Oma Fonecta

Mikä on Oma Fonecta -palvelu?

Oma Fonecta on yritysten itsepalvelukanava, jonka avulla käytät Fonectalta ostamiasi palveluita, seuraat tuloksia ajantasaisista raporteista ja tarkistat tilaus- ja laskutustietoja.
Oma Fonecta -palvelun kautta voit maksutta päivittää yrityksesi yhteystiedot Fonectan palveluihin. Lisäksi voit lisätä sinne aukioloajat, kuvia ja tekstin yrityksesi profiilisivulle sekä hakusanat, joilla yrityksesi löytyy. Voit myös muuttaa yrityksesi laskutusosoitetta, ladata kopiot laskuista ja tilausvahvistuksista, sekä mm. käyttää Ajanvaraus-palvelua.

Palveluun kirjautuminen

Näin kirjaudut palveluun

Oma Fonectaan kirjaudutaan osoitteessa oma.fonecta.fi. Kirjautumiseen tarvittavan Fonecta-tilin voit luoda osoitteessa oma.fonecta.fi. Aloita syöttämällä sähköpostiosoitteesi, järjestelmä ohjaa sinua sen jälkeen Fonecta-tilin luonnissa eteenpäin. Voit avata tilin riippumatta siitä, oletko Fonectan asiakas vai et. Kun olet luonut tilin, sinua pyydetään vahvistamaan yrityksesi tilisi tietoihin.

Jos palveluun kirjautuminen ei onnistu

Jos ensimmäinen kirjautuminen Oma Fonectaan epäonnistuu, tarkistathan kirjautumistietosi. Mikäli yritit kirjautua salasanaa käyttäen, tarkistathan kirjoittaneesi salasanan niin, ettei alkuun tai loppuun jää välilyöntejä. Saat salasanasi näkyviin klikkaamalla kentässä olevaa  -ikonia.

Uutta! Voit kirjautua Oma Fonectaan nyt myös ilman salasanaa! Tilaa sähköpostiisi kertakäyttöinen kirjautumislinkki "Lähetä kirjautumislinkki sähköpostiin" -painiketta painamalla. Saat sähköpostiisi linkin, jota klikkaamalla kirjaudut automaattisesti sisään Oma Fonectaan.


Voit myös kokeilla kirjautumista toisella selaimella. Jos selaimesi versio on kovin vanha, voi se aiheuttaa ongelmia.

Jos kirjautuminen näistä keinoista huolimatta epäonnistuu, otathan yhteyttä Fonectan asiakaspalveluun.

Yritystietojen päivittäminen Oma Fonectassa

Oma Fonectassa voit päivittää yrityksesi yhteystiedot kaikkiin Fonectan palveluihin: Fonecta.fihin, Fonecta Calleriin, Finderiin sekä 020202 Numeropalveluun.

Voit itse päivittää mm. seuraavia tietoja: toimipaikan nimi ja osoite, kotisivujen osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, aukioloajat, ajanvarauksen osoite, yrityksen kuvat, yrityksen logo, yrityksen kuvaus, hakusanat, tuotemerkit, sosiaalisen median linkit sekä kontaktikorttien tiedot. Kun olet tehnyt muutokset, muista klikata Tallenna-painiketta sivun alalaidassa. Tietojen näkyvyys palveluissa riippuu ostamastasi Fonecta Kontaktin paketista.

Tiedot päivittyvät noin 20 minuutissa Fonecta.fi- ja Finder-, Fonecta Caller -palveluihin, sekä noin vuorokaudessa 020202 Numeropalveluun.

Jos haluat, että yrityksesi yhteystiedot näkyvät rajoitetusti Fonectan palveluissa tai eivät näy lainkaan, otathan yhteyttä Fonectan asiakaspalveluun.

Laskutus- ja tilaustietojen hallinta Oma Fonectassa

Oma Fonecta -palvelussa voit tehdä muutoksia tilaustietoihin, vaihtaa laskutusosoitetta ja siirtää laskun eräpäivää. Voit myös tallentaa ja tulostaa itsellesi sekä laskukopiot että tilausvahvistukset

Pääset Laskut-osioon ylävalikon kohdasta Laskut. Näet laskuhistorian 14 kuukautta taaksepäin. Laskutusosoitetta muutat Laskut-sivulla valitsemalla sivun ylälaidasta kohdan Laskutusosoitteen muutos. Valitse laskutustapa ja päivitä tarvittaessa laskutusosoite ja paina tallennusnäppäintä. Huomaathan, että paperilaskuista veloitetaan laskutuslisä 10€ + alv / lasku, joten laskutustavaksi kannattaa valita verkko- tai sähköpostilaskutus.

