Asiakkaitamme

Lue asiakkaidemme kokemuksia Fonectasta

Fonectan digimarkkinointia tilaavista asiakkaista yli 80 % on pk-yrityksiä, mutta joukkoon mahtuu rutkasti menestystarinoita aina mikroyrityksistä suuriin konserneihin yli 1 500 eri toimialalta. Tutustu asiakkaidemme tarinoihin - voit halutessasi rajata näkyville vain tiettyä palvelua koskevat asiakasreferenssit.

  • Merikaarron pyörähuolto
    21.09.2022
    Merikaarron pyörähuolto: Kontakti-palvelu maksaa helposti itsensä takaisin

    Merikaarron pyörähuolto on Vaasan lähellä toimiva pyörähuoltoja tekevä yhden miehen sivutoiminen yritys. Yrittäjä Oskar Moberg on itsekin intohimoinen hyötypyöräilijä, joka pyöräilee tuhansia kilometrejä vuodessa.

    Vuosien aikana polkupyörät ja niiden huollot ovat tulleet yrittäjälle harrastuksen myötä tutuiksi. Ajatus yritystoiminnasta kypsyi pikkuhiljaa, kun paikallisessa Facebookin puskaradioryhmässä tuli vastaan kysymyksiä olisiko paikkakunnalla ketään, joka osaisi huoltaa pyöriä. Tästä innostuneena Merikaarron pyörähuolto sai oman y-tunnuksen joulukuussa 2021. Oskar Moberg huoltaa pyöriä sivutoimisena yrittäjänä omassa autotallissaan ja talvisin hän voitelee pyörähuollon ohessa suksia. Välineet ja tilat olivat siis omasta takaa, joten yrityksen perustaminen ei vaatinut suuria investointeja.

    Vain yksi pyörähuoltotilaus, niin Fonecta Kontakti-palvelu on jo maksanut itsensä takaisin


    Pienen paikkakunnan Facebookissa oleva puskaradioryhmä ei kuitenkaan yksin ole riittävä kanava asiakkaiden saamiseksi, joten Oskar Moberg otti keväällä käyttöön Fonecta Kontakti -palvelun. Oskar kertoo, että palvelun hyödyn ymmärtämisessä meni tovi, mutta kun yhteyshenkilö osasi kertoa palvelusta kärsivällisesti, hän päätti tarttua tilaisuuteen. Nyt Merikaarron pyörähuollon tiedot ovat ajantasaisesti esillä useassa netin kanavassa Fonectan omien kanavien lisäksi ja tietojen ylläpito on helppoa yhden päivitystyökalun kautta.

    ”Mietin, että eihän tämä tarvitse kuin yhden pyörähuollon, niin palvelu on jo maksanut itsensä takaisin, joten päätin sitten lähteä kokeilemaan. Ja se on kyllä kannattanut, tässä on hinta-laatusuhde erittäin kohdillaan!”, Oskar iloitsee.

    Kuinka kattavasti yrityksesi tiedot löytyvät verkon eri kanavista? Tee testi!

    Fonecta Kontaktin avulla uusia asiakkaita laajemmalta alueelta


    Merikaarron taajamassa asuu vajaat 2000 asukasta, joten markkina-alueena Merikaarto on melko pieni. Fonectan tarjoaman Kontakti-palvelun avulla on onnistuttu kasvattamaan Merikaarron pyörähuollon tunnettavuutta ja tavoittamaan asiakkaita myös noin 20 kilometrin päästä Vaasasta ja muista lähikunnista.

    ”Ajattelin, että tunnettavuus ja löydettävyys hakukoneiden kautta paranee Kontakti-palvelun myötä ja että tämän avulla myös vaasalaiset ja lähikuntien asukkaat löytäisivät minut. Ja nyt mitä asiakkailta olen kuullut, ja kun olen katsonut raportilta tuloksia, niin on kyllä mennyt ihan nappiin! Eihän ne minua löytäisi ilman tätä”, Oskar kertoo.

    Erinomaisen arvosanan palvelu


    Oskar Moberg kertoo, että hän on asiakkaiden saamisen lisäksi erityisen tyytyväinen siihen, että hänen ei tarvitse itse huolehtia missä yrityksen tiedot ovat näkyvillä ja ovatko ne oikein. Ja kun on tarvetta päivittää tietoja, ei tarvitse kirjautua erikseen moneen palveluun, vaan päivitys hoituu yhden työkalun kautta. Myös yhteyshenkilö saa Oskarilta kehuja: ”Minulla on hyvin aktiivinen yhteyshenkilö Joonas, jonka saan hyvin kiinni, jos minulla on jotain kysyttävää. Kyllä tämä kokonaisuus on kaiken kaikkiaan ihan erinomainen.”

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • Portaaton ja Heinovuori
    14.09.2022
    Portaaton Oy & Rakennus ja Saneeraus Heinovuori: Fonecta Kontaktilla 9 kertaa tehokkaampaa mainontaa

    Portaaton Oy:n toimitusjohtaja Kalle Lehtimäki kertoo harrastuspohjaisen ajoneuvoteippauksen johtaneen siihen, että muutama vuosi sitten kaveriporukka alkoi ideoida, kuinka kuluttaja-asuntojen remontit voitaisiin toteuttaa mahdollisimman nopeasti olemassa olevia pintoja hyödyntäen. Ideoinnin ja suunnittelun perusteella aloitettiin kartoitus materiaalien saamiseksi ja vuonna 2021 syntyi Portaaton Oy, jolta saa kalvopinnoitteet kotien ja muiden tilojen uudistamiseksi.

    Yrityksen kuluttajien saataville tuomat kalvopinnoitteet eroavat perinteisistä markkinoilla olevista sisustusteipeistä pintansa luonnollisuudella ja aitoudella, joten ne ovat kustannustehokas vaihtoehto kodin pintojen uutta ilmettä suunnitellessa. Portaaton Oy asentaa pinnoitteet koko Suomen alueella, vaikka yrityksen tukikohta onkin Paimiossa Varsinais-Suomessa.

    Neljän kaveruksen yrityksellä on taustaa myös rakennuspuolelta, joten Portaaton Oy:n rinnalla aloitti toimintansa aputoiminimi Rakennus ja Saneeraus Heinovuori. Rakennus ja Saneeraus Heinovuori toteuttaa monipuolisesti huoneistoremontit pienistä muutostöistä aina suurempiin saneerauksiin ja kalvopinnoituksiin Varsinais-Suomessa. 

    Fonecta Kontakti tehostaa näkyvyyttä monessa netin kanavassa


    Fonecta otti Portaaton Oy:n Kalle Lehtimäkeen yhteyttä kotisivuasioissa, mutta keskustelu kääntyi nopeasti Kontakti-palvelun tuomiin mahdollisuuksiin. Kontaktin avulla yritys saatiin tehokkaasti ja laajasti näkyviin netin eri haku-, suosittelu- ja karttapalveluihin Fonectan omien kanavien lisäksi, kun etsitään sisustus- ja rakennuspalveluita.

    Kuinka kattavasti yrityksesi tiedot löytyvät verkon eri kanavista? Testaa maksutta!

    Tulokset olivat lupaavia ja keväällä Kontaktin näkyvyyttä laajennettiin. Samalla Rakennus ja Saneeraus Heinovuorelle avattiin oma Kontakti-näkyvyys. Kontakti-palvelun yhteydessä panostettiin myös Kärkipaikkaan, jonka ansiosta Rakennus ja Saneeraus Heinovuori tulee entistä näkyvämmin esille Turun seudulla Fonectan palveluista haettaessa.

    ”Saamiemme yhteistyökumppanien palautteen perusteella erityisesti Finder.fi-palvelussa näkyvät tietomme ovat olleet usein ratkaiseva tekijä yhteistyön alulle. Kontaktikortit ovat siellä ehdottoman tärkeät ja toimivat. Ylipäätään Finder.fi:stä ja muistakin Kontaktin kanavista ja palveluista löytyvät tiedot toimivat yrityksemme käyntikorttina ja yhdenlaisena kotisivuna, koska näkyvyys on niin hyvin rakennettu”, Kalle Lehtimäki kertoo molempien yritysten Kontaktin avulla saadusta hyödystä.

