Asiakkaitamme

Lue asiakkaidemme kokemuksia Fonectasta

Fonectan digimarkkinointia tilaavista asiakkaista yli 80 % on pk-yrityksiä, mutta joukkoon mahtuu rutkasti menestystarinoita aina mikroyrityksistä suuriin konserneihin yli 1 500 eri toimialalta. Tutustu asiakkaidemme tarinoihin - voit halutessasi rajata näkyville vain tiettyä palvelua koskevat asiakasreferenssit.

  • 10.08.2021
    Markkinointi räjäytti Hodarikeisarin potin

    Hodarikeisari mietti pitkään, kannattaako markkinointi ja onko siitä hyötyä. Yrittäjät Rainer Hakala ja hänen poikansa Jani Hakala päättivät kuitenkin tarttua tilaisuuteen ja kokeilla markkinointia. He huomasivat nopeasti, että homma todellakin toimii: myynti on jopa nelinkertaistunut vuoden aikana.

    "Voin sanoa käsi sydämellä, että markkinointi on räjäyttänyt potin", Jani iloitsee. Yhteistyö Fonectan kanssa näkyy positiivisesti yrityksen kassavirrassa – rahaa tulee moninkertaisesti enemmän kuin aiemmin. "Moni yritys ei ymmärrä markkinoinnilla saatavia hyötyjä, koska alkuhinta tuntuu kalliilta", uskoo Jani.

    Hyvä näkyvyys verkossa on kaiken perusta

    Hodarikeisari ulkoisti markkinointinsa ammattilaiselle, mikä on ollut onnistunut ratkaisu. Se on myös helpottanut yrittäjien kiireistä arkea, kun ajan voi käyttää omaan ydinliiketoimintaansa.

    Fonectan asiakkaana Hodarikeisari otti aluksi käyttöön Google My Business -palvelun. Sen avulla yrityksen perustiedot, kuten yhteystiedot ja sijainti kartalla, tuotiin asiakkaiden näkyville Google-hauissa ja Google Mapsissa. Myöhemmin mukaan otettiin myös Google-hakusanamainonta sekä uudet verkkosivut, jotka paransivat yrityksen näkyvyyttä entisestään.

    "Fonecta tekee mielestäni todella hyvää duunia. Olen ollut tosi tyytyväinen, ei voi muuta sanoa. Markkinoinnin tulokset ovat ylittäneet odotukseni kaikilla osa-alueilla", Jani kuvailee yhteistyötä Fonectan kanssa. Etenkin Google-hakusanamainonnan näyttökerrat ovat olleet huomattavasti yrittäjän odotuksia suurempia. Palvelu on myös nopeaa, ja asiat hoidetaan heti eikä viikon päästä.

    Heinäkuu oli sesonkiaikaa, jolloin panostuksia markkinointiin lisättiin. Jani tietää, että kun rauta on kuumaa, silloin sitä kannattaa takoa.

    Tarvitsetko apua yrityksesi löydettävyyden parantamisessa? GOOGLE-MAINONTA

    Hodarikoju palvelee Helsingin Mustikkamaalla – tilattavissa myös tapahtumiin

    Hodarikeisari on reilu vuosi sitten perustettu yritys, joka sai alkunsa saunan lauteilla syntyneestä ideasta. Kun korona vei tapahtumat, piti tapahtumaruokailun tilalle keksiä jotain muuta. Rainer ja Jani Hakala loivat uuden brändin, Hodarikeisarin, jolla on laaja hodarivalikoima ja kiertävä katuruoka-auto.

    Hodarikeisarin hodarikoju palvelee asiakkaitaan kesäisin rantareitin varrella Mustikkamaalla Helsingissä, missä käy paljon Korkeasaaressa vierailevia ihmisiä. Talvisin hodarikoju on tuttu näky esimerkiksi luistinradoilla. Hodarikeisarin voi lisäksi tilata omiin juhliin, tapahtumiin tai yritystilaisuuksiin tekemään vieraille premium-hodareita.

    Fonectan yhteyshenkilö auttaa markkinoinnissa

    Fonectalla jokainen asiakas saa oman yhteyshenkilön, joka auttaa palveluun liittyvissä asioissa ja pitää säännöllisesti yhteyttä. Hodarikeisari on ollut tyytyväinen omaan yhteyshenkilöönsä, jonka kanssa asiointi on helppoa ja nopeaa.

    "Yhteyshenkilön kanssa puhutaan ummet ja lammet sekä samalla tehdään bisnestä", Jani kertoo. Yhteyshenkilön ammattitaito näkyy myös siinä, että hän osaa luoda visioita ja ehdottaa ideoita, miten markkinointiasioissa kannattaa edetä. Nämä kehitysideat ovat olleet yrittäjille kultaakin kalliimpia.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 28.05.2021
    Markkinoinnin avulla pärjää kilpailussa

    KS Bitumikate Oy on onnistunut kasvattamaan liiketoimintaansa merkittävästi. Keskeinen syy tähän on ollut markkinoinnin merkityksen ymmärtäminen yritystoiminnan edistäjänä. Markkinointia tarvitaan, jos yritys haluaa menestyä tai ylipäätään selviytyä markkinoilla.

    Aiemmin KS Bitumikate Oy ei juurikaan panostanut markkinointiin. Ennen pitkää toimitusjohtaja Jose Ekman havahtui kuitenkin siihen, että yritys on jäämässä muiden jalkoihin jatkuvasti kovenevassa kilpailussa. Googlesta haettaessa yritys jäi kauas kärkisijoista, ja asiakkaiden saaminen kotisivuille vaikutti haastavalta tai jopa mahdottomalta. KS Bitumikate Oy päätti kääntyä Fonectan puoleen ja aloittaa aktiivisemman markkinoinnin.

    Tavoitteena parempi löydettävyys ja lisää kävijöitä kotisivuille

    Yhteistyö Fonectan kanssa alkoi laajemmin vuonna 2018, jolloin aloitettiin Google-hakusanamainonta. Hakusanamainonnassa mainokset tulevat esiin asiakkaan käyttämien hakusanojen ja sijainnin perusteella. Tavoitteena oli kasvattaa kotisivujen kävijämäärää sekä parantaa yrityksen löydettävyyttä, kun Googlesta haetaan alaan liittyvillä hakusanoilla.