Voit siirtää laskun eräpäivää 10 päivää eteenpäin. Siirron voi tehdä maksutta kerran jokaista laskua kohden, sillä edellytyksellä, että laskun eräpäivä ei ole vielä mennyt ohi. Eräpäivän siirto tehdään laskukohtaisesti ja löydät sen avaamalla yksittäisen avoimen laskun tiedot.

Tilaukset-sivulle pääset etusivulta. Voit katsoa tilauksen perustiedot kuten tilauksen numeron, alkupäivämäärän ja arvon sekä tallentaa itsellesi tilausvahvistuksen. Voit myös halutessasi jättää tilaukseen liittyen yhteydenottopyynnöön.

Yrityksen yhteyshenkilön vaihtaminen Oma Fonectaan

Jos yrityksesi Oma Fonectan tunnukset omaava yhteyshenkilö vaihtuu, otathan yhteyttä Fonectan asiakaspalveluun.

Usein kysytyt kysymykset

Minulla on jo Fonecta-tili. Miten pääsen Oma Fonectaan?

Sinun pitää liittää yrityksesi Fonecta-tiliisi. Pääset tekemään sen, kun kirjaudut sisään osoitteessa oma.fonecta.fi. Täyttämällä sen jälkeen yrityksesi tiedot saat tarvittavan aktivointikoodin joko sähköpostilla, tekstiviestillä tai postitse.

Unohdin salasanani, mitä teen?

Voit tilata uuden salasanan klikkaamalla ”Salasana unohtunut?” -linkkiä kirjautumissivulla oma.fonecta.fi. Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi. Jos olet unohtanut käyttäjätunnuksesi, otathan yhteyttä Fonectan asiakaspalveluun.

 Uutta! Voit kirjautua Oma Fonectaan nyt myös ilman salasanaa! Tilaa sähköpostiisi kertakäyttöinen kirjautumislinkki "Lähetä kirjautumislinkki sähköpostiin" -painiketta painamalla. Saat sähköpostiisi linkin, jota klikkaamalla kirjaudut automaattisesti sisään Oma Fonectaan.


En muista Fonecta-tilin käyttäjätunnustani, mitä teen?

Käyttäjätunnus on sähköpostiosoite. Jos olet unohtanut mikä sähköpostiosoite on kyseessä, otathan yhteyttä Fonectan asiakaspalveluun.

Miten vaihdan Fonecta-tilin salasanan?

Jos haluat muuttaa salasanaa, jolla kirjaudut Oma Fonectaan, klikkaa palvelussa oikeassa yläkulmassa olevaa etunimeäsi ja valitse Omat käyttäjätiedot -> Salasanan vaihto

Maksaako Oma Fonectan käyttö?

Oma Fonecta –palvelun käyttö ei maksa mitään.

Mitä raportteja näen Oma Fonectassa?

Tällä hetkellä näet seurantaraportit Google Hakusanamainonnan, Google Displayn, Fonecta Kontaktin, Kotisivujen, Fonecta Chatin, Hakukoneoptimoinnin, Facebookin ja Remarketingin tuloksista.

Miten saan laskukopion?

Valitse etusivulta kohta Laskut. Kun klikkaat haluamasi laskurivin auki, saat laskun tiedot sekä voit ladata itsellesi kopion laskusta PDF-tiedostona.

Miten siirrän laskun eräpäivää?

Voit siirtää laskun eräpäivää 10 päivää eteenpäin. Siirron voi tehdä maksutta kerran jokaista laskua kohden. Siirtäminen onnistuu, jos laskun eräpäivä ei ole vielä mennyt ohi. Löydät eräpäivän siirto -painikkeen valitsemalla etusivulta kohdan Laskut ja klikkaa auki haluamasi avoimen laskun tiedot.

Miten muutan laskutusosoitetta?

Valitse valikon Tilaukset-kohdan alla olevasta kohdasta Laskutustiedot. Valitse laskutustapa ja päivitä tarvittaessa laskutusosoite ja paina tallennuspainiketta. Huomaathan, että paperilaskuista veloitetaan laskutuslisä 10€ + alv / lasku, joten laskutustavaksi kannattaa valita verkko- tai sähköpostilaskutus.

En halua, että yritykseni yhteystiedot näkyvät Fonectan palvelussa. Mitä teen?

Jos haluat, että yrityksesi yhteystiedot näkyvät rajoitetusti Fonectan palveluissa, otathan yhteyttä Fonectan asiakaspalveluun.