Asiakkaitamme
Fonecta Kontakti

  • Harrasteosa panostaa digimainontaan Fonectan kanssa
    07.05.2022
    Harrasteosa: ”Mainontaan pitää panostaa varsinkin sesonkien ulkopuolella”

    Harrasteosa ei pelkää ottaa riskejä tai kokeilla uusia keinoja tavoittaakseen vapaa-ajan laitteiden huoltoa, korjausta tai varaosia tarvitsevia asiakkaita. Jo yrityksen perusfilosofia on erilainen kuin monella muulla. Toiminnan ytimessä ovat nettikaupan sijaan yrityksen kivijalkaliikkeet, joissa asiakkaita odottavat Harrasteosan asiantuntijat. Missiona on ratkaista asiakkaan ongelma hyvän palvelun avulla.

    Lue lisää
  • Stemma
    30.03.2022
    Stemma Oy: Kontakti Pro säästää Stemman aikaa 34-kertaisesti

    Huonekaluketju Stemma Oy:llä on 34 yrittäjävetoista myymälää ympäri Suomea. Jyväskylän pääkonttorista käsin hoidetaan mm. valtakunnallista markkinointia ja tuotemallistoa, mutta jokainen myymälä ja kauppias toimii itsenäisenä yrittäjänä.

    Isolle ketjuyritykselle on ehdottoman tärkeää, että jokaisen toimipisteen tiedot ovat netin eri kanavissa oikein, ja asiakkaat löytävät perille oikeaan paikkaan ja oikeaan aikaan. Siksi Stemma valitsi Fonectan Kontakti Pron, jonka avulla yritys pystyy tekemään paikalliset verkkonäkyvyyspäivitykset eri kanaviin koordinoidusti yhdellä päivityksellä jokaiselle toimipisteelle. Näin tiedot ovat aina varmasti oikein ja brändin mukaiset.

    Kontakti Pro otettiin Stemmassa käyttöön alkuvuodesta 2021, kertoo Stemman markkinointikoordinaattori Laura Kujala. Perehdytys Fonecta Kontakti Prohon oli Lauran mukaan niin hyvä, että sen jälkeen hän on käyttänyt työkalua lähes täysin itsenäisesti:

    ”Saimme niin hyvän perehdytyksen Kontakti Pron päivitystyökalun käyttöön Fonectan asiantuntijoilta, että ei ole paljoa tarvinnut sen jälkeen neuvoja kysellä. Työkalua on äärimmäisen helppo käyttää.”

    Paikallinen markkinointi ja Kontakti Pro

    Hakukoneet, kuten Google, arvostavat yhteneväisiä tietoja verkon eri palveluissa ja edistävät yrityksen löytymistä korkeammilla sijoituksilla paikallisissa hauissa, kuten esimerkiksi Googlen Local Pack -karttatuloksissa, joissa Stemma onkin nyt Top 3:n joukossa. Kontakti Pron avulla Stemman tiedot ovat verkossa aina oikein ja ajan tasalla kaikkien myymälöiden osalta joka puolella Suomea.

    ”Meillä on 34 myymälää Suomessa ja jos näiden kaikkien tietoja päivitettäisiin erikseen, aikaa kuluisi 34-kertaisesti nykyiseen verrattuna. Nyt me pystymme Kontakti Pron avulla koordinoimaan kaikkien myymälöiden paikallisia aukioloaikoja ja tietoja pääkonttorilta käsin yhdellä päivityksellä, jopa ajastetusti. Se että tietoja päivitetään, on näkyvyydenkin kannalta erittäin tärkeää.” -Laura Kujala, Stemma Oy.

    Stemmalla on kuukausittain vaihtuvia kampanjoita, joiden paikallisen markkinoinnin hallinnointi on helpottunut etenkin Facebookissa ja Googlessa Kontakti Pron avulla merkittävästi. Esimerkiksi kampanjan alkaessa ei tarvitse päivittää uutta kansikuvaa Facebookiin kirjautumalla eri tunnuksilla 34 kertaa, vaan sen voi tehdä päivitystyökalussa kaikkiin toimipisteisiin yhdellä kertaa. Ja mikä parasta, päivityksen voi tehdä etukäteen sopivana hetkenä ja ajastaa sen julkiseksi, kun kampanja-aika alkaa. Yhtenäisyys ja brändin mukaisuus säilyy näin hallitusti kaikissa ketjun myymälöissä.

    Tule löydetyksi Kontakti Pron avulla! Tutustu palveluun

    Yhteneväisyyttä ja aktiivisuutta läpi Suomen

    Vaikka myymälöiden tietoja hallinnoidaan keskitetysti, on Stemman myymälöiden yrittäjillä mahdollisuus tehdä myös omia postauksia mm. Facebookiin ja Googlen yritysprofiiliin. Kontakti Pro ja Laura varmistavat sen, että jokaiselle tilille tulee ainakin pari päivitystä viikossa, eikä yrittäjien tarvitse murehtia siitä, onko eri sovelluksissa ajankohtaisia postauksia. Tämä helpottaa eri paikkakunnilla toimivia yrittäjiä myös siten, että aikaa vapautuu itse yrityksen pyörittämiseen - yrittäjillä on tunnetusti paljon muutakin tekemistä.

    Valtakunnalliset tarjoukset ovat hyvä esimerkki. Yrittäjien ei tarvitse kiireessä muistaa tehdä päivityksiä sometileille, kun materiaalit päivitetään keskitetysti ketjun toimesta. Yrittäjät voivat olla varmoja, että tiedot valtakunnallisista kampanjoista ja uutisista ovat aina oikein heidän omissa kanavissaan, ja voivat keskittyä omaan paikalliseen tekemiseen. Kontakti Pron avulla voi hallita myös asiakaspalautteita ja arvosteluita. Tätäkin ominaisuutta Laura Kujala on käyttänyt yrittäjien puolesta:

    ”Raportointi on todella selkeää ja sieltä näkee suoraan mitä missäkin tapahtuu. Seuraan aktiivisesti Stemman saamia arvosteluita ja reagoin niihin. Olen myös kannustanut yrittäjiämme pyytämään asiakkailtaan arvosteluja Googleen.”

    Asiakaspalautteet ja arvostelut ovat erityisen tärkeitä, sillä niitä haetaan verkosta. Jopa 88% potentiaalisista asiakkaista hakee verkosta arvosteluja ennen paikallisen palvelun valitsemista.

    Miten yrityksesi löydetään netin eri hakupalveluista? Lataa löydettävyysopas

    Suomalainen asiakastuki tavoitettavissa nopeasti

    Stemma ei ole kovin usein tarvinnut asiakastukea Kontakti Pron osalta työkalun helppokäyttöisyyden vuoksi, mutta kun tällainen tilanne on tullut eteen, on asiantuntevaa apua saanut aina helposti ja nopeasti. Fonectan asiantuntija on ollut yhteydessä poikkeuksetta viimeistään seuraavana päivänä yhteydenottopyynnöstä. Esimerkkinä vaikkapa tilanteet, joissa Stemmalle on tullut uusia myymälöitä. ”On tosi kiva, että sopimus sisältää myös asiakaspalvelun, niin ei tarvitse ensin kysellä tuntiarvioita, että mitä tällainen muutos maksaisi, vaan kaikki hoituu ja ne tehdään. Tämä on ollut tosi sujuvaa”, Laura kertoo.

    Kuinka todennäköisesti suosittelisit Kontakti Pro -palvelua muille monitoimipaikkaisille yrityksille asteikolla 0-10?