    Google-mainonnan avulla kotisivut saatiin nousemaan Googlen ensimmäiselle sivulle, minkä myötä kotisivujen kävijämäärät ja sivuston kautta tulevat yhteydenotot ovat kasvaneet huomattavasti. ”Nykyään yhteydenottoja verkkosivujen kautta tulee päivittäin”, Jose kertoo tyytyväisenä. Kotisivujen kävijätietoja seurataan Snoobi Analytics -analytiikkaohjelmistolla.

    Mainontaa on kehitetty jatkuvasti, ja vuonna 2020 mukaan otettiin esimerkiksi display- ja bannerimainonta tunnettuuden lisäämiseksi. Vuonna 2021 mainonnassa on keskitytty pelkästään koviin konversioihin, jotka ovat kasvaneet joka kuukausi.

    Vuonna 2021 aloitettiin myös sosiaalisen median mainonta LinkedInissä ja Facebookissa, mikä on mahdollistanut tehokkaan ja tarkasti kohdennetun mainonnan. LinkedIn- ja Facebook-mainonnan tuloksista on pystytty konkreettisesti tunnistamaan sitä kautta tulleet liidit. Alkuvuoden aikana mainonnan kokonaistulos on noussut kuukausittain huikeat 200 %.

    Yhteistyön myötä liikevaihto kasvoi miljoonilla

    Yhteistyö Fonectan kanssa on ollut yritykselle kannattava sijoitus. Markkinointitoimenpiteiden myötä yrityksen liikevaihto on kasvanut 4 miljoonasta yli 6 miljoonaan. Mainonnan avulla saavutetut tulokset ovat konkreettisia ja selkeästi mitattavissa, mikä tuo esiin markkinoinnin tärkeyden liiketoiminnan kasvattamisessa.

    Nykyään yritys löytyy paremmin sosiaalisesta mediasta. ”Kun asiakas tarvitsee vesikaton remonttia, yrityksemme on asiakkaan mielessä jo valmiiksi”, Jose kuvailee somemainonnan etuja.

    Tarvitsetko apua yrityksesi löydettävyyden parantamisessa? GOOGLE-MAINONTA

    Oma yhteyshenkilö valoi uskoa onnistumiseen

    Markkinoinnilla saavutettuja tuloksia on käyty läpi oman yhteyshenkilön kanssa kuukausittain. Raportit kertovat esimerkiksi, minkä hakusanojen ja kanavien kautta asiakkaat ovat tulleet kotisivuille. ”Olemme olleet Fonectaan tyytyväisiä, koska olemme saaneet, mitä olemme halunneet”, Jose kiittelee. Fonecta on tarjonnut suunnan, minne mennä, ja annetut lupaukset on lunastettu.

    Oma yhteyshenkilö on ollut ikään kuin markkinointipäällikön roolissa – hän on ollut keskeinen osa yrityksen markkinointia ja auttanut ongelmien ratkaisussa. Kun markkinointia aloitettiin, oma yhteyshenkilö loi uskoa onnistumiseen, kunhan oikeita asioita tehdään oikeassa järjestyksessä. Aluksi laitettiin perusasiat kuntoon, minkä jälkeen markkinointia laajennettiin sosiaaliseen mediaan.

    Yhteyshenkilön lisäksi taustalla toimii joukko digitaalisen mainonnan asiantuntijoita, jotka ansaitsevat kiitoksen. Koko tiimi on puhaltanut päämäärätietoisesti yhteen hiileen, mikä näkyy lopputuloksessa.

    Kokenut kattoremonttien ammattilainen

    KS Bitumikate Oy on vuodesta 1991 asti toiminut perheyritys, joka juhlistaa tänä keväänä 30-vuotista taivaltaan. Yrityksen toimipisteet sijaitsevat Jyväskylässä ja Vantaalla, missä työskentelee sesonkiaikana toimihenkilöiden lisäksi yhteensä 40 työntekijää. Yritys tekee kattoremontteja erilaisiin vesikattoihin, pääasiassa bitumi- ja huopakattoihin sekä jossain määrin pelti- ja tiilikattoihin. Asiakkaita ovat niin yritykset, kiinteistöosakeyhtiöt, taloyhtiöt kuin isännöitsijätoimistotkin.

    Tulevaisuudessa yritys aikoo vallata markkinoita ja kasvattaa lisää liikevaihtoa. ”Tavoitteena on kasvaa vuosi vuodelta”, Jose valottaa suunnitelmia. Kasvu mahdollistaa muun muassa uusien työntekijöiden palkkaamisen yritykseen.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 05.05.2021
    Hakukoneoptimointi auttaa yritystä ja asiakkaita kohtaamaan

    Nopean liikkeen vangitseminen kuviin vaatii taitoa. Sen tietää myös valokuvaaja Jari Salopino, joka on erikoistunut tanssin kuvaamiseen. Yli 20 vuotta tanssia harrastanut valokuvaaja on kuvannut lukuisia tanssikilpailuja. Kuvauspalvelu Salopino sai alkunsa vuonna 2015, kun Tanssii tähtien kanssa -ohjelmasta tuttu Helena Ahti-Hallberg ihastui hänen kuviinsa ja palkkasi hänet tanssikisojen kuvaajaksi.

    Ikuistetuksi ovat tulleet niin tanssin SM- kuin MM-kisatkin. Tanssikuvauksen lisäksi Kuvauspalvelu Salopinon palveluihin kuuluvat hääkuvaus, ilmakuvaus, asuntokuvaus, lapsikuvaus, hautajaiskuvaus sekä yrityskuvaus. Haasteena oli se, että yrityksen verkkosivut eivät nousseet Googlessa listan kärkeen palveluita haettaessa. Tavoitteena oli parantaa sivuston Google-sijoitusta ja saada lisää näkyvyyttä asiakkaiden keskuudessa.

    Haluatko parantaa sijoitustasi hakutuloksissa ja kasvattaa yhteydenottojen määrää? HAKUKONEOPTIMOINTI

    Yrityksen näkyvyys kuntoon optimoinnilla

    Ratkaisuksi valittiin hakukoneoptimointi, jolla tähdättiin yrityksen löydettävyyden parantamiseen ja sivuston liikennemäärien kasvattamiseen. Optimoinnin avulla edistettiin kotisivujen sijoittumista Googlen luonnollisiin hakutuloksiin palveluihin liittyvillä avainsanoilla.

