Asiakkaitamme

Lue asiakkaidemme kokemuksia Fonectasta

Fonectan digimarkkinointia tilaavista asiakkaista yli 80 % on pk-yrityksiä, mutta joukkoon mahtuu rutkasti menestystarinoita aina mikroyrityksistä suuriin konserneihin yli 1 500 eri toimialalta. Tutustu asiakkaidemme tarinoihin - voit halutessasi rajata näkyville vain tiettyä palvelua koskevat asiakasreferenssit.

  • 12.08.2022
    Haallas Finland Oy: Uusi brändi tunnetuksi monikanavaisella mainonnalla

    Uuden brändin ja työnantajamielikuvan monikanavainen markkinointi on tuonut Haallas Finland Oy:tä menestyksekkäästi tunnetummaksi yritykseksi ja työnantajaksi. Haallas on suomalainen designiin, teknologiaan ja dataan erikoistunut yritys, joka kehittää ja toteuttaa digitaalisia palveluita yksityisille ja julkisille organisaatioille. Alkuvuodesta 2022 Haallas Finland Oy aloitti toiminnan Valamis Group Oy:n tytäryhtiönä. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Joensuussa, muut toimipisteet ovat Oulussa, Lappeenrannassa ja Helsingissä.

    Uusi nimi ja brändi vaativat aina ponnisteluja tunnetuksi tulemisessa ja potentiaalisten asiakkaiden ja ammattitaitoisten työntekijöiden löytämisessä. Haallaksen viestinnästä ja työnantajabrändäyksestä vastaava Anna Kosunen (Communications & Employer Branding Lead) päätti heti Haallaksen tarinan alussa hyödyntää Fonectan asiantuntijoiden apua ja aloitti yhteistyön Fonectan kanssa. 

    LinkedIn-yhteistyöstä monikanavaiseen markkinointiin


    Tammikuussa 2022 Haallas Finland Oy ja Fonecta aloittivat LinkedIn-yhteistyön ja Haallakselle avattiin Fonectan kautta maksuton LinkedIn-mainostili. Anna Kosusen aikaisemman kokemuksen perusteella LinkedInin omaa asiakaspalvelua oli mahdotonta tavoittaa, ja myös laskutusasiat veivät tarkastuksineen ja kuittien etsimisineen paljon aikaa, joten tilin hallinnointi Fonectan kautta toi valtavasti helpotusta ja säästi runsaasti arvokasta aikaa. Maaliskuussa käyttöön otettiin myös monikanavapalvelu, joka sisälsi mainontaa LinkedInissa, Facebookissa, Instagramissa ja Googlessa. Fonectan yhteyshenkilöt ymmärsivät nopeasti Haallaksen brändin, ja sen, mitkä asiat ja kohdeyleisöt toimivat nimenomaan Haallakselle.

    Varsinkin alkuvuosi oli Anna Kosuselle hyvin työntäyteinen uuden brändin julkaisun myötä. Hän oli alkuun hieman skeptinen mainonnan ulkoistamisesta, mutta koska kädet olivat täynnä työtä uuteen brändiin liittyen, päätti hän hetkellisesti laajentaa mainontaan liittyvää yhteistyötä Fonectalle. Tämä oli ehdottoman oikea ratkaisu kiireisessä tilanteessa. Haasteet mainonnan alustojen teknisten ongelmien kanssa oli viimeinen pisara:

    ”Ajattelin ensin, että ehdin tehdä kaiken itse. Epäilin myös, voiko Fonecta olla oikeasti minulle avuksi, kun minun tulee kuitenkin miettiä mm. mainonnan kuvat ja sisällöt kuntoon, mutta kun vastaan tuli vielä odottamattomia teknisiä ongelmia, joihin en ollut resursoinut aikaani esim. Facebook ja Google -mainostilien avaamisen kanssa, päätin ottaa Fonectan apuun ja saimme kaiken nopeasti pyörimään. Ja se oli oikea ratkaisu”, Anna toteaa.

    Anna on saanut Fonectalta myös runsaasti konsultointia, oppeja ja vinkkejä mainonnan tehokkuuden parantamiseksi. Fonectalta on aina osattu perustella miksi mitäkin on tehty, ja asiantuntijat ovat jakaneet suosituksia myös sen suhteen, mitä kannattaisi tehdä ja kokeilla tulevaisuudessa. Yhteistyötä tehdään yhdessä suunnitellen ja tietoa jakaen ammattilaiselta ammattilaiselle. Anna toteaakin, että tuntuu ihan kuin Fonectan tutuksi tulleet yhteyshenkilöt olisivat osa Haallaksen markkinointitiimiä.

    Miten tavoitat asiakkaat kiinnostavilla mainoksilla? Lue lisää!

    Fonecta – paljon muutakin kuin hakukone


    Fonectan valikoituminen Haallaksen digimarkkinointikumppaniksi ei ollut itsestäänselvyys. Anna Kosunen pyydettiin mukaan tapaamiseen ja ensimmäinen mielikuva Fonectasta oli numerohakupalvelu.

    ”En ollut kuullut, että Fonecta on LinkedInin virallinen kumppani, enkä tiennyt, että Fonectalla tehdään näin kattavaa digimarkkinointia. Tapaamisessa sain heti luotettavan kuvan Fonectan toiminnasta, asiantuntijuus ja ystävällisyys paistoivat läpi ja tuli hyvä fiilis, että tällaisen tyypin kanssa olisi kiva tehdä töitä. Nyt Fonectan tuleekin vastaan kaikkialla, mutta tuolloin tämä oli minulle ihan uutta”, Anna muistelee.

    Yhteistyön aloittamisen jälkeen Anna Kosunen on huomannut tasaista kasvua mainonnan sitoutumisasteessa. Monikanavainen mainonta on tukenut Haallas Finland Oy:tä liidi- ja työnhakijamäärien kasvattamisessa. Aloittavilta työntekijöiltä kysytään aina, mitä kautta he ovat nähneet ilmoituksen avoimesta työpaikasta. Usein he kertovat nähneensä mainoksen nimenomaan digitaalisissa kanavissa, esimerkiksi LinkedInissa. Tunnettuuden ja työnantajamielikuvan kasvattaminen mainonnan avulla on ollut onnistunutta.

    Raportointi ja yhteydenpito huippuluokkaa


    Fonecta on tehnyt Haallas Finlandin käyttöön oman raportointi-dashboardin, johon Anna Kosunen on erittäin tyytyväinen:

    ”Minulla on käytössä näkymä, josta näen heti yhdestä paikasta, miten monikanavainen mainonta on missäkin kanavassa toiminut. Voin katsoa sieltä todella nopeasti esimerkiksi paljonko olemme kuluttaneet mainontaan toukokuussa, ja mitä olemme saavuttaneet missäkin kanavassa. Dashboard on suurena apuna tulosseurannan lisäksi myös laskujen tarkistuksessa, kun enää ei tarvitse etsiä erikseen kuitteja esim. LinkedInilta tai Facebookilta. Tämäkin on säästänyt aikaani valtavasti.”

    Dashboardin lisäksi Anna ja Fonectan asiantuntijat ovat tavanneet säännöllisesti Teams-puheluissa, jolloin tuloksia on käyty läpi laajemmin. Anna kertookin olevansa erityisen tyytyväinen yhteydenpitoon, koska hän on tavoittanut yhteyshenkilönsä aina, kun on ollut tarve.

    ”Kerran oli tilanne, jossa teknisen ongelman vuoksi käynnissä oleva mainonta piti tauottaa pikaisesti, jotta mainosta klikkaavat henkilöt eivät päädy toimimattomaan kohteeseen. Sain Haallaksen ja Fonectan yhteisen Teams-chatin kautta asiantuntijan kiinni heti ja mainonta oli laitettu tauolle kymmenessä minuutissa! Ongelma saatiin korjattua ja jo tunnin päästä mainonta voitiinkin taas käynnistää. Tavoitettavuus ja reagointiaika olivat todella nopeita”, Anna kiittelee.

    Miten todennäköisesti Haallas Finland Oy suosittelisi Fonectaa digitaalisen markkinoinnin kumppaniksi asteikolla 0–10?


    Näin Anna Kosunen Haallakselta vastasi:
    ”Suosittelen Fonectaa ehdottomasti ja annan täyden kympin. Jos yrityksessä ei vaikka ole resurssia tai osaamista, tai haluaa esimerkiksi helpottaa hetkellisesti omaa työkuormaansa, niin Fonectan kanssa yhteistyökuvio on toiminut kaikilla osa-alueilla. Asiakasta kuunnellaan, ja hän voi vaikuttaa asioihin haluamissaan määrin. Halutessaan voi myös vain luottaa siihen, että homma hoituu. Erityisesti asiakaspalvelu, ammattitaito ja asiakkaan huomioiminen on ollut ihan huippua.”