    Me Fonectalta kysyimme ja Laura Stemmalta vastasi:

    ”Jos on tällainen monitoimipaikkainen bisnes kuin meilläkin, niin ehdottomasti suosittelen ja annan kympin. Ei kannata tehdä kolmeakymmentä kertaa asiaa, jonka voi tehdä kerralla. Korostuksena haluan sanoa, että päivitykset pystyy tekemään myös etukäteen ja ajastamaan, eikä niitä tarvitse tehdä just sillä hetkellä, kun asia on päällä. Montaa muuta asiaa ei pysty ajastamaan, niin tämä Kontakti Pro helpottaa siinäkin huomattavasti!”

    Kun yrityksesi tiedot ovat yhteneväiset netin eri kanavissa, asiakkaat löytävät hakupalveluista yrityksestäsi oikeat ja ajantasaiset tiedot. Tietoa haetaan aukioloajoista, yritysten palveluista, yhteystiedoista reittiohjeineen sekä muiden antamista arvosteluista. Fonecta Kontakti Pron avulla varmistat, että sijoitut korkealle paikallisten hakujen tuloksissa.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • Kaartin neule- ja ompelukone Oy
    18.01.2022
    Kaartin neule- ja ompelukone Oy: Fonecta Kontakti on kivijalkaliikkeen perusta markkinoinnissa

    Kaartin neule- ja ompelukone Oy löytyy nimensä mukaisesti Helsingin Kaartinkaupungista. Se on toiminut Kasarmikadulla samassa osoitteessa perustamisestaan lähtien, yli 40 vuotta. Tuolloin avattiin ompelukoneisiin erikoistunut yritys, joka tarjoaa asiakkailleen nykypäivänä ompelukoneiden lisäksi myös laadukkaita peitetikkikoneita, saumureita, neulureita sekä laajan ompelutarvikevalikoiman. Luonnollisesti myös koneiden huolto kuuluu yrityksen palveluun, kertoo yrittäjä Hellevi Tojkander.

    Puhelinluetteloista nykypäivän markkinointiin

    Fonecta ja Kaartin neule- ja ompelukone Oy ovat tehneet yhteistyötä yli vuosikymmenen. Alun perin yhteistyö alkoi tarpeella saada yrityksen tiedot luetteloon asiakkaiden saataville ja sen myötä myös verkkoon. ”Kyllä varmasti ensimmäinen yhteydenotto tuli teiltä ja sitten laitettiin mainokset luetteloon”, muistelee Hellevi.

    Puhelinluetteloiden jäätyä historiaan, yritys siirtyi sujuvasti Fonectan Kontakti-palveluun, jonka myötä sen tiedot ovat olleet kattavasti esillä Fonectan omissa palveluissa sekä kumppaniverkostoissa.

    Selvitä, miten yrityksesi tiedot näkyvät eri verkkopalveluissa! Tee testi

    Fonecta Kontakti tuo kuukausittain kymmeniä uusia asiakkaita

    Kontakti on tuonut yritykseen kuukausittain kymmeniä asiakkaita. Oma Fonectasta löytyvät kävijäraportit osoittavat, että esimerkiksi elokuussa Kaartin neule- ja ompelukone Oy:lle tuli yli kolmekymmentä asiakasta Kontakti-näkyvyyden ansiosta. Määrä on huikea, muttei mitenkään poikkeuksellinen Kaartin neule- ja ompelukone Oy:lle. Kontakti toimii, ja asiakkaita tulee sen kautta tasaisesti joka kuukausi.

    ”Olen ollut ihan tosi tyytyväinen ja raporteista näkee, millä hakusanoilla asiakkaat ovat meidät löytäneet.” -Hellevi Tojkander / Kaartin neule- ja ompelukone Oy

    Tiedätkö mistä asiakkaasi yritystäsi etsivät? Tutustu Fonecta Kontaktiin!

    Markkinointikumppanuus auttaa kiireistä yrittäjää

    Kaartin neule- ja ompelukone Oy:llä on Fonectan kautta myös Google-mainontaa, kotisivut, sähköpostit ja verkkokauppa. Viimeisimpänä otettiin haltuun Facebook. ”Kiireisten päivien keskellä on helpottavaa, että asiantuntijat hoitavat markkinoinnin Facebookissa, jotta voin käyttää aikani tehokkaasti asiakkaiden palvelemiseen liikkeessä”, kertoo Hellevi.

    Verkkokauppa lisättiin kotisivuille aikanaan kokeilumielessä, koska Hellevi oli ensin ajatusta vastaan. Se on kuitenkin osoittanut tässä ajassa nopeasti toimivuutensa. ”Kyllä me siitä pidetään, ei voi muuta sanoa! Ja asiakkaat pitävät siitä myös. Oli hyvä ratkaisu!” -Hellevi Tojkander / Fonecta ja Kaartin neule- ja ompelukone Oy

    Hellevi Tojkander kertoo olevansa erittäin tyytyväinen markkinointikumppanuuteen Fonectan kanssa. Hän kiittelee erityisesti sitä, että on saanut apua aina nopeasti ja vaivattomasti eri tilanteissa, eikä ole jäänyt vastausta vaille.

    Kaartin neule- ja ompelukone Oy on onnistunut yhdistämään loistavasti vuosikymmeniä samana pysyneen sijainnin ja nykyaikaisen markkinoinnin. Asiakkaat löytävät ammattimaisen erikoisliikkeen sekä kadulla kulkiessaan, että verkossa. Se jos mikä on osoitus onnistuneesta yhteistyöstä.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • Järvi-Suomen Nuohous
    10.12.2021
    Järvi-Suomen Nuohous: Markkinointi Fonecta Kontaktin ja Google-mainonnan kautta toi lisää asiakkaita

    Ristiinasta käsin toimivan Järvi-Suomen Nuohouksen Aapo Rötkö liikkuu salamana koko Etelä-Savon alueella, kun tarvitaan osaavaa nuohoojaa tai jos ilmanvaihtokanavat tai keskuslämmityskattilat huutavat putsaamista. Luonnollisesti myös tulisijojen ja hormien tarkastukset kuuluvat tämän ammattilaisen toimenkuvaan.

    Kontaktilla yhteistyön alkuun

    Järvi-Suomen Nuohouksen ja Fonectan yhteistyö alkoi tämän vuoden keväällä, kun pikkulinnut liversivät Aapolle Fonectan osaavan hommansa markkinoinnin suhteen ja Fonectallekin kiiri viesti, että Järvi-Suomen Nuohousta voitaisiin tukea asiakashankinnassa.

    Aapo ja hänen yhteyshenkilönsä Fonectalla ryhtyivät tuumasta toimeen ja huhtikuussa markkinointiratkaisuksi valikoitui Kontakti-palvelu, jolla Järvi-Suomen Nuohous saatiin kattavasti näkyviin Fonecta.fi- ja Finder.fi-palveluissa, Caller-mobiilisovelluksessa, Numeropalvelu 020202:ssa sekä kumppaniverkostoissa, joihin lukeutuu mm. Googlen yritysprofiili.

    Kuinka kattavasti yrityksesi tiedot löytyvät netistä? Testaa maksutta!

    Noiden kanavien kautta Aapon yrityksen tiedot ovat helposti löydettävissä Etelä-Savon alueella, ja yhteydenottoja on sen ansiosta poikinut kiihtyvään tahtiin.