    Kotisivujen löydettävyys on kehittynyt huimasti optimoinnin myötä. ”Olen enemmän kuin tyytyväinen optimoijien toimintaan. Esimerkiksi hääkuvaus nousi Googlessa ensimmäiselle sivulle, kun aiemmin se löytyi sivulta 20–30. Olen saanut asiakkailta hyvää palautetta siitä, että yritykseni löytyy Googlen ensimmäiseltä sivulta Tampereen seudulla”, Jari kertoo.

    Kärkipaikka hakutuloksissa on tuonut yritykselle myös uusia asiakkaita. Hyvän mielen kuvauspalvelu ja nopea toimitus 1–3 päivän kuluessa ovat yrityksen valtteja, jotka houkuttelevat asiakkaita. ”Vaikka optimointi maksaa, tärkeintä on, että asiakkaat löytävät minut”, toteaa Jari.

    Yhteyshenkilön kanssa juttu luistaa

    Fonectalla jokaisella asiakkaalla on oma yhteyshenkilö, joka auttaa palveluun liittyvissä asioissa ja joka pitää säännöllisesti yhteyttä. Jari on ollut tyytyväinen oman yhteyshenkilöönsä, jonka kanssa yhteistyö on jatkunut jo reilun vuoden ajan.

    ”Olemme samalla aaltopituudella ja keskustelumme lähtee usein lapasesta”, Jari nauraa. Hän on myös pitänyt yhteyshenkilönsä tarjoamia kehitysehdotuksia arvokkaina, sillä yrityksen markkinoinnissa uudet ideat ovat aina tervetulleita.

    Tällä hetkellä sivutoimisena työskentelevä valokuvaaja haaveilee päätoimisesta yrittäjyydestä. Korona-aika on siirtänyt suunnitelmaa eteenpäin, mutta tulevaisuudessa hän haluaisi keskittyä vain valokuvaamiseen.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 27.04.2021
    Mainoskampanjat kasvattivat Fonectan podcastien ja oppaiden yleisömäärää ennätyksellisesti

    Fonecta on Suomen suurin yritysten markkinointikumppani, jonka digitaalisen markkinoinnin asiantuntijoiden osaaminen on kansainvälisestikin huippuluokkaa. Yritys on jo pitkään tuottanut markkinointiaiheisia podcasteja ja oppaita, jotka tarjoavat ajankohtaista ja hyödyllistä tietoa kaikille kiinnostuneille. Haasteena kuitenkin oli, ettei laadukas sisältö tavoittanut tarpeeksi yleisöä. Kaivattiin siis lisää lukijoita, kuuntelijoita sekä ennen kaikkea näkyvyyttä.

    Fonectalla autetaan päivittäin lukuisia asiakkaita, jotka haluavat löytyä paremmin verkosta. Oli siis luontevaa ottaa samat markkinointiratkaisut myös omaan käyttöön haluttujen tavoitteiden saavuttamiseksi. Digital Strategistit Outi Silventoinen ja Markus Rintala Fonectalta kertovat, miten mainoskampanjat toteutettiin ja mitä niillä saavutettiin.

    Podcastien katsojaluvut pomppasivat sadoista kymmeniin tuhansiin

    Säännöllisesti julkaistavissa markkinoinnin podcasteissa haastatellaan sekä talon sisäisiä että ulkoisia alan asiantuntijoita. Podcastien teemat keskittyvät brändin ja sisältömarkkinoinnin eri osa-alueisiin. Ensimmäinen podcast julkaistiin noin kaksi vuotta sitten Fonectan YouTube-kanavalla, jossa kaikki jaksot ovat katsottavissa.

    Ilman mainontaa sisällöille on vaikea saada näkyvyyttä. Näilläkin podcasteilla katselijoita oli yleensä vain muutamia satoja, koska mainontaa ei tehty aktiivisesti. Sen vuoksi lähdettiin tavoittelemaan parempaa näkyvyyttä ja enemmän katselukertoja valituissa kohderyhmissä. Tavoitteena oli myös rakentaa asiantuntijamielikuvaa ja nostaa esille talon sisältä löytyvää osaamista. Ratkaisuksi valittiin mainoskampanja, joka aloitettiin YouTubessa keväällä 2021.

    Mainosbudjetti on pidetty alusta lähtien kohtuullisena. ”Pienelläkin budjetilla voi tehdä tehokasta mainontaa”, Outi Silventoinen toteaa. Mainoskampanjalla saavutetut tulokset ovat kuitenkin kaikkea muuta kuin vaatimattomia. Vain muutamassa kuukaudessa katsojamäärät ovat kasvaneet parista sadasta jopa kymmeniin tuhansiin. Seuraava askel on mainonnan laajentaminen YouTubesta myös muihin kanaviin. Fonecta tuottaa uusia podcasteja säännöllisesti, ja jatkossa niitä mainostetaan aktiivisesti.

    Kohdennettua mainontaa LinkedInissä ja Facebookissa

    Fonectan LinkedIn-webinaarien pohjalta on tehty neljä LinkedIn-opasta, jotka ovat ladattavissa Fonectan verkkosivuilta. Maksuttomat oppaat tarjoavat parhaat käytännöt LinkedInin hyödyntämiseen eri näkökulmista. Laadukkaalle sisällölle kaivattiin kuitenkin enemmän lukijoita ja latauskertoja.

    Suurempaa yleisöä lähdettiin hakemaan LinkedIn- ja Facebook-mainonnalla keväällä 2021. Kanavat valittiin harkitusti sen mukaan, mikä on kannattavaa ja missä potentiaaliset asiakkaat ovat. Sisältöä muokattiin ja mainontaa kohdennettiin kanavakohtaisesti. Monikanavaisuus toi mainontaan tehoa, koska eri kanavat tukivat toisiaan ja mahdollistivat laajemman kohdeyleisön tavoittamisen.

    LinkedIn-oppaiden latausmäärät ylittivät odotukset

    LinkedIn-mainonta soveltuu erityisesti yritysten väliseen B2B-markkinointiin ja tarkkaan kohdentamiseen. ”LinkedInissä kohdennettiin peruskohdennuksella tarkasti sopivaan kohderyhmään eli laajalla peitolla Large-kohderyhmän fokussegmentteihin”, Markus Rintala kuvailee.