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • 09.08.2022
    Helkama Velox & BAIKS.fi: Digitaalista mainontaa kahdella tavalla

    Tuloksellinen mainonta, nopeat muutokset ja hyvä yhteistyö ovat Fonectan ja Helkama Velox & BAIKS.fi:n yhteistyön ytimessä. Monikanavainen mainonnan kokonaisuus yhdestä paikasta säästää aikaa ja nopea reagointi kampanjoiden vaatimiin muutoksiin puolestaan tuo juuri niitä oikeita tuloksia. Mistä yhteistyö sai alkunsa ja miten tähän toimivaan malliin päädyttiin?

    Rakastettu suomalainen pyöräbrändi kehitti digimainontaansa


    Helkama on vuonna 1905 perustettu kotimainen perheyritys, jolla on ollut omaa polkupyörätuotantoa vuodesta 1953 lähtien. Helkama Velox Oy valmistaa nykyaikaisia ja korkealaatuisia sähkö- ja polkupyöriä Suomen suurimmassa pyörätehtaassa Hangossa.

    BAIKS.fi puolestaan on vuonna 2020 Helkaman kanssa fuusioitunut kotimainen pyöräverkkokauppa, joka tarjoaa kattavan valikoiman sähkö- ja polkupyöriä laadukkailta valmistajilta.

    Fonecta on tehnyt monikanavaista digitaalista mainontaa BAIKSille jo 2010-luvun puolivälistä lähtien. Helkama Veloxin tuotemarkkinointipäällikkö Kristian Österholm aloitti tehtävässään vuoden 2020 alkupuolella, jolloin fuusioitumisen yhteydessä mainontaa alettiin tehdä Fonectan kautta myös Helkamalle. BAIKSille tehdään taktisempaa myynnillistä ja tavoitteellista mainontaa, Helkaman puolella mainonnalla kasvatetaan tunnettuutta ja vahvistetaan brändiä.

    Brändimainonta kasvattaa Helkaman tunnettuutta


    Helkamalla tehtiin 2010-luvun loppupuolella mittava brändiuudistus. Uudistuksen yhteydessä freesattiin muun muassa logoa ja värimaailmaa sekä alettiin nostaa entistä enemmän esiin yrityksen sähköpyörämallistoa. Jopo on varmasti meille kaikille tuttu pyörä, mutta nyt oli aika tutustuttaa suomalaiset muihinkin Helkaman mallistoihin.

    Helkamalla digitaalinen mainonta oli alkutekijöissään, sitä oli tehty vain vähäisesti vaihtelevien toimijoiden kanssa. Koska Fonecta ja BAIKS olivat tehneet mainontaa yhdessä pitkään ja onnistuneesti, oli luontevaa aloittaa pitkäjänteisempi Helkaman brändimainonta Fonectan kanssa.

    Digimarkkinoinnilla tuloksia


    ”Brändiuudistuksen jälkeen ja koronan mullistettua polkupyörämarkkinat, oli hyvä hetki ottaa digimarkkinointi isommin tapetille myös Helkaman puolella. Fonectan yhteyshenkilöt olivat meille jo tuttuja BAIKS-yhteistyöstä, joten heidän kanssaan oli helppoa lähteä kokeilemaan hyväksi havaittuja keinoja myös Helkaman puolella. Fonectan asiantuntijoille myös meidän ala oli jo tuttu ja he osasivat ehdottaa uusia ratkaisuja, joita kannattaisi tehdä”,
    Kristian kertoo.

    Google hakusanamainonta ja Facebook-mainonta on saatu pyörimään kunnolla, ja perusasiat ovat nyt jatkuvassa brändimainonnassa kunnossa. Myynti tapahtuu pääasiassa jälleenmyyjien toimesta, mainonnan tavoitteena onkin pitää Helkama ihmisten mielessä. Alan sesonkiluonteen vuoksi mainontaan panostetaan keväällä ja kesällä enemmän, mutta näkyvyys ei katkea syksyllä ja talvellakaan. Sivuille tulee säännöllisesti liikennettä ja tunnettuus kasvaa.

    ”Olen ollut tyytyväinen Helkaman brändimainontaan. Voin luottaa yhteyshenkilöideni ammattitaitoon ja olemme samalla aaltopituudella. On todella arvokasta ajansäästöä saada monikanavainen kokonaisuus samasta paikasta. Kaikki, mitä meidän on ollut tarvetta saada digimarkkinointiin, on onnistunut Fonectan kautta hienosti.”, Kristian kiittelee.

    Miten tavoitat asiakkaat kiinnostavilla mainoksilla? Lue lisää!

    BAIKS.fi – Myynnillistä ja tavoitteellista digimainontaa


    Yhteistyön alussa BAIKSilla oli vielä yli 15 myymälää eri puolilla Suomea, jolloin aktiivisen tarjousmainonnan avulla pyrittiin saamaan ihmisiä myymälöihin. Nykyään BAIKSin myynti on siirtynyt verkkoon, joka on muuttanut myös mainonnan taktiikkaa. Asiakkaat eivät pääse katselemaan ja testaamaan pyöriä myymälässä ennen ostopäätöstä, joten heidät pitää saavuttaa ja vakuuttaa entistä vahvemmin tehokkaiden pitkäaikaisten mainoskampanjoiden avulla, joissa on panostettu erityisesti valkokuviin ja sisältöön.

    Taktinen myyntiä tavoitteleva digimainonta koki BAIKSilla jälleen uuden haasteen korona-pandemian alettua. Ihmiset eivät enää halunneet matkustaa julkisilla ja polkupyörästä tuli entistä halutumpi kulkuväline. Vuonna 2021 polkupyörien menekkiä kasvatti vielä entisestään uusi työsuhdepolkupyöräetu, ja etenkin sähköpyörät myytiin loppuun alta aikayksikön. Tällöin oli jälleen aika muuttaa mainonnan taktiikkaa, koska pitkäaikaisia kampanjoita ei voitu tehdä pyörien saatavuusongelmien vuoksi.

    ”Yhtäkkisen suuren kysynnän vuoksi jouduimme muuttamaan aiemmin tehtyjä pitkäaikaisia myyntiin tähtääviä kampanjasuunnitelmia lennosta, koska emme voineet tietää, miten pitkään meillä on BAIKSin verkkokaupassa myytäviä pyöriä varastossa. Olen erityisen tyytyväinen siihen, miten joustavasti saimme silloin sovittua ja muokattua mainontaa. Fonecta piti kokonaisuuden yllä ja siirsimme budjettia ajankohtiin, jolloin varastotilanne oli taas parempi.”, Kristian muistelee.

    Fonecta on pystynyt mukautumaan tilanteisiin sujuvasti ja juuri tämä joustavuus on Kristianin mielestä yksi parhaista asioista yhteistyössä. Vaikka komponenttien saatavuudessa on edelleen haasteita, on tilanne pyörien saatavuuden suhteen jo parempi.

    Pienet asiat tekevät hyvän ja hienon kokonaisuuden


    Kristian Österholmilla on 1–2 kuukauden välein etätapaaminen Fonectan asiantuntijoiden kanssa. Tapaamisessa käydään läpi sekä Helkaman että BAIKSin raportteja, pohditaan jatkosuunnitelmia ja käydään läpi kokonaisuutta. Säännöllisten tapaamisten lisäksi Fonectalle ja Helkamalle on luotu oma Teams-kanava, jonka kautta Kristian tavoittaa yhteyshenkilönsä tarvittaessa nopeasti.

    ”Fonectan Ilja ja Laura ovat minulle kuin työkavereita. Ei ole tilannetta, ettenkö tavoittaisi heitä tai uskaltaisi kysyä jotain. Minulle kerrotaan asioista hyvin avoimesti ja selkeästi. Tekninen osaaminen mainoskampanjoiden rakentamisessa tai digimainonnan termistö eivät ole vahvinta osaamistani, mutta he saavat minut aina ymmärtämään, mistä on kysymys. Nämä pienet asiat tekevät tästä hyvän ja hienon kokonaisuuden”, kertoo Kristian.

    Tulevaisuuden suunnitelmia


    Helkaman kanssa on aloitettu hiljattain yhteistyö myös Fonecta Kontakti-tuotteen parissa. Sen tavoitteena on mm. tuoda asiakkaille tietoisuutta Helkaman Tammistossa sijaitsevasta brändimyymälästä, joka on ns. showroomin ja vähittäiskaupan yhdistelmä. Myymälä toimii tärkeänä kontaktipisteenä etenkin kuluttaja-asiakkaiden kanssa ja auttaa Helkamaa asiakaskokemuksen kehittämisessä. Myymälässä asiakkaat pääsevät tutustumaan ja ennen kaikkea koeajamaan suurimman osan Helkaman mallistosta, erityisesti sähköpyöristä. Myymälässä voi myös hoitaa esimerkiksi huoltotakuuasioita tai vaikka ostaa Helkaman laatupyöriä. Kontakti-palvelun avulla huolehditaan mm. siitä, että myymälän karttatiedot ovat oikein kaikkialla netissä ja navigaattoreissa.