    ”Liiketoiminta ja liikevaihto ovat kasvaneet tasaiseen tahtiin.” -Aapo Rötkö / Järvi-Suomen Nuohous

    Elokuussa aloitettiin lisäksi Google-hakusanamainonnan kampanja, joka keskitettiin ilmanvaihtokanavien puhdistukseen. Toiveissa oli, että Aapo saisi myös tuolle osaamisalalleen entistä enemmän töitä ja tulokset vaikuttavat lupaavilta näinkin lyhyellä aikavälillä katsottuna.

    Järvi-Suomen Nuohouksen Google-mainosta on klikattu parhaimmillaan yli sata kertaa viikossa ja kuluvan viikon osalta näyttää siltä, että edellinen tulos saattaa hyvinkin ylittyä.
    Tämäkin taisi siis olla onnistunut ratkaisu.

    Toimiva yhteistyö on kaiken pohja

    Aapo ei ole katunut markkinointikumppaninsa valintaa. Häneen on tehnyt vaikutuksen yhteyshenkilön aito välittäminen ja tiivis yhteydenpito. On hienoa, että soitellaan usein, neuvotaan ja pidetään kartalla senhetkisestä tilanteesta ja tulevaisuudesta. Erityiskiitos hyvästä yhteistyöstä!

    Markkinoinnin tuloksetkin puhuvat puolestaan, joten tämän kaiken valossa tulevaisuus näyttää hyvinkin työntäyteiseltä, mikä on loistava juttu!

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • Hieronta- ja hyvinvointipalvelu Flexori
    07.12.2021
    Hieronta- ja hyvinvointipalvelu Flexori: Kärkipaikka takaa hyvän näkyvyyden Fonectan hakupalveluissa

    Hieronta- ja hyvinvointipalvelu Flexorin toimipiste on Varkaudessa yrittäjä Jari Luukkosen kodin yhteydessä. Monipuolisia hierontapalveluita tarjoavan yrityksen asiakkaat tulevat Varkauden lisäksi pääsääntöisesti Joroisista ja Leppävirralta. Asiakkaita on riittänyt mukavasti koko yritystoiminnan ajan ja siksipä Jarin toiminta onkin laajentunut aikoinaan sivutoimisesta kokopäiväiseksi.

    Suosituimpia Hieronta- ja hyvinvointipalvelu Flexorin palveluita on klassisen ja urheiluhieronnan lisäksi Neurosonic-värähtelyhoidot, mutta Jarilla on hallussa kokonaisvaltaisesti myös muut kehon hyvinvointiin liittyvät asiat.

    Verkossa tapahtuva markkinointi on tehokkainta

    Jari Luukkonen on kartoittanut asiakkaidensa hakutottumuksia aktiivisesti vuosien saatossa ja päätynyt sitä kautta sähköiseen markkinointiin. Fonecta valikoitui markkinointikumppaniksi tunnettuutensa ansiosta. Jari on ollut tyytyväinen tiiviiseen yhteistyöhön Fonectan kanssa. Meiltä saatu apu ja uudet ideat ovat todella tärkeitä juttuja, minkä vuoksi yhteistyö on turvallista ja inspiroivaa.

    Tällä hetkellä Hieronta- ja hyvinvointipalvelu Flexorilla on Fonectan kautta kotisivut, mutta myös Kontakti-näkyvyys Fonectan palveluissa (Fonecta.fi, Finder.fi, Fonecta Caller ja Numeropalvelu 020202). Tiedot ovat ajan tasalla myös kumppaniverkostoissa näkyvyyden ansiosta.

    Kuinka kattavasti yrityksesi tiedot löytyvät netistä? Testaa maksutta!

    Kärkipaikka on vapauttanut aikaa liiketoiminnalle ja asiakkaiden hyvinvoinnin edistämiselle.

    Erityisen tehokkaaksi ja kannattavaksi Jari on havainnut Fonecta.fi- ja Finder.fi-palveluissa sekä Fonecta Caller -sovelluksessa toimivan Kärkipaikan, jonka ansiosta Hieronta- ja hyvinvointipalvelu Flexorin tiedot ovat hakutulosten kärjessä jo pian toista vuotta haettaessa hierontaa Varkauden alueelta.

    ”Kärkipaikan ansiosta yhteydenotot ovat lisääntyneet ja asiakkaat ovat kertoneet, että löydettävyys on erinomainen”, kertoo Jari.

    Raportti kertoo samaa, Hieronta- ja hyvinvointipalvelu Flexorin tiedot listautuvat hierontaa etsivien tuloksiin kuukausittain yli sata kertaa. Hienoa!

    ”Kärkipaikka on kannattava ja vapauttaa resursseja muusta markkinoinnista.” - Jari Luukkonen, Hieronta- ja hyvinvointipalvelu Flexori

    Hieronta- ja hyvinvointipalvelu Flexorilla on Fonectan kautta Kontakti-näkyvyys ja kotisivut. 

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • 16.04.2021
    JK-Pihapuut Oy: Hakukoneoptimointi toi kärkipaikan hakutuloksissa

    Kun JK-Pihapuut Oy aloitti toimintansa kesällä 2019, kaivattiin uudelle yritykselle näkyvyyttä. Yritystoiminnan alkuvaiheessa tavoitteena oli lisätä tunnettuutta asiakkaiden keskuudessa, mihin haettiin apua Fonectalta.

    Kahden osakkaan yrityksessä päätoimialana on piha- ja ongelmapuiden kaato, jota tehdään Hämeenlinnan, Kanta-Hämeen, Hyvinkään ja Uudenmaan alueella. Markkinointitoimenpiteet haluttiin kohdistaa juuri tälle alueelle, mikä onnistui erinomaisesti hakukoneoptimoinnin, Fonecta Kontaktin sekä mainonnan avulla. Kevät, kesä ja syksy ovat puunkaadon sesonkiaikaa, jolloin on tärkeää tavoittaa palvelua etsivät potentiaaliset asiakkaat. Lisäksi korona-aika on lisännyt kysyntää, kun kotona olevilla ihmisillä on aikaa laittaa pihaa kuntoon.

    Lisää yhteydenottoja ja tuhansia kävijöitä kotisivuille

    Yrityksen kotisivujen näkyvyyttä haluttiin tehostaa. ”Halusimme päästä kotisivuilla Googlen etusivulle, mikä onnistui optimoinnilla”, yrittäjä Jani Kurvinen kertoo. Kotisivut kiilasivat hakutulosten kärkeen, mikä on lisännyt netin kautta tulevia yhteydenottoja. ”Tällä hetkellä töitä on hyvin ja kyselyjä tulee jatkuvasti”, Jani toteaa tyytyväisenä.

    Miten onnistua hakukoneoptimoinnissa? Tilaa maksuton opas!

    Janin mukaan nykytilanteen kartoitus oli kattava ja saavutettuja tuloksia on käyty tarkasti läpi yhdessä optimoijien kanssa. Optimoinnin ansiosta kotisivuliikenteen määrä on kasvanut, samoin kuin sivustoon yhdistyvien hakutermien määrä. Sen ansiosta sivusto näkyy yhä useammalla yritykselle tärkeällä hakutermillä, mikä taas potentiaalisesti tuo lisää liikennettä ja tilauksia. Vuodessa kotisivuilla kävijöitä on ollut jopa useita tuhansia, mikä on hyvä saavutus paikalliselle yritykselle.

    Hakukoneoptimoinnin lisäksi yrityksellä on käytössä Fonecta Kontakti -palvelu, joka varmistaa yritystietojen ajantasaisuuden eri kanavissa. Kontaktin ansiosta tietoja on myös helppoa päivittää, koska yrityksen tiedot päivittyvät yhdestä paikasta yli 20 netin kanavaan.