    Facebookissa kohderyhmä muodostettiin mallintamalla Fonectan LinkedIn-asiakaslistasta lookalike-kohderyhmä, josta Fonectan omat asiakkaat suljettiin pois. Näin löydettiin omien asiakkaiden kaltaisia, potentiaalisesti aiheesta kiinnostuneita lukijoita oppaille. Facebookin avulla pyrittiin tavoittamaan ihmisiä, jotka eivät vielä ole LinkedInissä, mutta joita haluttaisiin kannustaa sen käyttöön. Onnistunut mainonta vaatii jatkuvaa seurantaa ja tarvittaessa optimointia sen mukaan, mikä toimii ja mikä ei. Lisäksi tarvitaan ymmärrystä siitä, mitkä ovat oikeat kanavat kullekin mainostettavalle tuotteelle tai palvelulle sekä kohderyhmälle.

    Mainoskampanjan ansiosta opassivujen kävijämäärä ja oppaiden latausmäärät nousivat tuhansiin. Oppaiden sisällöt selvästi kiinnostivat kohderyhmää ja kampanjalle asetetut tavoitteet täyttyivät ja jopa ylittyivät. Nopealla aikataululla rakennettu mainoskampanja toteutettiin onnistuneesti fonectalaisten tiiviinä yhteistyönä yli tiimirajojen.

    Molemmat kampanjat osoittavat, että oikein kohdennettu ja hyvin tehty sisältömarkkinoinnin kampanja tuo tuloksia. Samalla voidaan todeta, että monipuoliset ja kiinnostavat sisällöt löytävät yleisönsä ja herättävät kiinnostusta.

    Tutustu Fonectan markkinointipodcasteihin ja LinkedIn-oppaisiin!

    Lue lisää
  • 16.04.2021
    Hakukoneoptimointi toi kärkipaikan hakutuloksissa

    Kun JK-Pihapuut Oy aloitti toimintansa kesällä 2019, kaivattiin uudelle yritykselle näkyvyyttä. Yritystoiminnan alkuvaiheessa tavoitteena oli lisätä tunnettuutta asiakkaiden keskuudessa, mihin haettiin apua Fonectalta.

    Kahden osakkaan yrityksessä päätoimialana on piha- ja ongelmapuiden kaato, jota tehdään Hämeenlinnan, Kanta-Hämeen, Hyvinkään ja Uudenmaan alueella. Markkinointitoimenpiteet haluttiin kohdistaa juuri tälle alueelle, mikä onnistui erinomaisesti hakukoneoptimoinnin, Fonecta Kontaktin sekä mainonnan avulla. Kevät, kesä ja syksy ovat puunkaadon sesonkiaikaa, jolloin on tärkeää tavoittaa palvelua etsivät potentiaaliset asiakkaat. Lisäksi korona-aika on lisännyt kysyntää, kun kotona olevilla ihmisillä on aikaa laittaa pihaa kuntoon.

    Lisää yhteydenottoja ja tuhansia kävijöitä kotisivuille

    Yrityksen kotisivujen näkyvyyttä haluttiin tehostaa. ”Halusimme päästä kotisivuilla Googlen etusivulle, mikä onnistui optimoinnilla”, yrittäjä Jani Kurvinen kertoo. Kotisivut kiilasivat hakutulosten kärkeen, mikä on lisännyt netin kautta tulevia yhteydenottoja. ”Tällä hetkellä töitä on hyvin ja kyselyjä tulee jatkuvasti”, Jani toteaa tyytyväisenä.

    Tarvitsetko apua maineenhallinnan ja verkkolöydettävyyden parantamisessa? Fonecta Kontakti

    Janin mukaan nykytilanteen kartoitus oli kattava ja saavutettuja tuloksia on käyty tarkasti läpi yhdessä optimoijien kanssa. Optimoinnin ansiosta kotisivuliikenteen määrä on kasvanut, samoin kuin sivustoon yhdistyvien hakutermien määrä. Sen ansiosta sivusto näkyy yhä useammalla yritykselle tärkeällä hakutermillä, mikä taas potentiaalisesti tuo lisää liikennettä ja tilauksia. Vuodessa kotisivuilla kävijöitä on ollut jopa useita tuhansia, mikä on hyvä saavutus paikalliselle yritykselle.

    Hakukoneoptimoinnin lisäksi yrityksellä on käytössä Fonecta Kontakti -palvelu, joka varmistaa yritystietojen ajantasaisuuden eri kanavissa. Kontaktin ansiosta tietoja on myös helppoa päivittää, koska yrityksen tiedot päivittyvät yhdestä paikasta yli 20 netin kanavaan.

    Aluksi yrityksellä oli myös Google- ja bannerimainontaa, jotka tuottivat paljon klikkauksia kotisivuille sekä yhteydenottoja. Mainonnan avulla uutta yritystä tehtiin tutuksi asiakkaille.

    Fonectan myynti saa kiitosta

    Jani on ollut tyytyväinen omaan yhteyshenkilöönsä myynnissä. Myyjää hän kuvailee asialliseksi ja asiantuntevaksi, joka on pitänyt kiinni myös sovitusta soittoajankohdista. Sopivia palveluratkaisuja on mietitty yhdessä yrittäjän yksilölliset tarpeet huomioiden.

    Fonectan kilpailukykyiset hinnat myös yllättivät. ”Aika edullisesti ollaan saatu, mitä ollaan haluttu”, Jani kertoo. Yksi ison talon eduista onkin se, että hinnat voidaan pitää kilpailukykyisinä.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 12.04.2021
    JuurevaPro ponkaisi hakutulosten kärkeen ja sai tilauslistat täyteen

    Kevät ja kesä ovat piharakentamisen sesonkiaikaa. Auringonvalon lisääntyessä on aika kääntää katseet jälleen kohti pihaa ja puutarhaa. JuurevaPro Oy aloittaa piha- ja viherrakentamisen työt heti, kun lumi sulaa ja kaivinkone puree maahan. Sesonkiaika kestää yleensä huhtikuusta marraskuuhun, jolloin töitä painetaan täysillä niin paljon kuin ehditään.

    Vuonna 2017 perustetun yrityksen liikevaihto on kasvanut vuosi vuodelta. ”Joka vuosi on ollut enemmän asiakkaita. Ensimmäistä kertaa kesä on myyty täyteen elokuulle asti jo ennen kuin kausi on edes alkanut”, yrittäjä Katriina Karpiola iloitsee.