    Yhdeksän kertaa tehokkaampaa mainontaa kuin muilla saman toimialan yrityksillä


    Kontakti-palvelun raportit puhuvat puolestaan: Sekä Portaaton Oy:n että Rakennus ja Saneeraus Heinovuoren kohdalla yhteydenottojen määrä esimerkiksi heinä-elokuun ajalta on parinkymmenen kappaleen luokkaa. Tämä tarkoittaa sitä, että Portaaton Oy on aputoiminimineen onnistunut markkinoinnissaan 9 kertaa paremmin kuin saman toimialan yritykset, joilla ei ole käytössään Kontakti-palvelua.

    Kalle Lehtimäki on tyytyväinen Fonectaan. Erityiskiitokset saa asiakaspalvelu, joka on osaavaa ja ammattimaista. Fonecta on antanut yhteistyökumppanina myös omatoimisen kuvan, joka osaa ajatella asiakkaan liiketoiminnan edistämistä markkinointia tehostavilla ratkaisuilla ja ehdottaa niitä rohkeasti.

    ”Asiakaspalvelun ja avun markkinointikanavien rakentamisessa voisi sanoa olleen täydellistä”, kertoo Kalle Lehtimäki.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • RST-Service Oy
    08.09.2022
    RST-Service Oy: Näyttävät kotisivut yhdistettynä Google-mainontaan kasvattivat kävijämääriä 74%

    Torniolainen RST-Service Oy on Timo Smedsin ja hänen veljensä Pekka Smedsin pyörittämä yritys, joka on erikoistunut ravintola- ja suurkeittiölaitteiden sekä pesulakoneiden myyntiin ja huoltoon. Laitteita myydään yrityksille ja kunnille koko Suomeen ja huolto onnistuu Meri-Lapin alueella.

    Veljesten yritys ei ole vielä kovinkaan vanha, mutta se on jo saavuttanut tunnettuutta ja parhaillaan mietinnässä onkin eri vaihtoehtoja toiminnan laajentamisesta aina toiminnan tarkempaan profilointiin saakka, kertoo Pekka Smeds.

    Uudet kotisivut ratkaisivat ongelman


    Laajempi yhteistyö Fonectan kanssa on alkanut vuonna 2019, jolloin RST-Service Oy:lle tehtiin uudet kotisivut. RST-Servicellä oli ollut kotisivut jo aiemminkin, mutta vanhoilta sivuilta ei riittävän hyvin käynyt ilmi mitä palveluita yritys tarjoaa, eikä sivuilla liikkuminenkaan ollut kaikkein sujuvinta. Fonecta Kotisivut ratkaisivat tämän ongelman ja sivujen päivittäminenkin on helppoa.

    ”Uusilla kotisivuilla lähdettiin aikoinaan hakemaan selkeyttä ja näyttävyyttä aiempiin sivuihin verrattuina. Ne olivat vanhahtavat eivätkä niin informatiiviset. Ratkaisu oli onnistunut ja nyt sivuille mentäessä näkee heti, mistä firmasta on kysymys ja siellä on helppo navigoida. Ylläpitojärjestelmä on kätevä ja helppokäyttöinen, minkä takia esimerkiksi tuotteita on helppo lisätä näkyviin”, Pekka Smeds kertoo.

    Testaa, millaiset kotisivut sopivat yrityksellesi! Aloita testi 

    Google-mainonta tukee kotisivuja


    Kotisivujen rinnalla on toteutettu myös Google-mainontaa, joka on osaltaan tuonut RST-Service Oy:n sivuille lisää asiakkaita ja poikinut tarjouspyyntöjä. Kotisivujen ja Google-mainonnan yhdistelmä onkin toiminut erinomaisesti - välillä jopa siinä määrin, että yrittäjät ovat saaneet työpyyntöjä enemmän kuin pystyvät toteuttamaan. Tämä on kuitenkin positiivinen ongelma ja tärkeää tietoa yrityksen tulevaisuutta suunnitellessa. On tärkeää, että kotisivut ovat toimivat ja niiden kautta saa nopeasti ja tehokkaasti yhteyden yritykseen.

    ”Mainostamme monissa eri kauppapaikoissa ja ryhmissä, joissa on potentiaalisia asiakkaita, joten täsmämainontaa on haasteellista tehdä. Siksi on todella tärkeää, että kotisivut ovat toimivat ja niiltä löytyy tarvittavat asiat helposti, jotta päästään kaupantekovaiheeseen. Asiakkaamme ovat antaneet usein kotisivujemme selkeydestä ja ulkoasusta positiivista palautetta”, Pekka Smeds toteaa.

    Näyttävät kotisivut tuoneet useita uusia asiakkaita


    Raporttien mukaan RST-Service Oy:n kotisivujen uusien kävijöiden määrä on tasaisesti kasvamaan päin: Vuoden aikana uusia kävijöitä sivuilla on ollut keskimäärin 74 %! Kotisivujen kautta tulleita yhteydenottoja on kymmenen pelkästään heinäkuun aikana, mikä on vaikuttavaa.

    Pekka Smeds suosittelee ehdottomasti Fonectaa yhteistyökumppanina ja hänen puheessaan korostuu etenkin kotisivujen näyttävyys ja informatiivisuus. Niiden pohjalta on hyvä suunnitella RST-Service Oy:n tulevaisuutta ja markkinointia jatkossakin.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • 06.09.2022
    Pohjantähti: Paikallista markkinointia ja maineenhallintaa Kontakti Pron avulla koko Suomessa

    Pohjantähti Keskinäinen Vakuutusyhtiö on ollut suomalaisten henkilö- ja yritysasiakkaiden turvana jo yli 125 vuoden ajan. Pääkonttori sijaitsee Hämeenlinnassa ja konttoreita on yli 30 eteläisestä Suomesta Rovaniemelle saakka. Fonectan kanssa yhteistyötä on tehty jo pari vuosikymmentä, viimeisimpänä Fonecta Kontakti Pron parissa. Pohjantähden Digital Marketing Specialist Niklas Heinosella on kokemusta yhteistyöstä Kontakti Pron käyttöönotosta alkaen.

    Yksillä tunnuksilla yli 30 toimipisteen tietoihin – ajan ja vaivan säästö on huimaa


    Pohjantähdellä on yli 30 toimipistettä, joten Kontakti Pro on ollut erinomainen apu aukioloaikojen päivittämisessä. Yli kolmenkymmen toimipisteen aukioloaikojen näkyvyydenhallinta yhdeltä alustalta säästää valtavasti aikaa. Jos yksi konttori avataan joku päivä eri aikaan kuin normaalisti ja toinen konttori menee poikkeuksellisesti aiemmin kiinni, päivitys on helppo tehdä suoraan Kontakti Pron päivitystyökalun kautta.

    Ennen koronaa Pohjantähden konttorit olivat auki ilman ajanvarausta ja asiakkaat saattoivat vain tulla paikalle. Koronan myötä Pohjantähden palvelumalli muuttui siten, että asiakkaita palvellaan ajanvarauksella, mutta tämäkin muutos kaikkiin toimipisteisiin onnistuu vain yhdellä napin painalluksella.

    Maineenhallinta ja asiakkaiden palveleminen verkossa ovat keskeistä


    Aukioloaikojen keskitetty päivittäminen ei kuitenkaan ole ainoa Kontakti Pron hyöty. Palvelun avulla maineenhallinta netissä on helpottunut huimasti:

    ”Kontakti Prosta on valtava hyöty Googlessa olevien arvostelujen seurannassa. Minun ei tarvitse kirjautua erikseen eri konttoreiden Google Yritystileille ja käydä asiakkaiden palautteita läpi eri tunnusten takaa, vaan Kontakti Pron työkalun kautta pääsen vastaamaan ja kommunikoimaan asiakkaiden kanssa yhdestä paikasta. Eri paikkakuntia koskevat kommentit ovat helposti hallittavissa ja voin pienellä vaivalla kiittää asiakkaita palautteesta. Tämä helpottaa aktiivisuutta ja seurantaa”, Niklas kertoo.