    Tarvitsetko apua maineenhallinnan ja verkkolöydettävyyden parantamisessa? Fonecta Kontakti

    Aluksi yrityksellä oli myös Google- ja bannerimainontaa, jotka tuottivat paljon klikkauksia kotisivuille sekä yhteydenottoja. Mainonnan avulla uutta yritystä tehtiin tutuksi asiakkaille.

    Fonectan myynti saa kiitosta

    Jani on ollut tyytyväinen omaan yhteyshenkilöönsä myynnissä. Myyjää hän kuvailee asialliseksi ja asiantuntevaksi, joka on pitänyt kiinni myös sovitusta soittoajankohdista. Sopivia palveluratkaisuja on mietitty yhdessä yrittäjän yksilölliset tarpeet huomioiden.

    Fonectan kilpailukykyiset hinnat myös yllättivät. ”Aika edullisesti ollaan saatu, mitä ollaan haluttu”, Jani kertoo. Yksi ison talon eduista onkin se, että hinnat voidaan pitää kilpailukykyisinä.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 12.04.2021
    JuurevaPro ponkaisi hakutulosten kärkeen ja sai tilauslistat täyteen

    Kevät ja kesä ovat piharakentamisen sesonkiaikaa. Auringonvalon lisääntyessä on aika kääntää katseet jälleen kohti pihaa ja puutarhaa. JuurevaPro Oy aloittaa piha- ja viherrakentamisen työt heti, kun lumi sulaa ja kaivinkone puree maahan. Sesonkiaika kestää yleensä huhtikuusta marraskuuhun, jolloin töitä painetaan täysillä niin paljon kuin ehditään.

    Vuonna 2017 perustetun yrityksen liikevaihto on kasvanut vuosi vuodelta. ”Joka vuosi on ollut enemmän asiakkaita. Ensimmäistä kertaa kesä on myyty täyteen elokuulle asti jo ennen kuin kausi on edes alkanut”, yrittäjä Katriina Karpiola iloitsee.

    Fonectan palvelut kannattava sijoitus pienyritykselle

    JuurevaPron liiketoiminnan kasvua ovat olleet vauhdittamassa Fonecta Kontakti, verkkosivut ja hakukoneoptimointi. Yhteistyö Fonectan kanssa alkoi keväällä 2018, jolloin Fonecta Kontakti otettiin käyttöön. Vuoden 2019 alussa aloitettiin hakukoneoptimointi, ja saman vuoden lopussa tehtiin kotisivut.

    Fonectan palveluiden ansiosta yritys on saanut kaivattua näkyvyyttä ja tunnettuutta. Hakutulosten kärkipaikka Googlessa on tuonut yritykselle uusia yhteydenottoja ja lisää kauppaa. ”Pienelle yritykselle Fonectan palvelut ovat olleet hyvin kannattava sijoitus, josta on oikeasti ollut hyötyä”, Katriina kertoo. Nykyään iso osa asiakkaista tulee Google-hakukoneen ja kotisivujen kautta.

    Katriinan mielestä kotisivut näyttävät hyvältä ja ne valmistuivat vaivattomasti. Löydettävyys on ollut huippuluokkaa, sillä yritys löytyy tärkeimmillä hakusanoilla Googlen ykkössivulta. Kun asiakas löytää yrityksen, ammattimaiset kotisivut tekevät vaikutuksen ja vakuuttavat ottamaan yhteyttä.

    Yli 10 vuotta alalla toiminut yrittäjä on ollut tyytyväinen erityisesti Fonectan yhteydenpitoon ja omaan yhteyshenkilöön, joka selittää asiat selkeästi ja rauhallisesti. Vaikka kiireinen yrittäjä ei aina ehdi vastata puhelimeen, palvelu on aina ystävällistä.

    Tarvitsetko apua maineenhallinnan ja verkkolöydettävyyden parantamisessa? FONECTA KONTAKTI

    Kaikki piharakentamisen työt yhdestä paikasta

    JuurevaPro tarjoaa kokonaisvaltaista palvelua, johon kuuluu koko paketti aina suunnittelusta rakentamiseen asti. Kaikki pihaan ja puutarhaan liittyvät hankinnat ja materiaalit sisältyvät palveluun. Myös maanrakennustyöt ja koneiden kuljetus hoidetaan itse omalla kalustolla. Palvelu on joustavaa ja hinnat kilpailukykyisiä, koska lähes kaikki hoidetaan itse. Tarvittaessa yritys voi hyödyntää myös hyviä yhteistyökumppaneita.

    Toimeksiannot ovat yleensä joko omakotitalojen tai rivitalojen isohkoja pihoja, joita on tehty niin uudisrakennuksiin kuin olemassa oleviin taloihin. Uudistusta kaipaavassa pihassa vanhat rakenteet raivataan aluksi pois, minkä jälkeen tehdään uudet muurit, puurakenteet, kasvillisuusalueet, kiveykset sekä viheralueet istutuksineen.

    Korona-aika toi lisää töitä viherrakentajalle

    Korona-aika on innostanut suomalaisia piha- ja puutarhatöihin. Kesällä 2020 piharakentamisen suosio räjähti niin, että kasvien saatavuus oli välillä heikkoa. Tämän hetken trendinä on näyttävä, oleskeltava ja helppo piha, johon kaivataan apua alan ammattilaiselta. Etenkin etätöissä olevat ihmiset haluavat jotain kaunista pihalleen.

    ”Hyötykasveja halutaan selkeästi enemmän kuin aikaisemmin. Parikymmentä vuotta sitten saatettiin istuttaa yksi omenapuu, mutta nyt istutetaan marjapensaita, asennetaan viljelykauluksia ja rakennetaan kasvimaita”, Katriina kuvailee. Puutarhan ylläpito vaatii kuitenkin jonkin verran tietoa, taitoa ja perehtymistä. Aika näyttää, onko kyseessä pysyvä ilmiö vai ohimenevä trendi.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 16.03.2021
    PiippuMestari: Hyvät arvostelut houkuttelevat asiakkaita

    Poikkeustilanteesta huolimatta monilla yrityksillä työtilanne on säilynyt hyvänä. Näin on ollut esimerkiksi yrittäjä Miika Niemikorvella, jonka yritys PiippuMestari tunnetaan hyvästä työnjäljestään. Fonecta Kontakti -palvelu on tuonut kodin ulkoremontteihin erikoistuneelle yritykselle lisää näkyvyyttä ja sen myötä myös asiakkaita.

    Fonecta Kontakti linkkinä asiakkaan ja yrityksen välillä

    ”Tilauksia tulee jatkuvasti”, Miika kiittelee. Suomen haastavien sääolosuhteiden vuoksi talvella saapuneita tilauksia on siirtynyt keväälle ja kesälle, joka on kattoremonttien ja muiden ulkotöiden sesonkiaikaa. Kun asiakas tarvitsee palvelua, Fonecta Kontakti auttaa asiakkaita ja yritystä kohtaamaan. Palvelussa asiakkailla on mahdollisuus myös jakaa kokemuksiaan yrityksestä.

    ”Hyvät arvostelut vaikuttavat ratkaisevasti valintaan”, toteaa Miika. PiippuMestari onkin kerännyt asiakkailtaan erinomaista palautetta, joka usein vahvistaa uusien asiakkaiden päätöksen tilata työ juuri häneltä. Tyytyväiset asiakkaat tuovat lisäarvoa yrityksen toiminnalle ja vahvistavat yrityksen mainetta verkossa.