    Kristian miettii myös, mitä kaikkea muuta Fonecta pystyykään tarjoamaan, mitä Helkamalla ei vielä ole hyödynnetty: ”Tähänastisen kokemukseni perusteella suosittelen Fonectaa vahvasti ja minulla on tunne, että voisin suositella vahvemminkin, kunhan ehdin perehtymään kaikkeen, mitä Fonectalla digimarkkinoinnin parissa tehdään. Kaikkeen mitä tähän mennessä on tehty, olen ollut oikein tyytyväinen.”

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • Hammaslaboratorio Saimaan Hammas Ky
    20.05.2022
    Hammaslaboratorio Saimaan Hammas Ky: Fonectan tekemät kotisivut ovat kasvattaneet asiakaspohjaa

    Lappeenrantalainen Hammaslaboratorio Saimaan Hammas Ky on vuonna 2015 perustettu erikoishammasteknikko- ja hammaslaboratoriopalveluita tarjoava yritys, joka palvelee asiakkaita Etelä-Karjalan alueella. Yritys on ollut Fonectan asiakkaana puhelinluetteloajoista saakka ja viimeisimpänä yhteistyötä on tehty kotisivujen parissa.

    Hammaslaboratorio Saimaan Hammas Ky:n palveluihin kuuluvat muun muassa uudet hammasproteesit sekä hammasproteesien pohjaukset ja korjaukset. He tekevät myös laitos- ja kotikäyntejä ja tarjoavat hammaslääkäreille täyden palvelun hammaslaboratorion.   

    Uudet kotisivut ovat helpottaneet yrittäjän arkea
     

    Hammaslaboratorio Saimaan Hammas Ky:n yrittäjä Atte Penttinen kertoo, että ennen Fonectan tekemiä kotisivuja yrityksellä oli kotisivut muualta, mutta kun Fonectalta tuli tarjous, hän ei epäröinyt, vaan päätti lähteä yhteistyöhön.

    ”Meillä oli aiemmin kotisivut muualta, mutta päätin tarttua Fonectan kotisivutarjoukseen Fonectan tunnettuuden ja hyvän brändin vuoksi ja siksi, että voin luottaa siihen, että tarvittaessa tavoitan Fonectan asiantuntijan helposti. Fonecta on luotettava ja Fonectan kanssa välttyy yleisiltä pienen toimijan ongelmilta.” -Atte Penttinen, Hammaslaboratorio Saimaan Hammas Ky.

    Atte Penttinen kertoo olevansa kotisivuihin erittäin tyytyväinen. Kotisivujen teko onnistui todella sujuvasti, Fonectalla tehtiin kaikki valmiiksi nopeasti alkuhaastattelun perusteella ja yritys sai juuri sellaiset kotisivut, kuin Atte halusi. Sivut löytyvät hyvin hakukoneista yrityksen palveluita hakemalla ja asiakaspohja on kasvanut kotisivujen ansiosta.

    ”Kotisivut on helpottaneet arkea. Kun yritykseni palveluja etsitään netistä, kotisivuni tulevat hyvin esiin hakutuloksissa. Sivut ovat tuoneet lisää asiakaspohjaa ja asiakkaat löytävät meidät.” -Atte Penttinen, Hammaslaboratorio Saimaan Hammas Ky.

    Mitä pitää ottaa huomioon kotisivuissa? Lataa maksuton opas!

    Luotettavuus, vaivattomuus, tavoitettavuus ja hyvä hinta-laatusuhde


    Atte Penttinen kertoo olevansa erityisen tyytyväinen luotettavuuteen ja vaivattomuuteen. Asiat toimivat taustalla ja kiireinen yksinyrittäjä voi keskittyä muihin tärkeisiin asioihin.

    ”Olen erityisen tyytyväinen vaivattomuuteen, ei tarvitse olla teihin yhteydessä, kun voi luottaa siihen, että kaikki toimii ja te hoidatte homman. Mutta jos pitää olla yhteydessä, teidät saa helposti kiinni ja asiat hoituvat heti. Fonecta on luotettava, teillä on hyvä hinta-laatusuhde, asiakkaasta pidetään huolta, olen tosi tyytyväinen.” -Atte Penttinen, Hammaslaboratorio Saimaan Hammas Ky.

    Atte on mielissään myös siitä, että häneen ollaan säännöllisesti yhteydessä, mutta tarvittaessa hän saa hyvin yhteyden myös Fonectan asiantuntijaan. Esimerkiksi erään muutoksen yhteydessä korjaus tehtiin kotisivuille jo heti puhelun aikana.

    Erinomaisen arvosanan Atte Penttinen antaa Fonectalle näiden kolmen asian vuoksi: vaivattomuus, luotettavuus ja brändi.

    Voit tutustua Hammaslaboratorio Saimaan Hammas Ky:n kotisivuihin täällä

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • SD Worx_Fonecta
    17.05.2022
    SD Worx valitsi kumppanin, jonka avulla hoituu koko digimarkkinoinnin kokonaisuus

    SD Worx on Euroopan johtava palkka- ja henkilöstöpalvelujen tarjoaja, joka osti Pohjoismaissa toimineen Aditron liiketoiminnot huhtikuussa 2021. SD Worxilla työskentelee 5300 henkilöä 18 maassa. Yritys toimii globaalisti, ja asiakkaat koostuvat pienistä toimijoista suuriin kansainvälisiin yrityksiin 150 maassa ympäri maailmaa. Tällä hetkellä SD Worxilla on meneillään brändäystyö Pohjoismaissa tunnettuuden kasvattamiseksi Suomen, Ruotsin ja Norjan markkinoilla.

    Fonectan kattava LinkedIn-osaaminen innoitti tutustumaan muihinkin Fonectan palveluihin


    Fonecta ja SD Worx aloittivat yhteistyön huhtikuussa 2021, kun SD Worxin Suomen markkinoinnista vastaava Marketing & Communications Manager Salla Ollikainen halusi digimarkkinoinnin kumppanin, jonka kautta mm. Google- ja some-mainonta, niiden optimointi ja hakukoneoptimointi hoituisi samasta paikasta. Digitaalista markkinointia oli toki tehty aiemminkin, mutta parin eri kumppanin kanssa, joka teki kokonaisuuden hallitsemisesta aikaa vievää ja haastavaa.

    ”Halusimme kumppanin, joka pystyy tarjoamaan asiantuntevat digimarkkinoinnin palvelut saman katon alta. On paljon helpompaa asioida yhden kumppanin kanssa, koski asia sitten hakukoneoptimointia, Google-, Facebook- tai LinkedIn-mainontaa, kuin olla yhteydessä jokaisesta eri markkinointimuodosta useaan eri kumppaniin ja pitää heidät kaikki ajan tasalla. Fonectan kanssa kokonaisuus toimii oman asiantuntijatiimin kautta ja sisältö on linjassa kaikkialla”, Salla kertoo.

    Salla Ollikainen tutustui Fonectan digitaalisen markkinoinnin tarjoomaan Fonectan järjestämien kattavien LinkedIn-koulutusten ja -uutiskirjeiden mielenkiintoisen sisällön innoittamana. Fonectalla olikin tarjota kaikki SD Worxin kaipaamat digitaaliset palvelut ja isossa talossa olisi myös resursseja auttaa, joten päätös yhteistyökumppanin valitsemisesta oli lopulta helppo.

    Näkyvyyttä ja tunnettuutta monikanavaisesti oikealle kohdeyleisölle


    Digitaaliset monikanavapalvelut Fonectan kautta ovat toimineet hyvin. Etenkin SEO:ssa, eli hakukoneoptimoinnissa, on huomattu ehdoton parannus verrattuna aiempaan. Google-, Facebook- ja LinkedIn-mainonta on myös tavoittanut laadukkaampaa ja relevantimpaa kohdeyleisöä.

    Viime aikoina SD Worx on testannut myös bränditunnettuuden kasvattamista asiantuntijablogien markkinoinnilla: ”On hienoa, että Fonectan asiantuntijat suosittelevat monipuolisia markkinoinnin keinoja ja seuraavat aktiivisesti eri mainosten toimivuutta. Nyt olemme muutaman kuukauden ajan hyödyntäneet markkinoinnissa asiantuntijablogejamme, ja tämä on toiminut todella hyvin. Niiden kautta olemme saaneet tuotua esiin asiantuntijuuttamme ja kasvatettua tunnettuutta”, Salla toteaa.