    Varmista organisaatiosi verkkolöydettävyys! Tilaa maksuton auditointi!

    Paikallista näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa


    Pohjantähti hyödyntää Kontakti Pro -palvelua myös paikallisesti sosiaalisessa mediassa. Paikkakuntien Facebook-sivuilla voidaan kertoa paikkakuntakohtaisia asioita, mutta jos jonkin paikkakunnan sivu kaipaa aktiivisuutta, uutisvirtaan voidaan tuoda helposti sisältöä vakuutusyhtiön pääsivun postauksista. Pohjantähden asiakkaat ovat pitäneet siitä, että näkyvyys on paikallista. Postaukset on tavoittaneet asiakkaita hyvin ja aktiivisuus on tuonut sivuille uusia tykkääjiä.

    ”Olemme pystyneet tarjoamaan meidän paikkakunnille mahdollisuuden omiin Facebook-sivuihin, joilla voidaan paikallisesti tuoda esiin toimipaikan omaa kieltä ja markkinointia. Kontakti Pro antaa meille hyvän kokonaisnäkymän mitä eri paikkakunnilla on julkaistu, eikä tässäkään tilanteessa tarvitse kirjautua jokaisen konttorin FB-sivuille erikseen. Ja jos jossain on joskus hiljaisempaa, voimme työkalun avulla varmistaa, että uutisvirta ei katkea ja voimme helposti lisätä sisältöä pääsivumme kautta”, Niklas toteaa.

    Kontakti Pro auttaa myös yhteneväisen brändin esiintuomisessa. Markkinointitiimi pystyy keskitetysti yhdestä paikasta määrittelemään mm. kansi- ja profiilikuvat, sekä yrityskuvaukset niin Facebookiin kuin Google Yritysprofiiliin.

    Mihin Pohjantähdessä ollaan erityisen tyytyväisiä?


    Niklas Heinonen on erityisen tyytyväinen Kontakti Pron päivitystyökaluun ja sieltä saatuun näkymään:

    ”Pystymme helposti tekemään mm. räätälöityjä aukioloaikoja ja osoitteenmuutoksia. Asiakkaiden on helppo löytää eri karttapalveluista meille, kun tiedot ovat ajan tasalla kaikkialla ja niitä voi hallita yhdestä paikasta. Koko kokonaisuuden hallittavuus yhdestä paikasta on siis ehdoton etu. Työkalu on helppokäyttöinen ja siihen sai kattavan perehdytyksen alussa. Suosittelen Kontakti Prota lämpimästi kaikille!”

    Helppokäyttöisen yhden näkymän työkalun lisäksi Niklas mainitsee oman yhteyshenkilön, jolle voi soittaa matalalla kynnyksellä, milloin vain.

    Kontakti Pron lisäksi Pohjantähti on tehnyt Fonectan kanssa yhteistyötä LinkedInin parissa. LinkedIn on ollut etenkin Pohjantähden B2B-markkinoinnissa iso aluevaltaus, jossa Fonectan oma yhteyshenkilö on ollut suurena apuna.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • 15.08.2022
    Huippusiivous: Mutkaton ja toimiva yhteistyö on tuottavan markkinoinnin avain

    Huippusiivouksen toimitusjohtaja Mari Nurkkala toimi aiemmin omalla toiminimellään siivousalalla, mutta toiminnan tavoitellessa kasvua hän koki, että yhtiömuodon muuttaminen osakeyhtiöksi helpottaisi käytännön asioita ja vapauttaisi enemmän resursseja varsinaiseen työhön. Huippusiivous kotipalvelut Oy perustettiin viime vuoden keväällä ja se tarjoaa tällä hetkellä monipuolisia siivouspalveluita viiden työntekijän voimin Oulussa ja lähikunnissa. Yritys on erikoistunut kotisiivouksiin, mutta myös erilaisten toimitilojen siivoukset hoituvat kädenkäänteessä näiden ammattilaisten tekeminä.

    Fonecta Kontaktin avulla tiedot päivittyvät kerralla kaikkialle


    Fonectan ja Huippusiivouksen yhteistyö alkoi lähes heti osakeyhtiön alkutaipaleella, kun Mari Nurkkala vaikuttui Fonectalta löytyvästä Kontakti-ratkaisusta.

    Kontakti mahdollistaa yrityksen kattavien ja yhtenäisten tietojen löytymisen Fonectan omien palveluiden (Fonecta.fi, Finder.fi, Fonecta Caller ja Numeropalvelu 020202) lisäksi yli kahdestakymmenestä verkosta löytyvästä kanavasta. Eri kanavissa näkyvien tietojen hallinnointi onnistuu Kontaktin avulla kätevästi yhdestä paikasta ja tietojen yhteneväisyys eri paikoissa vahvistaa tunnetusti yrityksen luotettavuutta ja näkyvyyttä.

    Miten yrityksesi löydetään netistä? Testaa yrityksesi näkyvyys!

    Kontakti-palvelussa juuri tietojen hallinnoinnin ja päivittämisen helppous on Marin mielestä parasta:
    ”Verkossa on niin paljon eri kanavia ja jos esimerkiksi aukioloajat muuttuvat, on tosi työlästä alkaa korjata aikoja joka paikkaan. Nyt riittää, että muutan tiedot Oma Fonectassa ja ne korjaantuvat kerralla useaan paikkaan netissä. Se on tosi helppoa ja vaivatonta.” 

    Toki on elintärkeää, että Huippusiivous on helposti löydettävissä. ”Kysyin Kontaktin alettua tosi monelta asiakkaalta, mitä kautta he meille löysivät ja suurin osa kertoi löytäneensä tiedot Fonectan palveluista tai muista Kontaktiin kuuluvista paikoista. Alusta alkaen oli selvää, että tästä on paljon hyötyä” , Mari kertoo.

    Kärkipaikalla tehostusta näkyvyyteen


    Kontaktin aikaansaamaa näkyvyyttä tehostettiin viime syksynä Kärkipaikalla, joka takaa Huippusiivouksen näkymisen Fonectan palveluissa vielä entistäkin paremmin hakutulosten kärkikastissa. Kävijäraportin luvut ovat huikeaa luettavaa: Pelkästään tämän vuoden kesä- ja heinäkuun välisenä aikana Huippusiivous on saanut yhteydenottoja Kontaktin avulla 771% paremmin kuin keskiarvollisesti saman toimialan ei-mainostavat yritykset!

    Fonectan yhteyshenkilön ja Mari Nurkkalan saumattoman yhteistyön tuloksena Huippusiivous kotipalvelut Oy:llä on Fonectan kautta nykyään myös kotisivut sekä Google-mainontaa. Niidenkin osalta raportit ovat ilahduttavaa luettavaa.

    ”Tein ennen itse jonkinlaisia mainoksia Googleen, mutta se oli tosi hankalaa ja aikaa vievää. Fonectan ansiosta voin luottaa, että mainokset ovat toimivia ja ammattilaisten tekemiä ja saan itse keskittyä omiin työtehtäviini”, Mari toteaa.

    Sujuvaa kommunikointia ja toimiva palvelu


    Mari Nurkkalan puheessa kuuluu tyytyväisyys yhteistyöhön. Hän kertoo, että Fonectan yhteyshenkilö osaa ehdottaa aina toimivia ratkaisuja, vaikka keskustelu olisi vain kuulumisten vaihtamista. Kommunikointi on helppoa ja hedelmällistä. Tämä on helppo uskoa molemmin puolin, yhteistyö on antoisaa ja tuottoisaa varmasti myös jatkossa.