    Monikanavainen asiakaskokemus tuo tuloksia

    Digimarkkinoinnin lisäksi PiippuMestari luottaa sanomalehtimainonnan ja puskaradion voimaan. Asiakkaita tulee paljon suositusten kautta, kun tyytyväiset asiakkaat suosittelevat yritystä eteenpäin. Lisäksi Miika on aktiivinen sosiaalisessa mediassa, jossa hän jakaa kuvia työskentelystään. Sen myötä yritys on tullut tutuksi potentiaalisille asiakkaille, kun he ovat päässeet kurkistamaan yrittäjän arkeen. Monessa kanavassa läsnä oleva yritys tavoittaa asiakkaansa ja jää heidän mieleensä.

    Kattoremonttien lisäksi yrityksen palveluihin kuuluvat esimerkiksi piipun korjaukset ja pellitykset, kattopellin vaihdot sekä ulkovuoraukset ja -paneloinnit. Kokemusta yrittäjälle on kertynyt jo 20 vuoden ajalta, joten asiakkaat luottavat hänen ammattitaitoonsa. Varsinaisen myymisen sijaan yrittäjä haluaa panostaa hyvään asiakaspalveluun: ”Kaupan sijaan tavoitteena on ennemminkin saada asiakkaan luottamus”, Miika muotoilee. Tämä tavoite näkyy myös asiakkaiden antamissa arvosteluissa.

    Myynnin kanssa yhteistyö on onnistunut hyvin

    Erityistä kiitosta Miika haluaa antaa Fonectan myynnille ja omalle yhteyshenkilölleen. Yhteistyö alkoi jo edellisen yritystoiminnan aikana, joten tutun myyjän puoleen oli luontevaa kääntyä myös uutta yritystoimintaa aloittaessa.

    ”Olen tykännyt paljon yhteyshenkilöni tavasta toimia. Hänellä on kaksi korvaa ja yksi suu, ja hän kuuntelee enemmän kuin puhuu, kuten hyvän puhelinmyyjän kuuluukin. Tuntuu, että myyjä haluaa aidosti hakea ratkaisuja ja auttaa pelkän myymisen sijaan”, Miika kuvailee.

    Oma yhteyshenkilö on auttanut esimerkiksi tulkitsemaan Fonecta Kontaktin kuukausiraportteja, joista ilmenee palvelun kautta saadut asiakaskontaktit. Sujuva vuorovaikutus ja onnistunut yhteistyö myynnin kanssa on saanut PiippuMestarin pysymään Fonectan asiakkaana jo usean vuoden ajan.

    Lue lisää
  • 19.10.2020
    Jalo Taksi: Markkinointi piti asiakasvirran tasaisena poikkeusaikanakin

    Turun alueella toimiva Jalo Taksi on päättänyt erottautua kovassa taksikilpailussa hyvällä asiakaskokemuksella. Siihen kuuluu muun muassa näyttävä kalusto ja panostaminen asiakkaan kohtaamiseen aina hymystä ja oven avaamisesta lähtien. Yritys ei pyöri pelkästään tolpalta otettujen taksikyytien varassa, vaan verkosta löytyminen oikeista kanavista on tärkeää, jotta asiakas voi tilata taksin helposti. 

    Jalo Taksi päätti panostaa markkinointiin, ja keväällä 2019 avuksi otettiin Fonecta Kontakti. Sen avulla yrityksen ajantasaiset tiedot löytyvät kattavasti verkon eri kanavista. Poikkeusaikana vuonna 2020 käytössä oli lisäksi Google-hakusanamainonta. Aktiivisella markkinoinnilla oli välittömät vaikutukset: yritys joutui myymään myös eioota varaustulvan keskellä.

    Tarvitsetko apua yrityksesi löydettävyyden parantamisessa? FONECTA KONTAKTI

    Fonecta Kontaktin ansiosta Jalo Taksi löytyy kärkisijoituksilta Fonecta.fi-, Finder.fi- ja Fonecta Caller -palveluista. Taksia tilatessa kyytiä tarvitaan yleensä heti, jolloin hakutulosten ensimmäiset yritykset vievät suuren osan kaikista tilauksista.

    ”Huomasimme, että asiakkaiden netissä antamilla arvosteluilla on iso vaikutus. Olemme saaneet paljon tilauksia hyvien arvosteluiden ansiosta”, kertoo yrittäjä Jenny Jalo.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 22.04.2020
    TNT-Putki Oy: Maltti on valttia poikkeustilanteessa

    Jauhiaisten yrittäjäpariskunnan vetämässä TNT-Putki Oy:ssa työt ovat painottuneet viime aikoina entistä enemmän yrityspuolelle. Yrittäjät seuraavat tiiviisti viranomaisten ohjeistuksia, valistavat omia LVI-asentajiaan ja suhtautuvat paniikin sijasta maalaisjärjellä ja maltilla vallitsevaan poikkeustilanteeseen. 

    Isot hankkeet etenevät

    Espoossa sijaitsevasta 112 vuotta vanhasta koulusta tulee kesällä yrityksen uusi toimitila ja sieltä yrittäjä Miili Jauhiainen vastaakin puhelimeen maalipensseli kädessään.

    ”Kuten monet muutkin yritykset, myös me käytämme nyt tilaisuuden hyödyksi ja edistämme jo aiemmin suunniteltua remonttia, kun oma väki on pääasiassa muualla kuin toimitiloissa”, kertoo seitsemän työntekijää työllistävä Jauhiainen. 

    Alkushokin jälkeen yrityksessä koettiin yksi hiljaisempi viikko, mutta sen jälkeen töitä on riittänyt normaaliin tapaan.

    ”Poikkeustilanne ei estä putkia tai vessanpönttöjä hajoamasta, joten meitä tarvitaan edelleen. Osa isoista urakoista etenee tilanteesta huolimatta tai jopa ketterämmin nyt, kun tilat kuten ravintolat, toimistot tai kauppakeskukset ovat lähestulkoon tyhjinä. Osa siirtyy kuitenkin tulevaisuuteen. Myös taloyhtiöiden remontit etenevät pakollisten töiden osalta ja työllistävät arkeamme. Tuntuu, että kuluttajapuolella remontteja on herkemmin lykätty hieman myöhemmäksi”, Jauhiainen sanoo. 

    Asiakkaiden ymmärtäminen ja joustavuus korostuu

    Putkia ei voi korjata etänä tai digitaalisesti vaan asiakkaiden luo mennään paikan päälle kuten ennenkin. Kohde on nähtävä sekä tarjouksentekovaiheessa että varsinaisessa työvaiheessa.

    ”Meidän töitä ei voi oikein etänä tehdä!”, nauraa Jauhiainen ja jatkaa: ”mutta totta kai noudatamme kohteissa varovaisuutta eli emme kättele ketään, huolehdimme hygieniasta, käytämme käsidesiä ja suojaimia sekä huolehdimme turvaväleistä.”

    Asiakkaiden erilaisten tilanteiden ymmärtäminen ja niissä joustaminen on nyt Jauhiaisen mukaan avainasemassa. Yrityksen täytyy sopeutua uuteen tilanteeseen, jotta se palvelee nyt asiakkaitaan parhaalla mahdollisella tavalla. 

    Verkosta löytyminen tärkeää 

    TNT-Putki Oy toimii pääkaupunkiseudulla ja hyvä verkkolöydettävyys omalla markkina-alueella on Jauhiaisen mielestä yhtä tärkeää nyt kuin normaalistikin. Yrityksen verkkolöydettävyyttä on rakennettu systemaattisesti jo pitkään. 