    Vastavuoroista säännöllistä yhteydenpitoa


    SD Worx ja Fonecta pitävät markkinointipalaverin kerran kuussa. Palaverissa käydään läpi muun muassa some-kanavien ja Googlen näkyvyydet ja tapahtumat edellisen jakson ajalta, ja mietitään yhdessä seuraavia askelia. Yhteydenpito on vastavuoroista myös kuukausittaisten tapaamisten ulkopuolella. Toisinaan Salla on yhteydessä kiireistenkin asioiden tiimoilta, ja tällöinkin kaikki hoituu sujuvasti: ”Joskus mainonnan tarpeita tulee myös ad-hocina, jolloin olen ollut yhteydessä mainonnan yhteyshenkilöömme. Voin laittaa hänelle ihan raakileenkin, josta hän sitten tekee mainostekstit valmiiksi. Kaikki on todella helppoa, nopeaa ja sujuvaa.” Toisinaan sitten taas Fonectalta ollaan yhteydessä ja ehdotetaan esimerkiksi muokkauksia kampanjoihin.

    Fonecta on onnistunut lunastamaan SD Worxin odotukset


    Yhteydenpito ja asiat hoituvat helposti ja sujuvasti, kampanjat tuottavat ja jälki on laadukasta. Markkinointipäällikön aika on SD Worxillakin rajallista, joten on vain järkevää kohdentaa oma aika sellaisiin asioihin, joita ei voi ulkoistaa luotettavalle kumppanille. Ja mikäs siinä, kun voi luottaa siihen, että kaikki toimii! ”Aikaa vievissä digimarkkinoinnin tehtävissä on ihan hyvä käyttää apuna ulkoista kumppania”, Salla suosittelee.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • Harrasteosa panostaa digimainontaan Fonectan kanssa
    07.05.2022
    Harrasteosa: ”Mainontaan pitää panostaa varsinkin sesonkien ulkopuolella”

    Harrasteosa ei pelkää ottaa riskejä tai kokeilla uusia keinoja tavoittaakseen vapaa-ajan laitteiden huoltoa, korjausta tai varaosia tarvitsevia asiakkaita. Jo yrityksen perusfilosofia on erilainen kuin monella muulla. Toiminnan ytimessä ovat nettikaupan sijaan yrityksen kivijalkaliikkeet, joissa asiakkaita odottavat Harrasteosan asiantuntijat. Missiona on ratkaista asiakkaan ongelma hyvän palvelun avulla.

    Lue lisää
  • Markkinointi räjäytti Hodarikeisarin potin
    11.04.2022
    Hodarikeisarin liikevaihto nelinkertaistui Fonectan avulla!

    Hodarikeisari mietti pitkään, kannattaako digitaalinen markkinointi ja onko siitä hyötyä. Yrittäjät Rainer Hakala ja hänen poikansa Jani Hakala päättivät kuitenkin tarttua tilaisuuteen ja kokeilla markkinointia. He huomasivat nopeasti, että homma todellakin toimii: liikevaihto on jopa nelinkertaistunut vuoden aikana.

    "Voin sanoa käsi sydämellä, että markkinointi on räjäyttänyt potin", Jani iloitsee. Yhteistyö Fonectan kanssa näkyy positiivisesti yrityksen kassavirrassa – rahaa tulee moninkertaisesti enemmän kuin aiemmin. "Moni yritys ei ymmärrä markkinoinnilla saatavia hyötyjä, koska alkuhinta tuntuu kalliilta", uskoo Jani.

    Hyvä näkyvyys verkossa on kaiken perusta

    Hodarikeisari ulkoisti digitaalisen markkinointinsa Fonectalle, mikä on ollut onnistunut ratkaisu. Se on myös helpottanut yrittäjien kiireistä arkea, kun ajan voi käyttää omaan ydinliiketoimintaansa.

    Fonectan asiakkaana Hodarikeisari otti aluksi käyttöön Fonecta Kontakti -palvelun. Sen avulla yrityksen perustiedot, kuten yhteystiedot ja sijainti kartalla, tuotiin asiakkaiden näkyville Google-hauissa ja Google Mapsissa. Myöhemmin mukaan otettiin myös Google-hakusanamainonta sekä uudet kotisivut, jotka paransivat yrityksen näkyvyyttä entisestään. Viimeisimpänä Facebook-mainonta on tuottanut upeita tuloksia tapahtumien markkinoinnissa. Sesonkiaikana markkinointiin panostetaan vielä enemmän, sillä Jani tietää, että kun rauta on kuumaa, silloin sitä kannattaa takoa.

    "Fonecta tekee mielestäni todella hyvää duunia. Olen ollut tosi tyytyväinen, ei voi muuta sanoa. Markkinoinnin tulokset ovat ylittäneet odotukseni kaikilla osa-alueilla", Jani kuvailee yhteistyötä Fonectan kanssa.

    Etenkin Google-hakusanamainonnan ja Facebook-mainonnan näyttökerrat ovat olleet huomattavasti yrittäjän odotuksia suurempia. Palvelu on myös nopeaa, ja asiat hoidetaan heti eikä viikon päästä.

    Asiakkaat löytävät Hodarikeisarin kotisivut helposti

    Fonecta Kotisivut ovat tuoneet Hodarikeisarille paljon uusia asiakkaita, yhteydenottoja ja tarjouspyyntöjä. Kotisivuilta löytyy helposti tietoa muun muassa tapahtumista, joissa Hodarikeisari on mukana, Catering-palveluista ja toki yrittäjän yhteystiedot. Sivuilla voi ihastella vesi kielellä myös herkullista hodarimenua.

    ”Verkkosivujen tekeminen oli tosi vaivatonta. Että kyllä täytyy arvostaa Fonectan ammattilaisia, koska heiltä tulee hyviä ideoita ja uusia kehitysjuttuja, mitä kannattaa tehdä verkkosivuille. Todella pätevää porukkaa!”

    Onko yritykselläsi jo kotisivut? Testaa, miten ne toimivat!

    Hodarikoju palvelee Helsingin Mustikkamaalla – tilattavissa myös tapahtumiin

    Hodarikeisari on reilu vuosi sitten perustettu yritys, joka sai alkunsa saunan lauteilla syntyneestä ideasta. Kun korona vei tapahtumat, piti tapahtumaruokailun tilalle keksiä jotain muuta. Rainer ja Jani Hakala loivat uuden brändin, Hodarikeisarin, jolla on laaja hodarivalikoima ja kiertävä katuruoka-auto.

    Hodarikeisarin hodarikoju palvelee asiakkaitaan kesäisin rantareitin varrella Mustikkamaalla Helsingissä, missä käy paljon Korkeasaaressa vierailevia ihmisiä. Talvisin hodarikoju on tuttu näky esimerkiksi luistinradoilla. Hodarikeisarin voi lisäksi tilata omiin juhliin, tapahtumiin tai yritystilaisuuksiin tekemään vieraille premium-hodareita.

    Kun kaikki vaan skulaa

    Fonectalla jokainen asiakas saa oman yhteyshenkilön, joka auttaa palveluun liittyvissä asioissa ja pitää säännöllisesti yhteyttä. Hodarikeisari on ollut tyytyväinen omaan yhteyshenkilöönsä, jonka kanssa asiointi on helppoa ja nopeaa.

    "Yhteyshenkilön kanssa puhutaan ummet ja lammet sekä samalla tehdään bisnestä", Jani kertoo. Yhteyshenkilön ammattitaito näkyy myös siinä, että hän osaa luoda visioita ja ehdottaa ideoita, miten markkinointiasioissa kannattaa edetä. Nämä kehitysideat ovat olleet yrittäjille kultaakin kalliimpia.

    Katso videolta, kun Jani kertoo omin sanoin yhteistyöstä Fonectan kanssa. Kun kaikki vaan skulaa.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • Stemma
    30.03.2022
    Stemma Oy: Kontakti Pro säästää Stemman aikaa 34-kertaisesti

    Huonekaluketju Stemma Oy:llä on 34 yrittäjävetoista myymälää ympäri Suomea. Jyväskylän pääkonttorista käsin hoidetaan mm. valtakunnallista markkinointia ja tuotemallistoa, mutta jokainen myymälä ja kauppias toimii itsenäisenä yrittäjänä.

    Isolle ketjuyritykselle on ehdottoman tärkeää, että jokaisen toimipisteen tiedot ovat netin eri kanavissa oikein, ja asiakkaat löytävät perille oikeaan paikkaan ja oikeaan aikaan. Siksi Stemma valitsi Fonectan Kontakti Pron, jonka avulla yritys pystyy tekemään paikalliset verkkonäkyvyyspäivitykset eri kanaviin koordinoidusti yhdellä päivityksellä jokaiselle toimipisteelle. Näin tiedot ovat aina varmasti oikein ja brändin mukaiset.

    Kontakti Pro otettiin Stemmassa käyttöön alkuvuodesta 2021, kertoo Stemman markkinointikoordinaattori Laura Kujala. Perehdytys Fonecta Kontakti Prohon oli Lauran mukaan niin hyvä, että sen jälkeen hän on käyttänyt työkalua lähes täysin itsenäisesti:

    ”Saimme niin hyvän perehdytyksen Kontakti Pron päivitystyökalun käyttöön Fonectan asiantuntijoilta, että ei ole paljoa tarvinnut sen jälkeen neuvoja kysellä. Työkalua on äärimmäisen helppo käyttää.”