    ”Fonecta on helppo yhteistyökumppani ja varsinkin Kontaktia ja sen helppoutta suosittelen ja olen suositellutkin monille”, Mari suosittelee.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • 12.08.2022
    Haallas Finland Oy: Uusi brändi tunnetuksi monikanavaisella mainonnalla

    Uuden brändin ja työnantajamielikuvan monikanavainen markkinointi on tuonut Haallas Finland Oy:tä menestyksekkäästi tunnetummaksi yritykseksi ja työnantajaksi. Haallas on suomalainen designiin, teknologiaan ja dataan erikoistunut yritys, joka kehittää ja toteuttaa digitaalisia palveluita yksityisille ja julkisille organisaatioille. Alkuvuodesta 2022 Haallas Finland Oy aloitti toiminnan Valamis Group Oy:n tytäryhtiönä. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Joensuussa, muut toimipisteet ovat Oulussa, Lappeenrannassa ja Helsingissä.

    Uusi nimi ja brändi vaativat aina ponnisteluja tunnetuksi tulemisessa ja potentiaalisten asiakkaiden ja ammattitaitoisten työntekijöiden löytämisessä. Haallaksen viestinnästä ja työnantajabrändäyksestä vastaava Anna Kosunen (Communications & Employer Branding Lead) päätti heti Haallaksen tarinan alussa hyödyntää Fonectan asiantuntijoiden apua ja aloitti yhteistyön Fonectan kanssa. 

    LinkedIn-yhteistyöstä monikanavaiseen markkinointiin


    Tammikuussa 2022 Haallas Finland Oy ja Fonecta aloittivat LinkedIn-yhteistyön ja Haallakselle avattiin Fonectan kautta maksuton LinkedIn-mainostili. Anna Kosusen aikaisemman kokemuksen perusteella LinkedInin omaa asiakaspalvelua oli mahdotonta tavoittaa, ja myös laskutusasiat veivät tarkastuksineen ja kuittien etsimisineen paljon aikaa, joten tilin hallinnointi Fonectan kautta toi valtavasti helpotusta ja säästi runsaasti arvokasta aikaa. Maaliskuussa käyttöön otettiin myös monikanavapalvelu, joka sisälsi mainontaa LinkedInissa, Facebookissa, Instagramissa ja Googlessa. Fonectan yhteyshenkilöt ymmärsivät nopeasti Haallaksen brändin, ja sen, mitkä asiat ja kohdeyleisöt toimivat nimenomaan Haallakselle.

    Varsinkin alkuvuosi oli Anna Kosuselle hyvin työntäyteinen uuden brändin julkaisun myötä. Hän oli alkuun hieman skeptinen mainonnan ulkoistamisesta, mutta koska kädet olivat täynnä työtä uuteen brändiin liittyen, päätti hän hetkellisesti laajentaa mainontaan liittyvää yhteistyötä Fonectalle. Tämä oli ehdottoman oikea ratkaisu kiireisessä tilanteessa. Haasteet mainonnan alustojen teknisten ongelmien kanssa oli viimeinen pisara:

    ”Ajattelin ensin, että ehdin tehdä kaiken itse. Epäilin myös, voiko Fonecta olla oikeasti minulle avuksi, kun minun tulee kuitenkin miettiä mm. mainonnan kuvat ja sisällöt kuntoon, mutta kun vastaan tuli vielä odottamattomia teknisiä ongelmia, joihin en ollut resursoinut aikaani esim. Facebook ja Google -mainostilien avaamisen kanssa, päätin ottaa Fonectan apuun ja saimme kaiken nopeasti pyörimään. Ja se oli oikea ratkaisu”, Anna toteaa.

    Anna on saanut Fonectalta myös runsaasti konsultointia, oppeja ja vinkkejä mainonnan tehokkuuden parantamiseksi. Fonectalta on aina osattu perustella miksi mitäkin on tehty, ja asiantuntijat ovat jakaneet suosituksia myös sen suhteen, mitä kannattaisi tehdä ja kokeilla tulevaisuudessa. Yhteistyötä tehdään yhdessä suunnitellen ja tietoa jakaen ammattilaiselta ammattilaiselle. Anna toteaakin, että tuntuu ihan kuin Fonectan tutuksi tulleet yhteyshenkilöt olisivat osa Haallaksen markkinointitiimiä.

    Miten tavoitat asiakkaat kiinnostavilla mainoksilla? Lue lisää!

    Fonecta – paljon muutakin kuin hakukone


    Fonectan valikoituminen Haallaksen digimarkkinointikumppaniksi ei ollut itsestäänselvyys. Anna Kosunen pyydettiin mukaan tapaamiseen ja ensimmäinen mielikuva Fonectasta oli numerohakupalvelu.

    ”En ollut kuullut, että Fonecta on LinkedInin virallinen kumppani, enkä tiennyt, että Fonectalla tehdään näin kattavaa digimarkkinointia. Tapaamisessa sain heti luotettavan kuvan Fonectan toiminnasta, asiantuntijuus ja ystävällisyys paistoivat läpi ja tuli hyvä fiilis, että tällaisen tyypin kanssa olisi kiva tehdä töitä. Nyt Fonectan tuleekin vastaan kaikkialla, mutta tuolloin tämä oli minulle ihan uutta”, Anna muistelee.

    Yhteistyön aloittamisen jälkeen Anna Kosunen on huomannut tasaista kasvua mainonnan sitoutumisasteessa. Monikanavainen mainonta on tukenut Haallas Finland Oy:tä liidi- ja työnhakijamäärien kasvattamisessa. Aloittavilta työntekijöiltä kysytään aina, mitä kautta he ovat nähneet ilmoituksen avoimesta työpaikasta. Usein he kertovat nähneensä mainoksen nimenomaan digitaalisissa kanavissa, esimerkiksi LinkedInissa. Tunnettuuden ja työnantajamielikuvan kasvattaminen mainonnan avulla on ollut onnistunutta.

    Raportointi ja yhteydenpito huippuluokkaa


    Fonecta on tehnyt Haallas Finlandin käyttöön oman raportointi-dashboardin, johon Anna Kosunen on erittäin tyytyväinen:

    ”Minulla on käytössä näkymä, josta näen heti yhdestä paikasta, miten monikanavainen mainonta on missäkin kanavassa toiminut. Voin katsoa sieltä todella nopeasti esimerkiksi paljonko olemme kuluttaneet mainontaan toukokuussa, ja mitä olemme saavuttaneet missäkin kanavassa. Dashboard on suurena apuna tulosseurannan lisäksi myös laskujen tarkistuksessa, kun enää ei tarvitse etsiä erikseen kuitteja esim. LinkedInilta tai Facebookilta. Tämäkin on säästänyt aikaani valtavasti.”

    Dashboardin lisäksi Anna ja Fonectan asiantuntijat ovat tavanneet säännöllisesti Teams-puheluissa, jolloin tuloksia on käyty läpi laajemmin. Anna kertookin olevansa erityisen tyytyväinen yhteydenpitoon, koska hän on tavoittanut yhteyshenkilönsä aina, kun on ollut tarve.

    ”Kerran oli tilanne, jossa teknisen ongelman vuoksi käynnissä oleva mainonta piti tauottaa pikaisesti, jotta mainosta klikkaavat henkilöt eivät päädy toimimattomaan kohteeseen. Sain Haallaksen ja Fonectan yhteisen Teams-chatin kautta asiantuntijan kiinni heti ja mainonta oli laitettu tauolle kymmenessä minuutissa! Ongelma saatiin korjattua ja jo tunnin päästä mainonta voitiinkin taas käynnistää. Tavoitettavuus ja reagointiaika olivat todella nopeita”, Anna kiittelee.

    Miten todennäköisesti Haallas Finland Oy suosittelisi Fonectaa digitaalisen markkinoinnin kumppaniksi asteikolla 0–10?


    Näin Anna Kosunen Haallakselta vastasi:
    ”Suosittelen Fonectaa ehdottomasti ja annan täyden kympin. Jos yrityksessä ei vaikka ole resurssia tai osaamista, tai haluaa esimerkiksi helpottaa hetkellisesti omaa työkuormaansa, niin Fonectan kanssa yhteistyökuvio on toiminut kaikilla osa-alueilla. Asiakasta kuunnellaan, ja hän voi vaikuttaa asioihin haluamissaan määrin. Halutessaan voi myös vain luottaa siihen, että homma hoituu. Erityisesti asiakaspalvelu, ammattitaito ja asiakkaan huomioiminen on ollut ihan huippua.”

