Group Oy: Lisää tunnettuutta ja näkyvyyttä markkinoinnilla

    Laki- ja talousasiat kulkevat käsi kädessä. Näin ajatellaan Premium Groupissa, joka on menestyksekkäästi yhdistänyt kaksi eri toimialaa. Yritys tarjoaa edelläkävijänä laki- ja talouspalvelut yhdestä paikasta sekä yrityksille että yksityisasiakkaille. Ainutlaatuiselle palvelukokonaisuudelle kaivattiin lisää näkyvyyttä ja tunnettuutta, johon yritys haki apua Fonectalta.

    Sponsoroitua ja kohdennettua LinkedIn-mainontaa

    Yhteistyö Fonectan kanssa alkoi joulukuussa 2019, jolloin aloitettiin sponsoroitu mainonta LinkedInissä. Sponsoroiduilla päivityksillä tarkoitetaan asiakkaan itse tuottamaa sisältöä, joka näkyy kohdeyleisön uutisvirrassa. Fonectan asiantuntijat auttavat mainonnan tavoitteiden saavuttamisessa.

    ”Sponsoroitu mainonta on sopinut erityisen hyvin yrityksemme toiminnan markkinointiin”, Jonna Saarinen Premium Groupin viestinnästä kertoo. Sen avulla on tavoitettu tarkasti halutut kohderyhmät, kasvatettu LinkedIn-yrityssivun seuraajamäärää sekä ohjattu lisää liikennettä yrityksen kotisivuille. Sponsoroitu LinkedIn-mainonta on tuonut yritykselle kaivattua näkyvyyttä ja tunnettuutta.

    Monipuoliset vinkit LinkedIn-mainontaan Lataa maksuton opas!

    Google-hakusanamainonnalla lisää yhteydenottoja

    Syyskuussa 2020 aloitettiin myös Google-hakusanamainonta, jolla varmistettiin yrityksen löytyminen Googlen hakutuloksista. Google-mainokset näkyvät silloin, kun potentiaaliset asiakkaat etsivät tietoa yrityksen tarjoamista palveluista tietyillä hakusanoilla. Mainoksia klikkaamalla kiinnostuneet asiakkaat pääsevät siirtymään yrityksen kotisivuille.

    ”Google-hakusanamainonnan ansiosta meille on tullut enemmän puheluita ja yhteydenottoja kotisivujen kautta”, Jonna iloitsee. Matkan varrella mainoskampanjoita on myös räätälöity, minkä on parantanut tuloksia entisestään.

    Miten yrityksesi löytyy Googlesta? Tee testi!

    Tavoitteena tunnistettava yritysbrändi

    Premium Group on vuonna 2007 perustettu yritys, jossa työskentelee 40 laki- ja talousalan asiantuntijaa. Heistä kootaan osaava asiantuntijatiimi aina kunkin asiakkaan tarpeisiin.

    Fonectan palveluiden ansiosta Premium Groupin markkinoinnista on tullut monipuolisempaa ja tehokkaampaa. Aiemmin yritys teki pääasiassa sähköistä suoraviestintää sekä potentiaalisille että olemassa oleville asiakkaille. Sosiaalista mediaa hyödynnettiin jonkin verran, minkä lisäksi tehtiin satunnaisesti mediaviestintää. Uudet markkinointikeinot tulivat ajankohtaisiksi, kun yrityksen näkyvyyttä, tunnettuutta ja kasvua haluttiin lisätä.

    ”Tavoitteemme on, että asiakas osaisi yhdistää yrityksen nimen ja logon sen tarjoamiin palveluihin”, Jonna kuvailee. Samalla haluttiin kirkastaa palveluita, vahvistaa brändiin liitettyjä positiivisia mielikuvia sekä kasvattaa liiketoimintaa. Hakusanamainontaan päädyttiin, koska sen avulla markkinointia voitiin kohdistaa tehokkaasti toimialan tarpeet huomioiden.

    Hyvää yhteistyötä Fonectan kanssa

    Premium Groupin yhteistyö Fonectan kanssa on sujunut erinomaisesti. Erityisen tyytyväisiä he ovat olleet omaan yhteyshenkilöön, jonka kautta asiat ovat hoituneet sujuvasti. Kiitosta saavat lyhyt vastausaika sekä asioiden ratkaiseminen ripeästi ja ammattitaitoisesti. ”Tyhmiä kysymyksiä ei ole ollut, vaan olemme aina saaneet apua ja tukea, oli asia mikä tahansa”, Jonna kehuu yhteistyötä Fonectan kanssa.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    AAC Global: Kansainvälisten myyntiliidien määrä nousuun LinkedIn-markkinoinnilla

    AAC Globalin haasteena oli tuottaa myynnille liidejä luomalla kansainvälisiä yrityspäättäjiä kiinnostavaa sisältöä. Ratkaisuksi valittiin LinkedIn-mainonta, joka on tehokas keino tavoittaa yrityspäättäjiä myös kansainvälisesti.

    LinkedIn-mainonnan myötä AAC Globalin sponsoroitu sisältö oli 9 % kansainvälistä keskiarvoa kiinnostavampaa ja konversio kasvoi 5 % aiemmasta. Yrityksen LinkedIn-sivujen seuraajamäärä kasvoi 15 %. 

    LinkedInistä yrityksen tärkein markkinointikanava

    AAC Global testasi, miten LinkedIn toimisi päättäjien tavoittamisessa ja kuinka sitä parhaiten hyödynnettäisiin. Päättäjille tarjottiin luettavaksi erilaisia sisältöjä, kuten sisältömarkkinoinnin oppaita ja e-kirjoja, joiden kautta myynti sai asiakkaiden yhteydenottopyyntöjä. Kuukausittain käynnistettiin useita kampanjoita, joiden sisältöä ja kohderyhmiä viilattiin jatkuvasti. Kohdennusta tehtiin monipuolisesti muun muassa ammattinimikkeen, alueen, yrityksen koon sekä toimialan perusteella.

    Olennaista oli LinkedInin joustavuus jatkuvan tekemisen työkaluna: kunkin kampanjan tilanne oli koko ajan näkyvillä, ja pystyttiin reagoimaan nopeasti, tarvittaessa heti. 

    ”Fonectan LinkedIn-kokonaisuus on tuonut näkyvyyttä ja liidejä selvästi enemmän kuin perinteiset sähköpostikampanjat. LinkedIn on nyt tärkein markkinointikanavamme.”

    Stuart Reynish, Director, Sales & Marketing

    Fonectalta löytyy LinkedIn-osaamisen lisäksi kattavasti muita digitaalisen markkinoinnin palveluita - ota yhteyttä! 

    Lue lisää