    Paikallinen markkinointi ja Kontakti Pro

    Hakukoneet, kuten Google, arvostavat yhteneväisiä tietoja verkon eri palveluissa ja edistävät yrityksen löytymistä korkeammilla sijoituksilla paikallisissa hauissa, kuten esimerkiksi Googlen Local Pack -karttatuloksissa, joissa Stemma onkin nyt Top 3:n joukossa. Kontakti Pron avulla Stemman tiedot ovat verkossa aina oikein ja ajan tasalla kaikkien myymälöiden osalta joka puolella Suomea.

    ”Meillä on 34 myymälää Suomessa ja jos näiden kaikkien tietoja päivitettäisiin erikseen, aikaa kuluisi 34-kertaisesti nykyiseen verrattuna. Nyt me pystymme Kontakti Pron avulla koordinoimaan kaikkien myymälöiden paikallisia aukioloaikoja ja tietoja pääkonttorilta käsin yhdellä päivityksellä, jopa ajastetusti. Se että tietoja päivitetään, on näkyvyydenkin kannalta erittäin tärkeää.” -Laura Kujala, Stemma Oy.

    Stemmalla on kuukausittain vaihtuvia kampanjoita, joiden paikallisen markkinoinnin hallinnointi on helpottunut etenkin Facebookissa ja Googlessa Kontakti Pron avulla merkittävästi. Esimerkiksi kampanjan alkaessa ei tarvitse päivittää uutta kansikuvaa Facebookiin kirjautumalla eri tunnuksilla 34 kertaa, vaan sen voi tehdä päivitystyökalussa kaikkiin toimipisteisiin yhdellä kertaa. Ja mikä parasta, päivityksen voi tehdä etukäteen sopivana hetkenä ja ajastaa sen julkiseksi, kun kampanja-aika alkaa. Yhtenäisyys ja brändin mukaisuus säilyy näin hallitusti kaikissa ketjun myymälöissä.

    Tule löydetyksi Kontakti Pron avulla! Tutustu palveluun

    Yhteneväisyyttä ja aktiivisuutta läpi Suomen

    Vaikka myymälöiden tietoja hallinnoidaan keskitetysti, on Stemman myymälöiden yrittäjillä mahdollisuus tehdä myös omia postauksia mm. Facebookiin ja Googlen yritysprofiiliin. Kontakti Pro ja Laura varmistavat sen, että jokaiselle tilille tulee ainakin pari päivitystä viikossa, eikä yrittäjien tarvitse murehtia siitä, onko eri sovelluksissa ajankohtaisia postauksia. Tämä helpottaa eri paikkakunnilla toimivia yrittäjiä myös siten, että aikaa vapautuu itse yrityksen pyörittämiseen - yrittäjillä on tunnetusti paljon muutakin tekemistä.

    Valtakunnalliset tarjoukset ovat hyvä esimerkki. Yrittäjien ei tarvitse kiireessä muistaa tehdä päivityksiä sometileille, kun materiaalit päivitetään keskitetysti ketjun toimesta. Yrittäjät voivat olla varmoja, että tiedot valtakunnallisista kampanjoista ja uutisista ovat aina oikein heidän omissa kanavissaan, ja voivat keskittyä omaan paikalliseen tekemiseen. Kontakti Pron avulla voi hallita myös asiakaspalautteita ja arvosteluita. Tätäkin ominaisuutta Laura Kujala on käyttänyt yrittäjien puolesta:

    ”Raportointi on todella selkeää ja sieltä näkee suoraan mitä missäkin tapahtuu. Seuraan aktiivisesti Stemman saamia arvosteluita ja reagoin niihin. Olen myös kannustanut yrittäjiämme pyytämään asiakkailtaan arvosteluja Googleen.”

    Asiakaspalautteet ja arvostelut ovat erityisen tärkeitä, sillä niitä haetaan verkosta. Jopa 88% potentiaalisista asiakkaista hakee verkosta arvosteluja ennen paikallisen palvelun valitsemista.

    Miten yrityksesi löydetään netin eri hakupalveluista? Lataa löydettävyysopas

    Suomalainen asiakastuki tavoitettavissa nopeasti

    Stemma ei ole kovin usein tarvinnut asiakastukea Kontakti Pron osalta työkalun helppokäyttöisyyden vuoksi, mutta kun tällainen tilanne on tullut eteen, on asiantuntevaa apua saanut aina helposti ja nopeasti. Fonectan asiantuntija on ollut yhteydessä poikkeuksetta viimeistään seuraavana päivänä yhteydenottopyynnöstä. Esimerkkinä vaikkapa tilanteet, joissa Stemmalle on tullut uusia myymälöitä. ”On tosi kiva, että sopimus sisältää myös asiakaspalvelun, niin ei tarvitse ensin kysellä tuntiarvioita, että mitä tällainen muutos maksaisi, vaan kaikki hoituu ja ne tehdään. Tämä on ollut tosi sujuvaa”, Laura kertoo.

    Kuinka todennäköisesti suosittelisit Kontakti Pro -palvelua muille monitoimipaikkaisille yrityksille asteikolla 0-10?

    Me Fonectalta kysyimme ja Laura Stemmalta vastasi:

    ”Jos on tällainen monitoimipaikkainen bisnes kuin meilläkin, niin ehdottomasti suosittelen ja annan kympin. Ei kannata tehdä kolmeakymmentä kertaa asiaa, jonka voi tehdä kerralla. Korostuksena haluan sanoa, että päivitykset pystyy tekemään myös etukäteen ja ajastamaan, eikä niitä tarvitse tehdä just sillä hetkellä, kun asia on päällä. Montaa muuta asiaa ei pysty ajastamaan, niin tämä Kontakti Pro helpottaa siinäkin huomattavasti!”

    Kun yrityksesi tiedot ovat yhteneväiset netin eri kanavissa, asiakkaat löytävät hakupalveluista yrityksestäsi oikeat ja ajantasaiset tiedot. Tietoa haetaan aukioloajoista, yritysten palveluista, yhteystiedoista reittiohjeineen sekä muiden antamista arvosteluista. Fonecta Kontakti Pron avulla varmistat, että sijoitut korkealle paikallisten hakujen tuloksissa.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • Kuva: Jyri Keronen
    22.03.2022
    Mokkamaa: Verkkokauppa ja digitaalinen mainonta tukemaan kivijalkabisnestä

    Joensuulaisen Mokkamaan yrittäjä Pekka Laine aloitti yritystoiminnan helmikuussa 2007. Alkuvuosina toimintaa oli ainoastaan kivijalkamyymälässä Joensuussa, mutta vuonna 2016 mukaan tuli myös verkkokauppa. Aluksi verkkokauppa tuki kivijalkamyymälää ja verkkoon laitettiin vain tuotteet, joita oli aina varmasti varastossa, mutta vuoden 2019 lopussa verkkokauppa laajentui koko tuoterepertuaariin.

    Mokkamaan yritysidea lähti yrittäjän teeharrastuksesta. Joensuusta puuttui kauppa, josta saa hyvää teetä. Tee yksistään ei ehkä vielä olisi luonut menestyvää liiketoimintaa, joten mukaan otettiin isompaa kohderyhmää ajatellen myös kahveja, suklaata, makeisia, välineitä ja muita aihepiiriin liittyviä tuotteita.

    Fonecta-yhteistyön alku ja verkkokaupan kasvun startti

    Verkkokauppatoiminta saatiin täyteen vauhtiin onnekkaasti juuri sopivana ajankohtana koronapandemian alkaessa. Verkkokaupan ja nettinäkyvyyden ansiosta kokonaismyynti kasvoi koronapandemiasta huolimatta. Vuoden 2020 alkupuolella verkkokaupan osuus oli 5 %, mutta huhtikuussa jopa 30 % liikevaihdosta. Aluksi yrittäjä Pekka Laine teki Google-mainontaa itse, mutta vuoden 2020 keväällä Pekka päätti aloittaa yhteistyön Fonectan kanssa: ”Ajattelin, että on parempi, että Google-markkinointia tekee joku, joka sen osaa ja jolla on aikaa ja osaamista.”

    Oletko kiinnostunut Google-mainonnasta? Lataa ilmainen opas

    Fonecta valikoitui Mokkamaan digimarkkinointikumppaniksi aiemman positiivisen kokemuksen perusteella. Mokkamaalla oli ennestään kokemusta Fonectasta puhelinluetteloiden ja yrityshakemistojen kautta. Lisäksi yrittäjä oli laittanut merkille, että juuri Fonectan kanssa yhteistyötä tekevät muut yritykset ovat tulleet erinomaisesti esiin hakutuloksissa netissä.

    ”Minulla oli ja on Fonectasta hyvä mielikuva. Fonecta oli ensimmäinen, joka tuli mieleen, kun mietin digimarkkinointikumppania”, Pekka Laine kertoo.