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • 09.08.2022
    Helkama Velox & BAIKS.fi: Digitaalista mainontaa kahdella tavalla

    Tuloksellinen mainonta, nopeat muutokset ja hyvä yhteistyö ovat Fonectan ja Helkama Velox & BAIKS.fi:n yhteistyön ytimessä. Monikanavainen mainonnan kokonaisuus yhdestä paikasta säästää aikaa ja nopea reagointi kampanjoiden vaatimiin muutoksiin puolestaan tuo juuri niitä oikeita tuloksia. Mistä yhteistyö sai alkunsa ja miten tähän toimivaan malliin päädyttiin?

    Rakastettu suomalainen pyöräbrändi kehitti digimainontaansa


    Helkama on vuonna 1905 perustettu kotimainen perheyritys, jolla on ollut omaa polkupyörätuotantoa vuodesta 1953 lähtien. Helkama Velox Oy valmistaa nykyaikaisia ja korkealaatuisia sähkö- ja polkupyöriä Suomen suurimmassa pyörätehtaassa Hangossa.

    BAIKS.fi puolestaan on vuonna 2020 Helkaman kanssa fuusioitunut kotimainen pyöräverkkokauppa, joka tarjoaa kattavan valikoiman sähkö- ja polkupyöriä laadukkailta valmistajilta.

    Fonecta on tehnyt monikanavaista digitaalista mainontaa BAIKSille jo 2010-luvun puolivälistä lähtien. Helkama Veloxin tuotemarkkinointipäällikkö Kristian Österholm aloitti tehtävässään vuoden 2020 alkupuolella, jolloin fuusioitumisen yhteydessä mainontaa alettiin tehdä Fonectan kautta myös Helkamalle. BAIKSille tehdään taktisempaa myynnillistä ja tavoitteellista mainontaa, Helkaman puolella mainonnalla kasvatetaan tunnettuutta ja vahvistetaan brändiä.

    Brändimainonta kasvattaa Helkaman tunnettuutta


    Helkamalla tehtiin 2010-luvun loppupuolella mittava brändiuudistus. Uudistuksen yhteydessä freesattiin muun muassa logoa ja värimaailmaa sekä alettiin nostaa entistä enemmän esiin yrityksen sähköpyörämallistoa. Jopo on varmasti meille kaikille tuttu pyörä, mutta nyt oli aika tutustuttaa suomalaiset muihinkin Helkaman mallistoihin.

    Helkamalla digitaalinen mainonta oli alkutekijöissään, sitä oli tehty vain vähäisesti vaihtelevien toimijoiden kanssa. Koska Fonecta ja BAIKS olivat tehneet mainontaa yhdessä pitkään ja onnistuneesti, oli luontevaa aloittaa pitkäjänteisempi Helkaman brändimainonta Fonectan kanssa.

    Digimarkkinoinnilla tuloksia


    ”Brändiuudistuksen jälkeen ja koronan mullistettua polkupyörämarkkinat, oli hyvä hetki ottaa digimarkkinointi isommin tapetille myös Helkaman puolella. Fonectan yhteyshenkilöt olivat meille jo tuttuja BAIKS-yhteistyöstä, joten heidän kanssaan oli helppoa lähteä kokeilemaan hyväksi havaittuja keinoja myös Helkaman puolella. Fonectan asiantuntijoille myös meidän ala oli jo tuttu ja he osasivat ehdottaa uusia ratkaisuja, joita kannattaisi tehdä”,
    Kristian kertoo.

    Google hakusanamainonta ja Facebook-mainonta on saatu pyörimään kunnolla, ja perusasiat ovat nyt jatkuvassa brändimainonnassa kunnossa. Myynti tapahtuu pääasiassa jälleenmyyjien toimesta, mainonnan tavoitteena onkin pitää Helkama ihmisten mielessä. Alan sesonkiluonteen vuoksi mainontaan panostetaan keväällä ja kesällä enemmän, mutta näkyvyys ei katkea syksyllä ja talvellakaan. Sivuille tulee säännöllisesti liikennettä ja tunnettuus kasvaa.

    ”Olen ollut tyytyväinen Helkaman brändimainontaan. Voin luottaa yhteyshenkilöideni ammattitaitoon ja olemme samalla aaltopituudella. On todella arvokasta ajansäästöä saada monikanavainen kokonaisuus samasta paikasta. Kaikki, mitä meidän on ollut tarvetta saada digimarkkinointiin, on onnistunut Fonectan kautta hienosti.”, Kristian kiittelee.

    Miten tavoitat asiakkaat kiinnostavilla mainoksilla? Lue lisää!

    BAIKS.fi – Myynnillistä ja tavoitteellista digimainontaa


    Yhteistyön alussa BAIKSilla oli vielä yli 15 myymälää eri puolilla Suomea, jolloin aktiivisen tarjousmainonnan avulla pyrittiin saamaan ihmisiä myymälöihin. Nykyään BAIKSin myynti on siirtynyt verkkoon, joka on muuttanut myös mainonnan taktiikkaa. Asiakkaat eivät pääse katselemaan ja testaamaan pyöriä myymälässä ennen ostopäätöstä, joten heidät pitää saavuttaa ja vakuuttaa entistä vahvemmin tehokkaiden pitkäaikaisten mainoskampanjoiden avulla, joissa on panostettu erityisesti valkokuviin ja sisältöön.

    Taktinen myyntiä tavoitteleva digimainonta koki BAIKSilla jälleen uuden haasteen korona-pandemian alettua. Ihmiset eivät enää halunneet matkustaa julkisilla ja polkupyörästä tuli entistä halutumpi kulkuväline. Vuonna 2021 polkupyörien menekkiä kasvatti vielä entisestään uusi työsuhdepolkupyöräetu, ja etenkin sähköpyörät myytiin loppuun alta aikayksikön. Tällöin oli jälleen aika muuttaa mainonnan taktiikkaa, koska pitkäaikaisia kampanjoita ei voitu tehdä pyörien saatavuusongelmien vuoksi.

    ”Yhtäkkisen suuren kysynnän vuoksi jouduimme muuttamaan aiemmin tehtyjä pitkäaikaisia myyntiin tähtääviä kampanjasuunnitelmia lennosta, koska emme voineet tietää, miten pitkään meillä on BAIKSin verkkokaupassa myytäviä pyöriä varastossa. Olen erityisen tyytyväinen siihen, miten joustavasti saimme silloin sovittua ja muokattua mainontaa. Fonecta piti kokonaisuuden yllä ja siirsimme budjettia ajankohtiin, jolloin varastotilanne oli taas parempi.”, Kristian muistelee.

    Fonecta on pystynyt mukautumaan tilanteisiin sujuvasti ja juuri tämä joustavuus on Kristianin mielestä yksi parhaista asioista yhteistyössä. Vaikka komponenttien saatavuudessa on edelleen haasteita, on tilanne pyörien saatavuuden suhteen jo parempi.

    Pienet asiat tekevät hyvän ja hienon kokonaisuuden


    Kristian Österholmilla on 1–2 kuukauden välein etätapaaminen Fonectan asiantuntijoiden kanssa. Tapaamisessa käydään läpi sekä Helkaman että BAIKSin raportteja, pohditaan jatkosuunnitelmia ja käydään läpi kokonaisuutta. Säännöllisten tapaamisten lisäksi Fonectalle ja Helkamalle on luotu oma Teams-kanava, jonka kautta Kristian tavoittaa yhteyshenkilönsä tarvittaessa nopeasti.

    ”Fonectan Ilja ja Laura ovat minulle kuin työkavereita. Ei ole tilannetta, ettenkö tavoittaisi heitä tai uskaltaisi kysyä jotain. Minulle kerrotaan asioista hyvin avoimesti ja selkeästi. Tekninen osaaminen mainoskampanjoiden rakentamisessa tai digimainonnan termistö eivät ole vahvinta osaamistani, mutta he saavat minut aina ymmärtämään, mistä on kysymys. Nämä pienet asiat tekevät tästä hyvän ja hienon kokonaisuuden”, kertoo Kristian.