    Fonectan palvelut kannattava sijoitus pienyritykselle

    JuurevaPron liiketoiminnan kasvua ovat olleet vauhdittamassa Fonecta Kontakti, verkkosivut ja hakukoneoptimointi. Yhteistyö Fonectan kanssa alkoi keväällä 2018, jolloin Fonecta Kontakti otettiin käyttöön. Vuoden 2019 alussa aloitettiin hakukoneoptimointi, ja saman vuoden lopussa tehtiin kotisivut.

    Fonectan palveluiden ansiosta yritys on saanut kaivattua näkyvyyttä ja tunnettuutta. Hakutulosten kärkipaikka Googlessa on tuonut yritykselle uusia yhteydenottoja ja lisää kauppaa. ”Pienelle yritykselle Fonectan palvelut ovat olleet hyvin kannattava sijoitus, josta on oikeasti ollut hyötyä”, Katriina kertoo. Nykyään iso osa asiakkaista tulee Google-hakukoneen ja kotisivujen kautta.

    Katriinan mielestä kotisivut näyttävät hyvältä ja ne valmistuivat vaivattomasti. Löydettävyys on ollut huippuluokkaa, sillä yritys löytyy tärkeimmillä hakusanoilla Googlen ykkössivulta. Kun asiakas löytää yrityksen, ammattimaiset kotisivut tekevät vaikutuksen ja vakuuttavat ottamaan yhteyttä.

    Yli 10 vuotta alalla toiminut yrittäjä on ollut tyytyväinen erityisesti Fonectan yhteydenpitoon ja omaan yhteyshenkilöön, joka selittää asiat selkeästi ja rauhallisesti. Vaikka kiireinen yrittäjä ei aina ehdi vastata puhelimeen, palvelu on aina ystävällistä.

    Tarvitsetko apua maineenhallinnan ja verkkolöydettävyyden parantamisessa? FONECTA KONTAKTI

    Kaikki piharakentamisen työt yhdestä paikasta

    JuurevaPro tarjoaa kokonaisvaltaista palvelua, johon kuuluu koko paketti aina suunnittelusta rakentamiseen asti. Kaikki pihaan ja puutarhaan liittyvät hankinnat ja materiaalit sisältyvät palveluun. Myös maanrakennustyöt ja koneiden kuljetus hoidetaan itse omalla kalustolla. Palvelu on joustavaa ja hinnat kilpailukykyisiä, koska lähes kaikki hoidetaan itse. Tarvittaessa yritys voi hyödyntää myös hyviä yhteistyökumppaneita.

    Toimeksiannot ovat yleensä joko omakotitalojen tai rivitalojen isohkoja pihoja, joita on tehty niin uudisrakennuksiin kuin olemassa oleviin taloihin. Uudistusta kaipaavassa pihassa vanhat rakenteet raivataan aluksi pois, minkä jälkeen tehdään uudet muurit, puurakenteet, kasvillisuusalueet, kiveykset sekä viheralueet istutuksineen.

    Korona-aika toi lisää töitä viherrakentajalle

    Korona-aika on innostanut suomalaisia piha- ja puutarhatöihin. Kesällä 2020 piharakentamisen suosio räjähti niin, että kasvien saatavuus oli välillä heikkoa. Tämän hetken trendinä on näyttävä, oleskeltava ja helppo piha, johon kaivataan apua alan ammattilaiselta. Etenkin etätöissä olevat ihmiset haluavat jotain kaunista pihalleen.

    ”Hyötykasveja halutaan selkeästi enemmän kuin aikaisemmin. Parikymmentä vuotta sitten saatettiin istuttaa yksi omenapuu, mutta nyt istutetaan marjapensaita, asennetaan viljelykauluksia ja rakennetaan kasvimaita”, Katriina kuvailee. Puutarhan ylläpito vaatii kuitenkin jonkin verran tietoa, taitoa ja perehtymistä. Aika näyttää, onko kyseessä pysyvä ilmiö vai ohimenevä trendi.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 25.03.2021
    Lisää tunnettuutta ja näkyvyyttä markkinoinnilla

    Laki- ja talousasiat kulkevat käsi kädessä. Näin ajatellaan Premium Groupissa, joka on menestyksekkäästi yhdistänyt kaksi eri toimialaa. Yritys tarjoaa edelläkävijänä laki- ja talouspalvelut yhdestä paikasta sekä yrityksille että yksityisasiakkaille. Ainutlaatuiselle palvelukokonaisuudelle kaivattiin lisää näkyvyyttä ja tunnettuutta, johon yritys haki apua Fonectalta.

    Sponsoroitua ja kohdennettua LinkedIn-mainontaa

    Yhteistyö Fonectan kanssa alkoi joulukuussa 2019, jolloin aloitettiin sponsoroitu mainonta LinkedInissä. Sponsoroiduilla päivityksillä tarkoitetaan asiakkaan itse tuottamaa sisältöä, joka näkyy kohdeyleisön uutisvirrassa. Fonectan asiantuntijat auttavat mainonnan tavoitteiden saavuttamisessa.

    ”Sponsoroitu mainonta on sopinut erityisen hyvin yrityksemme toiminnan markkinointiin”, Jonna Saarinen Premium Groupin viestinnästä kertoo. Sen avulla on tavoitettu tarkasti halutut kohderyhmät, kasvatettu LinkedIn-yrityssivun seuraajamäärää sekä ohjattu lisää liikennettä yrityksen kotisivuille. Sponsoroitu LinkedIn-mainonta on tuonut yritykselle kaivattua näkyvyyttä ja tunnettuutta.

    Google-hakusanamainonnalla lisää yhteydenottoja

    Syyskuussa 2020 aloitettiin myös Google-hakusanamainonta, jolla varmistettiin yrityksen löytyminen Googlen hakutuloksista. Google-mainokset näkyvät silloin, kun potentiaaliset asiakkaat etsivät tietoa yrityksen tarjoamista palveluista tietyillä hakusanoilla. Mainoksia klikkaamalla kiinnostuneet asiakkaat pääsevät siirtymään yrityksen kotisivuille.

    ”Google-hakusanamainonnan ansiosta meille on tullut enemmän puheluita ja yhteydenottoja kotisivujen kautta”, Jonna iloitsee. Matkan varrella mainoskampanjoita on myös räätälöity, minkä on parantanut tuloksia entisestään.