    Koronapandemian alkaessa ihmisiä ei enää liikkunut kaduilla juurikaan. Ihmiset viettivät paljon aikaa netissä kotona, joten aika uusien asiakkaiden tavoittamiseen digitaalisen markkinoinnin avulla oli optimaalinen. Vaikka myymälässäkin kävi edelleen väkeä, oli tärkeää, että löydettävyys netissä oli kunnossa myös paikallisesti, koska osa paikallisistakin asiakkaista tutustuu valikoimaan etukäteen verkossa.

    Google-näkyvyys kunnossa ja itselle jää aikaa muihin tärkeisiin asioihin

    Pekka kertoo, että hän on säästänyt omaa aikaa huomattavasti, kun Google-markkinointi toteutetaan Fonectan toimesta. Hän seuraa kuukausittain raportteja ja lisäksi saa muutaman kerran vuodessa puhelinsoiton, jolloin raportteja käydään tarkemmin läpi ja katsotaan yhdessä Fonectan asiantuntijan kanssa, mitä voitaisiin keksiä seuraavaksi.

    ”Näyttökertoja ja klikkejä on kertynyt. Voin luottaa siihen, että mainonta pyörii taustalla hyvin ja varmasti. Minun ei tarvitse kiinnittää siihen huomiota, se erityisesti on syy tyytyväisyyteeni”, Pekka Laine, Mokkamaa.

    Kun tavoitteena on ollut kasvattaa verkkokaupan tuomaa liikevaihdon osuutta Google-mainonnan avulla, voidaan sanoa, että siinä on onnistuttu. Samalla Mokkamaa on saanut kasvatettua myös tunnettuutta ja omaa brändiään.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • Ferrometal Oy
    16.02.2022
    Ferrometal Oy: Digimarkkinoinnin keskittäminen Fonectalle toi toivottua tulosta

    Ferrometal Oy alkoi keskittää digimarkkinointiin määrätietoisemmin kuutisen vuotta sitten. Alussa jokaisella osa-alueella oli eri markkinointikumppanit, joiden kanssa tehtiin eri asioita. Ferrometal Oy oli kokeillut mm. Google Ads -mainontaa, mutta kampanjat eivät tuottaneet toivottua tulosta, koska kampanjarakenne ei ollut toimiva, eikä konversiota syntynyt. Loppuvuodesta 2020 Ferrometal ja Fonecta aloittivat yhteistyön ja markkinointi keskitettiin yhdelle kumppanille - Fonectalle.

    Asiakaskokemuksen vahvistaminen ja uudet innovaatiot mahdollistavat liiketoiminnan kasvun

    ”Ferrometal Oy perustettiin Helsingissä vuonna 1976 vastaamaan ruostumattomien ja haponkestävien kiinnitystarvikkeiden tarpeeseen teollisuudessa. Yritys keskittyi niiden myyntiin ja maahantuontiin alkutaipaleellaan, ja saavutti nopeasti vahvan aseman suomalaisessa kiinnitystarvikemaailmassa. Tarvikkeiden jakelu hoidettiin jälleenmyyjien kautta”, toimitusjohtaja Mika Brandt avaa Ferrometal Oy:n tarinaa.

    Ferrometal Oy:stä tuli sisäisten muutosten myötä vuonna 1989 osa globaalia Würth-konsernia, ja 90-luvun taitteen isossa murroksessa se oli saavuttanut aseman teollisuuden vahvana kumppanina tarjoamalla lisäksi mm. kustannustehokkaita imuohjausratkaisuja teollisuuden käyttöön.

    Halu vahvistaa asiakaskokemusta, asiakastarpeen ymmärtäminen ja halu kehittää yhteistyökumppaneiden toiminnan kannattavuutta näkyi Ferrometal Oy:n yhtenäisenä palvelukonseptina ja toimitusjohtajan vaihtuessa vuosituhannen alussa alettiin hakea vahvaa kasvua jälleenmyynti- ja teollisuusmarkkinoilla.

    Monipuolinen ja innovatiivinen toiminta tarvitsee tuekseen asiantuntevan markkinointikumppanin

    Yritys laajensi toimitilojaan ja vuonna 2010 markkinoille tuotiin Ferrometal Oy:n oma Fix master-kiinnitystarvikebrändi. Fix masterin kiinnitystarvikkeille suunniteltu Store System -myymäläjärjestelmä toi Ferrometal Oy:n laajan tuotevalikoiman myös kuluttajien saataville, joka oli käänteentekevää koko toimialalle. Samaan aikaan Ferrometal Oy keksi hyödyntää myös radioaaltoteknologiaa teollisuuden hyllytyspalveluissa. Se oli täysin uutta toimialalla ja Ferrometal Oy patentoi toiminnan 2010. Siitä alkoi Ferrometal Oy:n vahva nousu teollisuuden kumppaniksi.

    Pari vuotta sitten markkinoille tuotiin jälleen uusi patentoitu palveluratkaisu CleverBin, jonka ideana on, että optinen sensori tarkkailee ottolaatikoissa hinnantasoa, ja asetetun tilauspisteen saavutettuaan CleverBin lähettää tilauksen automaattisesti mobiiliverkon yli Ferrometal Oy:n toiminnanohjausjärjestelmään.

    Ferrometal Oy on uranuurtaja verkkokaupan saralla ja kehittänyt sitä vuosituhannen alkupuolelta saakka, viime vuosina erittäin voimakkaasti mm. uuden verkkokauppa-alustan avulla. ”Aivan hiljattain asiakkaille on avattu täysin uusi mobiiliverkkokauppa. Sen avulla voidaan myös hallinnoida tilauksia, seurata toimituksia ja tehdä projektinhallintaa, joten kyseessä on monipuolinen työkalu mobiilissa”, Mika kertoo. Kasvu on vahvaa ja Fonectan tekemä kotisivujen optimointi tuottaa hyviä tuloksia.

    Hakukoneoptimointi nostaa yrityksesi mukaan kilpailuun. Lue lisää!

    Fonectan asiakasymmärrys on ollut avain toimivaan yhteistyöhön ja markkinoinnin tuloksiin

    Fonectan ja Ferrometal Oy:n yhteistyön alettua markkinointipalavereita alettiin pitää kuukausittain. Kampanjoiden raportteja ja tuloksia käydään yhdessä läpi, ja Fonectalta ehdotetaan aktiivisesti toimenpiteitä mainonnan tehokkuuden parantamiseksi.

    Käytössä on mm. Google Ads -mobiililaajennus , Google-mainonnan kampanjarakenteita on korjattu ja lisäksi aloitettiin Display-kampanja, jotta mm. Fix master Ruuvivalitsin saisi vielä lisää tunnettuutta. Samalla aloitettiin kotisivujen optimointi sekä käynnistettiin Facebook- ja LinkedIn-mainonta.

    ”Fix master on tällä hetkellä Suomen ja Baltian tunnetuimpia kiinnitystarvikebrändejä kauppamaailmassa. Fix masterilla on satoja jakelijoita eri puolilla Suomea ja Baltiaa”, Mika Brandt toteaa.

    Erotu räätälöidyillä mainosratkaisuilla! Lue lisää vaihtoehdoista!

    Toimivan markkinoinnin tulokset ovat nähtävissä esimerkiksi Fix master Ruuvivalitsin -sovelluksen latausmäärän nopeana kasvuna. Tuotteen tunnettuus on lisääntynyt vahvasti.

    ”Olemme onnekkaita, kun olemme saaneet markkinointikumppanin, jolla on hyvä asiakasymmärrys ja jonka kanssa yhteistyö on sujuvaa ja saumatonta. Tiimimme on tykännyt tehdä työtä Fonectan kanssa. Molemminpuolinen ymmärrys on äärimmäisen tärkeää markkinoinnissa, silloin asioita on helppoa ja tehokasta kehittää ja viedä eteenpäin”, Mika Brandt kiteyttää ajatuksen, josta Fonecta on täysin samaa mieltä.

    Markkinointi Fonectan kautta tukee loistavasti Ferrometalin upeaa kasvua, joka jatkuu edelleen.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • 25.01.2022
    PKMK Palvelut Oy: Laadukkaat kotisivut yhdistettynä hyvään hakukonelöydettävyyteen tuovat keikkoja

    PKMK Palvelut Oy on ollut Fonectan asiakkaana vuodesta 2019 lähtien. Yrittäjä Mika Vanhanen kertoo, että haastavinta yrittämisessä on se, kun joutuu itse pyörittämään kokonaisuutta laskutuksista asiakashankintaan. Tämän vuoksi hän kokee, että on tärkeää, että on luotettava kumppani, joka voi hoitaa digitaalisen markkinoinnin hänen puolestaan.