    Tulevaisuuden suunnitelmia


    Helkaman kanssa on aloitettu hiljattain yhteistyö myös Fonecta Kontakti-tuotteen parissa. Sen tavoitteena on mm. tuoda asiakkaille tietoisuutta Helkaman Tammistossa sijaitsevasta brändimyymälästä, joka on ns. showroomin ja vähittäiskaupan yhdistelmä. Myymälä toimii tärkeänä kontaktipisteenä etenkin kuluttaja-asiakkaiden kanssa ja auttaa Helkamaa asiakaskokemuksen kehittämisessä. Myymälässä asiakkaat pääsevät tutustumaan ja ennen kaikkea koeajamaan suurimman osan Helkaman mallistosta, erityisesti sähköpyöristä. Myymälässä voi myös hoitaa esimerkiksi huoltotakuuasioita tai vaikka ostaa Helkaman laatupyöriä. Kontakti-palvelun avulla huolehditaan mm. siitä, että myymälän karttatiedot ovat oikein kaikkialla netissä ja navigaattoreissa.

    Kristian miettii myös, mitä kaikkea muuta Fonecta pystyykään tarjoamaan, mitä Helkamalla ei vielä ole hyödynnetty: ”Tähänastisen kokemukseni perusteella suosittelen Fonectaa vahvasti ja minulla on tunne, että voisin suositella vahvemminkin, kunhan ehdin perehtymään kaikkeen, mitä Fonectalla digimarkkinoinnin parissa tehdään. Kaikkeen mitä tähän mennessä on tehty, olen ollut oikein tyytyväinen.”

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • Hammaslaboratorio Saimaan Hammas Ky
    20.05.2022
    Hammaslaboratorio Saimaan Hammas Ky: Fonectan tekemät kotisivut ovat kasvattaneet asiakaspohjaa

    Lappeenrantalainen Hammaslaboratorio Saimaan Hammas Ky on vuonna 2015 perustettu erikoishammasteknikko- ja hammaslaboratoriopalveluita tarjoava yritys, joka palvelee asiakkaita Etelä-Karjalan alueella. Yritys on ollut Fonectan asiakkaana puhelinluetteloajoista saakka ja viimeisimpänä yhteistyötä on tehty kotisivujen parissa.

    Hammaslaboratorio Saimaan Hammas Ky:n palveluihin kuuluvat muun muassa uudet hammasproteesit sekä hammasproteesien pohjaukset ja korjaukset. He tekevät myös laitos- ja kotikäyntejä ja tarjoavat hammaslääkäreille täyden palvelun hammaslaboratorion.   

    Uudet kotisivut ovat helpottaneet yrittäjän arkea
     

    Hammaslaboratorio Saimaan Hammas Ky:n yrittäjä Atte Penttinen kertoo, että ennen Fonectan tekemiä kotisivuja yrityksellä oli kotisivut muualta, mutta kun Fonectalta tuli tarjous, hän ei epäröinyt, vaan päätti lähteä yhteistyöhön.

    ”Meillä oli aiemmin kotisivut muualta, mutta päätin tarttua Fonectan kotisivutarjoukseen Fonectan tunnettuuden ja hyvän brändin vuoksi ja siksi, että voin luottaa siihen, että tarvittaessa tavoitan Fonectan asiantuntijan helposti. Fonecta on luotettava ja Fonectan kanssa välttyy yleisiltä pienen toimijan ongelmilta.” -Atte Penttinen, Hammaslaboratorio Saimaan Hammas Ky.

    Atte Penttinen kertoo olevansa kotisivuihin erittäin tyytyväinen. Kotisivujen teko onnistui todella sujuvasti, Fonectalla tehtiin kaikki valmiiksi nopeasti alkuhaastattelun perusteella ja yritys sai juuri sellaiset kotisivut, kuin Atte halusi. Sivut löytyvät hyvin hakukoneista yrityksen palveluita hakemalla ja asiakaspohja on kasvanut kotisivujen ansiosta.

    ”Kotisivut on helpottaneet arkea. Kun yritykseni palveluja etsitään netistä, kotisivuni tulevat hyvin esiin hakutuloksissa. Sivut ovat tuoneet lisää asiakaspohjaa ja asiakkaat löytävät meidät.” -Atte Penttinen, Hammaslaboratorio Saimaan Hammas Ky.

    Mitä pitää ottaa huomioon kotisivuissa? Lataa maksuton opas!

    Luotettavuus, vaivattomuus, tavoitettavuus ja hyvä hinta-laatusuhde


    Atte Penttinen kertoo olevansa erityisen tyytyväinen luotettavuuteen ja vaivattomuuteen. Asiat toimivat taustalla ja kiireinen yksinyrittäjä voi keskittyä muihin tärkeisiin asioihin.

    ”Olen erityisen tyytyväinen vaivattomuuteen, ei tarvitse olla teihin yhteydessä, kun voi luottaa siihen, että kaikki toimii ja te hoidatte homman. Mutta jos pitää olla yhteydessä, teidät saa helposti kiinni ja asiat hoituvat heti. Fonecta on luotettava, teillä on hyvä hinta-laatusuhde, asiakkaasta pidetään huolta, olen tosi tyytyväinen.” -Atte Penttinen, Hammaslaboratorio Saimaan Hammas Ky.

    Atte on mielissään myös siitä, että häneen ollaan säännöllisesti yhteydessä, mutta tarvittaessa hän saa hyvin yhteyden myös Fonectan asiantuntijaan. Esimerkiksi erään muutoksen yhteydessä korjaus tehtiin kotisivuille jo heti puhelun aikana.

    Erinomaisen arvosanan Atte Penttinen antaa Fonectalle näiden kolmen asian vuoksi: vaivattomuus, luotettavuus ja brändi.

    Voit tutustua Hammaslaboratorio Saimaan Hammas Ky:n kotisivuihin täällä

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • SD Worx_Fonecta
    17.05.2022
    SD Worx valitsi kumppanin, jonka avulla hoituu koko digimarkkinoinnin kokonaisuus

    SD Worx on Euroopan johtava palkka- ja henkilöstöpalvelujen tarjoaja, joka osti Pohjoismaissa toimineen Aditron liiketoiminnot huhtikuussa 2021. SD Worxilla työskentelee 5300 henkilöä 18 maassa. Yritys toimii globaalisti, ja asiakkaat koostuvat pienistä toimijoista suuriin kansainvälisiin yrityksiin 150 maassa ympäri maailmaa. Tällä hetkellä SD Worxilla on meneillään brändäystyö Pohjoismaissa tunnettuuden kasvattamiseksi Suomen, Ruotsin ja Norjan markkinoilla.

    Fonectan kattava LinkedIn-osaaminen innoitti tutustumaan muihinkin Fonectan palveluihin


    Fonecta ja SD Worx aloittivat yhteistyön huhtikuussa 2021, kun SD Worxin Suomen markkinoinnista vastaava Marketing & Communications Manager Salla Ollikainen halusi digimarkkinoinnin kumppanin, jonka kautta mm. Google- ja some-mainonta, niiden optimointi ja hakukoneoptimointi hoituisi samasta paikasta. Digitaalista markkinointia oli toki tehty aiemminkin, mutta parin eri kumppanin kanssa, joka teki kokonaisuuden hallitsemisesta aikaa vievää ja haastavaa.

    ”Halusimme kumppanin, joka pystyy tarjoamaan asiantuntevat digimarkkinoinnin palvelut saman katon alta. On paljon helpompaa asioida yhden kumppanin kanssa, koski asia sitten hakukoneoptimointia, Google-, Facebook- tai LinkedIn-mainontaa, kuin olla yhteydessä jokaisesta eri markkinointimuodosta useaan eri kumppaniin ja pitää heidät kaikki ajan tasalla. Fonectan kanssa kokonaisuus toimii oman asiantuntijatiimin kautta ja sisältö on linjassa kaikkialla”, Salla kertoo.