    ”Ihmiset viettävät nyt netissä enemmän aikaa kuin yleensä ja tekevät siellä myös hankintoja, vaikkapa hanoja, aiempaa ahkerammin. Enkä usko, että tämä trendi kääntyy ainakaan laskevaan suuntaan poikkeustilanteen jälkeenkään eli kyllä meidän yrityksen pitää löytyä hyvin verkosta”, Jauhiainen pohtii. 

    Toimivat ja selkeät kotisivut, jotka löytyy hyvin Googlesta on TNT-Putki Oy:n verkkolöydettävyyden kivijalka. Yhteystiedot ja aukioloajat löytyvät myös kaikista suosituimmista netin kanavista nopeasti, jotta yhteydenotto on asiakkaalle helppoa. Hanakat-ketjuun kuuluminen tuo myös yritykselle näkyvyyttä erilaisten mainoskampanjoiden muodossa.

    Teksti: Katariina Kemppi

    Lue lisää
  • Vaikeista ajoista huolimatta PGF Autokorjaamo luottaa tulevaisuuteen
    03.04.2020
    PGF Autokorjaamo Rovaniemellä on luottavainen tulevaisuuden suhteen

    Kolme työntekijää työllistävässä rovaniemeläisessä autokorjaamossa on pitänyt kiirettä tämän viikon ja myös ensi viikolle varauskalenteri näyttää täydeltä.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Rakennuspalvelu P & P Heikkinen sai lisää näkyvyyttä mainoskampanjoiden avulla

    Rakennuspalvelu P & P Heikkisen tavoite oli löytyä hakukoneista juuri oikeilla hakutermeillä ja markkinoida tehokkaasti yrityksen rakentamaa uutta rivitalokohdetta.

    Yrityksen löydettävyyttä hakukoneissa alettiin parantaa pitkäjänteisesti ja kokonaisvaltaisesti. Bannerikampanjalla kasvatettiin tietoisuutta yrityksestä. 

    Parempi näkyvyys poiki yhteydenottoja

    Yrityksen löydettävyyttä Fonecta.fi-, Finder.fi- ja Fonecta Caller -palveluissa on parannettu jatkuvasti. Kevään 2017 ja 2018 välisenä aikana yritykselle on tuotettu lisää suoria yhteydenottoja 2,5 kertaa enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Lisäksi käyntejä yrityksen profiilisivulla sekä hakutulosnäyttöjä Fonectan hakutuloksissa on kaksi kertaa enemmän kuin aiempana vuonna.

    Google-mainonta tavoittaa asiakkaat

    Google-hakusanamainontaa on kasvatettu ajan kuluessa. Mainonnan avulla verkkosivuille on tuotu keskimäärin 150 potentiaalista asiakasta kuukaudessa ja saatu 1 900 mainosnäyttöä kuukausittain.

    Google Displayn ja remarketing-mainonnan avulla uudiskohteen mainosta (aikavälillä 1-4/2018) on näytetty yli 600 000 kertaa, joista noin 1 800 asiakasta on saatu tutustumaan kohteeseen tarkemmin.

    Tilaa Fonectalta digimarkkinointi yrityksesi tarpeen mukaan - ota yhteyttä! 

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Puumalan Mökki- ja metsähuolto: Fonectan palveluilla tehokkaasti uusia asiakkaita

    Puumalan Mökki- ja Metsähuollon näkyvyydessä oli parannettavaa, sillä yritystä oli haasteellista löytää netin eri kanavista. Monet asiakkaat ovat ulkopaikkakuntalaisia, joten yrityksen on tärkeää löytyä verkosta helposti. Ratkaisuksi valittiin Fonecta Kontakti ja Avaimet käteen -kotisivut.

    kotisivuilta tiedot löytyvät helposti

    Yritykselle tehtiin uudet kotisivut, jotka viestivät palvelun laatua ja kattavuutta. Verkkosivuilta löytyy hyvin yrityksen yhteystiedot sekä yrityksen tarjoamat laadukkaat palvelut. Yrittäjä on kotisivujen ilmeeseen ja toimivuuteen erittäin tyytyväinen, ja niille ohjautuu hyvin uusia asiakkaita.

    Fonecta Kontakti paransi näkyvyyttä

    Fonecta Kontaktin avulla Puumalan Mökki- ja Metsähuolto nousee hyvin näkyviin verkon hakutuloksissa, joten paikallisia palveluita etsivät asiakkaat löytävät helposti yrityksen kotisivuille. Fonecta Kontaktin ansiosta yrityksen tiedot löytyvät myös kattavasti yli 20 verkon kanavasta, joista kiinnostuneet asiakkaat etsivät tietoa.

    Tutustu tarkemmin: www.puumalanmokkijametsa.fi

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Kaihdintohtori Oy: Kattava löydettävyys Fonectan kolmessa kanavassa

    Kaihdintohtori Oy halusi saavuttaa paremman löydettävyyden Fonectan hakukoneissa, kun yrityksen palveluja etsitään. Fonectan kanavat sisältävät Fonecta.fi-hakupalvelun, Fonecta Finder -yrityshaun sekä Fonecta Caller -mobiilisovelluksen.

    Ratkaisuna yrityksen tarpeeseen oli Fonecta Kontakti -palvelu, jonka avulla yrityksen tiedot voidaan tuoda kattavasti Fonectan kanaviin sekä muun muassa suosituimpiin kartta- ja navigaattoripalveluihin. Lisäksi käyttöön otettiin Kärkipaikka-palvelu, jonka avulla yritys voitiin nostaa hakutulosten kärkeen, kun toimialan tuotteita ja palveluja etsitään.

    Hakutulosten kärkisija Fonecta Kontakin avulla 

    Helsingin ja naapurikuntien alueella palveleva Kaihdintohtori Oy on tyytyväinen siihen, miten hyvin he tällä hetkellä löytyvät Finder.fi-, Fonecta.fi- ja Fonecta Caller -palveluista, kun asiakkaat etsivät markiisien ja kaihtimien mittaus-, asennus- ja korjauspalveluita. Löydettävyyttä korostaa hakutulosten kärkisija Helsingin alueella tehdyissä hauissa.

    Lue lisää Fonectan kattavasta digimarkkinoinnin tarjoamasta.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Siivouspalvelu Kari Toivonen: Hyvä löydettävyys Googlessa ja Fonectan palveluissa tuo uusia asiakkaita

    Siivouspalvelu Kari Toivosen markkinointia ei hoidettu yhtenäisenä kokonaisuutena, minkä seurauksena markkinoinnin tulokset eivät täyttäneet haluttuja tavoitteita. Myös yrityksen kotisivut vaativat uudistamista ja hakukoneista kaivattiin parempaa löydettävyyttä.

    Fonectan tarjoamat ratkaisut

    Uudet kotisivut ja chat-palvelu toimiva yhdistelmä

    Helsingissä ja lähiseudulla siivouspalveluita yrityksille tarjoava Siivouspalvelu Kari Toivonen on todella tyytyväinen uudistettuihin kotisivuihin. Sivustolta löytyy helposti kaikki yrityksen tarjoamat palvelut, ja chat-palvelun ansiosta asiakkaita palvellaan heti sivustolla. Chatin kautta kerätään talteen tärkeät myyntikontaktit ja tarjouspyynnöt, jotka yritys kotiuttaa siivouskeikoiksi. 