    ”Avain yhteistyöhön Fonectan kanssa on yhtenäinen luottamus. Se, mitä alussa on luvattu, on pitänyt paikkansa ja olen enemmän kuin tyytyväinen!” -Mika Vanhanen, PKMK Palvelut Oy.

    Ammattitaidolla tehdyt kotisivut muutti liiketoiminnan välittömästi

    Selkeät ja toimivat kotisivut esittelevät PKMK Palvelut Oy:n monipuolisia palveluita kattavasti. Näyttävät kuvat tekevät sivuista raikkaan tuntuiset. Heti kotisivujen julkaisun jälkeen asiakkaat aktivoituivat ja saivat yrityksen puhelimet pirisemään ja sähköpostin laulamaan. Tutustu sivuihin: www.pkmkpalvelut.fi

    Paljonko uudet kotisivut maksavat? Testaa laskurimme avulla!

    Helppo yhteydenotto onkin yrittäjä Mika Vanhasen mielestä yksi sivuston hienoimmista ominaisuuksista. Kotisivuille on tuotu myös Fonecta Chat -palvelu, joka on helpottanut yrittäjän arkea huomattavasti. Kun itse on kentällä, eikä pääse vastaamaan puhelimeen, on kätevää, kun chat-henkilö palvelee asiakkaita yrittäjän puolesta. Chatissa käydään asia asiakkaan kanssa läpi, ja yrittäjä saa valmiiksi haastatellun asiakkaan tiedot näppärästi sähköpostiin tai tekstiviestillä, jotta voi olla sitten itse asiakkaaseen yhteydessä. Tämän Mika kokee äärimmäisen helppona.

    Miten Chat toimisi kotisivuillasi? Tutustu Fonecta Chat -palveluun!

    Google-mainonnan avulla yritys löytyy hakukoneesta

    Kotisivulle ohjataan liikennettä Googlesta yritykselle tärkeillä hakusanoilla. Yritys haluaa varmistaa, että se löytyy silloin, kun asiakkailla on tarvetta vaikkapa kattotöille, puunkaadolle tai kiinteistöhuollolle.

    ”Aiemmin asiakkaat eivät löytäneet meitä verkosta, mikä oli tietenkin huono juttu. Sain Fonectalta puhelun, ja päätettiin sitten kokeilla Fonectan palveluita, vaikka aluksi epäilyttikin, onko tästä mitään hyötyä. Olen ollut yllättynyt, miten asiakkaat alkoivat yhtäkkiä löytää yrityksemme ja saimme paljon enemmän keikkaa kuin odotimme”, yrittäjä Mika Vanhanen kertoo.

    Edellä mainittujen palveluiden lisäksi PKMK Palvelut Oy:llä on käytössä Fonecta Kontakti, joka tukee yrityksen löydettävyyttä useissa netin haku-, suosittelu- ja karttapalveluissa. Palvelun avulla on myös helppoa hallinnoida netissä olevia tietoja yhdestä paikasta. Täältä voit tutustua paremmin Fonecta Kontaktiin.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • Tekla - a Trimble solution
    24.01.2022
    Tekla Software / Trimble Solutions: Strateginen suunnittelu + luotettava kumppani = vakuuttavia tuloksia LinkedIn-markkinoinnista

    Kun tehtävänä on huippuunsa kehitettyjen ohjelmistoratkaisujen globaali markkinointi rakennusalan ammattilaisille, tarvitaan valikoima tehokkaita työkaluja ‒ sekä luotettavia kumppaneita. Trimble kehittää fyysisen ja digitaalisen maailman yhdistäviä korkean teknologian tuotteita, työkaluja ja palveluja mm. maatalouden, rakennusalan, paikannuksen ja kuljetusalan tarpeisiin. Yhtiö toimii yli 150 markkinalla ja työntekijöitä heillä on yli 40 maassa.

    Fonecta on toiminut vuodesta 2019 alkaen Trimble Teklan yhteistyökumppanina heidän 3D-mallinnuksen mahdollistavan BIM-tietomalliohjelmistonsa LinkedIn-markkinoinnissa.

    LinkedIn tekee monimutkaisten kokonaisuuksien markkinoinnista yksinkertaista

    Mainoskampanjoiden rakentaminen ja hallinta voivat tuntua monimutkaiselta, kun markkinoitavana on useita erilaisia ratkaisuja monelle asiakassegmentille halki maiden ja kielialueiden. Robert McKenzie, Tekla Softwaren Global Digital Marketing Manager on sitä mieltä, että LinkedIn on tehnyt jopa monimutkaisempien globaalien kampanjoiden hallinnasta helppoa. “Olen kehittänyt itselleni selkeän kansiorakenteen ja nimeämiskäytännöt kampanjoiden rakentamiseen. On tärkeää muodostaa toimiva ja selkeä rakenne kampanjoille heti alusta alkaen”, painottaa McKenzie, ja selittää: “se helpottaa kampanjoiden sekä niiden budjetin hallintaa, optimointia ja tietenkin niiden analysointia ja raportointia”.

    LinkedIn-markkinointia tehdään Tekla Softwarelle Fonectan kautta avatulla mainostilillä, jonka alle McKenzie rakentanut mainostilit heitä parhaiten palvelevalla tavalla: suurin osa Teklan markkina-alueista on niputettu yhden, globaalin mainostilin alle, mutta kaikkein suurimmille kohdemaille on katsottu järkevimmäksi perustaa oma mainostilinsä.

    Kädet savessa on hyvä olla, kun tukena on proaktiivinen mainoskumppani

    McKenzie vastaa Teklan koko globaalista LinkedIn-markkinoinnista aina kampanjoiden suunnittelusta ja rakentamisesta sekä seurantatägien määrittelystä niiden analysointiin ja optimointiin ‒ kaikki tämä tiiviissä yhteistyössä muiden Tekla Softwaren markkinointispesialistien ja globaalien markkinointitiimien kanssa.

    Fonectan rooli LinkedIn Marketing Solutions Partnerina Suomessa on toimia LinkedInin edustajana heidän asiakkailleen. Tämä tarkoittaa proaktiivista yhteistyötä, sekä asiakkaiden tukemista ja auttamista parhaalla mahdollisella tavalla, jotta he onnistuvat ja pääsevät haluttuihin tuloksiin.

    “Olen todella tyytyväinen siihen, miten Fonecta pitää minut ajan tasalla uusimmista työkaluista ja ominaisuuksista tai muista uutisista, joilla voi olla vaikutusta työhöni. Tämä on proaktiivisuutta, jota ei kerta kaikkiaan voi odottaa jokaiselta alihankkijalta”, kiittelee McKenzie.

    Parhaat kumppanuudet tähtäävät aidosti yhteisiin tavoitteisiin

    McKenzie on kokenut ja taitava LinkedIn-markkinoija, mutta hän korostaa Fonecta-kumppanuuden merkitystä. “Fonecta ei ole ihan tavallinen alihankkija ‒ he ovat ennemminkin kuin turvaverkko. Ajattele, miten paljon aikaa minulla menisi selvitellessä eteen tulevia kysymyksiä yksin, ja nyt voin luottaa siihen, että saan kattavan vastauksen asiantuntijoilta aina 24 tunnin kuluessa. Voisi sanoa, että minulla on henkilökohtainen helpdesk-kanava suoraan LinkedInin kanssa”, kuvailee McKenzie yhteistyötä Fonectan kanssa.

    Omalla, pysyvällä yhteyshenkilöllä Fonectalta on ollut McKenzielle suuri merkitys, ja molemmat osapuolet kuvailevatkin yhteistyötä lämpimin ja kunnioittavin sanankääntein. Juha Suomela, McKenzie’n yhteyshenkilö Fonectalta kertoo: “Kumppanuutemme perustuu siihen, että Robertin ja Trimble Teklan onnistuminen on myös meidän onnistumisemme. Olemme aina puhelinsoiton päässä ja valmiina auttamaan häntä.”

    Kasvua ja tuloksia strategisella kampanjasuunnittelulla

    McKenzie rakentaa kohdennettuja kampanjoita, jotka ohjaavat ihmisiä tietylle laskeutumissivulle, webinaariin rekisteröitymiseen tai muuhun tarkoin harkittuun kohteeseen. Jokaisen kampanjan takana on strateginen suunnitteluprosessi, sillä LinkedIn on Tekla Softwarelle merkittävä B2B-liidigenerointikanava.

    “Niin orgaaniset kuin maksulliset postauksemme perustuvat hyvin strategisiin metodeihin. Esimerkiksi postausten tiheys perustuu dataan. Luon aina vähintään neljä mainosta kampanjaa kohden ja annan niiden pyöriä aikansa nähdäkseni, mikä niistä toimii parhaiten. Meillä on samanaikaisesti ns. ikivihreitä, matalan budjetin mainoskampanjoita sekä lyhyempiä, mutta suuremman budjetin kampanjoita. Näin tuomme mainontaan vaihtelua ja olemme aina tavalla tai toisella potentiaalisten asiakkaiden mielessä”, kertoo McKenzie hyväksi testaamistaan taktiikoista.