    Salla Ollikainen tutustui Fonectan digitaalisen markkinoinnin tarjoomaan Fonectan järjestämien kattavien LinkedIn-koulutusten ja -uutiskirjeiden mielenkiintoisen sisällön innoittamana. Fonectalla olikin tarjota kaikki SD Worxin kaipaamat digitaaliset palvelut ja isossa talossa olisi myös resursseja auttaa, joten päätös yhteistyökumppanin valitsemisesta oli lopulta helppo.

    Näkyvyyttä ja tunnettuutta monikanavaisesti oikealle kohdeyleisölle


    Digitaaliset monikanavapalvelut Fonectan kautta ovat toimineet hyvin. Etenkin SEO:ssa, eli hakukoneoptimoinnissa, on huomattu ehdoton parannus verrattuna aiempaan. Google-, Facebook- ja LinkedIn-mainonta on myös tavoittanut laadukkaampaa ja relevantimpaa kohdeyleisöä.

    Viime aikoina SD Worx on testannut myös bränditunnettuuden kasvattamista asiantuntijablogien markkinoinnilla: ”On hienoa, että Fonectan asiantuntijat suosittelevat monipuolisia markkinoinnin keinoja ja seuraavat aktiivisesti eri mainosten toimivuutta. Nyt olemme muutaman kuukauden ajan hyödyntäneet markkinoinnissa asiantuntijablogejamme, ja tämä on toiminut todella hyvin. Niiden kautta olemme saaneet tuotua esiin asiantuntijuuttamme ja kasvatettua tunnettuutta”, Salla toteaa.

    Vastavuoroista säännöllistä yhteydenpitoa


    SD Worx ja Fonecta pitävät markkinointipalaverin kerran kuussa. Palaverissa käydään läpi muun muassa some-kanavien ja Googlen näkyvyydet ja tapahtumat edellisen jakson ajalta, ja mietitään yhdessä seuraavia askelia. Yhteydenpito on vastavuoroista myös kuukausittaisten tapaamisten ulkopuolella. Toisinaan Salla on yhteydessä kiireistenkin asioiden tiimoilta, ja tällöinkin kaikki hoituu sujuvasti: ”Joskus mainonnan tarpeita tulee myös ad-hocina, jolloin olen ollut yhteydessä mainonnan yhteyshenkilöömme. Voin laittaa hänelle ihan raakileenkin, josta hän sitten tekee mainostekstit valmiiksi. Kaikki on todella helppoa, nopeaa ja sujuvaa.” Toisinaan sitten taas Fonectalta ollaan yhteydessä ja ehdotetaan esimerkiksi muokkauksia kampanjoihin.

    Fonecta on onnistunut lunastamaan SD Worxin odotukset


    Yhteydenpito ja asiat hoituvat helposti ja sujuvasti, kampanjat tuottavat ja jälki on laadukasta. Markkinointipäällikön aika on SD Worxillakin rajallista, joten on vain järkevää kohdentaa oma aika sellaisiin asioihin, joita ei voi ulkoistaa luotettavalle kumppanille. Ja mikäs siinä, kun voi luottaa siihen, että kaikki toimii! ”Aikaa vievissä digimarkkinoinnin tehtävissä on ihan hyvä käyttää apuna ulkoista kumppania”, Salla suosittelee.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • Harrasteosa panostaa digimainontaan Fonectan kanssa
    07.05.2022
    Harrasteosa: ”Mainontaan pitää panostaa varsinkin sesonkien ulkopuolella”

    Harrasteosa ei pelkää ottaa riskejä tai kokeilla uusia keinoja tavoittaakseen vapaa-ajan laitteiden huoltoa, korjausta tai varaosia tarvitsevia asiakkaita. Jo yrityksen perusfilosofia on erilainen kuin monella muulla. Toiminnan ytimessä ovat nettikaupan sijaan yrityksen kivijalkaliikkeet, joissa asiakkaita odottavat Harrasteosan asiantuntijat. Missiona on ratkaista asiakkaan ongelma hyvän palvelun avulla.

    Lue lisää
  • Stemma
    30.03.2022
    Stemma Oy: Kontakti Pro säästää Stemman aikaa 34-kertaisesti

    Huonekaluketju Stemma Oy:llä on 34 yrittäjävetoista myymälää ympäri Suomea. Jyväskylän pääkonttorista käsin hoidetaan mm. valtakunnallista markkinointia ja tuotemallistoa, mutta jokainen myymälä ja kauppias toimii itsenäisenä yrittäjänä.

    Isolle ketjuyritykselle on ehdottoman tärkeää, että jokaisen toimipisteen tiedot ovat netin eri kanavissa oikein, ja asiakkaat löytävät perille oikeaan paikkaan ja oikeaan aikaan. Siksi Stemma valitsi Fonectan Kontakti Pron, jonka avulla yritys pystyy tekemään paikalliset verkkonäkyvyyspäivitykset eri kanaviin koordinoidusti yhdellä päivityksellä jokaiselle toimipisteelle. Näin tiedot ovat aina varmasti oikein ja brändin mukaiset.

    Kontakti Pro otettiin Stemmassa käyttöön alkuvuodesta 2021, kertoo Stemman markkinointikoordinaattori Laura Kujala. Perehdytys Fonecta Kontakti Prohon oli Lauran mukaan niin hyvä, että sen jälkeen hän on käyttänyt työkalua lähes täysin itsenäisesti:

    ”Saimme niin hyvän perehdytyksen Kontakti Pron päivitystyökalun käyttöön Fonectan asiantuntijoilta, että ei ole paljoa tarvinnut sen jälkeen neuvoja kysellä. Työkalua on äärimmäisen helppo käyttää.”

    Paikallinen markkinointi ja Kontakti Pro

    Hakukoneet, kuten Google, arvostavat yhteneväisiä tietoja verkon eri palveluissa ja edistävät yrityksen löytymistä korkeammilla sijoituksilla paikallisissa hauissa, kuten esimerkiksi Googlen Local Pack -karttatuloksissa, joissa Stemma onkin nyt Top 3:n joukossa. Kontakti Pron avulla Stemman tiedot ovat verkossa aina oikein ja ajan tasalla kaikkien myymälöiden osalta joka puolella Suomea.

    ”Meillä on 34 myymälää Suomessa ja jos näiden kaikkien tietoja päivitettäisiin erikseen, aikaa kuluisi 34-kertaisesti nykyiseen verrattuna. Nyt me pystymme Kontakti Pron avulla koordinoimaan kaikkien myymälöiden paikallisia aukioloaikoja ja tietoja pääkonttorilta käsin yhdellä päivityksellä, jopa ajastetusti. Se että tietoja päivitetään, on näkyvyydenkin kannalta erittäin tärkeää.” -Laura Kujala, Stemma Oy.

    Stemmalla on kuukausittain vaihtuvia kampanjoita, joiden paikallisen markkinoinnin hallinnointi on helpottunut etenkin Facebookissa ja Googlessa Kontakti Pron avulla merkittävästi. Esimerkiksi kampanjan alkaessa ei tarvitse päivittää uutta kansikuvaa Facebookiin kirjautumalla eri tunnuksilla 34 kertaa, vaan sen voi tehdä päivitystyökalussa kaikkiin toimipisteisiin yhdellä kertaa. Ja mikä parasta, päivityksen voi tehdä etukäteen sopivana hetkenä ja ajastaa sen julkiseksi, kun kampanja-aika alkaa. Yhtenäisyys ja brändin mukaisuus säilyy näin hallitusti kaikissa ketjun myymälöissä.

    Tule löydetyksi Kontakti Pron avulla! Tutustu palveluun

    Yhteneväisyyttä ja aktiivisuutta läpi Suomen

    Vaikka myymälöiden tietoja hallinnoidaan keskitetysti, on Stemman myymälöiden yrittäjillä mahdollisuus tehdä myös omia postauksia mm. Facebookiin ja Googlen yritysprofiiliin. Kontakti Pro ja Laura varmistavat sen, että jokaiselle tilille tulee ainakin pari päivitystä viikossa, eikä yrittäjien tarvitse murehtia siitä, onko eri sovelluksissa ajankohtaisia postauksia. Tämä helpottaa eri paikkakunnilla toimivia yrittäjiä myös siten, että aikaa vapautuu itse yrityksen pyörittämiseen - yrittäjillä on tunnetusti paljon muutakin tekemistä.