    Yritys löytyy verkosta kattavasti

    Hakukoneoptimointi on nostanut sivuston hyvin näkyviin Googlen luonnollisissa hakutuloksissa, ja hakusanamainonnallakin havitellaan uusia asiakkaita Googlen kautta. Yritys löytyy kattavasti kaikilla palveluilla myös Fonectan kolmesta palvelusta (Finder.fi, Fonecta.fi ja Fonecta Caller). Helsingissä tehtäviin hakuihin yritys on varannut Kärkipaikan eli hakutulosten ykkössijan.

    Lue lisää Fonectan kattavasta digimarkkinoinnin tarjoamasta.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Mikkelin Nuohoustoimi: Yhdenmukaiset yhteystiedot moninkertaistivat näkyvyyden Googlen hauissa ja kartoissa

    Mikkelin Nuohoustoimen verkossa olevissa yhteystiedoissa oli korjattavaa. Yhteystietoja piti täydentää esimerkiksi sosiaalisen median kanavissa, kartoissa, navigaattoreissa sekä hakukoneissa. Lisäksi yritystiedot puuttuivat kanavista, joita Google arvostaa ja joista kiinnostuneet asiakkaat niitä etsivät. Ratkaisuksi valittiin Fonecta Kontakti ja arvostelut, joilla näkyvyyttä kasvatettiin onnistuneesti.

    Fonecta Kontakti pitää yhteystiedot ajan tasalla

    Googlen hakutuloksissa ja kartoissa yrityksen näkyvyys kasvoi 137 % ensimmäisten neljän kuukauden aikana. Palvelu- ja toimialahakuihin yritys listautui 789 % useammin Fonecta Kontakti -palvelun aktivoinnin jälkeen. 

    Mikkelin Nuohoustoimen yhteystiedot päivitettiin oikeiksi ja yhdenmukaisiksi yli 20:een internetin suosituimpaan kanavaan, joista asiakkaat niitä etsivät. Nyt oikeat tiedot löytyvät sosiaalisen median kanavista, hakukoneista, kartoista sekä navigaattoreista. Asiakkaat löytävät aina yrityksen oikeat tiedot ja ne on suojattu, eli kukaan ei pääse yrityksen tietämättä muuttamaan niitä. Jos yritys haluaa muuttaa vaikkapa puhelinnumeroaan, sen voi päivittää Oma Fonecta -palvelussa kerralla kuntoon. 

    Hyvin menee ja yhteistyö on ollut aktiivista Fonectan puolelta, olen tyytyväinen.

    Juha Kilkki, Mikkelin Nuohoustoimi

    Lue lisää Fonectan kattavasta digimarkkinoinnin tarjoamasta.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Kauneus- ja Jalkahoitola Bella Donna: Yrityksen löydettävyys kuntoon ja uusia asiakkaita arvostelujen avulla

    Tampereella toimiva Kauneus- ja jalkahoitola Bella Donna tarjoaa asiakkailleen kokonaisvaltaista kauneudenhoitoa. Yritys halusi parantaa näkyvyyttään verkon eri kanavissa ja lisätä houkuttelevuuttaan tuomalla asiakkaiden kommentit ja palautteen näkyville verkossa.

    Erinomaiset asiakasarviot esille

    Fonecta Kontakti -palveluun sisältyvien arvostelujen avulla yritys on saanut useita ylistäviä asiakaskommentteja, ja sen arvo tähtiluokituksessa hipoo Fonecta.fi-palvelussa jo viittä tähteä. Tämä saa yrityksen näyttämään entistä houkuttelevammalta uusien asiakkaiden näkökulmasta. Fonecta Kontaktin avulla yrityksen puhelinnumero, osoite ja aukioloajat päivittyvät yhdestä paikasta verkon yli 20 digitaaliseen kanavaan. Tietoja on helppo pitää ajan tasalla sosiaalisessa mediassa, hakukoneissa ja karttapalveluissa.

    Fonecta Kontaktin avulla Kauneus- ja jalkahoitola Bella Donna on verkossa kattavasti esillä. Kun asiakkaat hakevat tietoa verkosta, yritys tulee näkyviin ja on houkutteleva vaihtoehto uusille asiakkaille erinomaisine asiakasarvosteluineen.

    Tilaa Fonectalta digimarkkinointi yrityksesi tarpeen mukaan - ota yhteyttä! 

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Parkanon Kukka ja hautaustoimisto: Kolmen toimipisteen yhteystiedot aina ajan tasalla yli 20 suositussa kanavassa netissä

    Parkanon Kukan ja Hautaustoimiston Tiina Yli-Lankoski on kiireinen yrittäjä. Aiemmin hänen oli vaikeaa hallinnoida kolmen toimipaikan yhteystietoja sekä sesonkien mukaan muuttuvia aukioloaikoja internetin eri kanavissa. Lisäksi yrityksen tiedoissa oli korjattavaa, ja ne jopa puuttuivat useasta kanavasta, josta asiakkaat niitä etsivät.

    Ratkaisuksi valittiin Fonecta Kontakti

    Fonecta Kontakti on palvelu, jonka avulla yrityksen tiedot voi päivittää jopa yli 20:een verkon kanavaan, kuten sosiaaliseen mediaan, hakukoneisiin, karttoihin sekä navigaattoreihin. Fonecta Kontaktin avulla yritys voi päivittää tiedot myös Fonectan hakupalveluihin.

    Fonecta Kontakti varmistaa, että sesonkien mukaan muuttuvat aukioloajat ja yrityksen yhteystiedot ovat ajan tasalla yli 20 suosituimmassa palvelussa netissä. Fonecta Kontaktin avulla yrityksen tiedot lisättiin kaikkiin tärkeisiin kanaviin ja väärät sekä vanhentuneet tiedot korjattiin. Nykyään yrittäjä tietää, mitä tietoja asiakkaat löytävät verkon eri kanavista. 

    Oma Fonectassa tietojen päivitys on helppoa

    Jos muutoksia tulee esimerkiksi sesonkien myötä, yrittäjä voi helposti tehdä tarvittavat muutokset maksuttomassa Oma Fonecta -palvelussa. Tiedot päivittyvät asiakkaiden nähtäville yli 20:een suosituimpaan kanavaan netissä. Yritys näyttää asiakkaiden silmissä luotettavalta, kun tiedot ovat oikein. Tietojen yhdenmukaisuus miellyttää asiakkaiden lisäksi Googlea, jonka hakutuloksissa löydettävyys paranee.

    Hyvää palautetta on asiakkailta tullut siitä, että tiedot löytyvät netistä.

    Tiina Yli-Lankoski, Parkanon Kukka ja Hautaustoimisto

    Fonecta tarjoaa digimarkkinointia kattavasti eri tarpeisiin - ota yhteyttä! 

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Jopi Motors: Yhteystiedot yhdellä kertaa kattavasti verkon eri kanaviin

    Suolahdessa sijaitseva Jopi Motors on täyden palvelun autokorjaamo, joka hoitaa huollot ja korjaustyöt kaikenmerkkisille ja kaikenikäisille autoille.

    Jopi Motorsin huolena oli, löytävätkö asiakkaat yrityksen hakiessaan palveluita verkossa. Yrityksen tietoja ei kuitenkaan löytynyt tarpeeksi hyvin, kun asiakkaat hakivat paikallisia autokorjaamopalveluita. Kiireisellä yrittäjällä ei ollut aikaa tietojen ylläpitoon verkon eri kanavissa, ja hän koki tietojen päivittämisen työlääksi.

    Fonecta Kontakti paransi näkyvyyttä

    Ongelman ratkaisuksi valittiin Fonecta Kontakti, jonka avulla yritys voi päivittää yhteystiedot, kuten puhelinnumerot, osoitteet ja aukioloajat, kattavasti verkon eri kanaviin yhdestä paikasta. 