    Tämä kaikki vaatii paljon työtä, budjettia sekä optimointia ‒ yrittämistä ja erehdyksiäkin. Mutta se tarkoittaa myös tuloksia.

    “Olemme kahdessa vuodessa kavunneet 30 000:sta orgaanisesta seuraajasta 70 000:een seuraajaan ja saavuttaneet ison share of voicen, eli osuuden näkyvyydestä alustalla kilpailijoihin verrattuna. Postaustemme klikkiprosentit ovat selvästi yli keskiarvon, mainosten konversioprosentit ovat todella hyviä, ja olemme löytäneet optimaaliset yleisökoot kullekin kampanjalle”, kertoo McKenzie.

    “Tavoitteenamme on hyödyntää LinkedInin työkaluja ja ominaisuuksia mahdollisimman kokonaisvaltaisesti. Siksi ne ovat olemassa ‒ jotta voisimme mainostaa tehokkaammin ja taitavammin. Minä olen myös onnekas, sillä minulla on Fonectan tuki ja asiantuntemus käytössäni joka päivä”, toteaa McKenzie.

    Kasvava, monien mahdollisuuksien B2B-markkinointikanava

    Trimblelle LinkedIn on tehokas ja monipuolinen työkalu B2B-kohderyhmien, kuten ylemmän johdon ja muiden yrityspäättäjien tavoittamiseen. LinkedInin mahdollisuudet markkinoinnin työkaluna ova vaikuttavia. “LinkedIn kasvaa jatkuvasti sekä yrityksenä että markkinointikanavana. Tämä tarkoittaa sitä, että kanavan kautta tavoitettavien, potentiaalisten liidien määrä kasvaa yhtä lailla, samoin kuin työkalut tehokkaaseen mainontaan”, McKenzie avaa kanavan mahdollisuuksia.

    McKenzie arvostaa myös LinkedInin ensimmäisen osapuolen evästeitä, jotka ovat hyödynnettävissä ongelmitta, toisin kuin monilla muilla mainostusalustoilla, joilla on ollut haasteita uusiin evästekäytäntöihin sopeutumisessa.

    Fokuksessa työntekijälähettilyys ja julkaisuihin sitoutuminen

    Kokeneena LinkedIn-markkinoijana McKenziellä on kysyttäessä heti muutama lempityökalu mielessään. “Olen työntekijälähettilyyden vankka kannattaja. Siksi yksi suosikeistani onkin työkalu, joka ehdottaa julkaistavia sisältöjä, kuten artikkeleita, työntekijöidemme merkkipaaluja tai uutisia yrityksestä, ja mahdollistaa julkaisun pelkästään yrityksen työntekijöiden nähtäväksi, kannustaen heitä jakamaan julkaisun oman profiilinsa kautta. Usein työntekijöiltä, eli kanssaihmisiltä tulevat viestit ovat vaikutukseltaan tehokkaampia kuin suoraan yritykseltä tulevat”, kertoo McKenzie.

    Hän näkee myös julkaisuihin sitoutumisen yhä tärkeämpänä tekijänä. “Me emme halua tehdä postauksia vain julkaisemisen ilosta, vaan haluamme saada aikaan sitoutumista kuten keskustelua, reaktioita, ja jakoja. Kaikki lähtee asiakkaasta, ja myös julkaisut on mietittävä asiakkaan näkökulmasta”, selittää McKenzie.

    Vihdoin ensi kerralla Helsingissä?

    McKenzien asemapaikka on Leedsissä, Iso-Britanniassa, kun taas Fonectan päämaja sijaitsee Helsingissä. Kuitenkaan etäisyys eikä edes etätyöaika ole estänyt lämpimän kumppanuuden syntymistä, päinvastoin. Yhteistyö kohti yhteisiä tavoitteita ja entistä parempia tuloksia jatkuu tuttuun tapaan.

    “Työskentely Fonectan kanssa on ollut äärimmäisen hyödyllistä ja suuri apu LinkedIn-markkinoinnissamme, mutta samalla se on miellyttävä ja luotettava, ainutlaatuinen kumppanuus”, toteaa Robert McKenzie. Hänen Fonecta-yhteyshenkilönsä Juha Suomela yhtyy täysillä tähän kuvaukseen, ja he molemmat odottavatkin aikoja, jolloin on jälleen mahdollista keskustella niin LinkedInistä kuin kaikesta sen ulkopuolella saman pöydän äärellä.

    Lue lisää Teklasta

    Lue lisää
  • Kaartin neule- ja ompelukone Oy
    18.01.2022
    Kaartin neule- ja ompelukone Oy: Fonecta Kontakti on kivijalkaliikkeen perusta markkinoinnissa

    Kaartin neule- ja ompelukone Oy löytyy nimensä mukaisesti Helsingin Kaartinkaupungista. Se on toiminut Kasarmikadulla samassa osoitteessa perustamisestaan lähtien, yli 40 vuotta. Tuolloin avattiin ompelukoneisiin erikoistunut yritys, joka tarjoaa asiakkailleen nykypäivänä ompelukoneiden lisäksi myös laadukkaita peitetikkikoneita, saumureita, neulureita sekä laajan ompelutarvikevalikoiman. Luonnollisesti myös koneiden huolto kuuluu yrityksen palveluun, kertoo yrittäjä Hellevi Tojkander.

    Puhelinluetteloista nykypäivän markkinointiin

    Fonecta ja Kaartin neule- ja ompelukone Oy ovat tehneet yhteistyötä yli vuosikymmenen. Alun perin yhteistyö alkoi tarpeella saada yrityksen tiedot luetteloon asiakkaiden saataville ja sen myötä myös verkkoon. ”Kyllä varmasti ensimmäinen yhteydenotto tuli teiltä ja sitten laitettiin mainokset luetteloon”, muistelee Hellevi.

    Puhelinluetteloiden jäätyä historiaan, yritys siirtyi sujuvasti Fonectan Kontakti-palveluun, jonka myötä sen tiedot ovat olleet kattavasti esillä Fonectan omissa palveluissa sekä kumppaniverkostoissa.

    Selvitä, miten yrityksesi tiedot näkyvät eri verkkopalveluissa! Tee testi

    Fonecta Kontakti tuo kuukausittain kymmeniä uusia asiakkaita

    Kontakti on tuonut yritykseen kuukausittain kymmeniä asiakkaita. Oma Fonectasta löytyvät kävijäraportit osoittavat, että esimerkiksi elokuussa Kaartin neule- ja ompelukone Oy:lle tuli yli kolmekymmentä asiakasta Kontakti-näkyvyyden ansiosta. Määrä on huikea, muttei mitenkään poikkeuksellinen Kaartin neule- ja ompelukone Oy:lle. Kontakti toimii, ja asiakkaita tulee sen kautta tasaisesti joka kuukausi.

    ”Olen ollut ihan tosi tyytyväinen ja raporteista näkee, millä hakusanoilla asiakkaat ovat meidät löytäneet.” -Hellevi Tojkander / Kaartin neule- ja ompelukone Oy

    Tiedätkö mistä asiakkaasi yritystäsi etsivät? Tutustu Fonecta Kontaktiin!

    Markkinointikumppanuus auttaa kiireistä yrittäjää

    Kaartin neule- ja ompelukone Oy:llä on Fonectan kautta myös Google-mainontaa, kotisivut, sähköpostit ja verkkokauppa. Viimeisimpänä otettiin haltuun Facebook. ”Kiireisten päivien keskellä on helpottavaa, että asiantuntijat hoitavat markkinoinnin Facebookissa, jotta voin käyttää aikani tehokkaasti asiakkaiden palvelemiseen liikkeessä”, kertoo Hellevi.

    Verkkokauppa lisättiin kotisivuille aikanaan kokeilumielessä, koska Hellevi oli ensin ajatusta vastaan. Se on kuitenkin osoittanut tässä ajassa nopeasti toimivuutensa. ”Kyllä me siitä pidetään, ei voi muuta sanoa! Ja asiakkaat pitävät siitä myös. Oli hyvä ratkaisu!” -Hellevi Tojkander / Fonecta ja Kaartin neule- ja ompelukone Oy

    Hellevi Tojkander kertoo olevansa erittäin tyytyväinen markkinointikumppanuuteen Fonectan kanssa. Hän kiittelee erityisesti sitä, että on saanut apua aina nopeasti ja vaivattomasti eri tilanteissa, eikä ole jäänyt vastausta vaille.

    Kaartin neule- ja ompelukone Oy on onnistunut yhdistämään loistavasti vuosikymmeniä samana pysyneen sijainnin ja nykyaikaisen markkinoinnin. Asiakkaat löytävät ammattimaisen erikoisliikkeen sekä kadulla kulkiessaan, että verkossa. Se jos mikä on osoitus onnistuneesta yhteistyöstä.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää

Asiakkaitamme