    Tavoitteena tunnistettava yritysbrändi

    Premium Group on vuonna 2007 perustettu yritys, jossa työskentelee 40 laki- ja talousalan asiantuntijaa. Heistä kootaan osaava asiantuntijatiimi aina kunkin asiakkaan tarpeisiin.

    Fonectan palveluiden ansiosta Premium Groupin markkinoinnista on tullut monipuolisempaa ja tehokkaampaa. Aiemmin yritys teki pääasiassa sähköistä suoraviestintää sekä potentiaalisille että olemassa oleville asiakkaille. Sosiaalista mediaa hyödynnettiin jonkin verran, minkä lisäksi tehtiin satunnaisesti mediaviestintää. Uudet markkinointikeinot tulivat ajankohtaisiksi, kun yrityksen näkyvyyttä, tunnettuutta ja kasvua haluttiin lisätä.

    ”Tavoitteemme on, että asiakas osaisi yhdistää yrityksen nimen ja logon sen tarjoamiin palveluihin”, Jonna kuvailee. Samalla haluttiin kirkastaa palveluita, vahvistaa brändiin liitettyjä positiivisia mielikuvia sekä kasvattaa liiketoimintaa. Hakusanamainontaan päädyttiin, koska sen avulla markkinointia voitiin kohdistaa tehokkaasti toimialan tarpeet huomioiden.

    Hyvää yhteistyötä Fonectan kanssa

    Premium Groupin yhteistyö Fonectan kanssa on sujunut erinomaisesti. Erityisen tyytyväisiä he ovat olleet omaan yhteyshenkilöön, jonka kautta asiat ovat hoituneet sujuvasti. Kiitosta saavat lyhyt vastausaika sekä asioiden ratkaiseminen ripeästi ja ammattitaitoisesti. ”Tyhmiä kysymyksiä ei ole ollut, vaan olemme aina saaneet apua ja tukea, oli asia mikä tahansa”, Jonna kehuu yhteistyötä Fonectan kanssa.

    Lue lisää
  • 22.03.2021
    Verkkokampanjalla ennätysmäärä euroja hyväntekeväisyyteen

    Pelastusarmeijan perinteinen Joulupata-keräys merkitsee monille joulun alkua. Kyseessä on valtakunnallisesti tunnettu hyväntekeväisyyskeräys, joka kerää vuosittain raha- ja tavaralahjoituksia vähävaraisille. Katukuvassa nähtävien keräyspisteiden rinnalle on tullut myös verkkokeräys, joka kasvattaa suosiotaan jatkuvasti. Se on nykyään monelle lahjoittajalle mieluinen tapa kertoa tukevansa hyvää asiaa.

    Poikkeusaikana apua on kaivattu erityisen paljon, ja haasteena oli keräyskampanjan tuloksen kasvattaminen verkossa mainonnan avulla. Tavoitteena oli kasvattaa verkkokeräyksen kautta kerättyjen eurojen määrää edellisvuodesta. Samalla haluttiin, että yhä useampi yritys huomaisi kampanjan ja saisi henkilökuntansa osallistumaan keräykseen.

    Mainonnalla ja optimoinnilla noustiin kärkisijoille

    Joulupata-kampanja toteutettiin tiiviissä yhteistyössä, jossa Fonectan asiantuntijat ja Pelastusarmeijan yhteyshenkilöt työskentelivät yhdessä parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi. Yhdeksi ratkaisuksi valittiin Google-mainonta, jonka avulla haettiin näkyvyyttä ja varmistettiin keräyskampanjan löytyminen hakutuloksista. Google Ads -mainonnalla asiakkaat ohjattiin Joulupata-keräykseen, ja mainokset saatiin näkymään kohdennetusti oikeilla sivustoilla Fonecta Display -mainonnalla.

    Lisäksi panostettiin hakukoneoptimointiin, minkä avulla Pelastusarmeijan Joulupata-keräyssivusto nousi kohderyhmässä oikeilla hakusanoilla hakutulosten etusivulle. Pelastusarmeijalle ja Joulupata-keräykselle tärkeitä hakusanoja saatiin nousemaan orgaanisissa hakutuloksissa. Kampanjasivustolle tuotettiin hakukoneystävällistä sisältöä, mikä nosti sivuston hakutuloksen sijoitusta. Lisäksi sivuston teknistä suoriutumista parannettiin.

    Verkkolahjoittajia saatiin ennätysmäärä

    Joulupata-keräys onnistui erinomaisesti, sillä tulos kasvoi huikeat 25 %. Pelastusarmeija sai rahalahjoituksia yhteensä 1 250 000 euroa, kun tavoitteena oli miljoona euroa.

    ”Vaikka katukeräyskin onnistui yli odotusten, tuli kasvua nimenomaan netistä”, Pelastusarmeijan markkinoinnin ja yritysyhteistyön vastaava Anne Fredriksson iloitsee. Hänen mielestään kohdistus yrityspäättäjiin oli myös hyvä ratkaisu.

    ”Verkkokampanja generoi liikennettä sivuillemme ja toi arvokasta näkyvyyttä, mikä varmasti poikii yrityskontakteja ja -lahjoituksia tulevaisuudessa. Suurkiitos Fonectalle hyvästä työstä. Samalla välitän Pelastusarmeijan johdon lämpimät kiitokset”, Anne kehuu.

    Joulupata-keräys haastoi Fonectan henkilöstön

    Yhteistyö huipentui Fonectan henkilökunnan osallistumiseen yli 100-vuotiaaseen Joulupata-keräykseen. Fonecta haastoi omat työntekijänsä tekemään lahjoituksia vähävaraisille ensimmäisen kerran jo vuonna 2017. Vuonna 2020 Fonecta keräsi ensi kertaa arvokkaita lahjoituksia myös kotimaisilta yrityksiltä, mikä kertoo yritysten auttamisen halun kasvusta.  

    Lue lisää Joulupata-keräyksestä www.joulupata.fi.

    Lue lisää
  • 16.03.2021
    Hyvät arvostelut houkuttelevat asiakkaita

    Poikkeustilanteesta huolimatta monilla yrityksillä työtilanne on säilynyt hyvänä. Näin on ollut esimerkiksi yrittäjä Miika Niemikorvella, jonka yritys PiippuMestari tunnetaan hyvästä työnjäljestään. Fonecta Kontakti -palvelu on tuonut kodin ulkoremontteihin erikoistuneelle yritykselle lisää näkyvyyttä ja sen myötä myös asiakkaita.