    Valtakunnalliset tarjoukset ovat hyvä esimerkki. Yrittäjien ei tarvitse kiireessä muistaa tehdä päivityksiä sometileille, kun materiaalit päivitetään keskitetysti ketjun toimesta. Yrittäjät voivat olla varmoja, että tiedot valtakunnallisista kampanjoista ja uutisista ovat aina oikein heidän omissa kanavissaan, ja voivat keskittyä omaan paikalliseen tekemiseen. Kontakti Pron avulla voi hallita myös asiakaspalautteita ja arvosteluita. Tätäkin ominaisuutta Laura Kujala on käyttänyt yrittäjien puolesta:

    ”Raportointi on todella selkeää ja sieltä näkee suoraan mitä missäkin tapahtuu. Seuraan aktiivisesti Stemman saamia arvosteluita ja reagoin niihin. Olen myös kannustanut yrittäjiämme pyytämään asiakkailtaan arvosteluja Googleen.”

    Asiakaspalautteet ja arvostelut ovat erityisen tärkeitä, sillä niitä haetaan verkosta. Jopa 88% potentiaalisista asiakkaista hakee verkosta arvosteluja ennen paikallisen palvelun valitsemista.

    Miten yrityksesi löydetään netin eri hakupalveluista? Lataa löydettävyysopas

    Suomalainen asiakastuki tavoitettavissa nopeasti

    Stemma ei ole kovin usein tarvinnut asiakastukea Kontakti Pron osalta työkalun helppokäyttöisyyden vuoksi, mutta kun tällainen tilanne on tullut eteen, on asiantuntevaa apua saanut aina helposti ja nopeasti. Fonectan asiantuntija on ollut yhteydessä poikkeuksetta viimeistään seuraavana päivänä yhteydenottopyynnöstä. Esimerkkinä vaikkapa tilanteet, joissa Stemmalle on tullut uusia myymälöitä. ”On tosi kiva, että sopimus sisältää myös asiakaspalvelun, niin ei tarvitse ensin kysellä tuntiarvioita, että mitä tällainen muutos maksaisi, vaan kaikki hoituu ja ne tehdään. Tämä on ollut tosi sujuvaa”, Laura kertoo.

    Kuinka todennäköisesti suosittelisit Kontakti Pro -palvelua muille monitoimipaikkaisille yrityksille asteikolla 0-10?

    Me Fonectalta kysyimme ja Laura Stemmalta vastasi:

    ”Jos on tällainen monitoimipaikkainen bisnes kuin meilläkin, niin ehdottomasti suosittelen ja annan kympin. Ei kannata tehdä kolmeakymmentä kertaa asiaa, jonka voi tehdä kerralla. Korostuksena haluan sanoa, että päivitykset pystyy tekemään myös etukäteen ja ajastamaan, eikä niitä tarvitse tehdä just sillä hetkellä, kun asia on päällä. Montaa muuta asiaa ei pysty ajastamaan, niin tämä Kontakti Pro helpottaa siinäkin huomattavasti!”

    Kun yrityksesi tiedot ovat yhteneväiset netin eri kanavissa, asiakkaat löytävät hakupalveluista yrityksestäsi oikeat ja ajantasaiset tiedot. Tietoa haetaan aukioloajoista, yritysten palveluista, yhteystiedoista reittiohjeineen sekä muiden antamista arvosteluista. Fonecta Kontakti Pron avulla varmistat, että sijoitut korkealle paikallisten hakujen tuloksissa.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • Kuva: Jyri Keronen
    22.03.2022
    Mokkamaa: Digitaalinen mainonta tukee verkkokauppaa ja kivijalkabisnestä

    Joensuulaisen Mokkamaan yrittäjä Pekka Laine aloitti yritystoiminnan helmikuussa 2007. Alkuvuosina toimintaa oli ainoastaan kivijalkamyymälässä Joensuussa, mutta vuonna 2016 mukaan tuli myös verkkokauppa. Aluksi verkkokauppa tuki kivijalkamyymälää ja verkkoon laitettiin vain tuotteet, joita oli aina varmasti varastossa, mutta vuoden 2019 lopussa verkkokauppa laajentui koko tuoterepertuaariin.

    Mokkamaan yritysidea lähti yrittäjän teeharrastuksesta. Joensuusta puuttui kauppa, josta saa hyvää teetä. Tee yksistään ei ehkä vielä olisi luonut menestyvää liiketoimintaa, joten mukaan otettiin isompaa kohderyhmää ajatellen myös kahveja, suklaata, makeisia, välineitä ja muita aihepiiriin liittyviä tuotteita.

    Fonecta-yhteistyön alku ja verkkokaupan kasvun startti

    Verkkokauppatoiminta saatiin täyteen vauhtiin onnekkaasti juuri sopivana ajankohtana koronapandemian alkaessa. Verkkokaupan ja nettinäkyvyyden ansiosta kokonaismyynti kasvoi koronapandemiasta huolimatta. Vuoden 2020 alkupuolella verkkokaupan osuus oli 5 %, mutta huhtikuussa jopa 30 % liikevaihdosta. Aluksi yrittäjä Pekka Laine teki Google-mainontaa itse, mutta vuoden 2020 keväällä Pekka päätti aloittaa yhteistyön Fonectan kanssa: ”Ajattelin, että on parempi, että Google-markkinointia tekee joku, joka sen osaa ja jolla on aikaa ja osaamista.”

    Oletko kiinnostunut Google-mainonnasta? Lataa ilmainen opas

    Fonecta valikoitui Mokkamaan digimarkkinointikumppaniksi aiemman positiivisen kokemuksen perusteella. Mokkamaalla oli ennestään kokemusta Fonectasta puhelinluetteloiden ja yrityshakemistojen kautta. Lisäksi yrittäjä oli laittanut merkille, että juuri Fonectan kanssa yhteistyötä tekevät muut yritykset ovat tulleet erinomaisesti esiin hakutuloksissa netissä.

    ”Minulla oli ja on Fonectasta hyvä mielikuva. Fonecta oli ensimmäinen, joka tuli mieleen, kun mietin digimarkkinointikumppania”, Pekka Laine kertoo.

    Koronapandemian alkaessa ihmisiä ei enää liikkunut kaduilla juurikaan. Ihmiset viettivät paljon aikaa netissä kotona, joten aika uusien asiakkaiden tavoittamiseen digitaalisen markkinoinnin avulla oli optimaalinen. Vaikka myymälässäkin kävi edelleen väkeä, oli tärkeää, että löydettävyys netissä oli kunnossa myös paikallisesti, koska osa paikallisistakin asiakkaista tutustuu valikoimaan etukäteen verkossa.

    Google-näkyvyys kunnossa ja itselle jää aikaa muihin tärkeisiin asioihin

    Pekka kertoo, että hän on säästänyt omaa aikaa huomattavasti, kun Google-markkinointi toteutetaan Fonectan toimesta. Hän seuraa kuukausittain raportteja ja lisäksi saa muutaman kerran vuodessa puhelinsoiton, jolloin raportteja käydään tarkemmin läpi ja katsotaan yhdessä Fonectan asiantuntijan kanssa, mitä voitaisiin keksiä seuraavaksi.

    ”Näyttökertoja ja klikkejä on kertynyt. Voin luottaa siihen, että mainonta pyörii taustalla hyvin ja varmasti. Minun ei tarvitse kiinnittää siihen huomiota, se erityisesti on syy tyytyväisyyteeni”, Pekka Laine, Mokkamaa.

    Kun tavoitteena on ollut kasvattaa verkkokaupan tuomaa liikevaihdon osuutta Google-mainonnan avulla, voidaan sanoa, että siinä on onnistuttu. Samalla Mokkamaa on saanut kasvatettua myös tunnettuutta ja omaa brändiään.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää

Asiakkaitamme