    Fonecta Kontaktin ansiosta yrityksen yhteystiedot saatiin yhdellä kertaa oikein yli 20:een verkon eri kanavaan, mikä paransi yrityksen näkyvyyttä merkittävästi esimerkiksi hakukoneissa ja kartoissa. 

    Yhteystiedot yhdenmukaisiksi eri kanaviin

    Fonecta Kontaktin avulla yrityksen tiedot päivitettiin yhdenmukaisiksi verkon eri kanaviin, mikä paransi Jopi Motorsin sijoitusta Googlen hakutuloksissa huomattavasti. Hakukone huomioi eri kanavissa olevat yhteneväiset tiedot, jolloin näkyvyys hakutuloksissa kohenee.

    Jopi Motorsin tiedot päivitettiin samalla myös Fonectan omiin kanaviin, kuten Fonecta.fi-, Finder.fi- ja Fonecta Caller -palveluihin.

    Tilaa Fonectalta digimarkkinointi yrityksesi tarpeen mukaan - ota yhteyttä! 

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Autotalo Lohja Oy: Yrityksen hakutulosnäytöt nousuun

    Autotalo Lohja Oy:n haasteena oli heikko löydettävyys, koska yrityksen tiedot eivät olleet kattavasti internetissä. Ongelma konkretisoitui, kun kiinnostuneet asiakkaat eivät löytäneet yritystä verkosta.

    lisää näkyvyyttä Fonecta Kontaktilla

    Yrityksen löydettävyys verkossa laitettiin kuntoon Fonecta Kontaktin avulla. Palvelu vei Autotalo Lohjan tiedot, kuten osoitteen, puhelinnumeron ja aukioloajat, yli 20:een internetin kanavaan. Näin tiedot ovat ajan tasalla aina niissä kanavissa, joista asiakkaat tietoa etsivät. 

    Yhteystiedot löytyvät nyt helposti

    Fonecta Kontaktin avulla yrityksen sijoitus hakutuloksissa on nyt selvästi keskimääräistä parempi, jolloin kiinnostuneet asiakkaat löytävät Autotalo Lohjan tiedot nopeasti ja vaivattomasti. Lisäksi yrityksen vastuuhenkilöiden yhteystiedot löytyvät selkeästi Fonecta.fi-, Finder.fi- ja Fonecta Caller -palveluista.

    Lue lisää Fonectan kattavasta digimarkkinoinnin tarjoamasta.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    LVI Lämpöpaja: Kasvua ja näkyvyyttä uudelle yritykselle

    LVI Lämpöpaja oli uusi ja monipuolinen LVI-alan yritys, jonka näkyvyyttä verkossa haluttiin kasvattaa heti yrityksen alkutaipaleella. Paremman näkyvyyden avulla pyrittiin saamaan uusia asiakkaita.

    Ratkaisuksi valittiin Fonecta Kontakti

    Fonecta Kontakti -palvelun ansiosta yritys pystyi kasvattamaan näkyvyyttään netissä tehokkaasti ja monipuolisesti. Palvelun avulla yritys voi päivittää yhteystietonsa, kuten puhelinnumeron, osoitteen ja aukioloajat, yli 20:een verkon kanavaan. Ajantasaiset tiedot päivittyvät esimerkiksi sosiaaliseen mediaan, hakukoneisiin sekä karttapalveluihin.

    Lisää yhteydenottoja ja näyttökertoja

    LVI Lämpöpaja halusi kasvattaa näkyvyyttään ja hankkia uusia asiakkaita verkosta, missä onnistuttiin yhdessä Fonectan kanssa. Fonecta Kontaktin tarjoama kattava näkyvyys on nelinkertaistanut yrityksen yhteydenottomäärät. Lisäksi yhdeksän kuukauden aikana yrityksen palveluita on tarkasteltu 700 kertaa Fonectan kanavissa, kuten Fonecta Callerissa.

    Yhteistyön aloituksen jälkeen LVI Lämpöpaja on onnistunut kasvattamaan myös henkilöstöään palkkaamalla kolme uutta työntekijää ja yhden harjoittelijan.

    En suosittelisi kilpailijoille, koska he saisivat liikaa näkyvyyttä.

    Billy Sierman, toimitusjohtaja

    Tilaa Fonectalta digimarkkinointi yrityksesi tarpeen mukaan - ota yhteyttä! 

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Alasen Rakennus ja Remontointi: Hakutulosten kärkipaikka tuo uusia yhteydenottoja ja kauppaa

    Vaasalaisen Alasen Rakennus ja Remontoinnin tavoite oli kasvattaa näkyvyyttään ja löytyä parhailta sijoituksilta hakutuloksissa, kun kiinnostunut asiakas hakee remontin tekijää Fonectan kanavista.

    Lisää näkyvyyttä Fonecta Kontaktilla

    Fonecta Kontakti -palvelun avulla yrityksen tiedot lisättiin kattavasti Fonectan eri kanaviin, mikä kasvatti yrityksen näkyvyyttä Fonecta.fi-, Fonecta Finder- sekä Fonecta Caller -palveluissa. Lisäksi Kontakti-palvelun avulla yrityksen tiedot lisättiin yli 20 verkon tärkeimpään kanavaan. Kärkipaikka-lisäpalvelun avulla Alasen Rakennus ja Remontointi kasvatti näkyvyyttään Fonectan kanavissa entisestään.

    Yrityksen ajantasaiset yhteystiedot päivitettiin Fonecta Kontaktin avulla kattavasti verkon suosituimpiin kanaviin, kuten hakukoneisiin, navigaattoreihin, karttoihin ja sosiaaliseen mediaan. Lisäksi Fonecta.fi-, Finder.fi- ja Fonecta Caller -palveluihin lisättiin tietoa yrityksen tarjoamista remonttipalveluista. Kärkipaikan avulla yritys nostettiin hakutulosten kärkeen Vaasassa.

    Lisää yhteydenottoja ja kauppaa

    Näiden toimenpiteiden jälkeen yritys löytyi verkosta selvästi aiempaa paremmin ja asiakkaat viettivät yrityksen verkkosivuilla enemmän aikaa tutustuen yritykseen ja sen tarjoamiin palveluihin. Yhteydenottoja on tullut aiempaa enemmän, ja kauppaa on tehty mukavasti.

    Lue lisää Fonectan digimarkkinointipalveluista.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Verhoomo Nupi ja Nappi: Hyvä verkkolöydettävyys Porin alueella

    Verhoomo Nupi ja Nappi oli uusi yritys, joka ei löytynyt hyvin hakukoneista tai verkosta ylipäätään. Yritys halusi tulla tutuksi Porin alueella, parantaa näkyvyyttään ja tavoittaa asiakkaita myös verkosta.

    Fonectan palveluilla lisää näkyvyyttä

    Uuden porilaisen verhoilualan yrittäjän haasteena oli asiakkaiden tavoittaminen verkossa. Yritykselle rakennettiin hakukoneystävälliset kotisivut, joiden avulla parannettiin yrityksen näkyvyyttä hakukoneissa.

    Kotisivuja tukemaan otettiin käyttöön Fonecta Kontakti –palvelu, jonka avulla yrityksen yhteystiedot ovat näkyvillä yli 20 verkon kanavassa. Yhteistyö on tuottanut tulosta, ja nykyään yritys löytyy helposti hakukoneista asiakkaiden etsiessä verhoomopalveluita Porin alueelta.

    Tutustu tarkemmin: www.verhoomonupijanappi.fi

    Lue lisää