    Fonecta Kontakti linkkinä asiakkaan ja yrityksen välillä

    ”Tilauksia tulee jatkuvasti”, Miika kiittelee. Suomen haastavien sääolosuhteiden vuoksi talvella saapuneita tilauksia on siirtynyt keväälle ja kesälle, joka on kattoremonttien ja muiden ulkotöiden sesonkiaikaa. Kun asiakas tarvitsee palvelua, Fonecta Kontakti auttaa asiakkaita ja yritystä kohtaamaan. Palvelussa asiakkailla on mahdollisuus myös jakaa kokemuksiaan yrityksestä.

    ”Hyvät arvostelut vaikuttavat ratkaisevasti valintaan”, toteaa Miika. PiippuMestari onkin kerännyt asiakkailtaan erinomaista palautetta, joka usein vahvistaa uusien asiakkaiden päätöksen tilata työ juuri häneltä. Tyytyväiset asiakkaat tuovat lisäarvoa yrityksen toiminnalle ja vahvistavat yrityksen mainetta verkossa.

    Monikanavainen asiakaskokemus tuo tuloksia

    Digimarkkinoinnin lisäksi PiippuMestari luottaa sanomalehtimainonnan ja puskaradion voimaan. Asiakkaita tulee paljon suositusten kautta, kun tyytyväiset asiakkaat suosittelevat yritystä eteenpäin. Lisäksi Miika on aktiivinen sosiaalisessa mediassa, jossa hän jakaa kuvia työskentelystään. Sen myötä yritys on tullut tutuksi potentiaalisille asiakkaille, kun he ovat päässeet kurkistamaan yrittäjän arkeen. Monessa kanavassa läsnä oleva yritys tavoittaa asiakkaansa ja jää heidän mieleensä.

    Kattoremonttien lisäksi yrityksen palveluihin kuuluvat esimerkiksi piipun korjaukset ja pellitykset, kattopellin vaihdot sekä ulkovuoraukset ja -paneloinnit. Kokemusta yrittäjälle on kertynyt jo 20 vuoden ajalta, joten asiakkaat luottavat hänen ammattitaitoonsa. Varsinaisen myymisen sijaan yrittäjä haluaa panostaa hyvään asiakaspalveluun: ”Kaupan sijaan tavoitteena on ennemminkin saada asiakkaan luottamus”, Miika muotoilee. Tämä tavoite näkyy myös asiakkaiden antamissa arvosteluissa.

    Myynnin kanssa yhteistyö on onnistunut hyvin

    Erityistä kiitosta Miika haluaa antaa Fonectan myynnille ja omalle yhteyshenkilölleen. Yhteistyö alkoi jo edellisen yritystoiminnan aikana, joten tutun myyjän puoleen oli luontevaa kääntyä myös uutta yritystoimintaa aloittaessa.

    ”Olen tykännyt paljon yhteyshenkilöni tavasta toimia. Hänellä on kaksi korvaa ja yksi suu, ja hän kuuntelee enemmän kuin puhuu, kuten hyvän puhelinmyyjän kuuluukin. Tuntuu, että myyjä haluaa aidosti hakea ratkaisuja ja auttaa pelkän myymisen sijaan”, Miika kuvailee.

    Oma yhteyshenkilö on auttanut esimerkiksi tulkitsemaan Fonecta Kontaktin kuukausiraportteja, joista ilmenee palvelun kautta saadut asiakaskontaktit. Sujuva vuorovaikutus ja onnistunut yhteistyö myynnin kanssa on saanut PiippuMestarin pysymään Fonectan asiakkaana jo usean vuoden ajan.

    Lue lisää
  • 26.10.2020
    Korona mullisti verkkoruokakauppa Kauppahalli24:n kysynnän

    Viikolla 12 Kauppahalli24:n tilauskanta räjähti. Tilausmäärät kasvoivat yhtäkkiä valtavasti, kun ihmiset jäivät etätöihin ja koululaiset kotikouluun. Yrityksessä reagoitiin nopeasti; ruoantoimitusprosessit viilattiin uusien ohjeistusten mukaisiksi eli kontaktit minimoitiin, lisää työntekijöitä rekrytoitiin ja ruokien toimitusaikoja laajennettiin. Asiakkaat saivat ruokatoimituksia ovilleen jopa kello 24 asti. 

    ”Lisäksi laajensimme toiminta-aluettamme pk-seudun ulkopuolelle ja toimme markkinoille uuden palvelun. Toimitimme Vantaalta käsin koko maahan kuivatarvikeruokatoimituksia. Kun kysyntää oli luonnollisesti uuden tilanteen takia ja tehokkaan markkinoinnin ansiosta, saimme heti kuivatarviketoimitustilauksia ympäri maata”, kertoo Kauppahalli24:n markkinointijohtaja Hanna-Kaisa Risku

    Kasvanut kysyntä kiihdytti verkkoruokakauppojen kilpailua

    Koronan vyöryessä suomalaisten arkeen moni uskaltautui kokeilemaan verkkoruokakauppaa ensimmäisen kerran. Monilla kokeilu jäi päälle ja ruoan tilaamisesta verkosta tuli uusi normaali. Kauppahalli24:n asiakaskunnassa korostuvat lapsiperheet, mutta koronan myötä myös ikäihmisistä saatiin paljon uusia asiakkaita. 

    Kun kysyntä verkosta tilattaville ruokatoimituksille kasvoi, kiihtyi myös verkkoruokakauppojen välinen kilpailu. Kauppahalli24 erottautuu kilpailijoistaan panostamalla raaka-aineiden tuoreuteen, tuotevalikoiman lähi- ja luomupainotteisuuteen, edullisiin kuljetushintoihin sekä asiakkaiden kiittelemään helppokäyttöiseen tilausjärjestelmään.

    ”Asiakas haluaa seurata oman tilauksen etenemistä ja arvioitua saapumisaikaa. Toimitamme asiakkaille tekstarilla linkin, jota kautta voi seurata kuljetuksen etenemistä kartalla. Kun asiakas näkee arvioidun toimitusajan, voi hän arvioida, ehtiikö välissä vielä lenkittää koiran. Linkin kautta asiakas voi myös kuitata toimituksen ilman kontakteja sekä antaa palautetta toimituksesta. Kun asiakas osaa odottaa toimitusta oikeaan aikaan, nopeuttaa ja tehostaa se meidän toimitusprosessiamme”, pohtii Risku.

    Markkinoinnin avulla yritys voi olla monikanavaisesti läsnä asiakkaille verkossa 

    Markkinoinnilla on suuri merkitys yrityksen liiketoiminnalle. Tärkeitä kohderyhmiä tavoitellaan ja heille viestitään mm. Facebookin ja Instagramin, LinkedInin sekä ohjelmallisen ostamisen ja Google-mainonnan avulla saavutettujen medioiden kautta. 

    ”Koko ajan pitää olla verkon eri kanavissa kertomassa uusille asiakkaille ja muistuttamassa nykyasiakkaille, että olemme olemassa ja valmiina palvelemaan teitä. Koska meidän ostopolku on pitkä, pitää asiakkaan törmätä meihin monessa kanavassa ja siksi monikanavainen markkinointi sopii meille parhaiten. Ennen kuin asiakas tilaa, on hän kohdannut meidät verkossa, minkä jälkeen hän todennäköisesti päätyy keskustelemaan kotona kumppanin kanssa asiasta ja kurkkaa jääkaappiin, että mitä puuttuu. Meidän tilauksista suurin osa tehdään illalla klo 18-21 välillä”, sanoo Risku.

    Kauppahalli24:ssä ei levätä nytkään laakereillaan vaan pian lanseerataan jälleen uusi palvelu; kokonaan luomutuotteisiin keskittyvä valtakunnallinen luomukauppa. Etelä-Suomen alueella asiakkaat saavat pian nauttia kaikista luomutuotteista ja muualle Suomeen toimitetaan aluksi kuivaluomutuotteita. Kunnianhimoinen suunnitelma on laajentaa myös kylmätuotteiden jakelu koko Suomen alueelle tulevaisuudessa.

    Lue lisää
  • 19.10.2020
    Markkinointi piti asiakasvirran tasaisena poikkeusaikanakin

    Turun alueella toimiva Jalo Taksi on päättänyt erottautua kovassa taksikilpailussa hyvällä asiakaskokemuksella. Siihen kuuluu muun muassa näyttävä kalusto ja panostaminen asiakkaan kohtaamiseen aina hymystä ja oven avaamisesta lähtien. Yritys ei pyöri pelkästään tolpalta otettujen taksikyytien varassa, vaan verkosta löytyminen oikeista kanavista on tärkeää, jotta asiakas voi tilata taksin helposti. 

    Jalo Taksi päätti panostaa markkinointiin, ja keväällä 2019 avuksi otettiin Fonecta Kontakti. Sen avulla yrityksen ajantasaiset tiedot löytyvät kattavasti verkon eri kanavista. Poikkeusaikana vuonna 2020 käytössä oli lisäksi Google-hakusanamainonta. Aktiivisella markkinoinnilla oli välittömät vaikutukset: yritys joutui myymään myös eioota varaustulvan keskellä.

    Tarvitsetko apua yrityksesi löydettävyyden parantamisessa? FONECTA KONTAKTI

    Fonecta Kontaktin ansiosta Jalo Taksi löytyy kärkisijoituksilta Fonecta.fi-, Finder.fi- ja Fonecta Caller -palveluista. Taksia tilatessa kyytiä tarvitaan yleensä heti, jolloin hakutulosten ensimmäiset yritykset vievät suuren osan kaikista tilauksista.

    ”Huomasimme, että asiakkaiden netissä antamilla arvosteluilla on iso vaikutus. Olemme saaneet paljon tilauksia hyvien arvosteluiden ansiosta”, kertoo yrittäjä Jenny Jalo.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 29.04.2020
    Mainontaa ei kannata katkaista poikkeusaikana

    Kaksi vuotta sitten veri veti Ville Hakalaa yrittäjyyden pariin. Syntyi Sähkö- ja Kylmäpalvelu Hakala, jota työllistävät sähköasennukset sekä lämpöpumppujen asennukset. Poikkeustilanne ei ole hetkauttanut yrityksen toimintaa, tänä vuonna kevät on yhtä kiireinen kuin viime vuonnakin.

    Eilen Lempäälässä, huomenna Parkanossa

    Yrittäjän elämä on jatkuvaa tasapainottelua oikean työmäärän kanssa, että kaikki asiakastyöt ehtii tehdä laadusta tinkimättä. 

    ”Luultavasti palkkaan lähitulevaisuudessa itselleni työkaverin, mutta odotan vielä sitä yhtä isoa kiirettä”, kertoo toimitusjohtaja Ville Hakala, joka suhaa autollaan asiakkaiden perässä ympäri Pirkanmaata. 

    Poikkeustilanteesta huolimatta kauppaa on tehty ahkeraan ja uusia töitä tulee tasaisena virtana niin puskaradion, nettisivujen, Google-mainonnan, Facebook-postausten kuin lehtimainostenkin kautta. Kolmannes ajasta kuluu tuttujen yritysasiakkaiden parissa muun muassa rakennusliikkeen alihankkijana. 

    Tarvitsetko apua yrityksesi löydettävyyden parantamisessa? GOOGLE-MAINONTA

    Paikallinen näkyvyys tärkeää

    Kaikkien kiinteiden kulujen katkaiseminen oli Villen ensimmäinen ajatus, kun koronan mukanaan tuoma poikkeustilanne maaliskuussa iski päälle. Samassa hulinassa laitettiin Google-mainoskampanja tauolle. 

    ”Muutaman viikon jälkeen huomasin, että töitä on ollut hyvin eikä mitään hätää ole, joten päätin käynnistää Google-kampanjan uudelleen”, Ville pohtii ja jatkaa: ”asiakkaiden mielessä pitää pysyä, koska töitä tarvitaan jatkossakin ja paikallisessa kilpailussa on oltava verkossa mukana. Vaikka olen saanut paljon lisätöitä puskaradion kautta, ei mainontaa saa missään nimessä unohtaa, koska sitä kautta tavoittaa ihan uusia asiakkaita.”

    Puolikas työkeikka kuussa maksaa Google-mainontaan käytetyn rahan takaisin ja yrittäjä on ollut kampanjan tuloksiin tyytyväinen. 

    ”Varsinkin tämä poikkeustilanne on korostanut markkinoinnin tärkeyttä. Hiljattain olen huomannut, että Facebookissa on kätevä esitellä palveluita ja tuotteita hyvien kuvien avulla”, Ville sanoo. 

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää

Asiakkaitamme